עמוד 1 מתוך 1

כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה, יְבָרֶכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-מַעֲשֶׂךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ (דברים ט"ו י')

פורסם: ו' אוגוסט 18, 2017 3:56 pm
על ידי מטעים
וכתב רש"י כי בגלל הדבר - אפילו אמרת ליתן, אתה נוטל שכר האמירה עם שכר המעשה.
ובשפתי חכמים ציין דמדכתיב הדבר דרשו לשון דבור כמו שדרשו על דבר שרה על פי דבורה של שרה וכו' דאם לא כן הדבר למה לי הוה ליה למכתב כי בגלל זה יברכך ה':

מענין לדעת אי יש עוד מקומות דדרשו את המילה "דבר" למשמעות דיבור וכן בהיפך.

Re: כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה, יְבָרֶכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-מַעֲשֶׂךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ (דברים ט"ו י')

פורסם: ו' אוגוסט 18, 2017 4:15 pm
על ידי סעדיה
מטעים כתב:וכתב רש"י כי בגלל הדבר - אפילו אמרת ליתן, אתה נוטל שכר האמירה עם שכר המעשה.
ובשפתי חכמים ציין דמדכתיב הדבר דרשו לשון דבור כמו שדרשו על דבר שרה על פי דבורה של שרה וכו' דאם לא כן הדבר למה לי הוה ליה למכתב כי בגלל זה יברכך ה':
והנה ראשית יש לעיין האם פי' זה (בשני המקומות) הוא פשט המקרא או אינו אלא דרש.
וכן יש לדון האם שורש המילה "דבר" קשור עם השורש "דיבור" או שאין משמעות משותפת לשני אלו.
עוד מענין לדעת אי יש עוד מקומות דדרשו את משמעות "דבר" לדיבור וכן בהיפך.

עי' התורה והמצוה פר' אחרי סי' פ"ח

Re: כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה, יְבָרֶכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-מַעֲשֶׂךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ (דברים ט"ו י')

פורסם: ו' אוגוסט 18, 2017 4:34 pm
על ידי דרומי
ראה ברש"י בספר בראשית, שבכל מקום שנאמר "אחר הדברים האלה" מדייק רש"י שהיה שם דיבור מסויים. והיינו, שלומד את המלה "הדברים" לא (רק) במשמעות של מאורעות, אלא במשמעות של דיבור ממש. דוק ותשכח.

Re: כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה, יְבָרֶכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-מַעֲשֶׂךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ (דברים ט"ו י')

פורסם: ה' אוגוסט 24, 2017 7:32 pm
על ידי עזריאל ברגר
סעדיה כתב:
מטעים כתב:וכתב רש"י כי בגלל הדבר - אפילו אמרת ליתן, אתה נוטל שכר האמירה עם שכר המעשה.
ובשפתי חכמים ציין דמדכתיב הדבר דרשו לשון דבור כמו שדרשו על דבר שרה על פי דבורה של שרה וכו' דאם לא כן הדבר למה לי הוה ליה למכתב כי בגלל זה יברכך ה':
והנה ראשית יש לעיין האם פי' זה (בשני המקומות) הוא פשט המקרא או אינו אלא דרש.
וכן יש לדון האם שורש המילה "דבר" קשור עם השורש "דיבור" או שאין משמעות משותפת לשני אלו.
עוד מענין לדעת אי יש עוד מקומות דדרשו את משמעות "דבר" לדיבור וכן בהיפך.

עי' התורה והמצוה פר' אחרי סי' פ"ח

חז"ל דרשו כך על "וזה דבר השמיטה" ועל "וזה דבר הרוצח".

Re: כִּי בִּגְלַל הַדָּבָר הַזֶּה, יְבָרֶכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-מַעֲשֶׂךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ (דברים ט"ו י')

פורסם: ה' אוגוסט 24, 2017 7:36 pm
על ידי שברי לוחות
וכן על לא יראה בך ערוות דבר