עמוד 1 מתוך 1

מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 12:12 am
על ידי מן הדרום
אברבנאל בשמות ט"ז [וגם בדברים ח] :הראב"ע כתב בזה דבר קראי אחד אמר שם ירקב שם חוי שאמר כי המן הוא הנקרא בלשון פרס תרנגבי"ן ובלשון ערבי מן ובלשון רומי מאנ"ה ודוחה זאת בנחרצות
מישהו יודע מהי התופעה הטבעית עליה הם מדברים?

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 12:22 am
על ידי מן הדרום
גליתי שיש דברים על כך במאמר הרב דנדרוביץ מן בהרי אררט יתד נאמן פסח תשעח. נמצא כאן בפורום

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 12:22 am
על ידי חלמישצור
הָגָה מצויה

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 11:25 am
על ידי לחיים
חלמישצור כתב:הָגָה מצויה


מה הכוונה?

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 11:38 am
על ידי שייף נפיק
כמדומה שהנצי"ב גם כן מזכיר משהו דומה ואין הכח לחפש כעת

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 11:50 am
על ידי יבנה
לחיים כתב:
חלמישצור כתב:הָגָה מצויה


מה הכוונה?

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7 ... 7%99%D7%94

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 1:11 pm
על ידי לחיים
מן הדרום כתב:גליתי שיש דברים על כך במאמר הרב דנדרוביץ מן בהרי אררט יתד נאמן פסח תשעח. נמצא כאן בפורום

היכן?
מישהו יכול להביא את הצילום של המאמר הזה?

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 2:36 pm
על ידי איש גלילי
חלמישצור כתב:הָגָה מצויה

אתה בטוח שזאת הכונה?
אינני מצליח למצוא את הקשר בינו לבין מה שנזכר בראב"ע בשם הכלב (אם כי אינני מבין למה זה חשוב לדעת על איזה צמח הוא דיבר).

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: ה' אוגוסט 02, 2018 11:46 pm
על ידי כרמי שלי

Re: מהו המן הטבעי המוזכר באבן עזרא ובאברבנאל

פורסם: א' אוגוסט 05, 2018 7:56 am
על ידי גביר
לכאורה מהאי דאיתא בגמ' יומא עה: - א"ר חנן בר רבא ד' מיני סליו הן ואלו הן שיכלי וקיבלי ופסיוני ושליו מעליא דכולהו שיכלי גריעא דכולהו שליו והוי כציפורתא ומותבינן לה בתנורא ותפח והוה מלי תנורא ומסקינן ליה אתליסר ריפי ואחרונה אינה נאכלת אלא ע"י תערובת רב יהודה משתכח ליה בי דני רב חסדא משתכח ליה בי ציבי רבא מייתי ליה אריסיה כל יומא יומא חד לא אייתי אמר מאי האי סליק לאיגרא שמעיה לינוקא דקאמר (חבקוק ג, טז) שמעתי ותרגז בטני אמר שמע מניה נח נפשיה דרב חסדא ובדיל רבה אכיל תלמידא - משמע קצת, אם כי לא בהכרח, דדווקא שליו ישנו בטבע והנס היה בדרך שהגיע לבנ"י במדבר והיו צדיקים שאירע להם נס זה גם בדורות האמוראים, משא"כ מן כולו נס ואינו בטבע כלל.