פי האתון כתב:יש לציין גם: שלדעת רמב"ן ואבן עזרא ועוד, יאיר בן שגוב המוזכר בדברי הימים, הוא הוא יאיר בן מנשה המוזכר בתורה.
אשי ישראל כתב:פי האתון כתב:יש לציין גם: שלדעת רמב"ן ואבן עזרא ועוד, יאיר בן שגוב המוזכר בדברי הימים, הוא הוא יאיר בן מנשה המוזכר בתורה.
לגבי הזיהוי בין הדמויות הללו [יאיר בן מנשה, ויאיר בן שגוב, וכו'] הארכתי במאמר שפירסמתי בזמנו בהאוצר [לא זוכר איזו חוברת] , וכאן אני מצרף לך את הדברים [אולי מה שמובא כאן זה קצת משופר ממה שפורסם]. מקווה שאם תצטט זה יהיה בשם אומרו.
פי האתון כתב:אשי ישראל כתב:פי האתון כתב:יש לציין גם: שלדעת רמב"ן ואבן עזרא ועוד, יאיר בן שגוב המוזכר בדברי הימים, הוא הוא יאיר בן מנשה המוזכר בתורה.
לגבי הזיהוי בין הדמויות הללו [יאיר בן מנשה, ויאיר בן שגוב, וכו'] הארכתי במאמר שפירסמתי בזמנו בהאוצר [לא זוכר איזו חוברת] , וכאן אני מצרף לך את הדברים [אולי מה שמובא כאן זה קצת משופר ממה שפורסם]. מקווה שאם תצטט זה יהיה בשם אומרו.
יש"כ, דברים נפלאים.
אגב, הספר פרדס יוסף המוזכר במאמר, אינו לר"י פאצאנווסקי, אלא למשלים הסדרה אחריו הרב מנדלבוים.
פי האתון כתב:יש לציין גם: שלדעת רמב"ן ואבן עזרא ועוד, יאיר בן שגוב המוזכר בדברי הימים, הוא הוא יאיר בן מנשה המוזכר בתורה.
קו ירוק כתב:ג.של יאיר בן שגוב שהם כ"ג ערים בארץ חצי הגלעד של מנשה (דהי"א ב כב-כג. ואינן החוות של ערי הגלעד של יאיר בן מנשה).
קו ירוק כתב:יש להסתפק האם קנת ובנותיה וסלכה ואדרעי חלק מאותם שישים עיר.
קו ירוק כתב:א. דרעא היא אדרעי. שמה ומקומה ידוע ולא פסק ממנה ישוב. גם לא ישוב יהודי - ברוב התקופות.
ב. קנת קצת יותר מורכב. היא איננה קנוואת (Kanawat) שבהר הבשן (כפי שטועים, כמה וכמה חוקרים, אף שטעותם מובנת), אלא חרבות ליד העיר אל כארך שבחורן (דרום הבשן). מקומה ידוע מכתובות עתיקות, וגם מתיאור פתולימאוס היווני מלפני 2000 שנה, ובתקופות מאוחרות יותר. היא נקראה גם אל קוניה, וכך זיהה אותה הכפתור ופרח.
קו ירוק כתב:כך 'מקובל'..
למשל: החוקרים של ה-pef הבריטיים באמצע המאה ה-19 למנינים, וכך רשמו במפות הבריטיות המפורסמות. והחרה אחריהם החוקר מ. אבי יונה אטלס כרטא.
לעומתם החוקר ר' נפתלי צבי ב"ר עזריאל הילדסהיימר, בספרו הקטן גבולות הארץ (שהו"ל פרופסור ר' שמואל קליין), כבר הראה שהיא באל-כארך. אך הוכחות רבות יותר התגבשו עם השנים.
קו ירוק כתב:אלא שבזמן הבית הטרכון נקרא החבל הלא מיושב הנקרא כיום לג'ה, אזור בזלת בלתי יצלח לישוב וחקלאות ומרעה.
קו ירוק כתב: הארץ שמצפון מזרח לרבת עמון היא ארץ דשנה שמעטים כמותה, אינני משוכנע שהיום זה לא כך. המדריך לא דייק רובה של הממלכה אכן מדברי אבל האזור המערבי פורה.
קו ירוק כתב:למה החלטת לחפש את השם 'ארגב' של המקרא במילה רוג'יב (rujeib/rujib)?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים