עמוד 1 מתוך 1

ביאור דברי המכילתא

פורסם: ג' אפריל 05, 2022 4:33 pm
על ידי יעקל
שלום

לקראת חג הפסח, במקרא שמות י"ב על הפסוק דברו אל כל ע"י בעשור לחודש הזה ויקחו וגו' דורשים חז"ל במכילתא דברו "היום" דווקא, עפרש"י שם.

מנה"מ ? היכן רמוז במקרא כזו הוראה למעשה מפי עליון ש"דברו היום" דווקא ?


מעניין לשמוע תגובות

Re: ביאור דברי המכילתא

פורסם: ג' אפריל 05, 2022 7:57 pm
על ידי צופה_ומביט
ראית את דברי המכילתא בפנים או רק ברש"י?

Re: ביאור דברי המכילתא

פורסם: ג' אפריל 05, 2022 10:35 pm
על ידי יעקל
רק ברש"י

Re: ביאור דברי המכילתא

פורסם: ג' אפריל 05, 2022 11:17 pm
על ידי צופה_ומביט
ובכן... עיין במכילתא בפנים... יש שם הסבר מפורט בגוף דברי המכילתא מה מקור הדברים בכתוב. וראה גם במלבי"ם התורה והמצוה על אתר.

Re: ביאור דברי המכילתא

פורסם: ד' אפריל 06, 2022 1:36 am
על ידי יעקל
צופה_ומביט כתב:ובכן... עיין במכילתא בפנים... יש שם הסבר מפורט בגוף דברי המכילתא מה מקור הדברים בכתוב. וראה גם במלבי"ם התורה והמצוה על אתר.

ייש"כ

Re: ביאור דברי המכילתא

פורסם: ד' אפריל 06, 2022 2:03 am
על ידי יעקל
צופה_ומביט כתב:ובכן... עיין במכילתא בפנים... יש שם הסבר מפורט בגוף דברי המכילתא מה מקור הדברים בכתוב. וראה גם במלבי"ם התורה והמצוה על אתר.


ראיתי את דברי המכילתא בפרוטרוט וגם את דברי הרב מלבי"ם. ולפענ"ד, יש לדייק ממ"ש הכתוב בעשור וגו' ויקחו בתוספת וי"ו, ולא בעשור וגו' יקחו, דבכה"ג ה"א שבעשור לחודש הזה קאי אמיקח השה גרידא, דהיינו יש פה דין מיקח שה בעשור לחודש ותו לא. השתא דכתיב בתוספת וי"ו, ע"כ משמע דבעשור לחודש היינו דין בפ"ע ג"כ בלי מיקח השה, הוי אומר שמוסב לדברו אל עדת ישראל דלעיל, דהיינו דברו היום.

Re: ביאור דברי המכילתא

פורסם: ד' אפריל 06, 2022 10:12 am
על ידי צופה_ומביט
יעקל כתב:ראיתי את דברי המכילתא בפרוטרוט וגם את דברי הרב מלבי"ם. ולפענ"ד, יש לדייק ממ"ש הכתוב בעשור וגו' ויקחו בתוספת וי"ו, ולא בעשור וגו' יקחו, דבכה"ג ה"א שבעשור לחודש הזה קאי אמיקח השה גרידא, דהיינו יש פה דין מיקח שה בעשור לחודש ותו לא. השתא דכתיב בתוספת וי"ו, ע"כ משמע דבעשור לחודש היינו דין בפ"ע ג"כ בלי מיקח השה, הוי אומר שמוסב לדברו אל עדת ישראל דלעיל, דהיינו דברו היום.

לא הבנתי.
אם תוכל להסביר שוב ביתר ביאור.
תודה.