עמוד 1 מתוך 1

ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 4:13 pm
על ידי יעקל
ולא יראה לך חמץ, ולא יראה לך שאור ( שמות י"ב)

לפי הפשט הפשוט, מה זה חמץ, ומה זה שאור ומניין ?

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 6:58 pm
על ידי נוטר הכרמים
צא ולמד.

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 7:21 pm
על ידי יעקל
נוטר הכרמים כתב:צא ולמד.

מה הכוונה ?

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 8:34 pm
על ידי שמואל כהנא
באידיש פירשו המלמדים על שאור
זויערטייג
הכונה על זה זה שמכניסים בעיסה לגדול
אני חושב שבעברית קוראים לזה שאור

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 9:06 pm
על ידי נוטר הכרמים
יעקל כתב:
נוטר הכרמים כתב:צא ולמד.

מה הכוונה ?

הכוונה שזה סוגיות שלמות ערוכות ולא איזה מראה מקום לידיעה נדחת או איזה מציאה ותמיהה.

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 9:20 pm
על ידי סגי נהור
שמואל כהנא כתב:באידיש פירשו המלמדים על שאור
זויערטייג
הכונה על זה זה שמכניסים בעיסה לגדול
אני חושב שבעברית קוראים לזה שאור

זויערטויג = בצק חמוץ (וכן באנגלית: Sourdough), והוא הנקרא בלשון זמננו מחמצת שאור. ולאחר שטועמים לחם שהותפח ע"י שאור זה, מבינים על שום מה נקרא החמץ - חמץ.

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 9:57 pm
על ידי עזריאל ברגר
סגי נהור כתב:ולאחר שטועמים לחם שהותפח ע"י שאור זה, מבינים על שום מה נקרא החמץ - חמץ.

אגב, גם לחם שהותפח בשמרים, אם תפח יותר מדי - יהיה טעמו חמוץ!

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 9:58 pm
על ידי עזריאל ברגר
סגי נהור כתב:והוא הנקרא בלשון זמננו מחמצת שאור.

כך שמותיו גם בלשון התורה (ולא יראה לך שאור, כל מחמצת לא תאכלו).

Re: ביאור בלשון הכתובים בלאו דבל יראה

פורסם: ב' אפריל 11, 2022 11:17 pm
על ידי יעקל
אם היבנתי היטב את דברי חו"ר הפורום, השאור הוא דבר המחמיץ, וחמץ הינו דבר הנחמץ ע"י השאור.

דהיינו, יש את המחמיץ ואת הנחמץ, א"כ בבל יימצא, למה נאמר גבי שאור בלבד, בעוד שבבל ייראה, הכתוב פירט ?