ברש"י בפרשתנו עה"פ ונקתה ונזרעה זרע: היתה יולדת שחורים, יולדת לבנים.
וכאן הבן שואל:
הרי הצבע המומלץ הוא צבע כ'אשכרוע', כדברי רבי ישמעאל במסכת נגעים!
ועוד נשאלתי:
איך אמורים ללמד כזה רש"י כשמשתתפי השיעור הם יוצאי תימן או קוצ'ין?
דרומי כתב:ברש"י בפרשתנו עה"פ ונקתה ונזרעה זרע: היתה יולדת שחורים, יולדת לבנים.
וכאן הבן שואל:
הרי הצבע המומלץ הוא צבע כ'אשכרוע', כדברי רבי ישמעאל במסכת נגעים!
ועוד נשאלתי:
איך אמורים ללמד כזה רש"י כשמשתתפי השיעור הם יוצאי תימן או קוצ'ין?
סגי נהור כתב:שחור היינו מכוער, היינו דכתיב אל תראוני שאני שחרחורת. ואיתא בגמרא (סנהדרין קח, ב) חם לקה בעורו ופרש"י שיצא ממנו כוש. ורבות כהנה.
רש"י עצמו כותב במק"א שהיהודים מכוערים ביחס לסביבתם (האירופית מן הסתם), והובאו הדברים בעבר באיזה אשכול כאן.
עוד להעיר שמפורש בכתוב שיהודים הם שחורי שיער ואינם בלונדינים, שהרי שיער צהוב ("כתבנית הזהב") הוא סימן טומאה בצרעת, ושיער שחור סימן טהרה (כמדומה דן בזה בתפא"י על נגעים).
דרומי כתב:ברש"י בפרשתנו עה"פ ונקתה ונזרעה זרע: היתה יולדת שחורים, יולדת לבנים.
וכאן הבן שואל:
הרי הצבע המומלץ הוא צבע כ'אשכרוע', כדברי רבי ישמעאל במסכת נגעים!
דרומי כתב:איפוא במדרש?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 63 אורחים