מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

חזרת קטורה לאברהם ע"י יצחק

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
נחומצ'ה
הודעות: 1048
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

חזרת קטורה לאברהם ע"י יצחק

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ש' נובמבר 19, 2022 8:22 pm

במדרש מסופר שיצחק אבינו הלך להחזיר את קטורה אל אברהם.
לכאורה שרה אמנו פעמיים שילחה את הגר [קטורה] מביתה.
אמנם בפעם השניה, זה בעיקר בגלל החינוך של יצחק.
אך עכ"פ איך לא חשש לכבוד אמו?
נערך לאחרונה על ידי נחומצ'ה ב ש' נובמבר 19, 2022 9:10 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13242
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: חזרת קטורה לאברהם ע"י יצחק0

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' נובמבר 19, 2022 9:06 pm

הוא סמך על אביו שיודע מה שהוא אומר לו לעשות...
ועוד, דכבוד אב דוחה כבוד אם.
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ש' נובמבר 19, 2022 9:18 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

נחומצ'ה
הודעות: 1048
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: חזרת קטורה לאברהם ע"י יצחק0

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ש' נובמבר 19, 2022 9:11 pm

עזריאל ברגר כתב:הוא סמך על אביו שיודע מה שהוא אומר לו לעשות...

מנין לך שאברהם אבינו אמר לו להחזירה?

צופה_ומביט
הודעות: 4931
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: חזרת קטורה לאברהם ע"י יצחק

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ש' נובמבר 19, 2022 9:14 pm

בתנחומא חיי שרה סימן ח משמע שיצחק הביא אותה מדעת עצמו.

אבל יש לומר בפשיטות:
א. בעיית "ותקל גבירתה בעיניה" לא קיימת אחרי ששרה מתה.
ב. בעיית החינוך של יצחק לא קיימת אחרי שישמעאל שולח.

ובצירוף צדקותה של הגר [שנקראת כאן קטורה ע"ש] שקשרה פתחה מיום ששילחה אברהם, או שנאים מעשיה כקטורת, ומקוטרת מצוות ומעשים טובים.
ובהיות שכבוד אמו לא יכול להוות סיבה שישב אברהם בלא אשה,
וקטורה היא אשה הראויה לו, שהרי שרה בעצמה הכניסה אותה לאברהם מעיקרא, וראתה מלאכים, ונמשלה לקטורת כנ"ל,
וכשיביא אותה לאברהם הרי אברהם יחליט אם לסבור ולקבל אותה או לא,
לכן בעיה אין כאן.

נחומצ'ה
הודעות: 1048
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: חזרת קטורה לאברהם ע"י יצחק

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ש' נובמבר 19, 2022 9:19 pm

ישר כח.
רק להוסיף בשם ה'שם משמואל'.
מה היה ענין התוספת בבנים בגיל 140 לאברהם?
אלא שאברהם אבינו היה בחינת 'הלוך ונסוע הנגבה', היינו כל יום עליה מיום האתמול
ומשכך היה עליו להיגעל מן ה'פסולת' [ע"ד ישמעאל שקודם לידת יצחק] בדמות ה'יקשנים וחבורתם'...


חזור אל “מקרא ותרגום”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 163 אורחים