לייבעדיג יענקל כתב:לא נראה לי שכתוב חמס. המ"ם של הכותב כלל לא נראית כך, וזה גם לא מתאים בשום אופן להקשר.
מודה לדבריך
לייבעדיג יענקל כתב:לא נראה לי שכתוב חמס. המ"ם של הכותב כלל לא נראית כך, וזה גם לא מתאים בשום אופן להקשר.
אספקלריא כתב:לפי השערתי, הספר המודפס הוא ספר חידושי אגדות מהרש"א, פפד"מ תמ"ב, שבועות לה:-לו. (דף פ"ג ע"ב).
לגבי החתימה ינו"ן, נדמה לי שיש לפחות שני גדולים שחתמו או שכינו אותם כך: רבי יצחק נוניס ואיס, בעל "שיח יצחק" על יומא וחגיגה, [בדרך אגב שם ספרו נקרא שי"ח על שם שכתב חידושים על שבועות יומא חגיגה כמבואר בהקדמת אחד מספריו, האם ידוע מה עלה בגורל החידושים על שבועות?], וכן בנו רבי יעקב נוניס ואיס, בעל "חדות יעקב" ומו"ל "דעת זקנים" (עפר יעקב). לאחרונה ראיתי צילום כת"י הבן רבי יעקב, ונראה שאינו דומה לכת"י שבגליון הנ"ל.
אז כדאי לבדוק אם זה באמת רבי יצחק נוניס ואיס, בעל שיח יצחק, [ינו"ן ר"ת "יצחק נוניס ואיס נר"ו"]. (כמדומני שבהרבה מקומות, ביבליוגרפים אשכנזים כתבו את שמו בטעות נוניס וייס? למעשה, הניקוד הוא לא חיריק אלא "צירי" מתחת לאות נ' השניה, ומתחת לאות א' ).
עם_הארץ כתב:לענ"ד לא חסר כלום בין המלים שנדעכה ועדיין מעלה עשן, ויש שם איזו מחיקה, כמו בשורה הראשונה בין המלים הסכין מהשחיטה.
צופר הנעמתי כתב:במדינה שם, והנה
טריד בגירסיה כתב:פתיחת המכתב: ב"ה יום ה' ך' אדר תקל"ד פאסילבערג
החתימה: הק' שלמה זלמן
מאיריחיאלק כתב:טריד בגירסיה כתב:פתיחת המכתב: ב"ה יום ה' ך' אדר תקל"ד פאסילבערג
החתימה: הק' שלמה זלמן
תודה = אבל זה גם אני הבנתי בעיקר השם האחרון שחותם
תוכן כתב:עיין בשורה הראשונה 'מצרים', ותראה שהמ' אינו דומה למ'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים