נהר שלום כתב:מאד דומה למיקרופדיה תלמודית, כך שמי שמחפש לקרא או להעתיק תוכן ולא לכתוב תוכן מחדש, יעדיף לעיין שם שהתוכן כבר כמעט מושלם.
בן מיכאל כתב:יפה מאד! תודה רבה לך.
נהר שלום כתב:יש"כ יפה מאד
אש משמים כתב:מאוד יפה ומסודר !
בא ללמד ונמצא למד כתב:נהר שלום כתב:מאד דומה למיקרופדיה תלמודית, כך שמי שמחפש לקרא או להעתיק תוכן ולא לכתוב תוכן מחדש, יעדיף לעיין שם שהתוכן כבר כמעט מושלם.
אינו דומה.
המיקרופדיה (כשמה) היא אנציקלופדיה, ולכן הדפים שם הם ערכים. כל ערך נותן מושג כללי, אם כי מועיל, על העניין. אבל אין בו פירוט של המשא ומתן בסוגיה, והוא מוגבל.
ראה למשל כאן (פיסקה אחת בתוך ערך שלם, שיכול להתפצל לחמש-שש סוגיות לפחות),
ולעומת זאת כאן. והיד עוד נטויה להוסיף מקורות כהנה וכהנה.
זאת ועוד, שהמיקרופדיה (מבלי להמעיט בערכה) איננה פתוחה לעריכה לקהל הלומדים, מה שמצמצם מאוד את יתרונותיה כאנציקלופדיה מקוונת על פני זו המודפסת.
בא ללמד ונמצא למד כתב:שלום וברכה, לכל דעסקין באורייתא ב'אתרא' קדישא הדין!
רצוני לשתף אתכם באתר הבא (פתוח ב'נתיב'):
http://www.betmidrash.org.il
קצת יותר הסברים יש כאן: https://www.betmidrash.org.il/index.php/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94:%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94
וכאן:
https://www.betmidrash.org.il/index.php ... 7%99%D7%9D
אשמח לשמוע הערות (רציניות) מכל סוג שהוא, ובעיקר לרתום משתתפים.
נהר שלום כתב:אכן. אולם במקרה עיינתי בסוגיא של "דבר שבמניין" ובמיקרופדיה דווקא ביארו את סוגיית הגמ' יותר באורך.
אש משמים כתב:פתחתי את סוגית 'מתעסק' ב"ויקיסוגיה" וגם ב"ויקישיבה" ואכן יש מעלה בזה ויש מעלות בזה אך כדאי היה (לענ"ד) פחות להעמיק כשחסר הרבה חומר בסיסי בסוגיה, ואולי עדיף קודם לכתוב את כל הסוגיא בקיצור מרישא ועד סיפא כולל כל האחרונים ואח"כ לעבות ולהעמיק יותר וכך לא יהיה מצב שחסר חומר מאוד בסיסי בסוגיות.
פרנקל תאומים כתב:סגור ב'נתיב'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים