שיבר כתב:ב'דרושים' בלוח יתד נאמן החינמי אתמול (כא חשון) התפרסמה מודעה כי דרוש מגיה לספרי קודש עם נסיון.
אין העתון תח"י, ועדיין (בשעת כתיבת השורות...) אפשר להשיג אותו בקלות.
איש כתב:באמת רעיון טוב לפתח בפורום אפשרויות ל'תיקים אישיים' כמו שיש בפורום פרוג וכד' שבו יוכלו משתמשים לפתוח תיקי עבודה ולהראות את נסיונם וכו', אני משוכנע שהרבה מחפשי עבודה ימצאו מקומות עבודה דרך זה.
מה דעתכם?
עימוד ועיצוב כתב:דרושים מגיהים לחומר תורני שהוקלד מחדש.
זריזות והספק מרובה ליום חובה! וכמובן דייקנות.
נא לציין נסיון רלוונטי וכן הספק עבודה יומי.
שכר - 35 ש"ח [יתכן יותר לעבודה מהירה במיוחד]
יצויין כי נדרשת עבודה של לכל הפחות 4 - 5 שעות ביום. [זמן העבודה בין מספר ימים לשלוש שבועות]
לפרטים:
1315612@gmail.com
תוכן כתב:אתה חושב שזה הוגן לשלם לאברכים ת"ח מוכשרים (כי הרי זה מה שאתה מחפש), פחות מאשר משלמים לגויה לנקות את האמבטיה (השכר המקובל לעוזרת זה 40 ש"ח לשעה).
תוכן כתב:35 ש"ח לשעה לעבודה מסוג זה עדיין נחשב לניצול, כך נראה לי.
תוכן כתב:היצע וביקוש זה מדד אחד של השכר המתאים, אבל יש מדדים אחרים שמדרך המוסר ראוי לקחת בחשבון, כמו השווי האמיתי של העבודה וכדומה.
החזן כתב:תוכן כתב:היצע וביקוש זה מדד אחד של השכר המתאים, אבל יש מדדים אחרים שמדרך המוסר ראוי לקחת בחשבון, כמו השווי האמיתי של העבודה וכדומה.
ילמדנו רבינו כיצד מודדים שווי אמיתי של עבודה. בילדותנו למדנו בספר גדול הנקרא תלמוד שכל דבר שמין אותו כעבד הנמכר בשוק. כיצד אם כן נמדד הערך "האמיתי"?
כרם כתב:גם עבד הנמכר בשוק, אם הוא נוקב מרגליות שכרו הרבה מאד.
אוהב אוצר כתב:בוא ואסביר לך: היום דיברתי עם חבר שהוא מעמד וגרפיקאי יחד. הוא אמר לי שלוקח לו לעשות שער ממוצע ויפה מאד בין 5 ל10 דקות, [מרהיב, יקח לו 15-20 דקות] ואמר לי וכי אתה חושב שזה מונע ממני לקחת עבור שער 250 ש"ח? [מקצוענים בעלי השם בתחום לוקחים יותר] אני למדתי את החומר, השקעתי בציוד, השקעתי בפונטים, בגרפיקה וע"ז משלמים. וכי חתימה של עו"ד בהנף יד שווה 200 ש"ח? 'עבודה' של שתי שניות? אלא הוא למד, השקיע שנים, מה שאין ללקוח, לשטוף רצפות כולם יכולים להיות עו"ד גרפיקאי, לא כולם, מבין כיצד?
תוכן כתב:אם השוק החרדי היה פועל לפי כללי השוק, היית צודק - ערכו הכספי של המוצר הוא לפי שוויו בשוק. אבל לצערינו הרב השוק החרדי הוא לא שוק תקין. יותר מדי אברכים מתעוררים כשמאוחר מדי שאין להם שום דרך לפרנס את משפחתם. (ובמאמר המוסגר, על צרה זו לבד יש לעורר בכי ומספד, כי היא גובה קרבנות אין מספר גם באיכות וגם בכמות, ואכ"מ.) משום כך השוק מוצף עם אברכים שמנסים את מזלם בתחום היחיד שהם חושבים שהם מכירים. המעבידים משתמשים במצוקה זו לטובתם, ומציעים מחירים הנמוכים בהרבה מהשווי האמיתי של המוצר. התנהגות זו שמה הנכון הוא, ניצול.
תוכן כתב:מחיר השוק אמור לשקף גם את ההיצע והביקוש, אבל גם את השנים הנדרשות ללמידת המקצוע, הכשרון של העוסק בו, ומומחיותו. ראה באריכות ספרו של אדם סמיט, עושר העמים. 35 ש"ח לשעה משקף את ההיצע והביקוש, ובשום אופן לא את שאר הנתונים שהוזכרו.
תוכן כתב:מחיר השוק אמור לשקף גם את ההיצע והביקוש, אבל גם את השנים הנדרשות ללמידת המקצוע, הכשרון של העוסק בו, ומומחיותו. ראה באריכות ספרו של אדם סמיט, עושר העמים. 35 ש"ח לשעה משקף את ההיצע והביקוש, ובשום אופן לא את שאר הנתונים שהוזכרו.
אנטיק סוחר כתב:שלום
אני מחפש מגיה, עם הבנה לבביליוגרפיה [תורני], ומוכר במפעל הביבליוגרפיה
קצת ידיעה בעקסע"ל, יתרון
במשך הזמן יש אפשרות לעבודת כתיבה
נא לפנות באישי,
תודה
אוצר החכמה כתב:דברי חז"ל שאתה מתכוון אליהם כפי שאני משער, הם בהיבט הממוני, ובדיני ממונות אם לא סיכמו על מחיר, מה שצריך לשלם זה רק המחיר בשוק. דבר זה אינו קשור לאפשרות שקבוצה מסויימת כמו בעלי בתים יפקיעו מחירים, דבר שחז"ל ראו בזה חטא (אוצרי פירות) ואע"פ שכרגע המחיר בשוק הוא כמו שהם מוכרים בגלל האצירה. לכן אם קבוצה מסויימת מנצלת מצב וסוחטת מחיר שאינו הוגן מעובדים, זה פעולה דומה ואינה מוסרית אע"פ שהיא תופסת ממונית. איני אומר דבר על הנושא הנידון שאיני בקי בו כלל אלא על העיקרון שלא תמיד המחיר בשוק הוא המוסרי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 103 אורחים