עמוד 1 מתוך 1

הניקוד ;

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 11:37 pm
על ידי אוהב אוצר
; - מתי צריך להשתמש בזה?

Re: הניקוד ;

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 11:39 pm
על ידי צופר הנעמתי

Re: הניקוד ;

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 11:45 pm
על ידי אוהב אוצר
מקובל בימינו במחוזותינו להשתמש בזה בספרים תורניים/לימודיים?

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 12:17 am
על ידי מענה איש
אוהב אוצר כתב:מקובל בימינו במחוזותינו להשתמש בזה בספרים תורניים/לימודיים?


כל פסיקא דלא פסקיה משה אנן לא פסקינן ליה...

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 12:36 am
על ידי אוהב אוצר
חשבתי שרק לי זה נראה חריג

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 9:47 am
על ידי ארזי הלבנון
אוהב אוצר כתב:חשבתי שרק לי זה נראה חריג

בעיניי זה כלל לא חריג, ואני בעצמי משתמש בפיסוק הנ"ל. או שאין זו ראייה ואני בעצמי חריג...

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 9:57 am
על ידי איש גלילי
זה לא מצוי בשימוש בספרים תורניים חרדיים, רק בספרים שרוח האקדמיא לבושה בהם.

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 10:20 am
על ידי ארזי הלבנון
איש גלילי כתב:זה לא מצוי בשימוש בספרים תורניים חרדיים, רק בספרים שרוח האקדמיא לבושה בהם.


משניות קהתי מלא בהם.

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 10:25 am
על ידי מה שנכון נכון
מצוי בספרים עם כתיבה מודרנית, גם תורניים מובהקים. לדוגמא: ספרי הרב זוין, הרב וולבא, הרב בר שאול.

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 10:54 am
על ידי איש גלילי
למי שלא הבין, לא באתי להביע זלזול בספרים שהשתמשו בזה, אלא לציין את העובדא, וכל המקורות שהובאו איששו את מה שאמרתי, שזה סגנון יותר מודרני. ועל כן נתונה השאלה למהדיר: לאיזה סגנון הוא רוצה לשייך את הספר.

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 11:02 am
על ידי ארזי הלבנון
איש גלילי כתב:למי שלא הבין, לא באתי להביע זלזול בספרים שהשתמשו בזה, אלא לציין את העובדא, וכל המקורות שהובאו איששו את מה שאמרתי, שזה סגנון יותר מודרני. ועל כן נתונה השאלה למהדיר: לאיזה סגנון הוא רוצה לשייך את הספר.


חלילה, לא הבנתי זאת ממך ולא רמזתי לכך.

באופן כללי חשוב לי לומר שעצם המושג "מושפע מכתיבה מודרנית" טעון תיקון בדחיפות.
סגנון הכתיבה השתנה, וממשיך להשתנות. ולא רק שאין בזה רע להשתמש בסימני פיסוק שהיום נוהגים להשתמש בהם, בעיניי זה אפילו לכתחילה.
בעניין סימן הפיסוק הנ"ל אולי פחות קריטי, אך ברופן כללי ניתן לראות הרבה ספרים תורניים שמנסים לחקות את הכתיבה שך הדורות הקודמים, וחבל, שבכך הם מפסידים את הבהירות בספרם וכאילו בשם ההתרחקות מהמודרניזציה הם בוחרים בסגנון מעורפל, לפחות לקורא בן זמנינו.

דבריי אינם התייחסות ספציפית לאחד הכותבים לעיל, אלא מחשבה בעקבות הרוח הכללית שנשבה מהם.

Re: הניקוד ;

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 11:07 am
על ידי פלגינן
אוהב אוצר כתב:; - מתי צריך להשתמש בזה?

אשכול חשוב בשאלה זו: viewtopic.php?f=7&t=5702
גא"מ מצטרף לארזי, וכבר דיברו מזה.

Re: הניקוד ;

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 10:21 am
על ידי טברייני
ורבי חיים כתב ב'סטנסיל'
ומה שלא כתוב כך הוא כתיבה מודרנית?!

כל דבר שיכול להקל על הקורא בדורנו מרובה ההסחות, טוב הוא,

כן נלע"ד.

Re: הניקוד ;

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 1:00 pm
על ידי סגי נהור
ארזי הלבנון כתב:
איש גלילי כתב:למי שלא הבין, לא באתי להביע זלזול בספרים שהשתמשו בזה, אלא לציין את העובדא, וכל המקורות שהובאו איששו את מה שאמרתי, שזה סגנון יותר מודרני. ועל כן נתונה השאלה למהדיר: לאיזה סגנון הוא רוצה לשייך את הספר.


חלילה, לא הבנתי זאת ממך ולא רמזתי לכך.

באופן כללי חשוב לי לומר שעצם המושג "מושפע מכתיבה מודרנית" טעון תיקון בדחיפות.
סגנון הכתיבה השתנה, וממשיך להשתנות. ולא רק שאין בזה רע להשתמש בסימני פיסוק שהיום נוהגים להשתמש בהם, בעיניי זה אפילו לכתחילה.
בעניין סימן הפיסוק הנ"ל אולי פחות קריטי, אך ברופן כללי ניתן לראות הרבה ספרים תורניים שמנסים לחקות את הכתיבה שך הדורות הקודמים, וחבל, שבכך הם מפסידים את הבהירות בספרם וכאילו בשם ההתרחקות מהמודרניזציה הם בוחרים בסגנון מעורפל, לפחות לקורא בן זמנינו.

דבריי אינם התייחסות ספציפית לאחד הכותבים לעיל, אלא מחשבה בעקבות הרוח הכללית שנשבה מהם.

יש שינוי ברור בכתיבה התורנית, והכתיבה התורנית המקובלת של ימינו שונה אפילו מהכתיבה של לפני עשרים שנה. אלא שהשינוי הוא איטי בדרך כלל, ויש מי שמזדרזים יותר, ואלה נחשבים "מודרנים" יותר (ולפעמים סובלים מכך). אגב, ככה זה בכל התחומים בלי יוצא מן הכלל, כולל אופן הלבוש, סגנון מוזיקלי, ועוד ועוד.

Re: הניקוד ;

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 5:14 pm
על ידי ארזי הלבנון
סגי נהור כתב:
ארזי הלבנון כתב:
איש גלילי כתב:למי שלא הבין, לא באתי להביע זלזול בספרים שהשתמשו בזה, אלא לציין את העובדא, וכל המקורות שהובאו איששו את מה שאמרתי, שזה סגנון יותר מודרני. ועל כן נתונה השאלה למהדיר: לאיזה סגנון הוא רוצה לשייך את הספר.


חלילה, לא הבנתי זאת ממך ולא רמזתי לכך.

באופן כללי חשוב לי לומר שעצם המושג "מושפע מכתיבה מודרנית" טעון תיקון בדחיפות.
סגנון הכתיבה השתנה, וממשיך להשתנות. ולא רק שאין בזה רע להשתמש בסימני פיסוק שהיום נוהגים להשתמש בהם, בעיניי זה אפילו לכתחילה.
בעניין סימן הפיסוק הנ"ל אולי פחות קריטי, אך ברופן כללי ניתן לראות הרבה ספרים תורניים שמנסים לחקות את הכתיבה שך הדורות הקודמים, וחבל, שבכך הם מפסידים את הבהירות בספרם וכאילו בשם ההתרחקות מהמודרניזציה הם בוחרים בסגנון מעורפל, לפחות לקורא בן זמנינו.

דבריי אינם התייחסות ספציפית לאחד הכותבים לעיל, אלא מחשבה בעקבות הרוח הכללית שנשבה מהם.

יש שינוי ברור בכתיבה התורנית, והכתיבה התורנית המקובלת של ימינו שונה אפילו מהכתיבה של לפני עשרים שנה. אלא שהשינוי הוא איטי בדרך כלל, ויש מי שמזדרזים יותר, ואלה נחשבים "מודרנים" יותר (ולפעמים סובלים מכך). אגב, ככה זה בכל התחומים בלי יוצא מן הכלל, כולל אופן הלבוש, סגנון מוזיקלי, ועוד ועוד.

מלבד הנושא - שהוא תורני, לא אמור להיות הבדלים חדים ומשמעותיים בין כתיבה תורנית לשאר הכתיבות. אין טעם להכביד בדווקא על קורא בן ימינו שהתרגל לסגנון כתיבה או פיסוק.