עמוד 1 מתוך 1

מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 4:03 pm
על ידי יהודה בן יעקב
האם ידוע מה המחיר הממוצע
א. כתיבה תורנית הלכתית, עם סיכום הפוסקים, וגם ליקוט מפוסקי זמנינו וכדו'.
ב. ביקורת על ספר כעין הנ"ל.
ג. כשלא רוצים לקבל לפי שעה אלא מחיר גלובלי, ומשערים את כמות שעות העבודה שאמורה להיות לפי דוגמא מהחומר, כמה יש להוסיף על ההשערה.

אשמח לקבל כל תשובה, כאו"א לפי מיטב ידיעתו ורמתו.

Re: מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 4:05 pm
על ידי פלגינן
יהודה בן יעקב כתב:האם ידוע מה המחיר הממוצע
א. כתיבה תורנית הלכתית, עם סיכום הפוסקים, וגם ליקוט מפוסקי זמנינו וכדו'.
ב. ביקורת על ספר כעין הנ"ל.
ג. כשלא רוצים לקבל לפי שעה אלא מחיר גלובלי, ומשערים את כמות שעות העבודה שאמורה להיות לפי דוגמא מהחומר, כמה יש להוסיף על ההשערה.

אשמח לקבל כל תשובה, כאו"א לפי מיטב ידיעתו ורמתו.

ג. מומלץ לחלק את הדוגמה לקטעים של אלף מלה, לראות כמה אורך כל קטע, ולקבוע ממוצע אחרי 5-10 קטעים.

Re: מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 6:10 pm
על ידי דרומי
שאלה ג' היא לענ"ד שאלה קשה וזה ממש לא פשוט. הרבה פעמים כשעשיתי מחיר גלובלי הרגשתי שהפסדתי... משום שזה לקח לי יותר זמן ממה ששיערתי. היו גם מקרים הפוכים אבל הרבה פחות.

Re: מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 6:22 pm
על ידי שטייגעניסט
א: 15 $
ב: 18 $
ג: יש להוסיף 25 %

Re: מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 7:52 pm
על ידי יהודה בן יעקב
דרומי כתב:שאלה ג' היא לענ"ד שאלה קשה וזה ממש לא פשוט. הרבה פעמים כשעשיתי מחיר גלובלי הרגשתי שהפסדתי... משום שזה לקח לי יותר זמן ממה ששיערתי. היו גם מקרים הפוכים אבל הרבה פחות.

אחרים אמרו לי שבלי מחיר גלובלי ישנם הרבה זמנים שלא מחשבים לשעות העבודה, מחמת חשש שלא עבדו בדיוק, וממילא הדברים מתקזזים. האם יש בזה צדק?

Re: מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: א' נובמבר 12, 2017 11:35 pm
על ידי החושב
יהודה בן יעקב כתב:
דרומי כתב:שאלה ג' היא לענ"ד שאלה קשה וזה ממש לא פשוט. הרבה פעמים כשעשיתי מחיר גלובלי הרגשתי שהפסדתי... משום שזה לקח לי יותר זמן ממה ששיערתי. היו גם מקרים הפוכים אבל הרבה פחות.

אחרים אמרו לי שבלי מחיר גלובלי ישנם הרבה זמנים שלא מחשבים לשעות העבודה, מחמת חשש שלא עבדו בדיוק, וממילא הדברים מתקזזים. האם יש בזה צדק?

אלו שעובדים לפי מחיר גלובלי עלולים ליפול בפח ובגדול. תלוי בבן אדם. ראיתי כאלה שסיכמו גלובלי סיכום שהיה נראה סביר, ובסוף, לפי החישוב, עבדו בעד 5 דולר לשעה או פחות מזה.
לגבי החששות מגזל: פעם הלכתי לרב גדול והוא הסביר לי מה להחשיב ומה לא, ומאז הייתי רגוע לחלוטין.

Re: מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: ב' נובמבר 13, 2017 1:10 am
על ידי החושב
החושב כתב:אחרים אמרו לי שבלי מחיר גלובלי ישנם הרבה זמנים שלא מחשבים לשעות העבודה, מחמת חשש שלא עבדו בדיוק, וממילא הדברים מתקזזים. האם יש בזה צדק?

אלו שעובדים לפי מחיר גלובלי עלולים ליפול בפח ובגדול. תלוי בבן אדם. ראיתי כאלה שסיכמו גלובלי סיכום שהיה נראה סביר, ובסוף, לפי החישוב, עבדו בעד 5 דולר לשעה או פחות מזה.
לגבי החששות מגזל: פעם הלכתי לרב גדול והוא הסביר לי מה להחשיב ומה לא, ומאז הייתי רגוע לחלוטין.[/quote]

לאור הבקשה בפרטי.
שאלתי את הרב מרדכי גרוס. עיקר השאלה היתה מה נחשב הפסקה שצריך לנכות אותה ומה לא. למשל, מה עם נתקע לי המחשב וצריך להפעיל אותו מחדש, מה אם אני הולך לשירותים וכו'. השאלה נבעה בעקבות ההבהרה שקיבלתי מהמכון שעבדתי בו, שאין להחשיב אלא זמן עבודה נטו.
הרב גרוס אמר שכל מה שאני עושה לצרוך העבודה - מחשיבים. אני לא יכול להמשיך לעבוד בלי ללכת לשירותים - מחשיבים. וכדומה. וכן הביא דוגמא, שאם, למשל, אני מרגיש עייף ורוצה להכין כוס תה, גם את זה מחשיבים. [כמובן, מדובר בהפסקות קצרות. לגבי ללכת לישן בשביל להמשיך לעבוד אחר כך - לא הייתה השאלה כלל]
לעומת זאת, אם ניגש אלי חבר לשיחה קצרה - אין להחשיב זאת. וכדומה. שכן אין זה קשור לעבודה והמשך העבודה כלל.
כאשר שאלתי אותו: אבל המכון שלחו מכתב שמחשיבים רק את זמן העבודה נטו. הוא ענה שכוונתם היא כנ"ל.

Re: מחיר כתיבה / ביקורת

פורסם: ב' נובמבר 13, 2017 1:10 am
על ידי החושב
החושב כתב:אלו שעובדים לפי מחיר גלובלי עלולים ליפול בפח ובגדול. תלוי בבן אדם. ראיתי כאלה שסיכמו גלובלי סיכום שהיה נראה סביר, ובסוף, לפי החישוב, עבדו בעד 5 דולר לשעה או פחות מזה.
לגבי החששות מגזל: פעם הלכתי לרב גדול והוא הסביר לי מה להחשיב ומה לא, ומאז הייתי רגוע לחלוטין.


לאור הבקשה בפרטי.
שאלתי את הרב מרדכי גרוס. עיקר השאלה היתה מה נחשב הפסקה שצריך לנכות אותה ומה לא. למשל, מה עם נתקע לי המחשב וצריך להפעיל אותו מחדש, מה אם אני הולך לשירותים וכו'. השאלה נבעה בעקבות ההבהרה שקיבלתי מהמכון שעבדתי בו, שאין להחשיב אלא זמן עבודה נטו.
הרב גרוס אמר שכל מה שאני עושה לצרוך העבודה - מחשיבים. אני לא יכול להמשיך לעבוד בלי ללכת לשירותים - מחשיבים. וכדומה. וכן הביא דוגמא, שאם, למשל, אני מרגיש עייף ורוצה להכין כוס תה, גם את זה מחשיבים. [כמובן, מדובר בהפסקות קצרות. לגבי ללכת לישן בשביל להמשיך לעבוד אחר כך - לא הייתה השאלה כלל]
לעומת זאת, אם ניגש אלי חבר לשיחה קצרה - אין להחשיב זאת. וכדומה. שכן אין זה קשור לעבודה והמשך העבודה כלל.
כאשר שאלתי אותו: אבל המכון שלחו מכתב שמחשיבים רק את זמן העבודה נטו. הוא ענה שכוונתם היא כנ"ל.[/quote]