עמוד 1 מתוך 1

כפל תשלומין

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 9:35 pm
על ידי תוכן
כתוב בשו"ע שפועל ביציאתו או בכניסתו של בעה"ב אבל לא שניהם. וכך אני נוהג כשאני הולך לספריה למשל, אני נוטל תשלום רק על העלויות של צד אחד, והצד השני הוא על חשבוני. מה קורה כשיש שתי עבודות בספריה, האם מותר לקחת צד אחד על חשבון עבודה אחת, וצד שני על חשבון העבודה השניה?

Re: כפל תשלומין

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 9:49 pm
על ידי דרומי
איפוא בשו"ע? אנא לכתוב השאלה יותר ברור

Re: כפל תשלומין

פורסם: ה' אוגוסט 13, 2020 11:15 pm
על ידי לבי במערב
הוא בטושו"ע חו"מ סי' שלא (מב"מ פג, ריש ע"ב). יעו"ש.

Re: כפל תשלומין

פורסם: ב' אוגוסט 17, 2020 9:11 pm
על ידי כזית
בגמ' ובשו"ע מיירי בענין הזמן, אם צריך להשכים לפני היום או להעריב אחר סוף ביום, ואין זה ענין להוצאות נסיעה.
ומ"מ בכל כה"ג הכל כמנהג המדינה, וכיום נהוג לשלם נסיעות הלוך וחזור.
השאלה המעשית שנשאלתי כמה פעמים היא במי שיש לו שתי עבודות במקום אחד אם יקבל כפל נסיעות, ולמעשה מי שמועסק באופן חוקי עם תלוש, בסתמא כל מעסיק חייב לשלם דמי נסיעות, ואכמ"ל.

Re: כפל תשלומין

פורסם: ג' אוגוסט 18, 2020 9:14 pm
על ידי תוכן
כזית כתב:בגמ' ובשו"ע מיירי בענין הזמן, אם צריך להשכים לפני היום או להעריב אחר סוף ביום, ואין זה ענין להוצאות נסיעה.


למה לא?

כזית כתב:ומ"מ בכל כה"ג הכל כמנהג המדינה, וכיום נהוג לשלם נסיעות הלוך וחזור.


מנין לך מנהג המדינה בכל כה"ג? האם יש חוק או מה? ומנין לך מה נהוג? האם עשיתם סקר או מה? ומה קורה אם המעסיק ממדינה אחרת, לפי איזה מדינה הולכים? ומאיפה לך לעקור דין שו"ע בכזה קלות?

כזית כתב:השאלה המעשית שנשאלתי כמה פעמים היא במי שיש לו שתי עבודות במקום אחד אם יקבל כפל נסיעות, ולמעשה מי שמועסק באופן חוקי עם תלוש, בסתמא כל מעסיק חייב לשלם דמי נסיעות, ואכמ"ל.


אז מי שיש לו חמש עבודות בספריה, יוכל לבקש מכל מעסיק את כל הנסיעות הלוך ושוב? זה נשמע תמוה.