כף שואל כתב:עד שאתה שואל אם הגון הוא כפי שיצא מתח"י בן איש חי או המדפוס הראשון
שאל אם הגון הוא לשיר לבן אדם אף כי תנא הוא, כי חפשתי ולא מצאתי בתנ"ך
שירה מלבד לה גם לא בספרי חז"ל ואף לא מקדמוני הפייטנים
ישבב הסופר כתב:כף שואל כתב:עד שאתה שואל אם הגון הוא כפי שיצא מתח"י בן איש חי או המדפוס הראשון
שאל אם הגון הוא לשיר לבן אדם אף כי תנא הוא, כי חפשתי ולא מצאתי בתנ"ך
שירה מלבד לה גם לא בספרי חז"ל ואף לא מקדמוני הפייטנים
איך הצלחת לחפש כ"כ מהר בין אלפי הפיוטים שנמצאים במשנה ותלמוד, ואף כי בספרא וספרי ומכילתא וכו'?!
ומיהם הפייטנים הקדמונים שאתה בקי בכתביהם? והבן איש חי איננו קדמון, לכן עדיף לחפש במאה הקרובה אליו לראות השוואות, ולא אלף ואלפיים שנה לפניו.
ישבב הסופר כתב:כף שואל כתב:עד שאתה שואל אם הגון הוא כפי שיצא מתח"י בן איש חי או המדפוס הראשון
שאל אם הגון הוא לשיר לבן אדם אף כי תנא הוא, כי חפשתי ולא מצאתי בתנ"ך
שירה מלבד לה גם לא בספרי חז"ל ואף לא מקדמוני הפייטנים
איך הצלחת לחפש כ"ג מהר בין אלפי הפיוטים שנמצאים במשנה ותלמוד, ואף כי בספרא וספרי ומכילתא וכו'?! .
כף שואל כתב:עד שאתה שואל אם הגון הוא כפי שיצא מתח"י בן איש חי או המדפוס הראשון
שאל אם הגון הוא לשיר לבן אדם אף כי תנא הוא, כי חפשתי ולא מצאתי בתנ"ך
שירה מלבד לה גם לא בספרי חז"ל ואף לא מקדמוני הפייטנים
איש_ספר כתב:כף שואל כתב:------------------
לגבי קדמוני הפייטנים, הדברים כה מופרכים שא"צ להשיב עליהם.
תפתח כל דיואן של כל 'משורר קדמון' ותחזור לכאן עם תשובות לבד.
כף שואל כתב:חשבתי אם הבא"ח מהקדמונים ישבב הסופר מראשונים
ולפיכך נקראו ראשונים סופרים שהיו סופרים כל האותיות
ודקדקתי בדבריך "בין אלפי הפיוטים שנמצאים במשנה ותלמוד ואף כי בספרא וספרי
ולאיש הספר: למה דלגת על פתיחת השירה
שמעו מלכים,,אנכי לה אנכה אשירה אזמר לאלהי ישראל
ואבקש מחברים מקשיבים סליחה שלא פרשתי שיחתי, דאין כונתי על חרוזים לכבוד הבריות או לאבל וכנור או לשירי חול
רק כונתי לשאול לשירי מצוה שיהיו אומרין אותן על כל פרק ופרק כליל התקדש החג
כי נכסף נכספתי לבית אבי יושבי אשכנז מלפנים ולא מצאתי רק בזמירות למוצ"ש כחלק מבקשת ביאת אליהו זל"ט
זלמניו כתב:כף שואל כתב:חשבתי אם הבא"ח מהקדמונים ישבב הסופר מראשונים
ולפיכך נקראו ראשונים סופרים שהיו סופרים כל האותיות
ודקדקתי בדבריך "בין אלפי הפיוטים שנמצאים במשנה ותלמוד ואף כי בספרא וספרי
ולאיש הספר: למה דלגת על פתיחת השירה
שמעו מלכים,,אנכי לה אנכה אשירה אזמר לאלהי ישראל
ואבקש מחברים מקשיבים סליחה שלא פרשתי שיחתי, דאין כונתי על חרוזים לכבוד הבריות או לאבל וכנור או לשירי חול
רק כונתי לשאול לשירי מצוה שיהיו אומרין אותן על כל פרק ופרק כליל התקדש החג
כי נכסף נכספתי לבית אבי יושבי אשכנז מלפנים ולא מצאתי רק בזמירות למוצ"ש כחלק מבקשת ביאת אליהו זל"ט
זאגי"ן ז"י פשו"ט או"ם דייטשלאנ"ד הא"ט דא"ש זמר ניכ"ט גיזונגי"ן.
געזונטער הייט... 'ירושתינו' וועט העלפין.
ישבב הסופר כתב:זלמניו כתב:כף שואל כתב:חשבתי אם הבא"ח מהקדמונים ישבב הסופר מראשונים
ולפיכך נקראו ראשונים סופרים שהיו סופרים כל האותיות
ודקדקתי בדבריך "בין אלפי הפיוטים שנמצאים במשנה ותלמוד ואף כי בספרא וספרי
ולאיש הספר: למה דלגת על פתיחת השירה
שמעו מלכים,,אנכי לה אנכה אשירה אזמר לאלהי ישראל
ואבקש מחברים מקשיבים סליחה שלא פרשתי שיחתי, דאין כונתי על חרוזים לכבוד הבריות או לאבל וכנור או לשירי חול
רק כונתי לשאול לשירי מצוה שיהיו אומרין אותן על כל פרק ופרק כליל התקדש החג
כי נכסף נכספתי לבית אבי יושבי אשכנז מלפנים ולא מצאתי רק בזמירות למוצ"ש כחלק מבקשת ביאת אליהו זל"ט
זאגי"ן ז"י פשו"ט או"ם דייטשלאנ"ד הא"ט דא"ש זמר ניכ"ט גיזונגי"ן.
געזונטער הייט... 'ירושתינו' וועט העלפין.
במקום 'פשוט' צ"ל 'איינפאך'
תולדות אדם כתב:לפניכם השינויים שמצאתי בין הנוסח המקובל לנוסח שבצילום לעיל כולל השינויים בניקוד
אִישׁ אֱלֹהִים קָדוֹשׁ הוּא אַשְׁרֵי עַיִן רָאַתְהוּ/רָאֲתָהוּ לֵב חָכָם יַשְׂכִּיל פִּיהוּ אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
בָּרוּךְ הוּא מִפִּי עֶלְיוֹן קָדוֹשׁ הוּא מֵהֵרָיוֹן מְאוֹר/מָאוֹר גָּלִיל הָעֶלְיוֹן אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
גִּבּוֹר וְאִישׁ מִלְחָמָה בְּדַת תּוֹרָה תְּמִימָה מָלֵא מַדָּע/מַדַּע וְחָכְמָה אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
וְשָׁם נִבְרָא מַעְיָן לוֹ וְחָרוּב/וַחֲרוֹב לְמַאֲכָלוֹ מַה טוֹב חֶלְקוֹ וְחֶבְלוֹ אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
זֵכֶר צַדִּיק לִבְרָכָה דִּין רֵיכָא/רִכָּה וּבַר רֵיכָא/רִכָּה זִכָּה רַבִּים וְזָכָה/זָכָה וְרַבִּים זִכָּה אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
טִהֵר/טִהַר אֶת עִיר טְבֶרְיָה עָשָׂה אוֹתָהּ נְקִיָּה הוֹדוּ לוֹ מִן שְׁמַיָּא אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
איסתרא בלגינא כתב:תולדות אדם כתב:לפניכם השינויים שמצאתי בין הנוסח המקובל לנוסח שבצילום לעיל כולל השינויים בניקוד
בָּרוּךְ הוּא מִפִּי עֶלְיוֹן קָדוֹשׁ הוּא מֵהֵרָיוֹן מְאוֹר/מָאוֹר גָּלִיל הָעֶלְיוֹן אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
זִכָּה רַבִּים וְזָכָה/זָכָה וְרַבִּים זִכָּה אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
ראתהו, מאור, מדע כולם טעויות פשוטות בניקוד בנוסחה שבצילום.
פרי_העץ כתב:איסתרא בלגינא כתב:תולדות אדם כתב:לפניכם השינויים שמצאתי בין הנוסח המקובל לנוסח שבצילום לעיל כולל השינויים בניקוד
בָּרוּךְ הוּא מִפִּי עֶלְיוֹן קָדוֹשׁ הוּא מֵהֵרָיוֹן מְאוֹר/מָאוֹר גָּלִיל הָעֶלְיוֹן אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
זִכָּה רַבִּים וְזָכָה/זָכָה וְרַבִּים זִכָּה אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי
ראתהו, מאור, מדע כולם טעויות פשוטות בניקוד בנוסחה שבצילום.
אולי תסביר לנו מדוע הם טעויות פשוטות בניקוד?
איש_ספר כתב:"סיני סיני לו נקרא"
היכן?
אולי כונתו שאנו המשוררים נקרא לו עתה כך?
קמו כלהו ובריכו ליה, ואמרו פומא דשכינתא, סיני סיני, זכאין אודנין דשמעין מלין אלין מפומך:
ישבב הסופר כתב:תולעת ספרים07 כתב:שבטיישראל כתב:עוד טעות שלא ציינת
בהרבה סידורים נדפס נוסח שונה של חרוז ה"פזמון" - "ואמרתם כה לחי אדוננו בר יוחאי" במקום "רבי שמעון בר יוחאי"
לרבי שמעון היה אח - כך זכור לי ממדרש תנחומא.
?
???!!!
אברהם כתב:ועלה ברעיוני, שמא שינוי זה מפי אנשי ירושלים יצא, שהיו עולים לקברו של שמעון הצדיק להילולת ל"ג בעומר, ואפשר שלכן הוסיפו בפיוט 'ואמרתם כה לחי רבי שמעון צדיקאי' - דהיינו שמעון הצדיק.
ישבב הסופר כתב:השערה יפה מאוד.
אך האיך נסביר את העובדא ששרו על שמעון הצדיק ש'טיהר את עיר טבריה' 'החבא בתוך מערה מפני הגזירה' וכו'?
הוגה כתב:האם בדיוק אנשי שמעון הצדיק יטעו ויאמרו: "רבי (!) שמעון צדיקאי" ??
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים