עמוד 1 מתוך 1

פירוש ביוצרות לשבת הגדול

פורסם: ג' מרץ 28, 2017 10:57 pm
על ידי דורש מבקש
ביוצרות לשבת הגדול, בסוף הפייט המתחיל אמנה גדולה, "תפיני (גירסא אחרת תופיני) ששים ואחת במשטר". ולכאו' קאי על העוגות שהוציאו ממצרים שאכלו מזה עד ט"ז אייר שירד המן. אולם יש להבין את החשבון של ששים ואחת. ובפירוש היעב"ץ בסידורו בית יעקב כתב לפרש, דהיו עבור שני סעודות ליום, אולם יש להבין לפי"ז דהחשבון יוצא ס' ולא ס"א.

Re: פירוש ביוצרות לשבת הגדול

פורסם: ד' מרץ 29, 2017 3:15 am
על ידי שבטיישראל
א) אין זה פירוש היעב"ץ - המדובר בההוספות של השו"ב ר"מ יודקיס מבארדיטשוב בסידור בית יעקב.

ב) ראה בפירושי הראשונים לפיוטי טל על הפיוט "אלים ביום מחוסן" שם יסד הקליר "ששים ואחת אכלו במשויר -שם פי' שהששים ואחת סעדות הם שתי סעודות ביום בשלילם יום מט"ו ניסן שיצאו ממצרים עד ט"ו אייר שהיו מלינים, ובליל ט"ז אייר דהיינו מוצאי ט"ו אייר עוד אכלו סעודה אחחת מעוגות, ובבוקר ט"ז אייר כבר ירד המן, נמצא בס"ה ס"א סעודות.

Re: פירוש ביוצרות לשבת הגדול

פורסם: ד' מרץ 29, 2017 2:40 pm
על ידי דורש מבקש
שבטיישראל כתב:ב) ראה בפירושי הראשונים לפיוטי טל על הפיוט "אלים ביום מחוסן" שם יסד הקליר "ששים ואחת אכלו במשויר -שם פי' שהששים ואחת סעדות הם שתי סעודות ביום בשלילם יום מט"ו ניסן שיצאו ממצרים עד ט"ו אייר שהיו מלינים, ובליל ט"ז אייר דהיינו מוצאי ט"ו אייר עוד אכלו סעודה אחחת מעוגות, ובבוקר ט"ז אייר כבר ירד המן, נמצא בס"ה ס"א סעודות.

תוכל בבקשה לצרף לפה מפירושי הראשונים