ואתה קדוש יושב תהילות ישראל א:ל נא
פורסם: א' ספטמבר 24, 2017 2:55 pm
מנהג כל ישראל לומר בימים נוראים חזן וקהל תיבות אלו "ואתה קדוש יושב תהילות ישראל א:ל נא"
אע"פ שלכאורה אין כל קשר בין תיבות "א:ל נא" לתיבות "ואתה קדוש".
בקובץ חצי גיבורים האחרון (מאמר הר' יעקב לויפר) נחשף מקור המשפט לאחר תיבות "ואתה קדוש יושב תהילות ישראל" מתחיל פיוט חדש (ללא קשר לפסוק ואתה קדוש) המתחיל במילים "א:ל נא לעולם תוערץ ולעולם תוקדש". וכאשר הושמטו הפיוטים נותרו בטעות שתי התיבות הראשונות של הפיוט שחוברו בטעות לפסוק הקודם להם ללא כל קשר, ונוצר העגל הזה.
משמעות הטענה היא כי כל עם ישראל נכשל באמירת שם ה' (א:ל) לבטלה בר"ה.
אע"פ שלכאורה אין כל קשר בין תיבות "א:ל נא" לתיבות "ואתה קדוש".
בקובץ חצי גיבורים האחרון (מאמר הר' יעקב לויפר) נחשף מקור המשפט לאחר תיבות "ואתה קדוש יושב תהילות ישראל" מתחיל פיוט חדש (ללא קשר לפסוק ואתה קדוש) המתחיל במילים "א:ל נא לעולם תוערץ ולעולם תוקדש". וכאשר הושמטו הפיוטים נותרו בטעות שתי התיבות הראשונות של הפיוט שחוברו בטעות לפסוק הקודם להם ללא כל קשר, ונוצר העגל הזה.
משמעות הטענה היא כי כל עם ישראל נכשל באמירת שם ה' (א:ל) לבטלה בר"ה.