HaimL כתב:יום שבתון אין לשכוח - מדבר על מתן תורה, לכן שייך ליום.
כדכד כתב:אם יוכל מר לפרט יותר את ה"וכן עד"ז" אשמח כי למשל "יום זה מכובד" אינו מדבר דווקא על אחד מהם ולא "ברוך קל עליון" ולא "מה ידידות, (אולי שם זה הבית "מערב מזמינים")
כדכד כתב:אם יוכל מר לפרט יותר את ה"וכן עד"ז" אשמח כי למשל "יום זה מכובד" אינו מדבר דווקא על אחד מהם ולא "ברוך קל עליון" ולא "מה ידידות, (אולי שם זה הבית "מערב מזמינים")
HaimL כתב:אני לא יודע אם סדר הזמירות נקבע ע"י בעלי הסידור המפורסמים, או סתם ע"י מדפיסים ת"ח. החלוקה היא כנראה לא מאוד מהותית, אבל מסתבר שכן חילקו לפי תוכן הזמירות.
HaimL כתב:י-ה ריבון עלם ועלמיא, מדבר על בריאת העולם, ולכן שייך ללילה
קוּם קְרָא אֵלָיו יָחִישׁ לְאַמְּצָךְ.
'נִשְׁמַת כָּל חַי' וְגַם 'נַעֲרִיצָךְ'.
אֶקֹּד עַל אַפִּי.
וְאֶפְרֹשׂ לְךָ כַּפִּי.
עֵת כִּי אֶפְתַּח פִּי.
בְּ'נִשְׁמַת כָּל חָי'.
ביקורת תהיה כתב:הפיוט 'מנוחה ושמחה אור ליהודים' הוא 'רשות' ל'נשמת':קוּם קְרָא אֵלָיו יָחִישׁ לְאַמְּצָךְ.
'נִשְׁמַת כָּל חַי' וְגַם 'נַעֲרִיצָךְ'.
ביקורת תהיה כתב:הפיוט 'מנוחה ושמחה אור ליהודים' הוא 'רשות' ל'נשמת':
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים