איתן נוי כתב:אגב אורחיה, במס' סידורים שונים של אשכנזים ראיתי "ותקיימנו".
זה בהחלט הנוסח של האשכנזים היום. אבל הנוסח שתחיינו ותחננו אינו נוסח הספרדים של היום בלבד אלא הוא נמצא בסידורי ספרדים ישנים כמו ליסבון ר"נ נפולי ר"נ ויניציאה רפ"ד ש"ו שכ"ד. וכן נמצא בנוסח רומא (שונצינו רמ"ו קמחא דאבישונא ש"א), רומניא (ויניציאה רפ"ג), ארם צובה (ויניציאה רפ"ז) צרפת [עץ חיים (עמ' צ), מחז"ו חוץ מכי"ל (עמ' לא), ר"י בן יקר (ח"ב עמ' כו)], וכן בסידור רשב"ן מצאתי (תחננו) ותחיינו.
ובנוגע נוסח האשכנזים ראיתי בסדור כן תחיינו ותקיימנו כ"ה בס"י נוסח פולין ובנוסח אשכנז המערבי כן תחננו ותחיינו וכו' ורש"ס חידש נוסח מדיליה ע"פ הגמרא. אמנם בדקתי ולא מצאתי כדבריו. וזהו מה שנרשם אצלי:
כן תחיינו ותקיימנו: עפ"י הטור עי' רש"ס, מנטובה שיח שכב (שניהם נחשבים אשכנז מערבי), קראקא שלח שנז (שניהם נחשבים פולין אבל יש השפעה מאשכנז מערבי בשל"ח), ויניציאה שלט שמז שנא שנח שנט קטן וגדול (כמדומני כולם מעורבים ונחשבים אשכנז מערבי עם השפעה של פולין מלבד שנח שהוא בעיקר פולין עם קצת השפעה מאשכנז מערבי), בסיליאה שלט שס (שניהם נחשבים אשכנזי מערבי), הנאו שעו (נחשב אשכנזי מערבי), וילהרמסדורף תלג (כמדומני נחשב אשכנז מערבי), פפד"מ תמז (כמדומני נחשב פולין), אמ"ד תסד (כמדומני נחשב אשכנז מערבי)
כן תחננו ותחיינו: עפ"י הגמ' רמב"ם ואבודרהם עי' רש"ס, ויניציאה שט (נחשב אשכנזי מערבי), ר' הירץ שכ (נחשב אשכנזי מערבי), לונדון 27556
כן תחיינו ותחננו: ויניציאה שלא (כמדומני נחשב אשכנז מערבי עם השפעה מפולין), אמ"ד תכז (כמדומני נחשב אשכנז מערבי)
כן תחיינו ותקיימנו ותחננו: רש"ס עפ"י הגמ' בתוספת תיבה ותקימנו מן הטור ע"ש טעמו, אמ"ד תו תמא (כמדומני שניהם נחשבים פולין)