עמוד 1 מתוך 1

תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 4:01 pm
על ידי HaimL
בהמשך לשאלה ששאלתי על הגמרא בפרק חלק, א"ר הילל אין להם משיח לישראל וכו'.
נראה כביכול שיש סתירה בין ברכות שמ"ע,
וּמְלֹךְ עָלֵינוּ מְהֵרָה אַתָּה השם לְבַדְּךָ וכו', לכאורה כרבי הילל.
וכיסא דוד עבדך מהרה בתוכה תכין וכו' את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח וכו', כרב יוסף דדחי לדרבי הילל.

וכ"ה בימים נוראים,
ותמלוך אתה הוא השם לבדך על כל מעשיך וכו', לכאורה כרבי הילל.
ועריכת נר לבן ישי משיחך וכו', כדיחויא דרב יוסף.

Re: תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: א' אפריל 21, 2024 9:22 am
על ידי בברכה המשולשת
יעויין דברי הימים א כט כג

Re: תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: א' אפריל 21, 2024 7:29 pm
על ידי HaimL
בברכה המשולשת כתב:יעויין דברי הימים א כט כג
אשמח להסבר, אם כבודו מסכים.

Re: תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: א' אפריל 21, 2024 8:14 pm
על ידי בברכה המשולשת
מלכות בית דוד נקראת כסא ה' בפסוק, כך שמלכות ה' מתגלית באמצעות מלכות בית דוד.

Re: תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: א' אפריל 21, 2024 8:29 pm
על ידי HaimL
אבל זו אינה ראיה. חדא, דאה"נ דמלכות בית דוד נקראת כסא השם, אבל לא כתוב שאין כסא השם בלא מלכות בית דוד. ועוד, דשמא היה כסא השם במלכות בית דוד דווקא בימי שלמה המלך ע"ה, אבל לעת"ל יהיה כסא השם בלא מלכות בית דוד, כרבי הילל.

Re: תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: א' אפריל 21, 2024 8:33 pm
על ידי HaimL
ושוב, עיקר השאלה היא ממ"ש ומלוך עלינו אתה השם לבדך דייקא.

Re: תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: א' אפריל 21, 2024 8:54 pm
על ידי בברכה המשולשת
HaimL כתב:אבל זו אינה ראיה. חדא, דאה"נ דמלכות בית דוד נקראת כסא השם, אבל לא כתוב שאין כסא השם בלא מלכות בית דוד. ועוד, דשמא היה כסא השם במלכות בית דוד דווקא בימי שלמה המלך ע"ה, אבל לעת"ל יהיה כסא השם בלא מלכות בית דוד, כרבי הילל.


כתר"ה שליט"א הקשה על הסתירה שנראית בדברים,
אני הקטן הצעתי יישוב אפשרי לדברים.
לא חייב שזה יהיה מוכרח - מספיק שזה יהיה אפשרי.

Re: תמיהה בברכות שמ"ע

פורסם: א' אפריל 21, 2024 9:30 pm
על ידי במסתרים
לכאורה פשוט שאין לבדך מוציא מידי מלכות בית דוד, וכמו שלא הוקשה מעולם איך יתכן משיח לישראל והכתיב והיה ה' למלך וגו'.