זרע הארץ כתב:יש בגמ"ח בישיבת חברון.
קומי_אורי כתב:לענ"ד שומר נפשו ירחק מהעצות שלו
הוא ת"ח גדול וכו' אבל דבריו לא מתאימים לזמננו
הוא אומר למשל: אם האשה לא מכבדת אותך, אל תדבר איתה אפילו יומיים, שלח אותה ישר למדריכה..
השלטון הפטריארכלי לא מתאים היום הן משום שהנשים לא הסכינו להיות עושי דבר הבעל והן משום שהבעלים לא ראויים לזה
אם האשה לא מכבדת אותך אינך צריך להניח שהיא בהכרח אשמה ולהחליט מראש ששולחים אותה למדריכה זו לא שיטה
וכן עוד כיוצא בזה וצ"ע
קומי_אורי כתב:לענ"ד שומר נפשו ירחק מהעצות שלו
הוא ת"ח גדול וכו' אבל דבריו לא מתאימים לזמננו
הוא אומר למשל: אם האשה לא מכבדת אותך, אל תדבר איתה אפילו יומיים, שלח אותה ישר למדריכה..
השלטון הפטריארכלי לא מתאים היום הן משום שהנשים לא הסכינו להיות עושי דבר הבעל והן משום שהבעלים לא ראויים לזה
אם האשה לא מכבדת אותך אינך צריך להניח שהיא בהכרח אשמה ולהחליט מראש ששולחים אותה למדריכה זו לא שיטה
וכן עוד כיוצא בזה וצ"ע
קומי_אורי כתב:לענ"ד שומר נפשו ירחק מהעצות שלו
הוא ת"ח גדול וכו' אבל דבריו לא מתאימים לזמננו
הוא אומר למשל: אם האשה לא מכבדת אותך, אל תדבר איתה אפילו יומיים, שלח אותה ישר למדריכה..
השלטון הפטריארכלי לא מתאים היום הן משום שהנשים לא הסכינו להיות עושי דבר הבעל והן משום שהבעלים לא ראויים לזה
אם האשה לא מכבדת אותך אינך צריך להניח שהיא בהכרח אשמה ולהחליט מראש ששולחים אותה למדריכה זו לא שיטה
וכן עוד כיוצא בזה וצ"ע
תוכן כתב:שני דברים:
א. נניח שהאשה לא מכבדת את בעלה, אז צריך להעמיד אותה במקומה???? אין עבודת המידות כשזה מגיע לאשה???? ככה מתנהג בן תורה???? לא מבין דיבורים כאלו.
ב. השלטון הפטריכאלי חי וקיים בחו"ל, תלוי איפה ותלוי במינון. דוקא כאן בארץ יש שחיקה במעמד הבעל משום שתי סיבות. 1. החינוך לא להיות פראייר, שזה משהו שנמצא גם בציבור החרדי, וזה גורם לכולם לא לוותר אחד לשני ולעמוד על שלו בחירוף נפש. 2. החינוך שהאשה צריכה לצאת ולפרנס את הבית, כולל בתוכו גם חינוך לעצמאיות ולדעתניות, ושני הדברים ביחד, זאת אומרת, עצם זה שהיא מרויחה את הכסף בבית, והחינוך לדעתניות ולעצמאיות גורמים שהיא פחות תלויה בבעל ופחות מוכנה לקבל את סמכותו.
ויש לחזור כאן על דברים שפשוטים ביותר לכל בן דעת. יש משהו מעוקם ולא בסדר בחינוך החרדי מבחינת תפקידם של גברים ונשים, וטיפש יהיה לחשוב שבמוקדם או במאוחר לא נשלם את המחיר על החינוך המעוקם הזה.
תוכן כתב:
ב. השלטון הפטריכאלי חי וקיים בחו"ל, תלוי איפה ותלוי במינון. דוקא כאן בארץ יש שחיקה במעמד הבעל משום שתי סיבות. 1. החינוך לא להיות פראייר, שזה משהו שנמצא גם בציבור החרדי, וזה גורם לכולם לא לוותר אחד לשני ולעמוד על שלו בחירוף נפש. 2. החינוך שהאשה צריכה לצאת ולפרנס את הבית, כולל בתוכו גם חינוך לעצמאיות ולדעתניות, ושני הדברים ביחד, זאת אומרת, עצם זה שהיא מרויחה את הכסף בבית, והחינוך לדעתניות ולעצמאיות גורמים שהיא פחות תלויה בבעל ופחות מוכנה לקבל את סמכותו.
ויש לחזור כאן על דברים שפשוטים ביותר לכל בן דעת. יש משהו מעוקם ולא בסדר בחינוך החרדי מבחינת תפקידם של גברים ונשים, וטיפש יהיה לחשוב שבמוקדם או במאוחר לא נשלם את המחיר על החינוך המעוקם הזה.
תוכן כתב:יש משהו מעוקם ולא בסדר בחינוך החרדי מבחינת תפקידם של גברים ונשים, וטיפש יהיה לחשוב שבמוקדם או במאוחר לא נשלם את המחיר על החינוך המעוקם הזה.
מחשב מסלול כתב:האם מישהו מכיר ספר שמסביר את ההבדל בין אשה לגבר
שהולך על פי דעת חז"ל וגם מתאים את עצמו לדור העכשיו
יבנה כתב:. ובארה״ב למשל נשים הן שדורשות להתגרש ב70% מהמקרים, ואם הן למדו באוניברסיטה זה עולה ל90%.
תא חזי כתב:תוכן כתב:יש משהו מעוקם ולא בסדר בחינוך החרדי מבחינת תפקידם של גברים ונשים, וטיפש יהיה לחשוב שבמוקדם או במאוחר לא נשלם את המחיר על החינוך המעוקם הזה.
הציבור החרדי כבר משלמים, במוקדם וגם במאוחר (מדי) על כל העיוות הזה, בטבין ותקילין ובריבית דריבית.מחשב מסלול כתב:האם מישהו מכיר ספר שמסביר את ההבדל בין אשה לגבר
שהולך על פי דעת חז"ל וגם מתאים את עצמו לדור העכשיו
כיהודה ועוד לקרא ע"פ דברי הרב תוכן, תמהני אם יש ספר כזה בז'אנר החרדי, נסה אפוא אצל החרד"לים (אולי אצל שלמה אבינר יש משהו כזה, כמדומני).
אגב, דעת חז"ל (ללא עיקום ועיקוש ונפתל) אינה מכירה במצב כזה שהאישה היא המפרנסת מחוץ לבית (לעתים קרובות המפרנסת היחידה), אז איך אפשר לעקם את דבריהם למצב העגום (והעקום) של דורנו?
זאב ערבות כתב: ראיתי באיזה ספר (ולא זכור איזה) שאין לזוג להגיע למצב שבסוף היום לא מתפייסים, שיהיה מה שיהיה.
זאב ערבות כתב:ומה שאתה כותב שמשלמים מחיר, האם אתה מתכוין שמי שהובילו את המהלך הזה טעו?
מחשב מסלול כתב:לדעתי יש לחלק בין אשה שעוסקת בהוראה - ויש לזה השלכות שיותר מתאימות לבית של תורה
לבית הייטקסטית ויועצת מס וכדו' שיש להם 10 ימים חופש בשנה.
ברור שאף אחד לא מבקש מהנשים לשבת בבית - ולהיות עקרות בית, ומהגברים ללכת להביא טרף לביתם. תורה מה תהיה עליה...
זאב ערבות כתב:יבנה כתב:. ובארה״ב למשל נשים הן שדורשות להתגרש ב70% מהמקרים, ואם הן למדו באוניברסיטה זה עולה ל90%.
מנין לך הנתון המופרך הזה? אצל רוב הזוגות אצל הגויים שניהם עובדים ויש במקרה הטוב ילד וחצי, הסיבה העיקרית היא וישמן ויבעט, ככל שהרמה הכלכלית עולה אחוז הגירושין עולה, ועובדה, רוב העשירים הכי גדולים בעולם גרושים, ומדוע? יש לי סיפורים לספר בנידון אך מעדיף שלא (תקופת הסיפורים בפורום תמה)
הרואה כתב:אם הבעל לומד תורה ומתקדם משמעותית בידיעת התורה וחי את התורה, גם אם האשה היא המפרנסת וגם היא מנכ"לית בהייטק - עדיין יהיה לבעל כבוד בבית (למרות שוודאי פחות מאם האשה היתה עקרת בית).
אבל אם הבעל הולך לכולל ולא ממש מוצא שם את מקומו, ועל הדרך מגדל את הילדים והוא זה שאחראי גם על הקניות והסידורים הקטנים והאשה עושה חיל בעבודתה - המצב יהיה הפך הטבע ממש וחיי שניהם אינם חיים.
זאב ערבות כתב:יבנה כתב:. ובארה״ב למשל נשים הן שדורשות להתגרש ב70% מהמקרים, ואם הן למדו באוניברסיטה זה עולה ל90%.
מנין לך הנתון המופרך הזה? אצל רוב הזוגות אצל הגויים שניהם עובדים ויש במקרה הטוב ילד וחצי, הסיבה העיקרית היא וישמן ויבעט, ככל שהרמה הכלכלית עולה אחוז הגירושין עולה, ועובדה, רוב העשירים הכי גדולים בעולם גרושים, ומדוע? יש לי סיפורים לספר בנידון אך מעדיף שלא (תקופת הסיפורים בפורום תמה)
זאב ערבות כתב:ומה שאתה כותב שמשלמים מחיר, האם אתה מתכוין שמי שהובילו את המהלך הזה טעו?
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:ומה שאתה כותב שמשלמים מחיר, האם אתה מתכוין שמי שהובילו את המהלך הזה טעו?
אלו שהובילו את המהלך הזה תכננו שהנשים יהיו מורות. במשך הזמן נכנסו מסלולים של רואה חשבון וכיוצא אל תוך המסגרת בדלית ברירה והרבה פעמים נגד רצונם, ואחר כך הייטק, ואחר כך עוד הרבה, וכך הגענו לאן שהגענו.
בברכה המשולשת כתב:זאב ערבות כתב: ראיתי באיזה ספר (ולא זכור איזה) שאין לזוג להגיע למצב שבסוף היום לא מתפייסים, שיהיה מה שיהיה.
למיטב זכרוני כך כתב התפארת ישראל בצוואתו
זאב ערבות כתב:יבנה כתב:. ובארה״ב למשל נשים הן שדורשות להתגרש ב70% מהמקרים, ואם הן למדו באוניברסיטה זה עולה ל90%.
מנין לך הנתון המופרך הזה? אצל רוב הזוגות אצל הגויים שניהם עובדים ויש במקרה הטוב ילד וחצי, הסיבה העיקרית היא וישמן ויבעט, ככל שהרמה הכלכלית עולה אחוז הגירושין עולה, ועובדה, רוב העשירים הכי גדולים בעולם גרושים, ומדוע? יש לי סיפורים לספר בנידון אך מעדיף שלא (תקופת הסיפורים בפורום תמה)
חרשת אבן כתב:זאב ערבות כתב:יבנה כתב:. ובארה״ב למשל נשים הן שדורשות להתגרש ב70% מהמקרים, ואם הן למדו באוניברסיטה זה עולה ל90%.
מנין לך הנתון המופרך הזה? אצל רוב הזוגות אצל הגויים שניהם עובדים ויש במקרה הטוב ילד וחצי, הסיבה העיקרית היא וישמן ויבעט, ככל שהרמה הכלכלית עולה אחוז הגירושין עולה, ועובדה, רוב העשירים הכי גדולים בעולם גרושים, ומדוע? יש לי סיפורים לספר בנידון אך מעדיף שלא (תקופת הסיפורים בפורום תמה)
האמת שמחקרים קבעו חד משמעית שככל שיש יותר כסף אחוז הגירושין יורד.
נחומצ'ה כתב:אומרים שבהתאבדויות, יותר נשים מנסות, יותר גברים מצליחים
עד"ז בגירושין, יותר נשים מנסות. יותר גברים מצליחים...
זאב ערבות כתב:הרואה כתב:אם הבעל לומד תורה ומתקדם משמעותית בידיעת התורה וחי את התורה, גם אם האשה היא המפרנסת וגם היא מנכ"לית בהייטק - עדיין יהיה לבעל כבוד בבית (למרות שוודאי פחות מאם האשה היתה עקרת בית).
אבל אם הבעל הולך לכולל ולא ממש מוצא שם את מקומו, ועל הדרך מגדל את הילדים והוא זה שאחראי גם על הקניות והסידורים הקטנים והאשה עושה חיל בעבודתה - המצב יהיה הפך הטבע ממש וחיי שניהם אינם חיים.
יפה, וכמה כאלה מהסוג השני יש לדעתך? אך כפי שכתבתי מפני הבושה שלא יהיה לו תואר אברך למרות הבעיות שזה גורם ושהוא בעצם לא כל כך אברך אלא רק למראית עין - כנראה עדיף לו לסבול. נושא הכבוד בבית זה כבר נושא אחר לגמרי ותלוי רבות בחינוך האשה, אם נתחנכה לכבד את בעלה אפילו הוא סנדלר. האם רק לאברכים מגיע כבוד?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 281 אורחים