אברהם ישראל כתב:כתבת "המקיים את המצוות בצורה של 'אם לא יועיל לא יזעיק' לא יקבל עולם הבא, לכאורה יישב בגהנום."
היכן הדברים מבוארים ברמב"ן הנ"ל??? ברור שהמדרגה הגבוה היא מה שכתב זיע"א אבל מאין שלכאורה יש בגהנום?
אוצר החכמה כתב:אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.
פסקל.יאיר כתב:פסקל(כפי שכתב אוצה"ח) כבר עשה משוואה שאפילו אם רק 50% שיש עוה"ב שווה לקיים מצוות כדי לזכות בשכר בגן עדן לנצח. שהרי למקיים מצוות (כראוי) יש לפחות 50% להיות שם ולכופר יהיה 50% להיות בגיהנם. 50% זה בלי הוכחות לכאן או לכאן ואז ה-100% (אם יש/אין עוה"ב) מתחלק בין שניהם.
אברהם ישראל כתב:אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.
לענ"ד מכיון שגם משה רבינו זה אמונה. כי לא יראני האדם וחי. ושמונים אחוז זה המון. זו דוגמא לאחד שיש לו בעיה באמונה. אבל די ברור שאם אומרים לבן אדם קנה תרופה שמונים אחוז שתחיה הוא ישלם עליה כל הון שבעולם
לייבעדיג יענקל כתב:אברהם ישראל כתב:אכן וודאות גמורה כרואה מה שלפניו זו מידה שאין אנחנו משיגים, בעל היסוד ושורש העבודה כותב בצוואתו שהיה בטוח באמונתו כמרע"ה, אע"פ שאיני מבין כוונתו ואיך זה יכול להיות, (אולי רק רצה להבליט אמונתו ואמר על דרך המליצה) אבל ברור מדבריו הדבר המסתבר שמרע"ה שראה עין בעין וודאי האמין יותר בכל ישראל.
לענ"ד מכיון שגם משה רבינו זה אמונה. כי לא יראני האדם וחי. ושמונים אחוז זה המון. זו דוגמא לאחד שיש לו בעיה באמונה. אבל די ברור שאם אומרים לבן אדם קנה תרופה שמונים אחוז שתחיה הוא ישלם עליה כל הון שבעולם
יש דברים רבים מאוד שאנו יודעים אותם בוודאות גמורה גם בלי שראינו אותם.
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שרובינו לא ראה זאת בעינים, שתוכנת אוצר החכמה לא נוצרה מאליה, היה מי השקיע ויצר אותה. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שכל היקום לא נוצר מאליו, אלא יש בורא עליון שעשאו.
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שאף אחד לא ראה זאת בעיניו, שישנו כח רוחני מסויים המאפשר את חיותם של כל החיים והמדברים שבעולם, ואלמלא כח זה לא היה הבדל בינם לבין בשר ועצמות הנתונים בסיר. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שהקב"ה מהוה ומחיה את כל היקום תמיד (ויעויין ברמב"ם יסוה"ת פ"א א - ה).
ידוע לנו בוודאות גמורה, למרות שכבר אין מי שראה זאת בעיניו, שמלחמת העולם הראשונה, המהפכה הצרפתית, גירוש ספרד ומסעי הצלב, כיבושי אלכסנדר מוקדון וסנחריב, היו במציאות ואינם אגדה בעלמא. באותה מידה של וודאות אנו יודעים שיציאת מצרים ומעמד הר סיני היו במציאות.
ואידך פירושא זיל גמור.
אוצר החכמה כתב:את מה שכתב יאיר בשם פסקל איני מכיר וגם לא הבנתי.
מה שלי ידוע הוא שפסקל טען שאפילו לו יהי שרק אחוז קטן של סבירות הוא שיש בורא לעולם עדיין צריך לשמור מצוותיו, כי כשמחשבים את הנזק לעולמי עולמים באי שמירת המצוות, לעומת הרווח הגדול לעולמים ומצד שני הטורח בשמירת מצוותיו שהוא רק לתקופה קצובה ברור שכדאי לשמור את מצוותיו. (הוא ביסס את זה על חישובי הכפלה בנושאי סבירות, שהיה אחד התחומים שעסק בהם)
אוצר החכמה כתב:את מה שכתב יאיר בשם פסקל איני מכיר וגם לא הבנתי.
מה שלי ידוע הוא שפסקל טען שאפילו לו יהי שרק אחוז קטן של סבירות הוא שיש בורא לעולם עדיין צריך לשמור מצוותיו, כי כשמחשבים את הנזק לעולמי עולמים באי שמירת המצוות, לעומת הרווח הגדול לעולמים ומצד שני הטורח בשמירת מצוותיו שהוא רק לתקופה קצובה ברור שכדאי לשמור את מצוותיו. (הוא ביסס את זה על חישובי הכפלה בנושאי סבירות, שהיה אחד התחומים שעסק בהם)
השגיאה הבולטת שלו היא שהוא הניח כדבר פשוט שלשמור מצוות הבורא היינו שמירת הדת הנוצרית, אם לוקחים בחשבון את האפשרות ששמירת הדת הנוצרית היא דווקא זו שתכשיל את האדם לעולמי עולמים (שכן נחשבת ע"ז), והרוצה לזכות לכל טוב צריך דווקא להתגייר, כמובן שפרחה טענתו.
יש עוד טענות כנגד חישובו של פסקל וציינתי לעיל לספרו של מיכאל אברהם הדן בזה ובנושאים דומים.
יאיר כתב:אברהם ישראל כתב:כתבת "המקיים את המצוות בצורה של 'אם לא יועיל לא יזעיק' לא יקבל עולם הבא, לכאורה יישב בגהנום."
היכן הדברים מבוארים ברמב"ן הנ"ל??? ברור שהמדרגה הגבוה היא מה שכתב זיע"א אבל מאין שלכאורה יש בגהנום?
לכאורה!, אין 100%...
*"האנוסים" מכנים את עצמם כך משום שהם כביכול אנוסים להשאר כחרדים כדי לא לצער אנשים (הוריהם, משפחתם וכדומה) ו/או לפרק בתים וכו'.
אפלטון/פסקל(כפי שכתב אוצה"ח) כבר עשה משוואה שאפילו אם רק 50% שיש עוה"ב שווה לקיים מצוות כדי לזכות בשכר בגן עדן לנצח. שהרי למקיים מצוות (כראוי) יש לפחות 50% להיות שם ולכופר יהיה 50% להיות בגיהנם. 50% זה בלי הוכחות לכאן או לכאן ואז ה-100% (אם יש/אין עוה"ב) מתחלק בין שניהם.
אוצר החכמה כתב:כן. אבל זה דווקא בגלל שזו האמת הברורה ולא משיקולי הסתברות.
לייבעדיג יענקל כתב:אוצר החכמה כתב:כן. אבל זה דווקא בגלל שזו האמת הברורה ולא משיקולי הסתברות.
אבל גם מי שירצה לברוח ולהתעלם, שיקולי ההסתברות הללו אמורים להכריחו להתמודד ולבדוק ולברר באמת מהי האמת.
וכאן יטען הטוען, הרי ישנן בעולם אלפי דתות ואמונות, האוכל לעיין בכולן ולברר מהי האמיתית ומה הן השקריות. תשובה נפלאה לזה שמעתי לפני שנים רבות מהרב שלום סרברניק שי'. הוא המשיל את הדתות והאמונות למכתבים ואת מקורותיהן של הדתות לכתובת השולח שעל גבי המעטפה. אין באפשרותינו לפתוח אלפי מכתבים של דואר זבל, אך די לנו להציץ ולראות האם השולח מצריך התייחסות או לא. דת ואמונה כלשהיא שמקורה באדם אחד או מקסימום שנים ושלושה הטוענים שהם ראו או שמעו כך וכך (וזוהי אכן המציאות של כל הדתות והאמונות הנפוצות בעולם) דינה כדואר זבל, שהרי אין שום סיבה לקבל את דברי היחידים הללו ולהאמין להם. הדת היחידה שמקורה מצריך ומחייב התייחסות הינה היהדות שמבוססת על עדות ראיה של מליוני אנשים מבוגרים שכולם כאחד ראו בעיניהם את התגלותו של בורא העולם ונותן התורה, וכולם העידו על כך למליוני צאצאיהם והם העבירו זאת הלאה והלאה עד אלינו. זוהי המעטפה היחידה שאותה חובה לפתוח וללמוד בעיון את כל הכתוב בפנים, ולשמור ולעשות ולקיים באהבה.
לייטנר כתב:לייבעדיג יענקל כתב:אוצר החכמה כתב:כן. אבל זה דווקא בגלל שזו האמת הברורה ולא משיקולי הסתברות.
אבל גם מי שירצה לברוח ולהתעלם, שיקולי ההסתברות הללו אמורים להכריחו להתמודד ולבדוק ולברר באמת מהי האמת.
וכאן יטען הטוען, הרי ישנן בעולם אלפי דתות ואמונות, האוכל לעיין בכולן ולברר מהי האמיתית ומה הן השקריות. תשובה נפלאה לזה שמעתי לפני שנים רבות מהרב שלום סרברניק שי'. הוא המשיל את הדתות והאמונות למכתבים ואת מקורותיהן של הדתות לכתובת השולח שעל גבי המעטפה. אין באפשרותינו לפתוח אלפי מכתבים של דואר זבל, אך די לנו להציץ ולראות האם השולח מצריך התייחסות או לא. דת ואמונה כלשהיא שמקורה באדם אחד או מקסימום שנים ושלושה הטוענים שהם ראו או שמעו כך וכך (וזוהי אכן המציאות של כל הדתות והאמונות הנפוצות בעולם) דינה כדואר זבל, שהרי אין שום סיבה לקבל את דברי היחידים הללו ולהאמין להם. הדת היחידה שמקורה מצריך ומחייב התייחסות הינה היהדות שמבוססת על עדות ראיה של מליוני אנשים מבוגרים שכולם כאחד ראו בעיניהם את התגלותו של בורא העולם ונותן התורה, וכולם העידו על כך למליוני צאצאיהם והם העבירו זאת הלאה והלאה עד אלינו. זוהי המעטפה היחידה שאותה חובה לפתוח וללמוד בעיון את כל הכתוב בפנים, ולשמור ולעשות ולקיים באהבה.
אברהם ישראל כתב:שטייגעניסט כתב:אברהם ישראל כתב:לענ"ד האמונה בסופו של דבר מתבססת על אמונה. והויכוח בןין המאמין למי שאינו היא כמה אחוזים הוא מאמין וכן בכמה אחוזים הוא מוכן לשמור מצוות
ולכן לדעתי הגישה איתו צריכה להיות. שמע ידידי אין הוכחה חד משמעית כמו כל דבר בחיים צריך להסתפק באחוז ניכר ולעשות. כל העולם פותח עסק בסיכוי של 80 אחוז להצליח. אם כן לשחק בעולם הבא שלו זה לא שוה 80 אחוז?
המקיים את המצוות בצורה של 'אם לא יועיל לא יזעיק' לא יקבל עולם הבא, לכאורה יישב בגהנום.
א- לא אמרתי שאחוזים זה לא יועיל לא יזיק. אלא אדם בעקבות חקירה שהגיע למסקנה ש80 אחוז מסתבר שזה אמת. אז הוא מאמין שזה אמת נקודה!!!
ב- תוכיח!!!
נידון אמיתי לענין יין נסך - אמנם הגר"נ קרליץ שליט"א (בס' חוט שני סי' תקי"ב א') כתב דמותר למחלל שבת לקדש ולשתות מיין עצמו, כי לא שייך לקנוס את האדם להתרחק ממגעו של עצמו.מביט ומקשיב כתב:מזכיר את הבדיחה על המדקדק ששאל את הרב היות ויש לו ספיקות באמונה אם כשמברך יש חשש לברכה לבטלה....
לייטנר כתב:לייבעדיג יענקל כתב:אבל גם מי שירצה לברוח ולהתעלם, שיקולי ההסתברות הללו אמורים להכריחו להתמודד ולבדוק ולברר באמת מהי האמת.
וכאן יטען הטוען, הרי ישנן בעולם אלפי דתות ואמונות, האוכל לעיין בכולן ולברר מהי האמיתית ומה הן השקריות. תשובה נפלאה לזה שמעתי לפני שנים רבות מהרב שלום סרברניק שי'. הוא המשיל את הדתות והאמונות למכתבים ואת מקורותיהן של הדתות לכתובת השולח שעל גבי המעטפה. אין באפשרותינו לפתוח אלפי מכתבים של דואר זבל, אך די לנו להציץ ולראות האם השולח מצריך התייחסות או לא. דת ואמונה כלשהיא שמקורה באדם אחד או מקסימום שנים ושלושה הטוענים שהם ראו או שמעו כך וכך (וזוהי אכן המציאות של כל הדתות והאמונות הנפוצות בעולם) דינה כדואר זבל, שהרי אין שום סיבה לקבל את דברי היחידים הללו ולהאמין להם. הדת היחידה שמקורה מצריך ומחייב התייחסות הינה היהדות שמבוססת על עדות ראיה של מליוני אנשים מבוגרים שכולם כאחד ראו בעיניהם את התגלותו של בורא העולם ונותן התורה, וכולם העידו על כך למליוני צאצאיהם והם העבירו זאת הלאה והלאה עד אלינו. זוהי המעטפה היחידה שאותה חובה לפתוח וללמוד בעיון את כל הכתוב בפנים, ולשמור ולעשות ולקיים באהבה.
סימון המטרה לאחר יריית החץ.
לא ידען כתב:הכינוי 'אנוסים' ניתן לאלה שבלבם ובמסתרים היו טובים, האמינו בד' וקיימו רוב מצוותיו, בחוץ היו נראים ומתנהגים כגויים.
התקשורת החילונית, ניסתה לכנות בכינוי זה גם כאלה שבלבולי וחולשת הנפש, בפיהם וחיצוניותם כבדוהו וליבם ריחק מה' ואינם מקיימים מצוות.
לא לכבוד הפורום לכנות כך ועוד בנושא האשכול, אנשים שכאלה. תהא סיבתם אשר תהא ויהא יצרם מכל סוג ומין שהוא. רח"ל.
תוקן : אדם יראה לעיניים וד' יראה ללבב.
סכינא חריפא כתב:נידון אמיתי לענין יין נסך - אמנם הגר"נ קרליץ שליט"א (בס' חוט שני סי' תקי"ב א') כתב דמותר למחלל שבת לקדש ולשתות מיין עצמו, כי לא שייך לקנוס את האדם להתרחק ממגעו של עצמו.מביט ומקשיב כתב:מזכיר את הבדיחה על המדקדק ששאל את הרב היות ויש לו ספיקות באמונה אם כשמברך יש חשש לברכה לבטלה....
אברהם ישראל כתב:סכינא חריפא כתב:נידון אמיתי לענין יין נסך - אמנם הגר"נ קרליץ שליט"א (בס' חוט שני סי' תקי"ב א') כתב דמותר למחלל שבת לקדש ולשתות מיין עצמו, כי לא שייך לקנוס את האדם להתרחק ממגעו של עצמו.מביט ומקשיב כתב:מזכיר את הבדיחה על המדקדק ששאל את הרב היות ויש לו ספיקות באמונה אם כשמברך יש חשש לברכה לבטלה....
לגבי קידוש והבדלה שאל אותי אנוס אחד לפני שבועיים אל קרוב משפחה שהתארח אצלו אם מוציא אותו ידי חובת קידוש והבדלה
שהרי הוא עצמו מחלל שבת בסתר באותה שבת עצמה
והשבתי שהילקוט יוסף מביא שהמקל יש לו על מה שיסמוך
ילקוט יוסף סימן רע"ב סעיף יג "שומע קידוש ממחלל שבת בפרהסיא, ואי אפשר לו לקדש בעצמו, ונאלץ לצאת ידי חובתו על ידי אחד כזה, יש לו על מה לסמוך, ויוצא ידי חובת קידוש". ע"כ. וכל שכן בנידון דידן שאינו מחלל שבת בפרהסיא, ומסתבר שהדין דומה לגבי הבדלה. ע"כ. תשובתי אליו.
צולניק כתב:לא אכפת לו לחלל שבת ואכפת לו להכשיל אחר שלא יקיים מצוות קידוש?
רחמים כתב:אם הוא אמיתי ברור שהוא מודה שהעולם לא קדמון
כולל יונגערמאן כתב:
אין ספק שהדרך הכי טוב להתמודד עם עולם המדע היה ע"י שיעמד לנו רמב"ם אחד בדורנו, אבל היות והחרדים מסתגרים לתוך ד' אמותם (והשאינם חרדים מנסים לחיות "עם" המדע, אבל לא מרהיבים לחלוק עליו ואדרבה שיחה בטלה שלהם טובה להם יותר מתורה שלימה שלנו) ולא מסתכלים החוצה, לא נראה שזה יקרה בקרוב. שכן כאמור א"א לצפות שמהדתיים תבוא ישועה בכיוון זה.
אברהם ישראל כתב:צולניק כתבת "לא אכפת לו לחלל שבת ואכפת לו להכשיל אחר שלא יקיים מצוות קידוש?
אדם עם מידות טובות. אמיתי. מכיר אותו. כל הסיפור שלו שלא רוצה לצער את ההורים.
סתם ככה שאלתי אותו מדוע אינו עובר דירה מהשכונה החרדית? השיב שיש לו נזילות והשכן מלמעלה "בן תורא" כהגדרתו עושה לו את המוות. ולכן במצב כזה אינו יכול להשכיר את הדירה או למכור אותה.
אוך כמה צריך להיזהר מחילול ה'
מה שנכון נכון כתב:ספורי החויות מהמות הקליני משתנים לפי האמונות והתרבויות השונות, ורבים מהמליונים הנ"ל מתארים את פגישתם עם הע"ז שלהם וכו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים