מתפעל כתב:האם חסידי סאטמאר לא הולכים לגור במקומות כמו ביתר או מודיעין עילית?
חיים ושלו' כתב: בנוגע לקבר רחל ומערת המכפלה לא אמר להדיא, אבל כן כתוב בקונטרס על הגאולה ועל התמורה שנכתב על פיו, וכמדומני שהרבה מתלמידיו מקילים בזה.
מתפעל כתב:איך זה באמת שהציונים מתגאים כל כך בכותל? האם זה לא מראה על הפינטלע ייד שלהם?
אולי כוונת הרה"ק בגזירה זו, שאם חסידי סאטמאר ילכו לכותל, לא ימלט שלא יחושו הכרת הטוב לחיילים שכבשו ואיפשרו לעם ישראל את הגישה להתפלל במקום קדוש זה, וממילא תתקרר קנאותם כנגד הציונות.
איש גלילי כתב:באחד מימי השבע ברכות של הגר"ז ארנסטר עם בתו של הגר"א מייזליש מאוהעל (אלול תשכ"ז), אמר אדמו"ר מוהרח"מ מויז'ניץ למחותנו: אולי נלך לכותל. אמר לו המחותן: לכותל? לא שייך! אבל אולי נלך לקבר יוסף הצדיק...
חייך מוהרח"מ ואמר: נו, הרי את שניהם כבשנו לאחרונה, ומאי נפק"מ ביניהם, אבל יהי כך. והלכו לקבר יוסף בשכם, ומשם לקבר יהושע בן נון בתמנת חרס.
ע"פ מה שסיפר הגר"ז ארנסטר שליט"א.
אפשר כתב:איש גלילי כתב:באחד מימי השבע ברכות של הגר"ז ארנסטר עם בתו של הגר"א מייזליש מאוהעל (אלול תשכ"ז), אמר אדמו"ר מוהרח"מ מויז'ניץ למחותנו: אולי נלך לכותל. אמר לו המחותן: לכותל? לא שייך! אבל אולי נלך לקבר יוסף הצדיק...
חייך מוהרח"מ ואמר: נו, הרי את שניהם כבשנו לאחרונה, ומאי נפק"מ ביניהם, אבל יהי כך. והלכו לקבר יוסף בשכם, ומשם לקבר יהושע בן נון בתמנת חרס.
ע"פ מה שסיפר הגר"ז ארנסטר שליט"א.
וכאן המקום להיזכר בהתבטאות חריפה של הרבי מסאטמר על הרח"מ מויזניץ ואחיו המקור ברוך.
אפשר כתב:מתפעל כתב:איך זה באמת שהציונים מתגאים כל כך בכותל? האם זה לא מראה על הפינטלע ייד שלהם?
אולי כוונת הרה"ק בגזירה זו, שאם חסידי סאטמאר ילכו לכותל, לא ימלט שלא יחושו הכרת הטוב לחיילים שכבשו ואיפשרו לעם ישראל את הגישה להתפלל במקום קדוש זה, וממילא תתקרר קנאותם כנגד הציונות.
לכאו' להיפך, הוא מהפינטעלע גוי שבהם, הרי הכותל לגביהם לא שוה אפילו לצור ע"פ צלוחיתו מבחינה יהודית.
אלא מאי יש מליוני נוצרים וגוים שיש להם כבוד והערכה, אז גם הם מעריכים אותו בתור ראוי להערכה אצל אומות העולם, וכמו שנופלים על ברכם לגבי כל דבר המוערך אצל אומות העולם.
קראקובער כתב:המקור ברוך מחיפה פעם היה אצלו ושאלו ר' יוליש איך אפשר להיות בטוח שזה קבר של דוד המלך? ענה לו איה"נ אולי זה 50 מטר לפה או 100 מטר לשם אבל בוילימסבורג זה ודאי לא נמצא...
יענקלה המשיב כתב:ןמה היה דעתו לענין לטמון נפטרים ב"הר הזיתים" שג"כ כבושה אני שואל לתלמידי סאטמר שיודעים לענות מידיעה ולא על פי סברות
בראנסוויל כתב:יענקלה המשיב כתב:ןמה היה דעתו לענין לטמון נפטרים ב"הר הזיתים" שג"כ כבושה אני שואל לתלמידי סאטמר שיודעים לענות מידיעה ולא על פי סברות
עיין שו"ת דברי יואל יו"ד סי' ק"ג
יענקלה המשיב כתב:בראנסוויל כתב:יענקלה המשיב כתב:ןמה היה דעתו לענין לטמון נפטרים ב"הר הזיתים" שג"כ כבושה אני שואל לתלמידי סאטמר שיודעים לענות מידיעה ולא על פי סברות
עיין שו"ת דברי יואל יו"ד סי' ק"ג
בסדר כתב:אם היה דעתו מתנגד לקבור בהר הזיתים, א"כ זה פלא למה קברו את הרה"ק רמ"א פריינד זצ"ל גאב"ד ירושלים על הר הזיתים, מאחר והיה חסיד סאטמאר מובהק וביטל עצמו לגמרי לדעתו של האדמו"ר מסאטמאר, ואף שימש כר"י סאטמאר בירושלים.
חסידי סאטמאר - אף הקנאים ביותר - הולכים להר הזיתים, ואכן צריך ביאור למה זה שונה משאר קברי צדיקים ומקומה"ק שכנבשו ע"י הציונים.
הוד_והדר כתב:מה מעניין בזה, הרי ירד לארה"ב לכתחלה בדרך ארעי לאסיפת כספים והיה דעתו לחזור, ורק לאחר זמן נשתנה הענין, וכותב כך בעשרות מכתבים.
ראה על זה במושיען של ישראל ח"י שיצא לאור לאחרונה
יראה- שלם כתב:
הוא נשאר בארה"ב רק בגלל הקמת המדינה ובהשפעתו של הגרחמ"ד ווייסמאנדל זצ"ל.
קראקובער כתב:המקור ברוך מחיפה פעם היה אצלו ושאלו ר' יוליש איך אפשר להיות בטוח שזה קבר של דוד המלך? ענה לו איה"נ אולי זה 50 מטר לפה או 100 מטר לשם אבל בוילימסבורג זה ודאי לא נמצא...
עובדיה חן כתב:שמעתי שדעתו היתה שבארה"ב ראוי ללכת עם פאה ולא במטפחת בדווקא.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עובדיה חן כתב:שמעתי שדעתו היתה שבארה"ב ראוי ללכת עם פאה ולא במטפחת בדווקא.
לא נראה נכון. בסאטמאר ה'כניאקעס הולכות עם מטפחת ולא עם פאה, וכן נשות האדמו"רים וכדו'. ידוע שבעיירה סאטמאר היה דורש לפני תקיעת שופר בבית כנסת המרכזי, והיה מעודד את הנשים לכסות את ראשן בפאה. לאח"כ היה הולך להקלויז שלו ודרש לאנ"ש ותלמידיו שיקפידו ללכת עם מטפחת ולא עם פאה.
בערל כתב:יראה- שלם כתב:
הוא נשאר בארה"ב רק בגלל הקמת המדינה ובהשפעתו של הגרחמ"ד ווייסמאנדל זצ"ל.
יותר נכון:
הוא נשאר בארה"ב בהשפעתו של הגרחמ"ד ווייסמאנדל זצ"ל
יראה- שלם כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:עובדיה חן כתב:שמעתי שדעתו היתה שבארה"ב ראוי ללכת עם פאה ולא במטפחת בדווקא.
לא נראה נכון. בסאטמאר ה'כניאקעס הולכות עם מטפחת ולא עם פאה, וכן נשות האדמו"רים וכדו'. ידוע שבעיירה סאטמאר היה דורש לפני תקיעת שופר בבית כנסת המרכזי, והיה מעודד את הנשים לכסות את ראשן בפאה. לאח"כ היה הולך להקלויז שלו ודרש לאנ"ש ותלמידיו שיקפידו ללכת עם מטפחת ולא עם פאה.
בארה"ב אכן לא היה תובע ללבוש מטפחת אלא דרש לחבוש פאה והעיקר שלא להשאיר שערות ח"ו הנקראים "ביי האר" שאצל ההונגרים היה דבר זה חמור מאד כידוע. אבל כשהקים את קרית יואל אמר כמ"פ שרצונו שכל נשות העיירה יחבשו מטפחת ועלתה לו דבר זה בכשמונים אחוז.
עובדיה חן כתב:אני שמעתי שהוא התבטא: באמריקא אסור להחמיר בעניין הזה.
יראה- שלם כתב:בערל כתב:יראה- שלם כתב:
הוא נשאר בארה"ב רק בגלל הקמת המדינה ובהשפעתו של הגרחמ"ד ווייסמאנדל זצ"ל.
יותר נכון:
הוא נשאר בארה"ב בהשפעתו של הגרחמ"ד ווייסמאנדל זצ"ל
ומה השפיע עליו?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:סיפורים קטנטנים כאלה אינם לענין. הרב מסאטמאר שקל את צעדיו היטב, ובדק ובירר אם יש מקום לפעילותיו בארה"ב, מה שלא היה לו בארץ. כאשר ראה ושמע מאנשים שיש לו סיכוי להצליח, החליט להשאר.
ישראליק כתב:מעניין שסביב השעון נמצאים אנשים על קברו ומתפללים וכו', ולא לדבר ביודה"ל שלו, ועוברים על מה שכתב...
הנח להם לישראל שנוקטים מעשה כלב בן יפונה כפשוטו, ובודאי אם הי' רצונו שדוקא לא ילכו לא היו הולכים
(בעל שומר אמונים זצ"ל לא רצה שיבואו לקברו, ואכן לא באים)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים