חיימשה כתב:למיטב ידיעתי כמעט אף אחד מההכשרים המקובלים לא בנוי על חומרות, כולם סומכים על ביטול, רוב וחזקה היכן שזה מותר לכתחילה עפ''י דין, וכל מי שכותב דברים כאלו אין זה אלא בורות
אעתיק לך תשובה שהשיבו רבני בית ההוראה המרכזי שע"י מכון ירושלים לדיינות (אתר דין):
"תחילה אקדים כלל הלכתי, הואיל ובכל ליין עומדים שלושה שוחטים שכולם משליכים את העופות השחוטים למקום אחד, נמצא שכאשר יש פגימה באחד הסכינים, העופות ששחט שהם בעצם בחשש טריפה כיון שאנו לא יודעים מתי אירעה הפגימה, אמורים להיות בטלים ברוב, שהרי העופות של שני השוחטים האחרים רבים על אלו של השוחט שיש בסכינו פגימה. וכאן אנו באים למחלוקת גדולה בין הפוסקים, שהרי הכלל הוא ש”חתיכה הראויה להתכבד” כמו שניצל יפה וכדומה, אינה בטלה ברוב, ונחלקו הפוסקים האם גם “תרנגולת בנוצתה” ללא הכשרה והכנה, גם נחשבת “חתיכה הראויה להתכבד”.
השולחן ערוך מכריע בכך לקולא, ולכן
בכשרויות הפחות מהודרות ואינני רוצה לנקוב בשמות, סומכים על דעתו של השו”ע ועל כך שיש כאן ביטול ברוב, ואגב כאשר מאכל שאינו כשר בטל ברוב, הוא מותר באכילה ללא כל פקפוק, “ביטול ברוב” הוא כלל הלכתי בלתי ניתן לערעור. ופוסקים אחרים הכריעו לחומרא, מחמת הכלל הנ”ל של חתיכה הראויה להתכבד.
בכשרויות המהודרות, כמו בד”ץ העדה החרדית, שארית ישראל, הרב לנדא, הרב רובין ועוד
לא סומכים כאמור על שיטת השו”ע בזה, וכל הליין הולך לאשפה [עדה חרדית]! או מועבר לכשרות רבנות רגילה ללא החותמת שלהם [שארית ישראל רובין], כולל העופות הכשרים של שני השוחטים האחרים! לכן במערכות כשרות אלו בדיקת הסכינים היא כל 4 דק’ ולא כל 15 דק’ כמו בכשרויות הפחות מהודרות, כיון שכאשר יש פגימה בסכין הנזק הוא עצום".
http://din.org.il/2016/03/24/%D7%94%D7% ... %A0%D7%95/