זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?
זאב ערבות כתב:כדכד כתב:אתה זה שטוען שלדבריו יש משקל בגלל שיודעים מי הוא
כשטענת שיש משקל כי הוא ידוע כבקיא הסכמתי אתך אך בשביל זה לא צריך לדעת את שמו
ואני חוזר וטוען שאם איני יודע מה שמו, חצי מהמשקל של דבריו חסר! או איזה אחוז אחר שתבחר בו.
אני חוזר ושואל ואיש אינו מתייחס לשאלתי: האם היית מתייחס לשו"ת אגרות משה באותו כובד משקל וחשיבות אם לא היית יודע מי המחבר?
שבענו מטובך כתב:פרנקל תאומים כתב:(ר' זאב ערבות, איזה ערך יש להיחשפות שלך כשאתה יודע שיושבי הארץ כלל לא מכירים אותך? שטר ושוברו בצידו).
מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...
די לחכימא כתב:שבענו מטובך כתב:פרנקל תאומים כתב:(ר' זאב ערבות, איזה ערך יש להיחשפות שלך כשאתה יודע שיושבי הארץ כלל לא מכירים אותך? שטר ושוברו בצידו).
מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...
גא"מ.
זאב ערבות כתב:די לחכימא כתב:שבענו מטובך כתב:מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...
גא"מ.
לא ידעתי שיש לי כ"כ הרבה אוהדים, אני מודה מקרב לב למשבחים ולשבחים ומתאר לעצמי שזה רק מקצת שבחו בפניו...
אכן שאלה טובה, מה אם העדים לא מעוניינם להזדהות אלא רק בניק (מאותם סיבות שלא רוצים להזדהות כאן, ואולי בתוספת משקפי שמש כהות), האם מקבלים עדותם?
די לחכימא כתב:שבענו מטובך כתב:פרנקל תאומים כתב:(ר' זאב ערבות, איזה ערך יש להיחשפות שלך כשאתה יודע שיושבי הארץ כלל לא מכירים אותך? שטר ושוברו בצידו).
מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...
גא"מ.
זאב ערבות כתב:לא ידעתי שיש לי כ"כ הרבה אוהדים, אני מודה מקרב לב למשבחים ולשבחים ומתאר לעצמי שזה רק מקצת שבחו בפניו...
קראקובער כתב:זאב ערבות כתב:לא ידעתי שיש לי כ"כ הרבה אוהדים, אני מודה מקרב לב למשבחים ולשבחים ומתאר לעצמי שזה רק מקצת שבחו בפניו...
וכמו שאומרים וכולו שלא בפניו גאנץ שוואך...
חד ברנש כתב:גם אני מצטרף (מפי השמועה, שלא הייתי ממש בביתו במונסי, אבל שמוע שמעתי, ומפי עד נאמן וכשר)
חד ברנש כתב:אוי, לוקוס, לוקוס!
מה יהיה אתך?...
אי אפשר להביס אותך בויכוח? הא?
ותודה על הברכות. בשמחות אצלכם. (וסליחה שלא הודעתי. ממש מתנצל).
חד ברנש כתב:וכבר מצאנו לא מעט ביטויים שנאמרו בתלמוד לגנאי שכיום זה הפך לשבח, כפי שהאריך רב"א במבואו למקור ברוך.
חד ברנש כתב:'לוקוס' זה זאב (ביוונית). אני התכוונתי לשבח, כמובן, וכבר מצאנו לא מעט ביטויים שנאמרו בתלמוד לגנאי שכיום זה הפך לשבח, כפי שהאריך רב"א במבואו למקור ברוך.
בשרי, אלא מה?!
חבר פורום אוצר החכמה כתב:אפשר תיאור (או לפחות תמונה) מ"האוצר האדיר"?
גימפעל כתב:זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?
הוא כבר גילה זאת מזמן:
viewtopic.php?p=430972#p430972
viewtopic.php?p=140678#p140678
viewtopic.php?p=434888#p434888
פרנקל תאומים כתב:גימפעל כתב:זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?
הוא כבר גילה זאת מזמן:
viewtopic.php?p=430972#p430972
viewtopic.php?p=140678#p140678
viewtopic.php?p=434888#p434888
הלא כל מי שנרשם לפורום קיבל תשובה עם מייל החתום מעלה בשמו של הרב משה דביר, וכל מי שהתכתב עימו בדוא"ל דרך הפורום קיבל ממנו מייל זה עם "שם המפורש". הוא מעולם לא הסתיר את שמו, אף כי בפורום עצמו הינו משתמש בשם עט.
זאב ערבות כתב:אבא יודן כתב:שמעתי לאחרונה, מאשה שנולדה עורת ל"ע, ובעזרת השם יתברך נתרפאה בשנותיה האמצעיים, והעידה על עצמה, שבדבר אחד היא מעדיפה מצבה דאז, והסבירה דמכיון שהיא לא ראתה שום דבר בעיניה הבשריות, היא שפטה כל דבר בקנה מידה אמיתית, ללא כחל ושרק, דבר שלא שייך לבנאדם מן השורה...
וזה כמזכירנו דברי השם לשמואל 'כי האדם יראה לעינים, והשם יראה ללבב'.
פרנקל תאומים כתב:גימפעל כתב:זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?
הוא כבר גילה זאת מזמן:
viewtopic.php?p=430972#p430972
viewtopic.php?p=140678#p140678
viewtopic.php?p=434888#p434888
הלא כל מי שנרשם לפורום קיבל תשובה עם מייל החתום מעלה בשמו של הרב משה דביר, וכל מי שהתכתב עימו בדוא"ל דרך הפורום קיבל ממנו מייל זה עם "שם המפורש". הוא מעולם לא הסתיר את שמו, אף כי בפורום עצמו הינו משתמש בשם עט.
פייביש אופטובסקי כתב:אין לך זיהוי וחשיפה גדולה יותר מהשתתפות והתכתבות בפורום, יש אשר ידבר בסגנון בוטח ויש בהססנות, יש שיבקר בצורה בוטה ויש שיעיר בעדינות ובכבוד, יש שישחיל משפט ציני ויש שיוסיף קצת הומור, יש שיתאמץ לומר קבלו דעתי כי מוכרחת היא ויש שיכבד את דעת זולתו עם שישאר בעמדתו, יש שיתאמץ לכתוב בסגנון רשמי ויש שיכתוב באידיש, יש שיבקש בקשה ויוסיף אליה ד-ח-ו-ף, לאמור עזבו עיסוקיכם ופנו אלי, ויש אשר בתחנונים יבקש, יש שיבקש סליחה לאחר שהתקיף את חבירו. תוכל להצליב רשימת הודעות של ניק אחד ולראות קו משוה ברור באופיו וסגנונו.
יתר על כן, הכינוי (הניק) עצמו יוכיח על אופיו של החבר, יש שיתן לעצמו כינוי לשבח ויש שיתן כינוי לגנאי, יש שיתן כינוי על שם אופי מסוים ויש שיתן איזה שם בדוי ללא כל משמעות.
ניקח לדוגמא את פייביש, שם הניק שלו בדוי ואינו מבטא דבר, הודעותיו בעיקר הם במשפחות סופרים ולא בכל האחרים, בדרך כלל הוא מסתייע ולא מסייע (משום שאינו אוצר ידיעות שיוכלו להועיל לאחרים), את הודעותיו הוא כותב בהססנות משהו, כלומר מקפיד להוסיף 'אולי' 'דומני' וכיו"ב, רוב בקשותיו ותשובותיו נוגעות בעקיפין או במישרין לרש"ש מאמשינוב (חוץ מאלו של הרב אלברט), ומכאן שככל הנראה הוא נמצא באלפון האמשינובי - אבל עם זאת לא הגיב מאומה כאשר היה אשכול על אדמו"ר מאמשינוב.
מה נותר, איזה טעם הוא מעדיף לסיגריה האלקטרונית שלו, או האם יעדיף נעל ספורטיבית לנוחות כף רגלו או נעל מחוררת למניעת פטריות - זה לא באמת חשוב כ"כ....
טברייני כתב:זאב ערבות כתב:אבא יודן כתב:שמעתי לאחרונה, מאשה שנולדה עורת ל"ע, ובעזרת השם יתברך נתרפאה בשנותיה האמצעיים, והעידה על עצמה, שבדבר אחד היא מעדיפה מצבה דאז, והסבירה דמכיון שהיא לא ראתה שום דבר בעיניה הבשריות, היא שפטה כל דבר בקנה מידה אמיתית, ללא כחל ושרק, דבר שלא שייך לבנאדם מן השורה...
וזה כמזכירנו דברי השם לשמואל 'כי האדם יראה לעינים, והשם יראה ללבב'.
לענ"ד אבא יודן כלל לא התכוין למה שאתם חושבים, אלא כונתו היתה להביע את דעתו בענין הכללי של האשכול האם עדיף ניקים או שמות פרטיים, ולכך הביא את המשל (סיפור) בעיוורת ורצונו לומר שכמו שלעיור יש חושים מפותחים לשפוט ע"פ האמת, כן יש למשתמש שאינו יודע שמות אלא ניקים יכולת נקיה יותר לשפיטה.
אבא יודן כתב:טברייני כתב:
לענ"ד אבא יודן כלל לא התכוין למה שאתם חושבים, אלא כונתו היתה להביע את דעתו בענין הכללי של האשכול האם עדיף ניקים או שמות פרטיים, ולכך הביא את המשל (סיפור) בעיוורת ורצונו לומר שכמו שלעיור יש חושים מפותחים לשפוט ע"פ האמת, כן יש למשתמש שאינו יודע שמות אלא ניקים יכולת נקיה יותר לשפיטה.
צדקת בדבריך, ולא וגנר.
זאב ערבות כתב:נקח אותי סתם לדוגמא אם תראו תמונה שלי עם שטריימל, או עם חולצה כחולה וסנדלים, או עם פראק עם שני כפתורים, האם זה לא היה משנה את היחס שלכם לדברי?
אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:נקח אותי סתם לדוגמא אם תראו תמונה שלי עם שטריימל, או עם חולצה כחולה וסנדלים, או עם פראק עם שני כפתורים, האם זה לא היה משנה את היחס שלכם לדברי?
דברים הללו, חוזרים ונשנים בדבריך חזור ושוב, הבה אתמה עליך אחת ולתמיד.
אם דעתי ישתנה, אז תדע, שאני מוכה בסנור אנושי, והייתי מעדיף לחיות קצת ממעל הלוקשן הזו, אחרי שהאמת לא נשתנה ולא ישתנה, בין אם עתה חבוש כספרדי, או להבדיל אם אתה גוי סיני, ואפילו אם אתה בהמה ובמקרה יש לך גישה לאינטרנט.
זאב ערבות כתב:אז הנה נקח אותי סתם לדוגמא וקבלתי בניק זה כמה שבחים (שאיני יודע מאין המציאו אותם אך אוותר לאנשים המסתוריים) ...
זאב ערבות כתב:אבא יודן כתב:זאב ערבות כתב:נקח אותי סתם לדוגמא אם תראו תמונה שלי עם שטריימל, או עם חולצה כחולה וסנדלים, או עם פראק עם שני כפתורים, האם זה לא היה משנה את היחס שלכם לדברי?
[size=85]דברים הללו, חוזרים ונשנים בדבריך חזור ושוב, הבה אתמה עליך אחת ולתמיד.
אם דעתי ישתנה, אז תדע, שאני מוכה בסנור אנושי, והייתי מעדיף לחיות קצת ממעל הלוקשן הזו, אחרי שהאמת לא נשתנה ולא ישתנה, בין אם עתה חבוש כספרדי, או להבדיל אם אתה גוי סיני, ואפילו אם אתה בהמה ובמקרה יש לך גישה לאינטרנט.
אני מסכים שאני חוזר על חלק מדברי, אך לא זכור לי שכתבתי משפט דומה לזה שציטטת. לצערי דבריך הזויים. ראשית, איזה מין דוגמאות אתה מביא? גוי סיני ובהמה, אינך יכול לחשוב על דוגמאות יותר הולמות? (או שמא אתה מנסה לרמז משהוא בהבלעה). מה לגוי סיני (נעזוב בהמה שאין לה דעת) ולפורום הזה? האם קראת פעם בחייך איזה ספר שכתב גוי סיני? נניח קונפוציוס, האם מותר לי לצטט את דבריו בפורום זה במסווה של ניק? אולי ישימו את ספרו בעדכון הבא של אוצר החכמה, סך הכל הוא נחשב לאדם חכם ביותר. ומה עם החומש של מנדלסון? הלא קיבל הסכמה מר"ע איגר והרבה שראו את החומש אומרים שיש שם דברים טובים, אז מדוע שלא נקבל אותם? הלא האמת היא זו החשובה לנו. ומה עם ספרי הרב גורן? ספרו הר הבית מתאים מאוד לתקופה זו, מדוע אינו באוצר. ואם נלך הלאה, מדוע שמנהל האוצר לא יסיר את שמות המחברים ונתייחס רק לתוכן הספרים בלי לדעת מי כותב אותם וכך לא נהיה משוחדים.
בהזדמנות זו אספר (וכבר הזכרתי זאת במקום אחר) שלפני זמן קצר עליתי על ספר שלכאורה כולו דברי תורה מלוקט מהראשונים אלא שבדיקה העלתה שמחברו חילוני. בדיקה מהירה העלתה שהספר נמצא באתר ובאותו רגע שנודע זאת למנהל האתר (ולא אני הוא שהתריע על כך) הסיר אותו. לדבריך מדוע? הלא חילוני מתנהג כבהמה בכמה דברים ולדבריך אפילו בהמה עם חיבור לאינטרנט כשרה לכתוב דברי תורה וצריכים להתייחס לדבריה באותה חשיבות שמתייחסים לדברי החזון איש אם הם אמיתיים.
אני מאריך בכל זאת בכדי להראות את האבסורד שבדבריך.
דרך אגב, למרות שהיה ראוי לפתוח אשכול נפרד בנושא, אתפוס טרמפ ואשאל כמה שאלות בנוגע לספרים מסוג הנ"ל:
א. האם יש בעיה בספר הדן לדוגמא על גבולות הארץ התנכיי"ם או על החי והצומח בתורה שנכתב ע"י חילוני ושאין בו דברי כפירה כלשהם.
ב. אם הנ"ל מותר, מה עם כתב אותו גוי וכפי שהיה נפוץ במאה ה18 כאשר מספר חוקרים גויים ביקרו בארץ וכתבו ספרים בנידון (כגון טריסטם וכדומה).
ג. ומה הדין עם ספר שכתב חילוני שכולו מתחילתו ועד סופו ליקוט מספריקודש אחרים בלי אף שינוי אחד מהמקור.
ד. ולבסוף, מה הדין של ספר תורני כלשהו שנכתב ע"י חרדי בהיותו עדיין חרדי, אך לאחר זמן התפקר. האם יש לספר עדיין חזקת כשרות.
בשנות השבעים נכנסתי לחנות סיני המפורסמת ברח' אלנבי בת"א (הוצאת הספרים סיני ידועה לשמצה ממלחמתו של הסטייפלר בהם, שכן היו שטענו שהדפיסו חומשים והחסירו חלק משם ה', והם טענו להגנתם שזה היה בעיה בדפוס, והסטייפלר לעומתם טען שעשו זאת במזיד ועשו זאת מסיונרים שעבדו שם, כך לפחות זכורים לי הפרטים), בכל אופן קניתי שם תנ"ך קטן בכרך אחד. הספר נדפס ע"י חברת מפיצי ספרי הקודש בבריטניה (או משהו כזה, איני זוכר בדיוק). והנה בשנת תשמ"ב נודע לי שהמדפיסים הם חברה מסיונרית באנגליה. באותו זמן פגשתי את רב שמעון שוואב זצ"ל ושאלתי אותו מה עלי לעשות עם התנ"ך וענה לי בצורה חד משמעית: לשרוף אותו! שאלתי אותו היתכן, ממש לשרוף, אולי לשים בשמות? וענה לי: אם אתה אינך מעוניין לשרוף, אני אשרוף אותו עבורך! (בסופו של דבר שרפתי אותו בעצמי).
לדברי אבא יודן, אם לא משנה מי כותב את הדברים, העיקר שיהיו אמת, על אחת כמה וכמה לא משנה מי מדפיס אותם, הלא המכונה היא כבהמה ומה לי תנ"ך שהדפיסו יהודי או שהדפיסו מסיונר כל עוד לא שינה דבר. לידיעתכם, חברת ארטסקרול מדפיסה את גמרות שוטנשטיין בסין. האם עלינו לחשוש שהפועלים בבית הדפוס הם עובדי ע"ז (דבר המצוי אצל סינים) וכמו שיש חשש בפיאות ולאסור את הגמרות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים