כדכד כתב:קרית מלך כתב:מאחר שאינני יודע במי מדובר כמדומני שמותר להתנסח בחריפות - ההגדרה ש"עינא דשפיר חזיא" נאמר על בלעם קולעת למטרה מה זה בא להתגולל עלינו בכסות עיניים שכביכול מתעניין בענין פלוני או אלמוני ופוגע בלשונו בגדולי וקדושי עליון בשבועות האחרונים בפרשיית הממזרים הידועה, וכעת בפגיעה בקדוש ה' אשר כולם אומרים אחריו מקודש.
אני מוחה על פגיעה בכבוד חברנו.
אמנם המקור של "עינא דשפיר חזי" נאמר בתרגום על בלעם אבל זכותו של כל אדם לדוג לו כינוי מאשר יחפוץ והוא כנראה מתכוון למשמעות החיובית של המלה.
גם אני לא מסכים עם כל דבר שהרב עינא דשפיר חזי כותב אבל ההתנפלות האישית עליו היא ממש לא במקום. לענ"ד יש למחוק חלק מהדברים שנכתבו באשכול זה וכוונתי להשמצות ולא לדיון לגופם של דברים
פרנקל תאומים כתב: . . מה שהוסיף שמן למדורת העלילה היתה העובדה שכשחסידי בעלזא הוציאו כעבור כמה שנים את השיחה הזו של מהר"א לאור עולם והדפיסוה, הם השמיטו את ששת השורות מדבריו של מהר"א שהתבדו במבחן המציאות המרה. הם השמיטו, מפני שהשורות הללו היו זריית מלח על פצעיהם, ומפני שבהיותם יהודים חסידיים (בפרט) היה קשה להם להדפיס את השורות שבעצם חשפו את העובדה המצערת שהרבי קדוש ה' טעה . .
כרמי שלי כתב:פרנקל תאומים כתב: . . מה שהוסיף שמן למדורת העלילה היתה העובדה שכשחסידי בעלזא הוציאו כעבור כמה שנים את השיחה הזו של מהר"א לאור עולם והדפיסוה, הם השמיטו את ששת השורות מדבריו של מהר"א שהתבדו במבחן המציאות המרה. הם השמיטו, מפני שהשורות הללו היו זריית מלח על פצעיהם, ומפני שבהיותם יהודים חסידיים (בפרט) היה קשה להם להדפיס את השורות שבעצם חשפו את העובדה המצערת שהרבי קדוש ה' טעה . .
כאן כתבו שההשמטה נעשתה לאחר עשרה ימים בלבד מההדפסה הראשונה
פלגינן כתב:בספר 'הגדולים' ישנו מחקר של עידו הררי 'צדיקות של ייסורים: ר' אהרן מבלז, דער בעלזער רב', למיטב זכרוני הוא מסכם ומציע שם את כל האפשרויות בנושא.
עינא דשפיר חזי כתב:אז אתה אומר שהוא לא התנגד להם כמו שהאדמו"ר מסטעמאר למשל התנגד, הוא לא הסכים לכל המהלך של הציונות אבל לא שהוא ראה בהם גוף שאסור להנאות מהם, בסדר גמור הבנתי את תשובתך (על כל עשר הודעות שטותיות של כל הכותבים פה יש תשובה אחת), רק דע לך שבערך בויקיפדיה שציינו אליו קודם לא היה משמע כך, אבל ודאי שזה לא מקור מובהק.
עינא דשפיר חזי כתב:הרבה פעמים יוצא לי לשמוע טענה נגד האדמו"ר מבעלזא שבזמן השואה אמר לכל חסידיו שלא יקרה כלום ויש להישאר שם ולא לעלות לארץ, ולאחר מכן כשיכל ברח לארץ.
מה בדיוק קרה שם? אם הסיפור אכן כפי שסיפרתי לכאו' יש כאן מעשים אשר לא יעשו, גם הוא נטל אחריות על קהילה שלמה שרבים נהרגו בגללו, וגם הוא ברח והשאיר אותם שם. ודאי שהדברים לא היו כפי שכתבתי, כי אין לחשוד בכ"ק האדמו"ר מבעלזא שיעשה דברים כאלה, ובטוחני כי ישנם אי דיוקים רבים, יבואו היודעים ויחכימוני, ויוציאו את האמת לאורה.
עקביה כתב: אמנם צריך להסכים שלא רק שהעלימו ממנו משמים את העתיד להיות, אלא שככל הנוגע לידיעת העתיד לא הייתה לו עדיפות על אף אדם אחר, שכן הוא לא רק לא ידע שעתיד להיות רע, אלא גם טען (כלומר אחיו אמר בשמו) שהוא רואה שעתיד להיות טוב.
מצפה כתב:עקביה כתב: אמנם צריך להסכים שלא רק שהעלימו ממנו משמים את העתיד להיות, אלא שככל הנוגע לידיעת העתיד לא הייתה לו עדיפות על אף אדם אחר, שכן הוא לא רק לא ידע שעתיד להיות רע, אלא גם טען (כלומר אחיו אמר בשמו) שהוא רואה שעתיד להיות טוב.
ברשותכם, רק מספר מילים, אשר לענ"ד יכולים לשפוך מעט אור.
1. רוח הקודש אין פירושו שיודע הכל. רק הקב"ה יודע הכל! הצדיק יודע מה שהקב"ה חפץ לגלות לו, (כענין 'וה' אמר המכסה אני מאברהם', שאלמלא חפץ לגלות לו לא היה יודע).
2. רוב מוחלט של צדיקי הדור האמינו שאע"פ שיהיו גזירות נוראות עדיין לא יהיה זה באופן נורא כזה, וכידוע שהרבה עבודות נעשו על ידי הצדיקים להמתיק הדינים, אבל כבר נגזרה גזירה.
3. הרה"ק רבי אליעזר זאב מקרעטשניף הי"ד אמר בדרכו לאושוויץ לבנו הרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף זיע"א כמה עניינים אודות הגזירה. א' פירוש מאמר חז"ל 'עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים' שיבוא יום בו יאמר השי"ת לצדיקים 'זייט'ס מוחל' כך עלה במחשבה לפני... ב' אמר שהצדיקים כעת הם כמו קצינים בלא מדים, עדיין הם קצינים אבל אינם יכולים להביע עמדה...
עקביה כתב: אם כן לדבריך כאן לא הייתה רוה"ק, כי אם הערכת מציאות אנושית שגויה (וברוך שכיוונתי).
מצפה כתב:עקביה כתב: אם כן לדבריך כאן לא הייתה רוה"ק, כי אם הערכת מציאות אנושית שגויה (וברוך שכיוונתי).
לדברי, לא היתה כאן הערכת מציאות אנושית שגויה, כי אם החלטת הבורא יתברך שהוא מסתיר מן הצדיקים את העתיד להיות! לכאורה הראו להם מן השמים מציאות הפוכה.
(אגב, עכשיו אני נזכר, כשנשאל הרה"ק הנ"ל הי"ד על ידי בנו הנ"ל 'מה יהיה', נענה ואמר שהסתירו ממנו שתהיה הגזירה עד כדי כך, ואילו היה יודע לא היה מרפה, אבל לא כן רצה השי"ת, ומי יבוא בסוד קדושים).
עקביה כתב:מצפה כתב:עקביה כתב: אם כן לדבריך כאן לא הייתה רוה"ק, כי אם הערכת מציאות אנושית שגויה (וברוך שכיוונתי).
לדברי, לא היתה כאן הערכת מציאות אנושית שגויה, כי אם החלטת הבורא יתברך שהוא מסתיר מן הצדיקים את העתיד להיות! לכאורה הראו להם מן השמים מציאות הפוכה.
(אגב, עכשיו אני נזכר, כשנשאל הרה"ק הנ"ל הי"ד על ידי בנו הנ"ל 'מה יהיה', נענה ואמר שהסתירו ממנו שתהיה הגזירה עד כדי כך, ואילו היה יודע לא היה מרפה, אבל לא כן רצה השי"ת, ומי יבוא בסוד קדושים).
שמשמים יסתירו ולא יגלו זה שמענו, כמו שאמר אלישע על האשה השונמית, אבל שיראו מציאות הפוכה זה כבר שקר, ולא מסתבר לתלות הנהגה כזו כלפי שמיא.
אמנם צריך להסכים שלא רק שהעלימו ממנו משמים את העתיד להיות, אלא שככל הנוגע לידיעת העתיד לא הייתה לו עדיפות על אף אדם אחר, שכן הוא לא רק לא ידע שעתיד להיות רע, אלא גם טען (כלומר אחיו אמר בשמו) שהוא רואה שעתיד להיות טוב.
מצפה כתב:עקביה כתב: אמנם צריך להסכים שלא רק שהעלימו ממנו משמים את העתיד להיות, אלא שככל הנוגע לידיעת העתיד לא הייתה לו עדיפות על אף אדם אחר, שכן הוא לא רק לא ידע שעתיד להיות רע, אלא גם טען (כלומר אחיו אמר בשמו) שהוא רואה שעתיד להיות טוב.
ברשותכם, רק מספר מילים, אשר לענ"ד יכולים לשפוך מעט אור.
1. רוח הקודש אין פירושו שיודע הכל. רק הקב"ה יודע הכל! הצדיק יודע מה שהקב"ה חפץ לגלות לו, (כענין 'וה' אמר המכסה אני מאברהם', שאלמלא חפץ לגלות לו לא היה יודע).
2. רוב מוחלט של צדיקי הדור האמינו שאע"פ שיהיו גזירות נוראות עדיין לא יהיה זה באופן נורא כזה, וכידוע שהרבה עבודות נעשו על ידי הצדיקים להמתיק הדינים, אבל כבר נגזרה גזירה.
3. הרה"ק רבי אליעזר זאב מקרעטשניף הי"ד אמר בדרכו לאושוויץ לבנו הרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף זיע"א כמה עניינים אודות הגזירה. א' פירוש מאמר חז"ל 'עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים' שיבוא יום בו יאמר השי"ת לצדיקים 'זייט'ס מוחל' כך עלה במחשבה לפני... ב' אמר שהצדיקים כעת הם כמו קצינים בלא מדים, עדיין הם קצינים אבל אינם יכולים להביע עמדה...
גביר כתב:לפי מה ששמעתי כד הווינא טליא גם אמר לו אז שהוא [רד"מ] ינצל וימשיך את דרך אבותיו.
עקביה כתב:מצפה כתב:עקביה כתב: אם כן לדבריך כאן לא הייתה רוה"ק, כי אם הערכת מציאות אנושית שגויה (וברוך שכיוונתי).
לדברי, לא היתה כאן הערכת מציאות אנושית שגויה, כי אם החלטת הבורא יתברך שהוא מסתיר מן הצדיקים את העתיד להיות! לכאורה הראו להם מן השמים מציאות הפוכה.
(אגב, עכשיו אני נזכר, כשנשאל הרה"ק הנ"ל הי"ד על ידי בנו הנ"ל 'מה יהיה', נענה ואמר שהסתירו ממנו שתהיה הגזירה עד כדי כך, ואילו היה יודע לא היה מרפה, אבל לא כן רצה השי"ת, ומי יבוא בסוד קדושים).
שמשמים יסתירו ולא יגלו זה שמענו, כמו שאמר אלישע על האשה השונמית, אבל שיראו מציאות הפוכה זה כבר שקר, ולא מסתבר לתלות הנהגה כזו כלפי שמיא.
מקדש מלך כתב:בביקורו של הרה"ק ר' אברהם אלימלך מקרלין הי"ד באר"י נפגש עם הרה"ק ר' שלמה מזוויהל זי"ע והיה זה באמצע שנות המלחמה, (כידוע שהתעקש לחזור לשם למרות שחסידיו ניסו למנוע ממנו, והוא ידע לאן חוזר ואעפ"כ התעקש לחזור ובסוף נעקה"ש) וכשיצא משם אמר שגם ממנו (מהרה"ק מזוויהל) מסתירים משמים מה שקורה, ללמדך ששנות השואה היו שנים מלאות הסתר ואין לנו שמץ השגה של כל הקורות בשנים הללו.
איש_ספר כתב:ב. העובדה שגדולים וצדיקים הוכו בסנוורים ולא העריכו נכונה את אשר לפניהם, ידועה ואין בה שום חידוש (וסיפורי המצפה ומה שעומד מאחוריהם מביאים לידי גיחוך).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים