חיימשה כתב: את רבבות זקני ישראל ובראשם הסנהדרין מלווים את הכהן גדול הצעיר בדרכו לביתו אחר עבודת יוה''כ..
יומא דף ע"א ריש ע"ב
חיימשה כתב: את רבבות זקני ישראל ובראשם הסנהדרין מלווים את הכהן גדול הצעיר בדרכו לביתו אחר עבודת יוה''כ..
סעדיה כתב:חיימשה כתב: את רבבות זקני ישראל ובראשם הסנהדרין מלווים את הכהן גדול הצעיר בדרכו לביתו אחר עבודת יוה''כ..
יומא דף ע"א ריש ע"ב
חיימשה כתב:
מעניין שכתבת דווקא רב''מ. הוא הוא גדול הדור הליטאי?
אבני גזית כתב:חיימשה כתב:
מעניין שכתבת דווקא רב''מ. הוא הוא גדול הדור הליטאי?
שאלת על נביא, לא על גדול הדור.
רב"מ יותר מהדהד כנביא מאשר רח"ק או רד"ל או רג"ג (או מי שיתד יחליט).
איש גלילי כתב:למותר לציין, שאין קשר בין מעמדו של הכהן הגדול שניתן לו על ידי הבורא יתברך שמו בתורתו הקדושה, ובין מעמד של אדם שכל מעלתו היא משום שסבו היה צדיק.
מדובר על צדיק שסבו היה צדיק, אלא שיש גדולים ממנו הרבה.איש גלילי כתב:למותר לציין, שאין קשר בין מעמדו של הכהן הגדול שניתן לו על ידי הבורא יתברך שמו בתורתו הקדושה, ובין מעמד של אדם שכל מעלתו היא משום שסבו היה צדיק.
.
חיימשה כתב:אני מעז לכתוב כאן משפט שיקפיץ הרבה אנשים. אם נשאל מישהו מי היה מתאים להיות נביא בדורנו, על מי הייתם מצביעים?].
איש גלילי כתב:ולקינוח, מפורסם הסיפור שכאשר הרה"ק מראפשיץ זצללה"ה נסע בפעם הראשונה ללובלין - הזהירו אותו החסידים שלא כדאי לא להגיע, כי הרבי מלובלין שונא מאד בנש"קים. אך הוא לא חש לדבריהם, ואמר שאין סיבה שלא יוכל לקבל ממנו תורה. כשהגיע ללובלין, אכן התעלם ממנו הרבי, אך הוא נפל לרגליו ובכה "וואס בין איך שולדיג אז מיין מאמע איז געווען לינסקע רעבעצין?" [-במה אני אשם שאמי היתה רבנית בלינסק?] וכשראה הרבי מלובלין את טוהר כונתו, קיבלו למרות שהיה בנש"ק.
זכריה הקרחי כתב:עם ההשוואה לכה"ג סתמת את הגולל על האפשרות שנפתחה כאן להבין את מהלך החסידים.
חיימשה כתב:זכריה הקרחי כתב:עם ההשוואה לכה"ג סתמת את הגולל על האפשרות שנפתחה כאן להבין את מהלך החסידים.
שום השוואה לכה''ג. הבאתי רשימה ארוכה של מינויים משמעותיים מאד בישראל שאינם מושפעים רק מגדלות בתורה גרידא.
ולפי''ז אפשר להבין קמעה שאם אדם גדול בתורה עד מאד, מוצא לנכון לקבל מאדם שאינו בדרגתו בזה, ייתכן שיש סוג השפעה שאין אנו מבינים כ''כ בשכלנו.
זה בהחלט יותר מתאים לחסידים שרגילים לא להבין כל דבר, ובעיקר לא לפסול כל דבר שאינם מבינים, ובודאי לא מחבבים את המילים המפוצצות 'עבודה זרה 'אפיקורסות' שכ''כ חביבות על כמה מהכותבים כאן.
קרית מלך כתב:במוסף יתד נאמן פורסם לפני שנים מכתב מרתק בכתי"ק של מרן הקהילות יעקב זצוק"ל בו הוא מבקש בכל לשון מהגרב"ש שינאורסון זצוק"ל ראש ישיבת טשעבין שיוכתר כאדמו"ר מהורונסטייפל ומבטיח במכתב שאם אכן יקבל את האדמורו"ת הוא יגיע אליו ל"שבת נסיעה" אחת לשנה. כידוע הקהילות יעקב התאמץ מאד להשאיר שם ושארית לחסידות הורונסטייפל.
"פירושים מיותרים".
קרית מלך כתב:במוסף יתד נאמן פורסם לפני שנים מכתב מרתק בכתי"ק של מרן הקהילות יעקב זצוק"ל בו הוא מבקש בכל לשון מהגרב"ש שינאורסון זצוק"ל ראש ישיבת טשעבין שיוכתר כאדמו"ר מהורונסטייפל ומבטיח במכתב שאם אכן יקבל את האדמורו"ת הוא יגיע אליו ל"שבת נסיעה" אחת לשנה. כידוע הקהילות יעקב התאמץ מאד להשאיר שם ושארית לחסידות הורונסטייפל.
"פירושים מיותרים".
חיימשה כתב:כה''ג זו שררה?
אורים ותומים, כפרת ישראל, שם המפורש, כל השפעת השפע לישראל עוברת דרך הכה''ג,
אם כל זה לא צריך להיות ע''י צדיק, זו ראיה להיפך, שיש השפעות שלא באות דרך צדיק דוקא. לא שאני מסכים עם מילה אחת מזה.
איש גלילי כתב: ולקינוח, מפורסם הסיפור שכאשר הרה"ק מראפשיץ זצללה"ה נסע בפעם הראשונה ללובלין - הזהירו אותו החסידים שלא כדאי לא להגיע, כי הרבי מלובלין שונא מאד בנש"קים. אך הוא לא חש לדבריהם, ואמר שאין סיבה שלא יוכל לקבל ממנו תורה. כשהגיע ללובלין, אכן התעלם ממנו הרבי, אך הוא נפל לרגליו ובכה "וואס בין איך שולדיג אז מיין מאמע איז געווען לינסקע רעבעצין?" [-במה אני אשם שאמי היתה רבנית בלינסק?] וכשראה הרבי מלובלין את טוהר כונתו, קיבלו למרות שהיה בנש"ק.
לב האבן כתב:איש גלילי כתב: ולקינוח, מפורסם הסיפור שכאשר הרה"ק מראפשיץ זצללה"ה נסע בפעם הראשונה ללובלין - הזהירו אותו החסידים שלא כדאי לא להגיע, כי הרבי מלובלין שונא מאד בנש"קים. אך הוא לא חש לדבריהם, ואמר שאין סיבה שלא יוכל לקבל ממנו תורה. כשהגיע ללובלין, אכן התעלם ממנו הרבי, אך הוא נפל לרגליו ובכה "וואס בין איך שולדיג אז מיין מאמע איז געווען לינסקע רעבעצין?" [-במה אני אשם שאמי היתה רבנית בלינסק?] וכשראה הרבי מלובלין את טוהר כונתו, קיבלו למרות שהיה בנש"ק.
לליזענסק
איש גלילי כתב:לב האבן כתב:איש גלילי כתב: ולקינוח, מפורסם הסיפור שכאשר הרה"ק מראפשיץ זצללה"ה נסע בפעם הראשונה ללובלין - הזהירו אותו החסידים שלא כדאי לא להגיע, כי הרבי מלובלין שונא מאד בנש"קים. אך הוא לא חש לדבריהם, ואמר שאין סיבה שלא יוכל לקבל ממנו תורה. כשהגיע ללובלין, אכן התעלם ממנו הרבי, אך הוא נפל לרגליו ובכה "וואס בין איך שולדיג אז מיין מאמע איז געווען לינסקע רעבעצין?" [-במה אני אשם שאמי היתה רבנית בלינסק?] וכשראה הרבי מלובלין את טוהר כונתו, קיבלו למרות שהיה בנש"ק.
לליזענסק
כמדומה שהחלפת בסיפור אחר.
לב האבן כתב:איש גלילי כתב:לב האבן כתב:איש גלילי כתב: ולקינוח, מפורסם הסיפור שכאשר הרה"ק מראפשיץ זצללה"ה נסע בפעם הראשונה ללובלין - הזהירו אותו החסידים שלא כדאי לא להגיע, כי הרבי מלובלין שונא מאד בנש"קים. אך הוא לא חש לדבריהם, ואמר שאין סיבה שלא יוכל לקבל ממנו תורה. כשהגיע ללובלין, אכן התעלם ממנו הרבי, אך הוא נפל לרגליו ובכה "וואס בין איך שולדיג אז מיין מאמע איז געווען לינסקע רעבעצין?" [-במה אני אשם שאמי היתה רבנית בלינסק?] וכשראה הרבי מלובלין את טוהר כונתו, קיבלו למרות שהיה בנש"ק.
לליזענסק
כמדומה שהחלפת בסיפור אחר.
לא
אלא שחלק הרעבעצין לא שמעתי.
איש גלילי כתב:לב האבן כתב:איש גלילי כתב:לב האבן כתב:איש גלילי כתב: ולקינוח, מפורסם הסיפור שכאשר הרה"ק מראפשיץ זצללה"ה נסע בפעם הראשונה ללובלין - הזהירו אותו החסידים שלא כדאי לא להגיע, כי הרבי מלובלין שונא מאד בנש"קים. אך הוא לא חש לדבריהם, ואמר שאין סיבה שלא יוכל לקבל ממנו תורה. כשהגיע ללובלין, אכן התעלם ממנו הרבי, אך הוא נפל לרגליו ובכה "וואס בין איך שולדיג אז מיין מאמע איז געווען לינסקע רעבעצין?" [-במה אני אשם שאמי היתה רבנית בלינסק?] וכשראה הרבי מלובלין את טוהר כונתו, קיבלו למרות שהיה בנש"ק.
לליזענסק
כמדומה שהחלפת בסיפור אחר.
לא
אלא שחלק הרעבעצין לא שמעתי.
לפי הסיפור שאתה מכיר, מה גרם לרבי ר' אלימלך בסוף לקבל אותו?
עמקן כתב:חיימשה כתב:כה''ג זו שררה?
אורים ותומים, כפרת ישראל, שם המפורש, כל השפעת השפע לישראל עוברת דרך הכה''ג,
אם כל זה לא צריך להיות ע''י צדיק, זו ראיה להיפך, שיש השפעות שלא באות דרך צדיק דוקא. לא שאני מסכים עם מילה אחת מזה.
כן כ"ג זה שררה. אתה עושה עסק חסידי מכל דבר, ושוב בא לשטיתך להוכיח דברים. תתרגל להסתכל ע"פ המבואר בתורה ויהיה לך הסתכלות אחרת.
קו ירוק כתב:דבריך לא ממוקדים. להשפיע יראה ודעת ותורה היינו הך. באמצע דבריך כתבת דברים אחרים.
זכריה הקרחי כתב:עם ההשוואה לכה"ג סתמת את הגולל על האפשרות שנפתחה כאן להבין את מהלך החסידים.
חיימשה כתב:אני אישית רואה בדרך של 'נאר תיירע'' עיוות של התורה.
אף אחד מהשמות שהוזכרו לא מסמל את 'דרך הישיבות'.שלמה משלם כתב:חיימשה כתב:אני אישית רואה בדרך של 'נאר תיירע'' עיוות של התורה.
איני יודע למה המכוון כאן, אך אף אחד ממיסדי החסידות לא החציף לומר שעד לאותו יום דרכו של עם ה' היתה עיוות של התורה רח"ל.
ודרך ושיטת הישיבות הקדושות [אולי לא אלו, הנדחות, שבם למדת] היא הדרך שהיתה מאז ומעולם, ייתכן שהחסידות חדשה דרך נפלאה בעבודת השם, ואתה רשאי להסביר אותה אך לא להטיל רפש וחוצפה על עולם התורה, [ועוד בניחוח משכילי של עיוות הגיה ככלי ניגוח....]
אותנו א"א לרמות, יש לנו רעק"א יש חפץ חיים, יש חזון איש, הם לא הלכו והוליכו בדרך של עיוות וכו' עפ"ל, בעיני כל יהודי נורמאלי כל א' מהם גדול יותר מכל גדולי החסידות,
אפשר להתוכח בכבוד אבל די כבר עם דבורי ההבל הילדותיים.
חיימשה כתב:לדעתי שינוי ההיררכיה הוא תאונה שקרתה במהלך הגלות והחסידות מעט איזנה אותה.
נוכל לתאר לעצמינו את זקן ראשי הישיבות יושב באהל מחוץ למחנה עם כתם נוראי על זקנו העבות, ועומד וממתין בחיל וברעדה לכהן שיבוא ויפסוק את דינו... אם יכול לשוב אל המחנה או שמא עליו לפרום את בגדיו וטמא טמא יקרא... את רבבות זקני ישראל ובראשם הסנהדרין מלווים את הכהן גדול הצעיר בדרכו לביתו אחר עבודת יוה''כ.. סתם אב''ד שנסחב עם שעירה שמנה וממתין שהכהנים יכפרו עבורו... לוי תלמיד חכם שנדרש להקדיש 5 שנים ללימוד נגינה בחליל ובנבל... סוג של היררכיה.
העובדה היא שהיו מעמדות שונים ומגוונים בישראל.
כהנים, לווים,מלכים ומשפחותיהם, נשיאים, שבטים, שרי אלפים, רשאי גלויות. נביאים, בני נביאים.
באלף האחרון טושטשו העניינים לכדי מעמד אחד בלבד. לומדים - לעומת בע''ב. החסידות רק החייתה במעט את המעמדות הללו.
יבואו עכשיו ויזעקו שאין היום מלוכה וכו' כרגיל.
הכל נכון ויפה.
אבל רואים שהמתכונת של עם ישראל ממש לא מתוכננת להיות מחולקת אך ורק לפי כמות דפי הגמרא של כל אחד.
יש עוד פרמטרים. לא של יותר חשיבות אלא של סוג שונה של חשיבות.
[קטונתי מלהסביר ומלהבין מה הקריטריונים על פיהם נבחרו מלכים, ואם יש איזשהו קשר ל''מלכות'' של אדמור''י בית רוז'ין . אני מעז לכתוב כאן משפט שיקפיץ הרבה אנשים. אם נשאל מישהו מי היה מתאים להיות נביא בדורנו, על מי הייתם מצביעים?].
שלמה משלם כתב:אין כאן טעות לגבי החזו"א והח"ח, ונסיים בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים