קו ירוק כתב:ההתיישבות בארץ היא 'פקידה' כלשון הח"ח. וזה מצב נפלא מאת ה', קודם הגאולה העתידה שמתמהמהת.
קו ירוק כתב:אין לנו אלא אלו שמשכמם ומעלה. אנו לא מקוששי תבן.
קו ירוק כתב:אז גם לא היתה בעלייה ההמונית בכדי לעבור על הנהגת ג' שבועות, כדברי ר' מאיר שמחה, משום שהיתה הסכמת האומות.
קו ירוק כתב:אך גם כיום שהערבים כועסים והאומות מגבות אותם - בישוב בחלק מהשטחים הכבושים, חלה עליה אזהרת ג' שבועות כפי שלמדונו רבותינו.
קו ירוק כתב:חרדיים לאומיים עליך ישראל, התקבצו ובאו הנה..
אפילו הבושה כבר נעלמה מעניהם.
קו ירוק כתב:אך גם כיום שהערבים כועסים והאומות מגבות אותם - בישוב בחלק מהשטחים הכבושים, חלה עליה אזהרת ג' שבועות כפי שלמדונו רבותינו.
עקביה כתב:קו ירוק כתב:אך גם כיום שהערבים כועסים והאומות מגבות אותם - בישוב בחלק מהשטחים הכבושים, חלה עליה אזהרת ג' שבועות כפי שלמדונו רבותינו.
לענ"ד השבועה שלא ימרדו באומות לא נאמרה אלא לישראל שתחת יד האומות.
[והא לך לשון מהר"ל, באר הגולה, באר שביעי פ"ו:
הזהירו אותנו חכמים לקבל עלינו מלכות וממשלת האומות, אחר שגזר השם יתברך שנהיה תחת רשותם, ראוי עלינו לקבל ממשלתם, ושלא לבטל הגזירה וכו'. ואחת, שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא ימרדו באומות וכו'. הרי גודל האזהרה שלא ימרדו במלכות אומות העולם וכו'. ואין ספק כי טעם דבר זה, שאחר שהיה גזירת השם יתברך שיהיו ישראל תחת האומות, לא יבטלו גזירת השם יתברך בכח, שהיה זה נגד הגזירה].
לא למדינת ישראל, שהיא מדינה בין המדינות (בין אם אנו אוהבים אותה ובין אם לא) ואינה תחת יד אף אחד.
מה שנשאר, ואליו התכוון הרב שך, הוא להיות חכמים, ולא לעשות שטויות ולהתנהג כדל גאה ולסכן בכך את קיומינו כאן ואת שאר היהודים בגולה. וזה דבר המסור למומחי ביטחון וגיאופוליטיקה.
רבי אוניא אמר ד' שבועות השביען כנגד ד' דורות שדחקו על הקץ ונכשלו ואלו הן אחד בימי עמרם ואחד בימי דיניי ואחד בימי בן כוזבא ואחד בימי שותלח בן אפרים
קו ירוק כתב:במבטם של חז"ל מרידה היא בהחלט גם כאשר האומות נגדנו כשיושבים בא"י.
וכ"ה בשהש"ר ב ז:רבי אוניא אמר ד' שבועות השביען כנגד ד' דורות שדחקו על הקץ ונכשלו ואלו הן אחד בימי עמרם ואחד בימי דיניי ואחד בימי בן כוזבא ואחד בימי שותלח בן אפרים
מרן רבי אלעזר מנחם מן שך זיע"א במשא שדיבר ברחובה של עיר (חשון תשמ"ט), תקף את האוחזים ברעיון 'ארץ ישראל השלמה'; 'וכי באו לשאול פי רב, וכי ערכו שאלת חכם, הלא מבואר בחז"ל שלש שבועות השביע הקב"ה את ישראל שלא יעלו בחומה ושלא ימרדו באומות' (וזרח השמש).
קו ירוק כתב:בן דינאי נלחם ברומיים (סוטה פ"ט מ"ט, ספרי פר' שופטים פיסקא ר"ה)
בן כוזיבא אותו דבר.
וגם בנושא של ההתנחלויות הנידון היה התגרות בהגמוניית העמים.
יושב הארץ כתב:ר' מנשה קליין בשם הרה"ק מבעלז:
וארשום מה ששמעתי מפי גדול אחד שלאחר המלחמה שאל את הגה"ק מוה"ר אהרן מבעלז זצוקלה"ה האם לנסוע לארץ ישראל או למדינות אחרות בעולם והשיב הרה"ק מבעלז ז"ל איך האב שוין מגלה דעת געווען אין געטטא באכניע ווען איך בין דארט געווען אז ווי לאנג די אומות האבן געשיצט די אידען אין האבען זיי געהיטען פין שלעכס האבען זיי געהאט וכותים די אידען זאלען זיין ביי זיי אין גלות איצט דאס די אומות האבען געהאלפען אומברענגען אין פערטיליגען דאס אידענטום ח"ו האבען זיי פערלארען אללע זכותים צו האלטען אידען אין זייערע גבולין דארפען אידען פארען אין ארץ ישראל
תרגום: כבר גיליתי דעתי בהיותי בגעטא בבאכניא שבכל שנות הגלות שהיו אומות העולם שומרים ומכבדים את ישראל היושבים על אדמתם היתה להם זכות שישבו ישראל בארצם ברם במלחמה האחרונה אשר כל האומות הסכימו וגם נתנו יד בפועל להשמדת שונאי ישראל נלקח מהם כל הזכויות להחזיק יהודים במדינותיהם עד ביאת משיח צדקנו לכן יש לנסוע לארץ ישראל כן העיד בפני אדם גדול שהוא שמע כן מפי קדשו זצ"ל.
עקביה כתב:קו ירוק כתב:אך גם כיום שהערבים כועסים והאומות מגבות אותם - בישוב בחלק מהשטחים הכבושים, חלה עליה אזהרת ג' שבועות כפי שלמדונו רבותינו.
לענ"ד השבועה שלא ימרדו באומות לא נאמרה אלא לישראל שתחת יד האומות.
[והא לך לשון מהר"ל, באר הגולה, באר שביעי פ"ו:
הזהירו אותנו חכמים לקבל עלינו מלכות וממשלת האומות, אחר שגזר השם יתברך שנהיה תחת רשותם, ראוי עלינו לקבל ממשלתם, ושלא לבטל הגזירה וכו'. ואחת, שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא ימרדו באומות וכו'. הרי גודל האזהרה שלא ימרדו במלכות אומות העולם וכו'. ואין ספק כי טעם דבר זה, שאחר שהיה גזירת השם יתברך שיהיו ישראל תחת האומות, לא יבטלו גזירת השם יתברך בכח, שהיה זה נגד הגזירה].
לא למדינת ישראל, שהיא מדינה בין המדינות (בין אם אנו אוהבים אותה ובין אם לא) ואינה תחת יד אף אחד.
מה שנשאר, ואליו התכוון הרב שך, הוא להיות חכמים, ולא לעשות שטויות ולהתנהג כדל גאה ולסכן בכך את קיומינו כאן ואת שאר היהודים בגולה. וזה דבר המסור למומחי ביטחון וגיאופוליטיקה.
מלבב כתב:יושב הארץ כתב:ר' מנשה קליין בשם הרה"ק מבעלז:
וארשום מה ששמעתי מפי גדול אחד שלאחר המלחמה שאל את הגה"ק מוה"ר אהרן מבעלז זצוקלה"ה האם לנסוע לארץ ישראל או למדינות אחרות בעולם והשיב הרה"ק מבעלז ז"ל איך האב שוין מגלה דעת געווען אין געטטא באכניע ווען איך בין דארט געווען אז ווי לאנג די אומות האבן געשיצט די אידען אין האבען זיי געהיטען פין שלעכס האבען זיי געהאט וכותים די אידען זאלען זיין ביי זיי אין גלות איצט דאס די אומות האבען געהאלפען אומברענגען אין פערטיליגען דאס אידענטום ח"ו האבען זיי פערלארען אללע זכותים צו האלטען אידען אין זייערע גבולין דארפען אידען פארען אין ארץ ישראל
תרגום: כבר גיליתי דעתי בהיותי בגעטא בבאכניא שבכל שנות הגלות שהיו אומות העולם שומרים ומכבדים את ישראל היושבים על אדמתם היתה להם זכות שישבו ישראל בארצם ברם במלחמה האחרונה אשר כל האומות הסכימו וגם נתנו יד בפועל להשמדת שונאי ישראל נלקח מהם כל הזכויות להחזיק יהודים במדינותיהם עד ביאת משיח צדקנו לכן יש לנסוע לארץ ישראל כן העיד בפני אדם גדול שהוא שמע כן מפי קדשו זצ"ל.
שמעתי ממישהו שאבא שלו שאל את הרה"ק מבעלז אחר השואה אם להישאר בא"י או לגור בארה"ב, ואמר לו הרה"ק שהוא נמנע מלייעץ איפה לגור.
מלבב כתב:עקביה כתב:קו ירוק כתב:אך גם כיום שהערבים כועסים והאומות מגבות אותם - בישוב בחלק מהשטחים הכבושים, חלה עליה אזהרת ג' שבועות כפי שלמדונו רבותינו.
לענ"ד השבועה שלא ימרדו באומות לא נאמרה אלא לישראל שתחת יד האומות.
[והא לך לשון מהר"ל, באר הגולה, באר שביעי פ"ו:
הזהירו אותנו חכמים לקבל עלינו מלכות וממשלת האומות, אחר שגזר השם יתברך שנהיה תחת רשותם, ראוי עלינו לקבל ממשלתם, ושלא לבטל הגזירה וכו'. ואחת, שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא ימרדו באומות וכו'. הרי גודל האזהרה שלא ימרדו במלכות אומות העולם וכו'. ואין ספק כי טעם דבר זה, שאחר שהיה גזירת השם יתברך שיהיו ישראל תחת האומות, לא יבטלו גזירת השם יתברך בכח, שהיה זה נגד הגזירה].
לא למדינת ישראל, שהיא מדינה בין המדינות (בין אם אנו אוהבים אותה ובין אם לא) ואינה תחת יד אף אחד.
מה שנשאר, ואליו התכוון הרב שך, הוא להיות חכמים, ולא לעשות שטויות ולהתנהג כדל גאה ולסכן בכך את קיומינו כאן ואת שאר היהודים בגולה. וזה דבר המסור למומחי ביטחון וגיאופוליטיקה.
עדיין אנחנו תחת שליטת האומות, ואיננו יכולים לעשות פה ככל העולה על רוחנו.
מלבב כתב:עקביה כתב:קו ירוק כתב:אך גם כיום שהערבים כועסים והאומות מגבות אותם - בישוב בחלק מהשטחים הכבושים, חלה עליה אזהרת ג' שבועות כפי שלמדונו רבותינו.
לענ"ד השבועה שלא ימרדו באומות לא נאמרה אלא לישראל שתחת יד האומות.
[והא לך לשון מהר"ל, באר הגולה, באר שביעי פ"ו:
הזהירו אותנו חכמים לקבל עלינו מלכות וממשלת האומות, אחר שגזר השם יתברך שנהיה תחת רשותם, ראוי עלינו לקבל ממשלתם, ושלא לבטל הגזירה וכו'. ואחת, שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא ימרדו באומות וכו'. הרי גודל האזהרה שלא ימרדו במלכות אומות העולם וכו'. ואין ספק כי טעם דבר זה, שאחר שהיה גזירת השם יתברך שיהיו ישראל תחת האומות, לא יבטלו גזירת השם יתברך בכח, שהיה זה נגד הגזירה].
לא למדינת ישראל, שהיא מדינה בין המדינות (בין אם אנו אוהבים אותה ובין אם לא) ואינה תחת יד אף אחד.
מה שנשאר, ואליו התכוון הרב שך, הוא להיות חכמים, ולא לעשות שטויות ולהתנהג כדל גאה ולסכן בכך את קיומינו כאן ואת שאר היהודים בגולה. וזה דבר המסור למומחי ביטחון וגיאופוליטיקה.
עדיין אנחנו תחת שליטת האומות, ואיננו יכולים לעשות פה ככל העולה על רוחנו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 225 אורחים