אמר רבי לוי: דן אותם בישרות, דן אותם בלילה, אימתי? כשהם ישנים מן העבירות, שביום הם עוברים עבירות וגוזלים וחומסים לפיכך הוא דנם בלילה בזמן שהם ישנים, באותה השעה שהם בטלים מן העבירות. כדי שיהא להם תקומה בעולם. למה? שאין הקדוש ברוך חפץ אפילו באבידתם של רשעים. למה? שהכל בריותיו ומעשה ידיו; איזה יוצר מבקש שישתברו קנקניו? לכך הוא דנן בלילה, כדי שיעמדו בעולם ידין לאומים במישרים.
תוכן כתב:ישפט תבל בצדק ולאמים במשרים, זה גם מקום. אבל יש עוד מקום מפורש יותר לדעתי. ואין נראה שהטעם כמו שכתב חד ברנש שיצליחו שלא יציקו לישראל, אלא מתפללים שיצליחו באופן כללי.
בברכה המשולשת כתב:למה שנרצה שיצליחו?
בברכה המשולשת כתב:תוכן כתב:ישפט תבל בצדק ולאמים במשרים, זה גם מקום. אבל יש עוד מקום מפורש יותר לדעתי. ואין נראה שהטעם כמו שכתב חד ברנש שיצליחו שלא יציקו לישראל, אלא מתפללים שיצליחו באופן כללי.
למה שנרצה שיצליחו?
וגם את נח באהבה זכרת ותפקדהו בדבר ישועה ורחמים בהביאך את מי המבול לשחת כל בשר מפני רע מעלליהם, על כן זכרונו בא לפניך יהוה אלהינו להרבות זרעו כעפרות תבל וצאצאיו כחול הים
בברכה המשולשת כתב:למה שנרצה שיצליחו?
לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:למה שנרצה שיצליחו?
כי הם נבראו בצלם אלוקים.
נכב"ב שמרנא המהר"ל (וכל המקובלים) הסביר שרק עמ"י נבראו בצלם אלוקים ולא הגויים ימש"ו.
כן, אבל רבים פירשו שמדובר על בני נח.
וגם לפי המהר"ל, הוא אומר שאין להם דרגה של צלם אלוקים, אבל עדיין הם ברייה חשובה ואהובה לפני הקב"ה, ויש להם כוח בחירה, וניתנו להם שבע מצוות, ואפילו האפשרות להתגייר.
עקביה כתב:לעולם יהיה אדם כתב:כן, אבל רבים פירשו שמדובר על בני נח.
וגם לפי המהר"ל, הוא אומר שאין להם דרגה של צלם אלוקים, אבל עדיין הם ברייה חשובה ואהובה לפני הקב"ה, ויש להם כוח בחירה, וניתנו להם שבע מצוות, ואפילו האפשרות להתגייר.
התוספות יו"ט, תלמידו של המהר"ל, פירש שמדובר על בני נח.
וודאי העובדה שהם יכולים להתגייר מלמדת על מעלתם, וח"ו לבנו של אברהם אבינו לומר על כלל הגויים כולם ימש"ו.
עקביה כתב:מה יש במגילת תענית?
ובכלל, איפה מצאת הלכה כזו, המחייבת השמדת כל הגויים בעולם שאינם שומרים זמב"נ?
יושב ירושלים כתב:עקביה כתב:מה יש במגילת תענית?
ובכלל, איפה מצאת הלכה כזו, המחייבת השמדת כל הגויים בעולם שאינם שומרים זמב"נ?
א. ממגילת תענית:
ב. (1) הדין שבן נח שעבר על אחד מז' מצוות חייב מיתה ידוע ומפורסם, (2) לא נכנסתי לדיון על מי מוטלת חובה זו, רק לא הבנתי את הזעזוע מהרצון להרוג כאלו שחייבים מיתה.
בברכה המשולשת כתב:לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:לעולם יהיה אדם כתב:בברכה המשולשת כתב:למה שנרצה שיצליחו?
כי הם נבראו בצלם אלוקים.
נכב"ב שמרנא המהר"ל (וכל המקובלים) הסביר שרק עמ"י נבראו בצלם אלוקים ולא הגויים ימש"ו.
כן, אבל רבים פירשו שמדובר על בני נח.
וגם לפי המהר"ל, הוא אומר שאין להם דרגה של צלם אלוקים, אבל עדיין הם ברייה חשובה ואהובה לפני הקב"ה, ויש להם כוח בחירה, וניתנו להם שבע מצוות, ואפילו האפשרות להתגייר.
ונאמר עליהם "פורה דרכתי לבדי" וגו'
ואנחנו מתפללים עליהם שלוש תפילות ביום "וכל אויבי עמך מהרה יכרתו"
ופרי החג מתמעטים והולכים סימן לזה שהאומות יתמעט וילכו.
ואם גוי מקבל על עצמו זבמ"ן כדת, ומקיימן, הרי כבר אין הוא גוי אלא בן נח וחסיד אוה"ע, ויש לו חלק לעולם הבא ומצווה להחיותו ולרצות בשלומו.
עקביה כתב:יושב ירושלים כתב:עקביה כתב:אני תוהה ונבוך מה לחשוב על אדם שמצד אחד הוא ת"ח ונעים הליכות, ומאידך נותן מקום לחשוב שאילו היה שלטון בידיו, היה עולה ומתעלה על היטלר - ביחס לגויים, וכל זה תוך גיבוב אמירות פסבדו-הלכתיות והתעלמות בוטה מהשכל הישר.
הוא מדבר מפורשות על אלו שאינם מקיימים ז' מצוות שחייבים מיתה מן הדין, מה הבעיה?
זה נורמלי בעיניך לקום ולהרוג מליארדי בני אדם ביום אחד, ללא שהם מבינים מה בכלל רוצים מהם?
עקביה כתב:יש גוי שלא גנב פעם פחות משו"פ? אם כן, אלה ודאי מעטים.
עקביה כתב:אני תוהה ונבוך מה לחשוב על אדם שמצד אחד הוא ת"ח ונעים הליכות, ומאידך נותן מקום לחשוב שאילו היה שלטון בידיו, היה עולה ומתעלה על היטלר - ביחס לגויים, וכל זה תוך גיבוב אמירות פסבדו-הלכתיות והתעלמות בוטה מהשכל הישר.
עקביה כתב:יושב ירושלים כתב:עקביה כתב:מה יש במגילת תענית?
ובכלל, איפה מצאת הלכה כזו, המחייבת השמדת כל הגויים בעולם שאינם שומרים זמב"נ?
א. ממגילת תענית:
ב. (1) הדין שבן נח שעבר על אחד מז' מצוות חייב מיתה ידוע ומפורסם, (2) לא נכנסתי לדיון על מי מוטלת חובה זו, רק לא הבנתי את הזעזוע מהרצון להרוג כאלו שחייבים מיתה.
א. ייש"כ.
ב. 1. הדין הזה לא כ"כ פשוט. יש מי שאומר שחובת מיתה היינו שבי"ד יכולים לקבוע את חומר העונש על החטא עד כדי מיתה, אבל הם גם יכולים לקבוע עונש קל יותר.
2. אז כדאי שכן תיכנס לדיון הזה, כי זו בדיוק הנקודה. לדעת ר' רועי ז'ק יהודי שיסתובב עם מכונת ירייה ברחובה של עיר שכולה גויים ויקצור את כל העוברים ושבים, הרי הוא צדיק וחסיד.
יאיר כתב:"הוא היה אומר, חביב אדם שנברא בצלם.
חבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר (בראשית ט), כי בצלם אלהים עשה את האדם".
יושב ירושלים כתב:עקביה כתב:ב. 1. הדין הזה לא כ"כ פשוט. יש מי שאומר שחובת מיתה היינו שבי"ד יכולים לקבוע את חומר העונש על החטא עד כדי מיתה, אבל הם גם יכולים לקבוע עונש קל יותר.
2. אז כדאי שכן תיכנס לדיון הזה, כי זו בדיוק הנקודה. לדעת ר' רועי ז'ק יהודי שיסתובב עם מכונת ירייה ברחובה של עיר שכולה גויים ויקצור את כל העוברים ושבים, הרי הוא צדיק וחסיד.
ב. 1. מקור בבקשה.
2. זו ממש לא הנקודה, גם אם אין זה חובה על ישראל להרגם אלא על השלטון הנכרי במקומם [ובארץ ישראל פשיטא שמוטל על עם ישראל], בכל זאת אין שום דמיון להיטלר ימ"ש, שהרג אנשים שאמורים לחיות ולא אנשים שחייבים מיתה והקב"ה חפץ במיתתם.
עזריאל ברגר כתב:יאיר כתב:"הוא היה אומר, חביב אדם שנברא בצלם.
חבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר (בראשית ט), כי בצלם אלהים עשה את האדם".
אתם קרויים אדם ואין הגויים קרויים אדם...
עקביה כתב:יושב ירושלים כתב:עקביה כתב:ב. 1. הדין הזה לא כ"כ פשוט. יש מי שאומר שחובת מיתה היינו שבי"ד יכולים לקבוע את חומר העונש על החטא עד כדי מיתה, אבל הם גם יכולים לקבוע עונש קל יותר.
2. אז כדאי שכן תיכנס לדיון הזה, כי זו בדיוק הנקודה. לדעת ר' רועי ז'ק יהודי שיסתובב עם מכונת ירייה ברחובה של עיר שכולה גויים ויקצור את כל העוברים ושבים, הרי הוא צדיק וחסיד.
ב. 1. מקור בבקשה.
2. זו ממש לא הנקודה, גם אם אין זה חובה על ישראל להרגם אלא על השלטון הנכרי במקומם [ובארץ ישראל פשיטא שמוטל על עם ישראל], בכל זאת אין שום דמיון להיטלר ימ"ש, שהרג אנשים שאמורים לחיות ולא אנשים שחייבים מיתה והקב"ה חפץ במיתתם.
1. שמעתי מר' אשר וייס שכך אומר החלקת יואב.
2. כלל וכלל לא פשיטא שמוטל על ישראל. בפשטות בעיר של גויים מוטל על אנשי העיר.
בכל אופן אני לא מבין מה כב' רוצה. האם כפי שאני מציג את שיטתו של הרב בבה"מ (מכונת ירייה ברחוב על סתם אנשים) זה לא דומה למעשיו של היטלר?
3. הקב"ה חפץ במיתתם של גויים? מאיפה הרעיון המשונה הזה? ולמה הוא ברא אותם? ומה עם 'חביב אדם שנברא בצלם' שהוזכר כאן?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים