חיימקה כתב:מספרים שכשהאדמו"ר זצ"ל ביקר בא"י נסע אחרי השקיעה, והעירו לו ושבת לאחמ"כ תיקן.
איך זה מסתבר לפי הכרוז, והיכן המקור לסיפור זה?
חיימקה כתב:https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=916&pgnum=157
מסתמא מזהירים בדווקא השבת מפני האורחים, וד"ל.
מצד שני ע"פ הכרוז הזה לא הבנתי למה צריך להזהיר -
ידידיה כתב:באגר"מ דן בזה
וונדרבר כתב:חיימקה כתב:מספרים שכשהאדמו"ר זצ"ל ביקר בא"י נסע אחרי השקיעה, והעירו לו ושבת לאחמ"כ תיקן.
איך זה מסתבר לפי הכרוז, והיכן המקור לסיפור זה?
כמדומה שכבר הכחישו את הסיפור הזה, [אולי גם כאן בפורום?], ואמרו שהמעשה האמיתי היה שבעל דברי יואל נסע אחרי זמן הדלקת נרות הנהוג בירושלים שהוא 40 דקות לפני השקיעה, ואחרי שהעירו לו הוא נזהר לא לנסוע אחרי זמן זה.
וונדרבר כתב:זה לא מקור מוסמך
ידידיה כתב:האגדה הישנה הנ"ל הייתה בעבר בפי כל וכאמור לעיל הוכחשה.
חיימקה כתב:ידידיה כתב:האגדה הישנה הנ"ל הייתה בעבר בפי כל וכאמור לעיל הוכחשה.
היכן לעיל הוכחשה?
לכתוב: "כמדומה שכבר הכחישו", עם כל הכבוד, ויש כבוד, לא נקרא להכחיש - להכחיש זה מקור - וכאמור לעיל משוועים למקור.
נ.ב. בהמשך לדבריך צריך גם לבדוק בחו"ל - כי ייתכן בהחלט, שבארץ גם המקילים כר"ת קיבלו עליהם חומרי המקום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים