אש משמים כתב:מקדש מלך כתב:דברי הקנאות הללו, שאולי נכונים ואולי לא, לא בדיוק קשורים לאשכול. וודאי שאינם קשורים לנושא שעליו דברתי או רמזתי, לא לטוב ולא למוטב.
לדעתך מכבר ההשתתפות בבחירות ממילא אסורה (למרות שלא הצלחתי להבין מנין לך), ועל כן ודאי עבירה גוררת עבירה, וכל חיכוך לגיטימי הופך לעבירה נוספת...
א. אלו לא דברי קנאות אלא הסבר קצר למציאות הטופחת על פנינו!
ב. לא קשורים לנושא????? מה יותר קשור אם לא המציאות הקיימת?? אתה רוצה לחיות במקום שמנוהל ע"י כל אלה שניהלו את מסע הבחירות האחרון על כל המריבות המכות האכזריות בקבוקי התבערה ניתוץ רכבים ועוד ?? אתה רוצה שאנשים חסרי רסן הדואגים רק לכ' כ' כ' שלהם הם ינהלו את חייך?? לא די לנו בכך שהם מנהלי מוסדותינו או הבוסים של נשותינו??
ג. אם לדעתך מה שקרה בבחירות האחרונות זה 'חיכוך לגיטימי' אז אין מילים שאוכל לדון איתך בזה.
מקדש מלך כתב:1) אני רוצה לספר לך שבציבור החרדי מנוהלות מערכות כספיות בשווי מאות מיליוני שקלים, והסדר והנקיון (כלפי משתמשי הקופות, לא כלפי הפריץ...) הם מעולים. כשהציבור יידע שהקופה הזו היא שלו, והחוקים הללו הם שלו, והוא כבר לא מתפרנס מהחור בקיר מרתף האוצרות של הפריץ המציאות תשתנה. הציבור שלנו אינו מושחת במהותו. להיפך.
2) אל תדאג, כשיזמינו את ה'גדוילים' לקבינט לפני הכרעה על מבצע צבאי, או לפני הפצצת הכור באיראן, הכל יבוא על מקומו בשלום... תאמין לי... המציאות תגיד את שלה והכל יהיה בסדר.
3) הבעיות שפירטת הם לדעתי הבעיות הקטנות. אני מוטרד מבעיות חמורות יותר (במציאות ובהשקפה) שקשה להרחיב בהן. ואף על פי כן אני חושב שגם הן יפטרו.
1) אני רוצה לספר לך שאין לך מושג-שחוק מה קורה בתוך המערכות הכספיות הללו ועדיף לא לדבר על זה.
אני לא חושב שהציבור החרדי יותר מושחת אלא הוא יותר עני וע"י תמיכת הרבנים בצורות שונות עושים ככל העולה על רוחם.
2) לפי איך שנראה כיום המצב, לא גדול"י ישבו בקבינט אלא נכדיהם או איש חצר וכדו' והכל יראה כפי שנראים היום כל המוסדות העומדים בנשיאות גדול"י.
3) אלו לא בעיות קטנות אם כי אני מסכים שיש עוד בעיות חמורות לא פחות שאתה לא רוצה להרחיב בהן וכנראה לא יפטרו כפי שאלו כנראה לא יפטרו.
קודם כל אני רוצה להבהיר שוב. הנושא הזה בעצם אינו קשור. האשכול הזה עוסק במוכשרות החרדים לנהל מדינה, ולא בפגמים שממילא קיימים בכל חברה אנושית, רק הכותב הנכבד דורש יותר... למרות זאת אתייחס.
הדבר הכי חשוב שארצה לייעץ, באופן כללי, ולא להרב אש (שאיני מכיר את אורחות חייו) הוא שהטפות צדקניות אינן תחליף לצדקות, ואולי להיפך, שהרי אחרי שכולם כאלו מושחתים, אז גם אני הצדיק שבד"כ לא כזה (כי אני הרי כל הזמן מטיף ליושר בחיים הציבוריים), מותר לי פעם אחת לעמוד על שלי במלחמה מול השכן שבונה, מול המעסיק שפיטר, או מול האח שהשתלט על ירושה וכו'. בקיצור הצדיק האמיתי בד"כ דורש מעצמו, ומגלה סלחנות והבנה כלפי אחרים, ולא להיפך. אני חוזר שוב, שיתכן שהרב אש צדיק גדול, רק זו נקודה שכדאי להזכיר.
מאבקים ציבוריים על משאבים הם דבר בלתי נמנע, שכמעט ואי אפשר להאשים בזה אף אחד. אדרבה, ימליץ הרב אש כיצד ניתן לחלק אותם באופן אחר. בינתיים לא ידוע לנו. כל זמן שזה נעשה באופן לגיטימי. אם לפעמים בלהט המאבק קורים דברים לא טובים, זה מאוד לא בסדר. אבל אותם אנשים הם לא בסדר אף פעם. יתכן שמאבק זה או אחר היה ניתן למניעה, או נוהל באופן לא הוגן, אבל הרי המטיפים נגעלים מעצם העובדה שציבורים דורשים לעצמם משהו, ולדידם הרבה כסף ושליטה בכלל לא אמורים להיות מלווים באופן טבעי במאבקים, או שאולי המשאבים הללו מיותרים (גם כן תפיסה בלתי מציאותית), בכל מקרה הבעות הגועל המוגזמות וכו' לא תמיד נכונות.
אין לי מושג אם אתה יודע לאיזה קופות התכוונתי. אבל גם אם כן, שוב אתה טועה. הפגמים שיש בקופות הללו לפחות דומים וכנראה שגם פחותים מהפגמים שבקופות של המדינה. תמיד יתכן לדרוש שלמות, אבל לא זה הנושא כאן.
התגובה על הקבינט אינה מן העניין, כי כפי שאמרתי אני דיברתי על משהו אחר, ועל כן איני מגיב.
והקביעה שכנראה הבעיות האחרות לא יפטרו, בלי כל נימוק, היא שוב, קטרוג, דרישה בלתי מציאותית למושלמות, והעובדה שכבודו קובע בלי לערוך שום דיון שהבעיות שהם ודאי לא יפתרו, מעוררת את השאלה, האםהקב"ה לא ידע במי לבחור...