נחומצ'ה כתב:הנכד המדובר של ר' גדליה משה מזוויעהיל, זה ר' שלמה פרישטיק ז"ל.
צ"ל חתנו.
נחומצ'ה כתב:הנכד המדובר של ר' גדליה משה מזוויעהיל, זה ר' שלמה פרישטיק ז"ל.
נחומצ'ה כתב:הרב פ"ת. תשמ"ט זה לא גימריא זו תופעה או תוצאה. הכל החל משנות הממי"ם.
'מיהו יהודי' בשנות הלמד. 'מיהו חרדי' בשנות המ'. מיהו חסיד בשנות הנ'. מיהו ליטאי בשנות הע'.
הנכד המדובר של ר' גדליה משה מזוויעהיל, זה ר' שלמה פרישטיק ז"ל.
עוד דוגמא?
הדיין ר' יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל מחיפה [ירושלמי ליטאי], אחד מחתניו הוא הרב ערלנגר מלונדון המקורב לסטמאר.
כי העיקר התורה קובעת.
דמשק כתב:נחומצ'ה כתב:הנכד המדובר של ר' גדליה משה מזוויעהיל, זה ר' שלמה פרישטיק ז"ל.
צ"ל חתנו.
גיזונטע קאפ כתב:נחומצ'ה כתב:הרב פ"ת. תשמ"ט זה לא גימריא זו תופעה או תוצאה. הכל החל משנות הממי"ם.
'מיהו יהודי' בשנות הלמד. 'מיהו חרדי' בשנות המ'. מיהו חסיד בשנות הנ'. מיהו ליטאי בשנות הע'.
תשמ"ט, לא יצרה את התופעה, רק חידדה אותה קצת שכל מיני אנשים שהיו פרווה נאלצו לתפוס צד, הוא היה ירושלמי ובירושלים כידוע כולם התחתנו עם כולם,
דורשי יחודך כתב:מעניין, האם מישהו חשב או התבונן על שאילת פותח האשכול?
נגיד שהרוב המוחלט "גרמו לעצמם" או "גורמות לעצמם". (אני לא חושב, אבל נגיד).
מה עם המיעוט - שזה בודאי מאות או אלפי בנות?
האם שאילת פותח האשכול מטרידה מישהו, מעסיקה מישהו, כואבת למישהו כאן?
תוכן כתב:אני אישית השקעתי המון המון כוח וזמן כדי לשדך. הייתי עובר כל יום שלישי על מודעות השידוכים ביתד נאמן, ומוסיף אותם למאגר שבניתי, וכך היו לי המון שמות והשמות האלו הביאו עוד שמות (ועד היום מדי פעם אני מקבל טלפון אם יש לי שידוך למישהו או מישהי), וכך הייתי מציע. את כל זה עשיתי בגלל שהייתי מודע טוב מאד לבעיית הרווקות בציבור החרדי, ולצער העצום שזה גורם. כבר כתבתי בעבר על בחורה מבוגרת שסיפרה לי פעם, שבראש השנה אחד היא בכתה כל כך הרבה לשידוך, ששלשה ימים אח"כ לא היתה יכולה לפתוח את העינים. את הכל עשיתי בהתנדבות מלאה ולא קבלתי על זה שקל. פרשתי מזה, כשראיתי שאין סיכוי. יש לי חבר שכל הזמן מבקש ממני להציע לו, וכל פעם שאני מציע לו, וזה לוקח שעות של בירורים והתאמות, אחד הצדדים מחליט שאפילו להפגש אין טעם. התייאשתי, פשוטו כמשמעו!
עובדיה חן כתב:אולי יתנחם בזה שאמר לי פעם בחור מבוגר, מילא אני לא מתחתן אבל למה לא מציעים לי ולא חושבים להציע לי, וא"כ עצם זה שנתת תקווה ועידוד לבחור\בחורה עשית מצוה.
לגופו של עניין, ואחרי עיון מעמיק בנושא,
א. יש הרבה בחורות מבוגרות טובות בלי יחס לבחורים מבוגרים טובים[מלבד חסידות גור ששם זה הפוך] ואכ"ל לפרט את הסיבות
ב.יש מצב שבחור נתפס לאדישות ופעמים משנה לשנה רק מעלה את רף הדרישות שלו,
ג. בסוף הישועה מגיעה מתי שהבחור מחליט שהוא מתחתן ויהי מה אז בד"כ הוא מוצא.ולא שהמציאות משתנה.
אהרן תאומים כתב:יש מקום לשידוכים משותפים בין חסידים לליטאים "אמריקאים" בפרט, מצידי החסידי כאבא לבנים בוגרים יש הסכמה מראש לבנות ליטאיות, אם אתם יודעים ויש לכם רעיון תפנו אלי באישי
אהרן תאומים כתב:שאילתך הרב פרנקל תאומים חזקה "האם הייתי לוקח חתן ליטאי?" ובכן במקום שילבין ראשה ודאי שכן, אלא שכותרת האשכול מצביעה שהמלבינות ראשן הם ליטאיות, ואני חידדתי "אמריקאיות" שזה שהם ליטאיות הוא לא איפיון אמיתי כולם כמעט ללא יוצא מן הכלל אין מוצאם מליטא, אלא יותר מיוצאי הונגריה ופולין שהקימו משפחות מודרנית אמריקאים טיפוסים שבניהם פנו לישיבות בגוון ליטאי וכך הפכו את הבית לגוון זה, ועל כן הרמתי להנחתה אני מוכן ואף רוצה לשדך את בני המשתייכים לחסידות גדולה וסגורה המוכנים ומסכימים להיפתח למשפחה מודרנית עממית,
נחומצ'ה כתב:עיצה טובה לשדכנים.
פעם קראתי על הבדלי גישה בין אמריקאים לישראלים.
דוגמא שאתה אומר על בחור שהוא 'עילוי', בדוק מי עומד מולך..
אצל אמריקאים זה פלוס, היינו בחור כשרוני, למדן ואפי' אקטיבי חיובי
אצל ישראלים.. זה תמרור אזהרה. סוג של רחפן עם אורות מרובים..
פרנקל תאומים כתב:ואני שואל: האם היית מוכן שבנך יתחתן עם ליטאית ושהם יקימו בית שיהיה ''באמצע'' ביניהם? שכל אחד ילך לקראת השני גם לגבי האופי של הבית?
נחומצ'ה כתב:פעם שמעתי מאחד המגידים, ההבדל בין יהודי לגוי,
יהודי רוצה ילדים אך באמצע יש אשה,
...
שש ושמח כתב:נחומצ'ה כתב:פעם שמעתי מאחד המגידים, ההבדל בין יהודי לגוי,
יהודי רוצה ילדים אך באמצע יש אשה,
...
ביהדות שאני מכיר היחס אחר.
נחומצ'ה כתב:פעם שמעתי מאחד המגידים, ההבדל בין יהודי לגוי,
יהודי רוצה ילדים אך באמצע יש אשה,
תוכן כתב:מה אתה מוצא בפסוקים אלו? כל מעלתה של האשת נעורים זה בגלל שהיא הביאה לו הרבה ילדים.
חייב כל אדם לישא אשה כדי לפרות ולרבות וכל מי שאינו עוסק בפריה ורביה כאילו שופך דמים וממעט את הדמות וגורם לשכינה שתסתלק מישראל:
הגה: וכל מי שאין לו אשה שרוי בלא ברכה בלא תורה כו' ולא נקרא אדם וכיון שנשא אשה עונותיו מפקפקים שנאמר מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מאת ה' (טור):
עקביה כתב:ודאי שילדים זו תכלית, ואיני יודע מדוע צריך להגיע לסיפורים, אפשר להזכיר את ההלכה שמי ששהה עם אשתו עשר שנים ולא ילדה יוציא וישא אחרת.
אבל אשה היא גם תכלית בפנ"ע, כפי שכתוב בפרשת בראשית.
מלאכי מדבר על הקשר המיוחד שבין האיש לאשתו מצד עצמו של הקשר, בלי קשר לתכלית אחרת.
קרית מלך כתב:כך פירש"י החילוק בין יעקב אבינו לעשו הרשע: את בניו ואת נשיו. [יעקב] הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים, שנאמר ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו'.
תוכן כתב:קרית מלך כתב:כך פירש"י החילוק בין יעקב אבינו לעשו הרשע: את בניו ואת נשיו. [יעקב] הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים, שנאמר ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו'.
אפילו בלק מנשק קודם את בניו ואח"כ בנותיו.
קרית מלך כתב:כך פירש"י החילוק בין יעקב אבינו לעשו הרשע: את בניו ואת נשיו. [יעקב] הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים, שנאמר ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו'.
תוכן כתב:אתה אומר שאשה היא 'תכלית בפנ"ע', הכוונה שגם אחד שלא יכול להוליד יש מעלה שיתחתן. אפשר שאתה צודק. אבל אם ניקח קשר כולל, שזה אומר בחור ובחורה בריאים בגופם ונפשם, בגילאי ה-18-22, הסיבה העיקרית להתחתן היא כדי שיעשו את השליחות המוטלת עליהם, והיא לעשות להקב"ה דירה בתחתונים. נכון, שיש זוגות שבכדי שזה יוכל לעבוד טוב, צריכים קשר רגשי טוב וכיוצא, הכל טוב ויפה, אבל מה שקורה היום שהקשר הרגשי הזה הפך לעיקר או לשווי ערך עם שאר המטרות... וזה נוגד את היהדות. וזה כל כוונת המשגיחים וכיוצא, שאדם רוצה להביא ילדים, ולזה הוא זקוק לאשה, לזה כוונתם, לשמור את העיקר כעיקר, והטפל כטפל...
קרית מלך כתב:תוכן כתב:קרית מלך כתב:כך פירש"י החילוק בין יעקב אבינו לעשו הרשע: את בניו ואת נשיו. [יעקב] הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים, שנאמר ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו'.
אפילו בלק מנשק קודם את בניו ואח"כ בנותיו.
בלק?
קרית מלך כתב:כך פירש"י החילוק בין יעקב אבינו לעשו הרשע: את בניו ואת נשיו. [יעקב] הקדים זכרים לנקבות, ועשו הקדים נקבות לזכרים, שנאמר ויקח עשו את נשיו ואת בניו וגו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 151 אורחים