אליעזר בלוי כתב:מה סיבת ההוראה של החזוא שיהרג ואל יעבור
דרומי כתב:(אביזרייהו ד)ג"ע
חיים שאול כתב:המקור של יהרג ואל יעבור באביזרייהו זה העלה ליבו טינה
אליעזר בלוי כתב:אם יהיה אחריות שלא יפגשו בנות עם בנים
יהושע100 כתב:חיים שאול כתב:המקור של יהרג ואל יעבור באביזרייהו זה העלה ליבו טינה
אולי משם אין להביא ראיה כ"כ שהרי שם אי' שאמרו שלא יהיו בנות ישראל הפקר שכ"א יאמר שאם לא ידבר עימה ימות וא"כ אולי מבואר שלולי זה שרי.
אמנם כך יישב בשו"ת פני יהשוע (איני זוכר כעת את המ"מ המדויק) את קושיית הש"ך על השו"ע יו"ד סו"ס קצה שאסר לרופא למשש הדופק של אשתו נדה והק' הש"ך דזה גם לרמב"ם דרבנן ופיקו"נ שרי, וע"ז יישב הפני יהשוע שהווי אביזרייהו דג"ע ואסור גם בפיקוח נפש.
תא חזי כתב:אליעזר בלוי כתב:אם יהיה אחריות שלא יפגשו בנות עם בנים
החזו"א כנראה כבר ידע את התשובה ל"אם" הזה...
סטפנסקי כתב:אם המציאות היא שהצבא מתקלקלים הרי זה כמו שאסור להתרפאות ממינות ולהיכנס לבית מינים שמא ימשך והוא הדין לגברים ללכת לצבא אם המציאות שמצוי שמתקלקלים לכאורה הוא ביהרג ואל יעבור כמו בסוגיא של מתאפרים ממין נראה לי שהרמבן שם כותב שחשש שמא יהיה מין יש דין של יהרג ואל יעבור
לעולם יהיה אדם כתב:תא חזי כתב:אליעזר בלוי כתב:אם יהיה אחריות שלא יפגשו בנות עם בנים
החזו"א כנראה כבר ידע את התשובה ל"אם" הזה...
אתה מצייר ציור לא נכון, המציאות היא שאלו שחשוב להם משרתות בצניעות ללא תערובת.
לעולם יהיה אדם כתב:ראשית, המציאות שונה ממה שאתה מתאר.
אלו שנכנסים לצבא יראי שמים לא מתקלקלים שם.
שנית, מתי שמענו שנאמר יהרג ואל יעבור על הליכה למקום שהחברה שם אינם יראי שמים?
יהודים הלכו בלית ברירה לצבאות רוסיה ופולין, לסיביר ולעוד מקומות, ואף שכמובן עשו הכל כדי להימנע, לא אמרו יהרג ואל יעבור.
נראה שלא הובנו דבריו. כוונתו שהנמנע מגיוס הי' מושת עליו עונש דהיפך־החיים רח"ל (אף שאיני יודע מה וכיצד רצה להוכיח מכך).לעולם יהיה אדם כתב: . . מה בכך שהוספת שהייתה שם גם סכנה גופנית?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 120 אורחים