תא חזי כתב:בריה נמוכה כתב:ולא רק חידושי תורה זכו להתגלות ברוה"ק
[1] אלא גם אירועים פוליטים כמו שילטון האיסלאם
זוהר כרך ב (שמות) פרשת שמות דף טז עמוד ב
רבי יהודה פתח (משלי ל) תחת שלש רגזה ארץ וגו' תחת עבד כי ימלוך דתניא
לית לך אומא מכיכא וקלילא ונבזית קמי קודשא בריך הוא כוותייהו דמצראי ויהיב לון קודשא בריך הוא שלטנותא בגינייהו דישראל, ושפחה כי תירש גבירתה דא הגר דאולידת לישמעאל שעשה כמה רעות לישראל ושלט בהם ועינה אותם בכל מיני ענויין וגזר עליהם כמה שמדות ועד היום הם שולטים עליהם ואינם מניחים להם לעמוד בדתם ואין לך גלות קשה לישראל כמו גלות ישמעאל
[2] וכן זכה להתגלות בעלי הדקדוק מימי הראשונים
תיקוני זוהר הקדמה דף ז עמוד ב
ועוד קמ"ץ אוקמוהו מארי דקדוק דאיהו תנועה גדולה
[3] ואפילו להתגלות חכמת המדע של הראשונים
זוהר חדש - תיקונים כרך ב דף צה עמוד א
ועאלת בארבע יסודין בישין דאינון אש רוח מים עפר
[1] צ"ע (ובדרך אפשר: שים לב, שכל הלשון המדברת על משך הדברים בהווה - היא בלשה"ק ולא בארמית. אולי היא הגהה מאוחרת?)
[2] וכי לפני ימי בן-אשר והנקדנים הטברנים לא היו תנועות בשפה העברית? לא היתה מסורת כיצד לקרוא את התנ"ך? לגבי שמות התנועות - זה עוד עניין.
[3] תיאוריית ארבעת היסודות היא קדומה ומקורה אצל אמפדוקלס ואריסטו (שחיו ופעלו בתקופה החופפת לגלות בית ראשון).
(הערת אגב: נקודת המוצא של כמה וכמה מהחוקרים במדעי הרוח (במגוון תחומים, אבל בעיקר בדברים הנושקים ליהדות) כאילו הקדמונים היו בורים גמורים ושקרנים סדרתיים, עד שלא הוכחה חפותם, ו"לא ראינו - הינה ראיה", מבהילה בשחצנותה)
[1] יש עוד ראיות ובארמית
סוכה דף כט עמוד א
תנו רבנן בזמן שהחמה לוקה סימן רע לעובדי כוכבים לבנה לוקה סימן רע לשונאיהם של ישראל מפני שישראל מונין ללבנה ועובדי כוכבים לחמה ואילו בזוהר איתא
- רעיא מהימנא כרך ג (דברים) פרשת כי תצא דף רפא עמוד ב
מונין בה ישראל ומונין בה בני ישמעאל וכד לקת במלואה סימנא לא טב לישראל וכד לקת בחסרונה סימן רע לישמעאלים
זוהר חדש כרך א (תורה) פרשת יתרו דף נד עמוד א
ומאדים דסטרא טבא לקותא לסיהרא בישא דמונין לה אומה דישמעאל.
[2]היכן מצינו מארי דקדוק לפני כן
[3] לגבי ד' היסודות מלבד שכיום ידוע מהטבלה המחזורית ובתפארת ישראל - יכין מסכת אבות פרק ג
ז) ואגודתו על ארץ יסדה. הרבה נדחקו רבותינו בפי' ראיה זו, ע"ש, ולפעד"נ ע"פ מ"ד [במנחות דכ"ט ב'] דעה"ז נברא בה', דמלבד פי' הנעלם, נ"ל דר"ל בד' היסודות, אש, רוח, מים, עפר, והצורה של הרכבתן [וכן יש קצת זה בפי' רד"ק בקרא של ואגודתו על ארץ יסדה, יע"ש, והטבעיים החדשים אמרו שיש לכל דבר שבעולם ה' יסודות, גפרית, מלח, כסף חי, מים, אדמה, ע"כ
ופשוט שמובא רק אצל חכמי ישראל מהתקופה המוסלמית ואילך ואינו מובא כלל בשום מקום בספרות חז"ל למדות התירוצים של הרבי מחבד שניסה לתרץ בתירוצים שאין בהם ממש
א"כ מוכח כנ"ל שנתגלה ברוה"ק איזה גישה תהיה שלטת בתקופה הראשונים