'כמדומני' שכוונת הרב 'דרומי' כלפי דו־שיח החרשים שהתנהל לעיל, ולא על הודעת מר והשמועה שבה.עקביה כתב:אני מניח שהחב"דניק אותו הזכרתי בסיפור על הרב זילברמן היה חריג.
'כמדומני' שכוונת הרב 'דרומי' כלפי דו־שיח החרשים שהתנהל לעיל, ולא על הודעת מר והשמועה שבה.עקביה כתב:אני מניח שהחב"דניק אותו הזכרתי בסיפור על הרב זילברמן היה חריג.
איש_ספר כתב:כמו תמיד דברי טעם. יש"כ. באמת ראוי לדיון מעמיק.
אני לא בקי במנטליות התרבותית של חסידי אשכנז או מצרים, וברור שאין לצפות לא היום ובודאי שלא בזמן ההוא שאדם יטע אהלו בארבע כנפות הארץ. אני מתכוון בעיקר לסוג של גאווה מפלגתית/קבוצתית שאנשים לא בושים בה אע"פ שהיא חלולה לגמרי. למשל, סיפר לי פעם יהודי ירא"ש, שיש לו עסק עם בעת"ש. ששאל אותו אחד מהם, האם הוא אומר תיקון חצות (סליחה שאני חוזר על אותם דוגמאות וח"ו שיישמע מכך שאני מקפיד לומר בכל יום...) הלה השיב לו, שאינו אומר משום שאביו לא אמר, ואם אביו לא אמר אז אין שום סיבה שהוא יגיד. אותי זה הקפיץ מאד. נכח שם חמיו של אותו יהודי. זקן ותיק וחסיד, גם הוא הצדיק דברי חתנו. ושניהם היו מלאי סיפוק עצמי משימור המסורת בטהרתה. אין לי אפילו לא מעט כבוד לצמצום המוחין הזה שעטוף באיזה מין גאוות יחידה נבובה. (אגב בשלמת חיים משיב הגריח"ז שגם מי שאביו אינו אומר, שיש לו לומר...).
עזריאל ברגר כתב:הצחקתני היטב...
זאינץ כתב:אותה מפלגתיות בדיוק אין לנו את 'הגדול' ואת 'הדעת תורה' ונסיון אפוטרופוסות על התורה ויתרון הגר"א על כל גדולי ישראל שקדמוהו לומר שאני מתלמידיו ההולכים בדרכו ובשיטתו, צא וראה ממכתב החזו"א הידוע על כך המייחס את הגר"א והמשנ"ב עם משה רבינו ע"ה והראשונים בשורה אחת ואח"כ תדבר מה היא תוצאות המפלגתיות אצל החסידים[לא במטרה בכלל להמעיט את ערכם וגדולתם ח''ו].
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בציבור הליטאי ובחינוכה...
זאינץ כתב:לא כתבתי אלא כדי להראות שלא רק אצל החסידים נמצאת בעיית המפלגתיות[בהנחה שכן הוא לחלוטין].
הרואה כתב:זאינץ כתב:לא כתבתי אלא כדי להראות שלא רק אצל החסידים נמצאת בעיית המפלגתיות[בהנחה שכן הוא לחלוטין].
החזו"א ועוד רבים מגדולי החכמים באמת סברו שהגר"א היה כאחד מהראשונים אם לא יותר. זכותך לחלוק (ואם כן אתה טועה).
אבל לומר על גדולי החכמים שחשבו כך בגלל החינוך המפלגתי שקיבלו זה ביזוי ת"ח, שמסתמא מקורו במפלגתיות שאתה חונכת עליה.
בלי קשר אני גם חושב שיש גם לליטאים בעיות של מפלגתיות.
איש_ספר כתב:הרב ישראליק במחילה רבה, שאלה מן הצד, הספרים של מוהרא"ש (וצוואתו הקדושה) כולל האיחולים הנלבבים לשונאיו ומתנגדיו (רבנים ות"ח). זה בשפת רוה"ק של תלמידי הבעש"ט זצ"ל...?
עתניאל בן קנז כתב:איש_ספר כתב:הרב ישראליק במחילה רבה, שאלה מן הצד, הספרים של מוהרא"ש (וצוואתו הקדושה) כולל האיחולים הנלבבים לשונאיו ומתנגדיו (רבנים ות"ח). זה בשפת רוה"ק של תלמידי הבעש"ט זצ"ל...?
כבר הערתי פעם למעכ"ת,
אם יש לך חשבון עם 'מוהרא"ש', [ובהחלט יתכן שבצדק רב, אני לא נכנס לענין], אנא תביע את דעתך החשובה באשכול העוסק בו.
מנהגך 'לבוא בחשבון', עם מישהו שכתב שלא לרוחך, ולשפוך עליו את עוונותיו/אבותיו/ורבותיו, רק בשביל שמצאת מקום לנגח אותו. מעורר סלידה.
יהודי התקומם בכאב לב, על 'הוה אמינא' שלא להציל חסיד חב"ד מסוים ממות, רק בגלל השקפותיו.
הוא נסחף בתגובתו.
יש לך משהו עניני להוסיף לדיון לכאן ולכאן, לחיי.
אבל למען ה' מה המקום לרדת עליו אישית, ולתקוף את מעשה רבו, שאינו שייך לדיון הזה כלל וכלל?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אף אחד לא הגין בעד השאלה המטופשת שלא להציל חב"דניק ממות
כאשר קרתה הפיגוע במומבאיי, הפליגו כמה פטפטפנים בגודל מעלת האחדות, שכולנו כואבים את כאבה של חב"ד. אז דרש דרש מו"ר מוואודרידזש שליט"א ובתוך הדברים התבטא בכאב ע"ז, "מה חשבתם? שמחמת החילוקי דעות רוצים לרצוח אותם?! איזה הו"א היה בזה בכלל?"
אם היה מטורף אחד, ומקום הוי סימן, שחשב כן, אין זה נוגע לכלל הציבור. אמנם הטענה של הר"י הוא די משעשע ומבטא את האמת בפרצוף, אבל קיים 'ענה כסיל כאולתו'.
וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם – הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע – הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות – הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט".
ישראליק כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ישראליק כתב:עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..
בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה
עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה
חוק גאדווין בתפארתו
ב"ה איני מתמחה בשפת האוניברסיטה ושאר חכמות הגוים, ואיני יודע מה זה חוק גאדווין.
אבל שפה כזו, שאם אחד לא סובר או חושב כמוך הוא חייב מיתה, זה נשמע רק אצל הליטאים הקרים.
צא ולמד מכל גדולי ישראל הקנאים והאדוקים מדור הקודם, לדוגמא, הרה"ק מסאטמאר זצ"ל, האם הי' לו הו"א או לתלמידיו לדבר בשפה כזו, אם לחלל שבת בספק פיקוח נפש על ציוני?! הישמע שפה רצחנית כזו?!
אני מתחיל להבין למה היו חסידים שהרחיקו מללמוד ספרים שלא כתבו בעלי רוח הקודש, תלמידי הבעל שם טוב זכותו יגן עלינו, כדי שלא ידברו כשפת הליטאים באשכול זו.
פרנקל תאומים כתב:ישראליק כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ישראליק כתב:עקביה כתב:שמעתי שבשכנותו של הרב י"ש זילברמן היה גר חב"דניק מבוגר שהיה נוהג לומר שהרבי הוא 'עצמות ומהות ממש'.
שבת אחת נפל אותו יהודי והיה צריך להזעיק לו סיוע.
שאלו ילדיו או נכדיו של הרב זילברמן האם מותר לחלל עליו את השבת.
אמר הרב זילברמן, שכל עוד הוא מוסיף את המילה 'ממש' אות הוא שאינו מאמין שאכן כך הוא, כשם ש'גוי גמור' אומרים רק על יהודי, ו'חמץ גמור' על מצות מכונה..
בכזו אהבת ישראל היטלר לא צריך להתבייש במה שעשה
עוד יקום דור אחד ליטאים שלא יבינו מה הי' רע שהיטלר הרג החסידים... הוא ניקה את העולם מעבודה זרה
חוק גאדווין בתפארתו
ב"ה איני מתמחה בשפת האוניברסיטה ושאר חכמות הגוים, ואיני יודע מה זה חוק גאדווין.
אבל שפה כזו, שאם אחד לא סובר או חושב כמוך הוא חייב מיתה, זה נשמע רק אצל הליטאים הקרים.
צא ולמד מכל גדולי ישראל הקנאים והאדוקים מדור הקודם, לדוגמא, הרה"ק מסאטמאר זצ"ל, האם הי' לו הו"א או לתלמידיו לדבר בשפה כזו, אם לחלל שבת בספק פיקוח נפש על ציוני?! הישמע שפה רצחנית כזו?!
אני מתחיל להבין למה היו חסידים שהרחיקו מללמוד ספרים שלא כתבו בעלי רוח הקודש, תלמידי הבעל שם טוב זכותו יגן עלינו, כדי שלא ידברו כשפת הליטאים באשכול זו.
על רוב דבריך מיותר להתייחס. הדברים מדברים בעד עצמם. והוא רחום יכפר עוון.
אמנם אני בהחלט דן אותך לכף זכות היות שאתה חש מותקף מאשכול זה. ובא לכלל כעס בא לכלל וכו'.
דווקא על הסיפא אני רוצה להתעכב:
מה גורם לדמיונות המצחיקים האלה על "בעלי רוח הקודש"?
למה אתה חושב ש''תלמידי הבעל שם טוב'' (לרבות גם האדמורים של הדורות האחרונים? ודורינו אנו?) היו יותר ''בעלי רוח הקודש" מאשר גדולי דורותיהם שלא נמנו על החסידים?
אין לי מושג למי היה או למי יש רוח הקודש, ותאמין לי שגם לך אין שום מושג. אבל המפתח של החלוקה בין "תלמידי הבעל שם טוב'' ובין אלו שלא, הוא מפתח מגוחך מחד גיסא ועצוב מאידך גיסא.
ולכשתמצי לומר-הפוך בה והפוך בה דכולה בה. ומכאן יתד ופינה להבין הרבה תופעות (שרק בחלק קטן מהן עוסק אשכול זה).
איך כתבו כאן? יצה''ר של ע''ז לא בטל לגמרי, נשאר ממנו אביזרייהו מסוכן מאד הנקרא: "פולחן אישיות" (וכולנו צריכים להיזהר ממנו).
עתניאל בן קנז כתב:איש_ספר כתב:הרב ישראליק במחילה רבה, שאלה מן הצד, הספרים של מוהרא"ש (וצוואתו הקדושה) כולל האיחולים הנלבבים לשונאיו ומתנגדיו (רבנים ות"ח). זה בשפת רוה"ק של תלמידי הבעש"ט זצ"ל...?
כבר הערתי פעם למעכ"ת,
אם יש לך חשבון עם 'מוהרא"ש', [ובהחלט יתכן שבצדק רב, אני לא נכנס לענין], אנא תביע את דעתך החשובה באשכול העוסק בו.
מנהגך 'לבוא בחשבון', עם מישהו שכתב שלא לרוחך, ולשפוך עליו את עוונותיו/אבותיו/ורבותיו, רק בשביל שמצאת מקום לנגח אותו. מעורר סלידה.
יהודי התקומם בכאב לב, על 'הוה אמינא' שלא להציל חסיד חב"ד מסוים ממות, רק בגלל השקפותיו.
הוא נסחף בתגובתו.
יש לך משהו עניני להוסיף לדיון לכאן ולכאן, לחיי.
אבל למען ה' מה המקום לרדת עליו אישית, ולתקוף את מעשה רבו, שאינו שייך לדיון הזה כלל וכלל?
ולא התקררה דעתו עד שכרך את שמו של הגדול שבחלאות המין האנושי עליהם
ישראליק כתב:אבל שפה כזו, שאם אחד לא סובר או חושב כמוך הוא חייב מיתה, זה נשמע רק אצל הליטאים הקרים.
עשרה קבין של קיצוניות נטל אשכול זה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים