תוכן כתב:המצוות האלו מכשירות את היהודי להיות אור לגוים.
יעקל כתב:גם בעניינא דיומא, למה המקדשות היו צריכין להיות בחלקו של בנימין ? מושכל ראשון הייתי אומר שמתאים לחלקו של יוסף או יהודה או ראובן ? מה לבנימין ולמקדש ? החלק של בנימין בשבטי י'ה מאוד מזעירי...
יעקל כתב:תוכן כתב:המצוות האלו מכשירות את היהודי להיות אור לגוים.
ק"ק לי להבין שלקיחת יפ"ת מכשירה את האדם הישראלי. מאוד אשמח למ"מ בעניין ...
כן מסתבר כתב:לקיחתה היא היתר, לא מצוה, המצוה היא סדר לקיחתה, וזהו אור לגויים.
על צבאותם. במשטר צבא. ולא מעורבבים. ויותר נכון לפרש מלשון הלא צבא לאנוש עלי ארץ. דמשמעו כל אנוש נוצר לתכליתו וזהו צבאו. וכן ישראל נוצרו להיות לאור גוים להעמידם על ידיעת אלהי עולם. וכמו אברהם אבינו שנקרא אב המון גוים משום זה הענין כמש״כ בס׳ בראשית י״ז ד׳. ולזה התכלית צירף הקב״ה מצות מילה לא״א כמש״כ שם מקרא ט׳. וכל זמן שהיו ישראל כבושים בגולה וגם היו ערלים. לא הגיעו לצבאותם. ועתה כאשר יצאו להיות עם ה׳ וגם נימולו כולם הגיעו לצבאותם. היינו למה שנוצרו על הארץ. ומש״ה כתיב זה המקרא בפ״ע. ולא ביחד עם מקרא מ״ב ביציאת צבאות ה׳. וכמו שכתובים יחד במאמר ה׳ למשה לעיל ז׳ ד׳ והוצאתי את צבאותי את עמי ב״י. אלא משום שבא לסמוך זה הענין למצות מילה. וכן לפ׳ קידוש בכורים דפ׳ הסמוכה כאשר יבואר:
הרואה כתב:התכלית היא שכל הברואים יעבדו את ה' שכם אחד כמפורש בדברי הנביאים במקומות רבים, ותפקיד ישראל הוא -
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים