מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תנא לפני 200 שנה?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
הרואה
הודעות: 2166
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 1:07 am

למי שכתב שזאת לא עבודה זרה אלא רק לחזק את הקהילה אנחנו ממתינים כבר 2000 שנה שהנוצרים יתפכחו
הדברים לא תמיד הולכים ומשתפרים

לבי במערב
הודעות: 9299
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' ינואר 23, 2024 1:55 am

זאב ערבות כתב: . . מסופקני אם מישהו ניסה לשנות למשיחיסט את דעתו והצליח.
הערה עובדתית: בודאי שיש. לעשרות ולמאות.
וזו רק אחת הסיבות לאי־נכונות ההשוואה בינם לקבוצות מסוימות שהוזכרו לעיל.

לבי במערב
הודעות: 9299
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' ינואר 23, 2024 1:58 am

פלוריש כתב:לתחושתי, האלו[ק]יסטים בחב"ד הם חמישה אנשים אולי, אלא שבא חוקר אחד כותב עליהם מאמר, ואף נתן ל"תופעה" הזו שם קליט, ומאז אנשים מדברים על זה כבר שנים ללא קשר למציאות, וגרוע מזה, במקום לתת לאותם משוגעים בודדים להיעלם בתהום הנשיה הם מנציחים את הבעיה

כמובן [ויתרה מזו: אף קשה למנות כחסידי חב"ד (לפי ההגדרות המקובלות) את אותם יחידי־יחידים הטועים לסבור כן].

.השוחט
הודעות: 991
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי .השוחט » ג' ינואר 23, 2024 2:29 am

בלי להיכנס לעצם הנידון.

בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.

זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?

תורת המן
הודעות: 503
הצטרף: ו' יוני 01, 2018 8:49 pm
מיקום: טאמס ריווער, נ.דז.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי תורת המן » ג' ינואר 23, 2024 5:57 am

זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה

ידעתי גם ידעתי על חוק פו, ועכ"ז קשה מאוד בעיני להאמין שאין זה פרודיה.

זאב ערבות
הודעות: 8781
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ג' ינואר 23, 2024 6:06 am

תורת המן כתב:
זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה

ידעתי גם ידעתי על חוק פו, ועכ"ז קשה מאוד בעיני להאמין שאין זה פרודיה.

עצוב לומר אך זו לא פרודיה.
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ג' ינואר 23, 2024 2:32 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

עקביה
הודעות: 5464
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי עקביה » ג' ינואר 23, 2024 8:12 am

.השוחט כתב:מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?

איך יצא ולמה יצא?
הרי מחד, שלא כמו חב"ד, הם לא פונים לכלל הציבור. מן הסתם בעל הזנבות מיצר על כך שתעלוליו ותעלולי חסידיו מתפרסמים בחוצות.
ומאידך, יציאה נגדם רק תעצים אותם (ועכ"פ ודאי לא תבטל אותם). מדבריהם נראה שזה הדלק שעליו פועל המנוע שלהם.

לבי במערב
הודעות: 9299
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' ינואר 23, 2024 9:32 am

עקביה כתב:הם לא פונים לכלל הציבור.
אינני יודע מהי הגדרת 'כלל הציבור', אך השמועות (העקשניות) טוענות שקיים 'מפעל קירוב' לשיטה במדה כזו או אחרת.

צופה_ומביט
הודעות: 4779
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' ינואר 23, 2024 9:41 am

זאב ערבות כתב:לכבוד יום י"ב שבט י"ל קונטרס (כריתת) הברית (אחד הדפים חתוך באמצעו)

רק כשפותחים באמצעות תוכנת פדף אדובי.
כשפותחים באמצעות גוגל כרום הוא לא חתוך.

מה שכן, בקובץ ששלחת הסדר הפוך. קודם הנספח מתשע"ח ואח"כ הברית מתשס"א. יש קבצים דומים שבהם הסדר נכון.

ר' גרונם יקום פורקן
הודעות: 200
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 7:54 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ר' גרונם יקום פורקן » ג' ינואר 23, 2024 10:29 am

זאב ערבות כתב:
תורת המן כתב:
זאב ערבות כתב:עשרת הדברות של השיטה הקדושה

ידעתי גם ידעתי על חוק פו, ועכ"ז קשה מאוד בעיני להאמין שאין זה פרודיה.

ראית פעם את האני מאמין שבסידור סלאנים? האם אתה סבור שזו פארודיה? זוה אותו סוג פארודיה

פארודיה היא הקצנה של מציאות בעייתית, כדי ללעוג עליה. אם ההקצנה תהיה מוגזמת, זה יהיה חסר טעם. לכן היא צריכה להקצין טיפה, כדי שתהיה אמינה ומתקבלת על הדעת. הבעיה היא שהרבה פעמים ההקצנה די סבירה, כאשר לאדם הרגיל אין כלים להבחין בינה לבין המציאות.
ידוע המעשה על החפץ חיים שבא להעיד על אופיו של מאן דהו, והעו"ד סיפר את המעשה המפורסם, והודה שהוא לא מאמין במעשה, אבל רק על החפץ חיים מספרים סיפורים כאלה. זה אותו מסר: אם עושים עליך פארודיה כזאת, שנותר רק להתלבט אם זאת אמת, כנראה שהאמת אינה רחוקה, גם אם הפארודיה כשלעצמה אינה נכונה.

הרואה
הודעות: 2166
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 10:53 am

.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.

בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.

זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?

אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?
כלומר אולי אם כת"ר יפעל אצל חכמי בני ברק הליטאים הם יוכלו להשפיע על החסידים.
נערך לאחרונה על ידי הרואה ב ג' ינואר 23, 2024 3:15 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

ישעיהו לוריא
הודעות: 511
הצטרף: ב' מאי 14, 2012 2:04 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישעיהו לוריא » ג' ינואר 23, 2024 12:15 pm

הרואה כתב:
.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.

בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.

זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?

אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?


הרבנים שהזכרת בשמותיהם, או שתומכים במהלכים האלו, או שפוחדים להביע דעה אחרת או דעה כלל.
מצער מאוד לכתוב זאת, אבל כדאי להכיר בעובדה דלהלן:

אחד מגדולי גדולי הדרשנים, לא מזכיר אף פעם בדרשות המודפסות ווארטים מהגראי"ל שטיינמן -בשמו המלא - רק בתואר גדול אחד, למרות שנהג לומר הרבה משמו - אחרי שקיבל בקשות/דרישות/איומים/ מגורמים שאינם מוכנים שייזכר וייפקד.
ונכנע או נעתר להם.
אינו מזכיר את הרבי מליובאוויטש - אחרי שנהג לומר דברים רבים בשמו - כי קיבל בקשה/איום/וכו'.
אינו מזכיר את הגר"ש אלתר בשמו - כי קיבל בקשה ואיום.

בכל הפעמים הללו הוא מציין שהוא נמנע מלהזכיר את שמותיהם כדי 'לא להיכנס למחלוקת', אבל האמת, כשהצד החזק/העשיר/האלים/הכוחני/ כל התשובות נכונות, מבקש משהו, הוא נעתר מיידית, וכשהצד החלש מבקש רק ביקור תמיכה או השתתפות בשמחה משפחתית - הוא משתמש בסיבה זאת.

כמעט כולם או חוששים או מסכימים.
בדרך כלל, עד כמה שאני פסיכולוג דגול, זה מתחיל מפחד וחשש ואז מגיעים הצידוקים והצורך הפסיכולוגי הפנימי להצדיק את הבחירה שלי שכאמור נעשתה מתוך פחד.

צופה_ומביט
הודעות: 4779
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' ינואר 23, 2024 12:51 pm

צופה_ומביט כתב:
ישעיהו לוריא כתב:
פרנקל תאומים כתב:עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.

זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,

וגם מלא וגדוש בחינוך לרשעות ואלימות, לשקר ומרמה, לשון הרע ורכילות, בחינוך להרס המשפחה, לחטיפת ילדים מהוריהם,

ולא ברור למה כולם שותקים או מביטים על זה בגיחוך או ברחמים.

האשכול סטה ממסלולו, ואולי אף יימחק, ועכ"פ התגובות הנוגעות לקבוצה ולקבצים הנ"ל מן הסתם יימחקו בקרוב. הן הרי שייכות לאשכול "יהודים שומרי תומ"צ ועובדי עבודה זרה" שננעל. לכן חבל להשקיע ולכתוב כאן. אבל שלחתי לרב לוריא את תגובתי בפרטי.

עקב כמה וכמה בקשות בפרטי, והיות שהאשכול לא ננעל והתגובות לא נמחקו, והיות שעברו לדבר מהנושא הנ"ל: העדר המחאה, וכבר נגעו בכמה נקודות בזה, אעתיק כאן את תגובתי לשאלת הרב לוריא:


אפשר היה לענות שלאף אחד לא אכפת ממה שקורה באיזה מקום קטן וזניח שלא משפיע על אף אחד ולא מייצג אף אחד חוץ מאת עצמו. בטח שאין כוחות ואנרגיה לצאת למלחמה עבור כך [מה עוד שהצד השני לא ישב בשקט, והדברים עשויים להתפתח למערבולת גדולה, ומי רוצה דבר כזה], בוודאי לא כשיש דברים הרבה יותר גדולים ודחופים לעסוק בהם, ומשאבי הכוח של הגדולים והקשב של הציבור מוגבלים. ברגע שהמשאבים מוגבלים ותפוסים כבר, זהו מצב של אונס, האחריות לא עליהם, ולא נתפסים על הדבר. נשאר רק לכוון חזק בתפילה ב"אתה חונן לאדם דעת" וב"השיבנו אבינו לתורתך".

אבל לכאורה יש עוד דברים בגו:

א. מבינים שלצאת כנגד זה יסבך אותם עם גוף הרבה יותר גדול וחזק וכוחני שמחנך כיום בדיוק לאותם הדברים ולא בוחל באמצעים. [ופוק חזי מה קורה למי שאפילו רוצה רק לפרוש ממנו למקום אחר והנהגה אחרת, כל שכן למי שיוצא כנגדו אפילו ברמז עקיף או בדמיון רחוק].

ב. כ"ש דפקר טפי ואלים טפי, כפי שהוכיחו מקרים קודמים. כך דרכו של פונדמנטליזם.

ג. אין מי שיצא כנגד.
ג1. הרי מי שאמור לצאת כנגד - ברור שאלה שאר האדמו"רים. יהיה מצחיק אם גדולים ליטאים יביעו דעה בענייני "חסידות", לא יתן שום תועלת ורק יפתח תיבת פנדורה איומה.
ג2. ושאר האדמו"רים יודעים שברגע שיצאו כנגד יישלפו כנגדם כל הציטוטים [שעליהם מתבססים הנ"ל] מספרי חסידות ומדברי ימי הצדיקים ומהמון שמועות שבעל פה, ויתחברו קונטרסים להצדיק ולהוכיח ו"לשלשל את השמועה עד משה רבינו" וכו', וממילא בדברים רבים [אם לא יותר מזה] ימצאו עצמם תחת הטענה טול קורה מבין עיניך, ואם ינחתו לברר הדברים ולהעמידם באר היטב [במה שנוגע לדורנו] - כל מוסד ההנהגה החסידית יפשוט רגל.
ג3. בגלל אופי החיתון האדמו"רי, אדמו"רים רבים נמצאים בקשרי חיתון ומשפחה עם הנ"ל ומראש "מנועים" משפחתית ופוליטית מלצאת כנגד, ואף "מחוייבים" לכבד ולהגיע לאירועים וכו', מה שייצור שני צדדים [ועכ"פ יסכל חד-משמעיות וימסמס את המערכה] גם בתוך ההנהגה החסידית עצמה.
ג4. הגדולים החסידים גם נמצאים עדיין תחת הקביעה/טראומה של תשמ"ט "לא מחרימים עדה קדושה" גם אם יש טענות קשות בהשקפה.
ג5. וכל היהדות בכלל נמצאת עדיין תחת הטראומה של חסידות מול התנגדות לה, וכאמור, טבעם של דברים כאלה להתרחב ולהגיע בסופו של דבר בדיוק לשם. הרי רעיון קשור ברעיון, ובסופו של דבר זה עשוי להציף לוויכוח ובירור את כל תורת החסידות כולה, ואין לזה סוף ולא תוחלת, רק סחרור במערבולת גדולה ורעה. הצד המותקף בוודאי שיפעל לכך, יגיב כך ויתלה דבר בדבר עד לשם. כך דרכו של פונדמנטליזם, הוא מציג עצמו כ"אדוק" ו"אותנטי" באותם יסודות שכולם באים מהם ואמורים להחזיק בהם ורק התקררו או התפשרו בדרך. ויש לו גם הפנאי והמוטיבציה לעסוק ולחפור בעניינים עד בלי די, וגם הרצון והתכונה לגרור עמו למערבולת את כל סביבותיו במעגלים גדלים והולכים עד בלי די.

ד. כל התשובות נכונות.


כללו של דבר: להוותנו, בכל כגון דא מתקיים [תמיד ובכל מקום] ממש אימת מפגיע על ארי.
ממילא כל מי שהיה אמור למחות - אין בידו למחות. ואדרבה, מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע [כנ"ל כי כ"ש דפקר טפי ואלים טפי והעניין רק יגדל]. ובגדרי תוכחה פטורים מכמה טעמים שנתבארו בפוסקים [א"א ביחיד בינו לבינו, וברור ובוודאי שלא יקבלו ממנו ואין בידינו להפרישם, יגיע מיד קרוב לכדי הכאה, והחוטאים - תינוקות שנשבו בשטיפת מוח ובפשוטי מימראות ודברי אגדות המשבשים את הדעות - עושים כן ברבים ובפרהסיא וגאים בזה]. ומי שאין בידו למחות לא נתפס על הדבר, ודמם של הטועים בראשם ובראש מנהיגיהם ומחנכיהם. רחמנות על ילדים קטנים שגדלים לתוך זה ונשטף מוחם, תינוקות שנשבו כפשוטו, אבל אין ביד אחרים להושיע. יבוא בעל הכרם ויכלה את קוציו, [כמובן הכוונה שייתמו חטאים ולא חוטאים].


נ.ב.
בזמנו היה כאן אשכול "יהודים יראי שמים ועובדי עבודה זרה" [אח"כ ננעל]. הועלו שם כל מיני פלפולים להצדיק ולתרץ ולבאר ביטויים והנהגות, חינוך והשקפה. אני בטוח שלחברי הכתות הנ"ל יש פלפולים לא פחות טובים להצדיק ולתרץ ולבאר את דיבורם והשקפתם. אבל אין ספק שבשורה התחתונה נמצא שהלכות יסודיות ופשוטות בעבר בעם ישראל, דבר שלא היה מעלה איש על דעתו אפילו מרחוק ובחלום, ועוד ביסודי התורה, לא פחות - עברו בטלו מן העולם, הפכו לעפר ואפר, למשחק בעלמא ותו לא. [ובכלל נעשתה מין דרך פסק כזו שקודם העובדה קבועה על ידי מי שקבע ואיך שקבע והסיבה שקבע, ואז מפלפלים לסדר את ההלכה לפי זה, מטעמים "השקפתיים" או "פוליטיים"]. ואם בחמורי החמורות הגדולים ביותר של יסודי התורה ממש אפשר לעשות כחומר ביד היוצר על כל אשר יחפוץ לבו יטנו, "עַמִּי בְּעֵצוֹ יִשְׁאָל וּמַקְלוֹ יַגִּיד לוֹ כִּי רוּחַ זְנוּנִים הִתְעָה וַיִּזְנוּ מִתַּחַת אֱלֹהֵיהֶם", אפשר כבר לעשות כן בכל הלכה בתורה, וחסל סדר תורה בכלל. רק "בטנם אלוהיהם וכרסו יגיד לו" ותו לא מידי.

ישעיהו לוריא
הודעות: 511
הצטרף: ב' מאי 14, 2012 2:04 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישעיהו לוריא » ג' ינואר 23, 2024 1:37 pm

תודה שחלקת את תשובתך אליי, המנומקת, היסודית והבהירה כמו תמיד, עם כלל הציבור.
ברוך שחלק.

יש כמה ’פרצות’ בתוך דבריך.
דברים וסיבות שניתן לעקוף, או שבפועל באמת קורה.
למשל, עניין המחותנות וקשרי המשפחה, רבים הם האדמורי’’ם שבקשרי משפחה והם מתנערים חזק או חלש.

ועוד יש להאריך.
תשו’’ח.

יהושפט
הודעות: 925
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יהושפט » ג' ינואר 23, 2024 1:50 pm

על הדברים הנכוחים של הרב צו"מ, לטעמי יש להוסיף אות ה
יש פחד לא לגמרי לא מוצדק שאם יתחילו לצאת כנגד תופעות כאלו, בסוף הדבר יחזור כחרב פיפיות, כיום המצב הוא של כל חסידות עושה שבת לעצמה, וברור לכל אדמו"ר שאין לו זכות להביע דעות על הנעשה בקהילות אחרות, אם הקו האדום הזה יפרץ, אז נכון, היום הוא יפרץ על מעשה שגעון וטירוף ש[כמעט] אין לו אח ורע, אבל מחר זה יהיה על מה שקורה בגור עם הועדה, או על תקנונים שונים של רצמ"ז למי שמכיר, וכהנה רבות. ושום אדמו"ר לא הולך לפתוח אפשרות כזו, שיום אחד יתערבו אצלו.
תוסיפו לזה את העובדה שלא מדובר כאן באיזה משפיע מחוץ למערכת שעלה לגדולה, או בקהילה של בע"ת וכדומה [כמעשה א"ב, שגם שם עד שיצאו וכו'], אלא באדמו"ר לגיטימי שבלגיטימים, בנש"ק של אחת השושלות העתיקות והמפוארות ביותר, שחסידיו הם מהמיינסטרים שבמיינסטרים של הציבור החסידי, וממילא החשש הנ"ל רק מתגבר.

והאמת, כמו שכתבתי, זה לא חשבון לגמרי לא צודק, בס"ה אני חושב שיש ברכה רבה בזה שאף אחד לא מתערב לשני, אלא שמצד שני, יש גם נזק כמובן במקרי קיצון, וצ"ע באיזה אפשרות רבה התועלת על ההפסד.

שום בעל בכי
הודעות: 92
הצטרף: א' מאי 06, 2018 11:35 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי שום בעל בכי » ג' ינואר 23, 2024 2:06 pm

היו ימים.jpg
היו ימים.jpg (34.82 KiB) נצפה 2544 פעמים

צופה_ומביט
הודעות: 4779
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' ינואר 23, 2024 2:43 pm

יהושפט כתב:על הדברים הנכוחים של הרב צו"מ, לטעמי יש להוסיף אות ה
יש פחד לא לגמרי לא מוצדק שאם יתחילו לצאת כנגד תופעות כאלו, בסוף הדבר יחזור כחרב פיפיות, כיום המצב הוא של כל חסידות עושה שבת לעצמה, וברור לכל אדמו"ר שאין לו זכות להביע דעות על הנעשה בקהילות אחרות, אם הקו האדום הזה יפרץ, אז נכון, היום הוא יפרץ על מעשה שגעון וטירוף ש[כמעט] אין לו אח ורע, אבל מחר זה יהיה על מה שקורה בגור עם הועדה, או על תקנונים שונים של רצמ"ז למי שמכיר, וכהנה רבות. ושום אדמו"ר לא הולך לפתוח אפשרות כזו, שיום אחד יתערבו אצלו.
תוסיפו לזה את העובדה שלא מדובר כאן באיזה משפיע מחוץ למערכת שעלה לגדולה, או בקהילה של בע"ת וכדומה [כמעשה א"ב, שגם שם עד שיצאו וכו'], אלא באדמו"ר לגיטימי שבלגיטימים, בנש"ק של אחת השושלות העתיקות והמפוארות ביותר, שחסידיו הם מהמיינסטרים שבמיינסטרים של הציבור החסידי, וממילא החשש הנ"ל רק מתגבר.

והאמת, כמו שכתבתי, זה לא חשבון לגמרי לא צודק, בס"ה אני חושב שיש ברכה רבה בזה שאף אחד לא מתערב לשני, אלא שמצד שני, יש גם נזק כמובן במקרי קיצון, וצ"ע באיזה אפשרות רבה התועלת על ההפסד.

חשיבה נכונה.
ואם כנים הדברים, גם הליטאים חוששים מזה שמחר יתערבו להם בעלוני קופת העיר שמבטיחים ישועות על ידי טיפות מיין הסיומים, סכינים וצנצנות דבש מבורכים, ושטרי הבטחה וגזירה קדושים. [וכבר דובר במקו"א על העבודה זרה המפורשת שבזה, בפרסום עצום ובאין פוצה פה, ומוצג כמגובה כביכול בתמיכת וחתימת גדולי הדור בעצמם].
שלא לומר על מכירת המכנסיים של הגרח"ק זיע"א במליונים [אם כי זה עניין עסקי לכל דבר, אבל הוא מעודד בפירוש יחס שכזה לחפצים קדושים וכו'. נ.ב. המקורות בעניין ידועים לי, אין צורך לטרוח לציינם בתגובה].

או סתם כך בכל המחלוקות הפנימיות הקיימות והמתרבות תמיד.
איש לא יעשה את החשבון שמוחים רק על קו אדום שעבר כל גבול בדמות עבודה זרה. אלא תותר הרצועה לצאת ולמחות על כל דבר.
מה עוד שכבר ראינו והורגלנו לדאבוננו שכל מחלוקת על איזה מבנה הופכת במחי יד ל"יסודות הדת".
כל שכן מחלוקות השקפתיות.

זאב ערבות
הודעות: 8781
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ג' ינואר 23, 2024 2:54 pm

יהושפט כתב:על הדברים הנכוחים של הרב צו"מ, לטעמי יש להוסיף אות ה
יש פחד לא לגמרי לא מוצדק שאם יתחילו לצאת כנגד תופעות כאלו, בסוף הדבר יחזור כחרב פיפיות, כיום המצב הוא של כל חסידות עושה שבת לעצמה, וברור לכל אדמו"ר שאין לו זכות להביע דעות על הנעשה בקהילות אחרות, אם הקו האדום הזה יפרץ, אז נכון, היום הוא יפרץ על מעשה שגעון וטירוף ש[כמעט] אין לו אח ורע, אבל מחר זה יהיה על מה שקורה בגור עם הועדה, או על תקנונים שונים של רצמ"ז למי שמכיר, וכהנה רבות. ושום אדמו"ר לא הולך לפתוח אפשרות כזו, שיום אחד יתערבו אצלו.
תוסיפו לזה את העובדה שלא מדובר כאן באיזה משפיע מחוץ למערכת שעלה לגדולה, או בקהילה של בע"ת וכדומה [כמעשה א"ב, שגם שם עד שיצאו וכו'], אלא באדמו"ר לגיטימי שבלגיטימים, בנש"ק של אחת השושלות העתיקות והמפוארות ביותר, שחסידיו הם מהמיינסטרים שבמיינסטרים של הציבור החסידי, וממילא החשש הנ"ל רק מתגבר.

והאמת, כמו שכתבתי, זה לא חשבון לגמרי לא צודק, בס"ה אני חושב שיש ברכה רבה בזה שאף אחד לא מתערב לשני, אלא שמצד שני, יש גם נזק כמובן במקרי קיצון, וצ"ע באיזה אפשרות רבה התועלת על ההפסד.

הרב צופה ומביט כבר כתב טיעון זה ובלי להזכיר שמות ומי שמבין מבין. אך לגופם של דבריך, איני מבין, לדבריך משה לא היה צריך להתערב בעגל ואליהו בהר הכרמל ולא היו צריכים לצאת נגד הצדוקים והקראים והשבתאים והרפורמים וכו' וכו' תסתכל בספר משיחי השקר. ואכן הסיבה שאתה נותן נכונה ביותר וזה חלק גדול מהבעיה שהיום אין באמת מנהיגים שלא מפחדים לומר מה שיש לומר בסוגיות מסוג זה עם כל ההשלכות שיהיו לכך. והדבר עוד יותר צורם שכן יוצאים כל הזמן באיסורים, כגון נגד פאות וסמרטפונים ועוד שהם אביזריהו דע"ז, אך נגד מה שלכאורה ע"ז ממש שותקים.
ובקשר למה שאתה כותב שהוא בנש"ק, זה ממש מזעזע, אז מה אם הוא בנש"ק,זה נותן לו לגיטימציה לעשות ככל העולה על רוחו? יש חסידות ששם אין מושג של בנש"ק אלא כל אחד יכול לקחתת לעצמו הנהגה ואכן וקם לו שם אחד שג"כ עושה ככל העולה על רוחו, אז מדוע לא יוצאים נגדו? הלא אין לו חסינות של בנש"ק. ועוד יותר לא מובן, האם אין אי אלו קריטריונים מי ראוי להיות מנהיג של ציבור? כל מה שצריך זה להיות בנש"ק? וזה היום לא רק בחסידות אלא הדבר נשתרש בכל החוגים מכל הזרמים.

הרואה
הודעות: 2166
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 3:23 pm

במוחי הקודח מתגבש רעיון משונה שאולי עקב ריבוי ספרים החיצוניים בימינו החל מעיתונים דרך סיפורים על גדולי ישראל וכלה בספרי חיזוק מוסר וחסידות - אנשים מאבדים את המיקוד של מה חשוב ביהדות.
אני מכיר אברך שלא ישן בלילות בגלל שאברכים אמרו על חיילים שהם חיילים 'שלנו' ורח"ל כואב לו לאיפה הדור התדרדר (לדעתי מי שלא מרגיש שייכות אליהם חמור שבעתיים אבל זה כבר נטחן במקומו ואכמ"ל), או ת"ח אחד שלא נרדם בגלל הפאות מהודו שלדעתו הם תקרובת עבודה זרה, או אחרים בגלל שיש בשכונתם חנות שמוכרת תומך כשר, או אחרים שחושדים שהפירוש פשוטו של מקרא יש בו ניחוח משכילי, ואף אחד לא קולט שיש פה בארץ ישראל אלפי יהודים שעובדים עבודה זרה ומאות אלפי מגלי עריות רח"ל ואף אחד לא מוחה על זה.
אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
הכל מעורפל עשות ספרים הרבה עד אין קץ ולהג הרבה יגיעת בשר ומרוב עצים לא רואים את היער.
וגם השטויות שאני כותב בפורום מוסיפים עוד קיסם למדורה אבל תקוותי שהקיסם לפחות עושה פצפוץ קטן שאולי קצת ב'דַקוּת' יפשט למישהו עקמומיות שבלב...

הרואה
הודעות: 2166
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 3:44 pm

אחת המחשבות שכולנו צריכים להסיק מכך, אם רואים אנשים שהם לכאורה יראים ושלמים ומתדרדרים לתהומות כאלו רק בגלל המפלגתיות והמגזריות, לכאורה תביעה על כל אחד מאיתנו לפשפש מה הוא עושה בגלל שהוא באמת מבין בדעתו שכך רצון ה' ומה הוא עושה וחושב רק כי כך חינכו אותו לחשוב.

קרית מלך
הודעות: 1049
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי קרית מלך » ג' ינואר 23, 2024 3:59 pm

הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.


הכפירה בתורה שבעל פה חמורה לא פחות מע"ז בשיתוף.

ר' גרונם יקום פורקן
הודעות: 200
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 7:54 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ר' גרונם יקום פורקן » ג' ינואר 23, 2024 4:04 pm

קרית מלך כתב:
הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.


הכפירה בתורה שבעל פה חמורה לא פחות מע"ז בשיתוף.

היחס ההלכתי לקראים הוא אותו יחס כמו לנוצרים?

הרואה
הודעות: 2166
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 4:08 pm

קרית מלך כתב:
הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.


הכפירה בתורה שבעל פה חמורה לא פחות מע"ז בשיתוף.

ואם כן כל מי שחולק על חז"ל וחושב שמותר להחזיק בבית ספרים אחרים חוץ מהכ"ד ספרים (ומה שהתירו במפורש לכתוב) לדבריך הוא רשע יותר מעובד ע"ז בשיתוף.

שום בעל בכי
הודעות: 92
הצטרף: א' מאי 06, 2018 11:35 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי שום בעל בכי » ג' ינואר 23, 2024 4:23 pm

הרואה כתב:אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
תודה על הרעיון. זרקתי כעת את הש"ס לגניזה, הוספתי גם את הטושו"ע, ולקינוח גם את כל ספרי הרמח"ל והגר"א. מתחיל כבר להרגיש שיפור.

זאב ערבות
הודעות: 8781
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ג' ינואר 23, 2024 4:27 pm

הרואה כתב:במוחי הקודח מתגבש רעיון משונה שאולי עקב ריבוי ספרים החיצוניים בימינו החל מעיתונים דרך סיפורים על גדולי ישראל וכלה בספרי חיזוק מוסר וחסידות - אנשים מאבדים את המיקוד של מה חשוב ביהדות.
אני מכיר אברך שלא ישן בלילות בגלל שאברכים אמרו על חיילים שהם חיילים 'שלנו' ורח"ל כואב לו לאיפה הדור התדרדר (לדעתי מי שלא מרגיש שייכות אליהם חמור שבעתיים אבל זה כבר נטחן במקומו ואכמ"ל), או ת"ח אחד שלא נרדם בגלל הפאות מהודו שלדעתו הם תקרובת עבודה זרה, או אחרים בגלל שיש בשכונתם חנות שמוכרת תומך כשר, או אחרים שחושדים שהפירוש פשוטו של מקרא יש בו ניחוח משכילי, ואף אחד לא קולט שיש פה בארץ ישראל אלפי יהודים שעובדים עבודה זרה ומאות אלפי מגלי עריות רח"ל ואף אחד לא מוחה על זה.
אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
הכל מעורפל עשות ספרים הרבה עד אין קץ ולהג הרבה יגיעת בשר ומרוב עצים לא רואים את היער.
וגם השטויות שאני כותב בפורום מוסיפים עוד קיסם למדורה אבל תקוותי שהקיסם לפחות עושה פצפוץ קטן שאולי קצת ב'דַקוּת' יפשט למישהו עקמומיות שבלב...

משמע מדבריך שזה כולל כל מכל כל! כלומר, מדרשים, רמב"ם, שו"ע, מ"ב... בקיצור אוצר החכמה והיברו בוקס ושאר אוצרות הספרים וסגירת הספריות וחנויות הספרים... ומה אעשה עם ספרי א"ר שעוד נשארו במלאי? באמת נשמע הזוי.
ובדרך אגב לקטע העתון הקטן עם רב שך לעיל קבלתי משפט קצר זה:
פתאום כל אלו שהיו נגד הרב שך בחייו, יחד עם אלו שלא התבטאו נגד אלא רק חשו אי נעימות וחוסר נוחות כשהיה אומר את ביקורותיו, אשר הם רובא דרובא של הציבור החסידי וגם הליטאי הנוכחי, ומאז עד היום אחזו בטיפקס השכחת האמירות שלו והאווירה שהיתה בזמנו. - כולם פתאום מחפשים במבטים שואלים: "היכן את בר לקישא"...

הרואה
הודעות: 2166
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 4:38 pm

אתה באמת בבעיה רצינית...
כמובן שלא התכוונתי לדברי חז"ל וגם לא ספרי הלכה וכו' שכל זה אין ברירה וניתנו להכתב והדברים כבר נידונו בפוסקים ואכמ"ל, משונה שמישהו פה חשב שזאת היתה כוונתי.
התכוונתי לכמויות של מדפים של סדרות ספרים ועלונים עד אין קץ עם אין ספור להגי השקפה מגידים ומעשיות וורטים קומיקס ותפסתי אותך אייכמן 42 וכו'
וגם אלו אולי הותרו בדיעבד לנשים ולבטלנים במקום נטפליקס אבל לפחות שידעו את מקומם שלא מפיהם אנו חיים
ועד כמה שאפשר למעט מלהכניס אותם לבית וכל שכן מלמלא את הראש בכל אלו.
בכל אופן חזרה לנושא חבל להתעסק בפרט קטן שכתב איש קטן רבותי העיירה בוערת...

זאב ערבות
הודעות: 8781
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ג' ינואר 23, 2024 4:54 pm

הרואה כתב:כמובן שלא התכוונתי לדברי חז"ל וגם לא ספרי הלכה וכו' שכל זה אין ברירה וניתנו להכתב והדברים כבר נידונו בפוסקים ואכמ"ל, משונה שמישהו פה חשב שזאת היתה כוונתי.
[/size]

זה מה שכתבת: אם היו חוזרים לדינא דגמרא וזורקים את כל הספרים מלבד כ"ד אני חושב שאף אחד לא היה מתבלבל פה מה עיקר ומה טפל.
כמובן שלא לקחתי אותך ברצינות אך ראוי לת"ח לדייק בדבריו שמא כבר יש מי שבפועל זורק את ספריו...
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ג' ינואר 23, 2024 5:04 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

.השוחט
הודעות: 991
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי .השוחט » ג' ינואר 23, 2024 5:02 pm

הרואה כתב:
.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.

בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.

זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?

אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?
כלומר אולי אם כת"ר יפעל אצל חכמי בני ברק הליטאים הם יוכלו להשפיע על החסידים.


צחוק עשה לי הרב הרואה שליט"א.
לא לחדל אישים כמוני לבוא בדעות לרבנים. אני לא צריך להתאמץ כדי להכיר את מקומי. אני גם לא טיפוס "מארגן".
ובאמת השאלה שלי היא לא מה עושים, ומה הדרך, ומה הסיבות שנמנעים אלו שעושים חשבונו של עולם מכל הסוגים שנזכרו כאן.
השאלה שלי היא על ת"ח שלבם חם לכל דבר שבקדושה, איך דוקא בלי חשבונות, לא מתפרץ להם פה ושם.
בכל הנושאים, הרבה יותר קטנים, תמיד היו יהודים שמליבם התפרצה מחאה, ואולי אף טעו בחשבונם והזיקו יותר משהועילו, אבל כשכואב צועקים.
וזה מה שלא מובן לי.

אני הקטן הייתי בתקופת הקורונה באיזו חתונה בחצר א' המוסדות שלהם בעיר אחרת,
והיה זה ערב פורים, וראיתי איזה דף שלהם שכ"א מתחייב לאסוף סכומים וכו',
והיה זה דף גדול, עם לפחות 50 ביטויים של ברכות והודאות ותפילות ושבחים והכנעה וביטול וכו' וכו' ששמורים להקב"ה,
וכולם נאמרו שם כלפי רבם, ולא הוזכר שם שמים בכל הדף הזה אפילו פעם אחת!!!
אז לא ידעתי מזה כלל, [אני מלמד ב"ה בשני מקומות, ומכין שיעורים בבית, ולא יוצא לי להיות מעורב בשיח חברים] ונזדעזעתי.
לקחתי עמי את הדף הזה כדי לדון בו, אבל בדרך הרגשתי שהבגד שלי בוער בטומאת ע"ז, וזרקתי את זה מיד.
ומאז אני עובר מדרכה כדי להרחיק מפתח ביתה,
וכששואלים אותי ברחוב בליל שבת איה מקומם אני אומר שאיני יודע,
ועדיין אינני מצליח בשום אופן להבין איך זה עובר בשתיקה, למרות כל החשבונות שאולי נכונים מאד. קטונתי.

זאב ערבות
הודעות: 8781
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ג' ינואר 23, 2024 5:20 pm

יש מלה אחת שעונה על תמיהתך והיא צנזורה, פשוטו כמשמעו. צנזורה זה לא רק להוציא מספרים קטעים, כגון הרשב"ם המפורסם בפרשת בראשית, אלא אף להשתיק אנשים ומאורעות (שמעת פעם על התקופה הפרסית?) ולהתעלם מתופעות כגון אלו הנידונים כאן באשכול זה ואחרים כגון פשוטו של מקרא. בקיצור כל דבר שלא תואם את האגנדה של ציבור זה או אחר בין יש לו הצדקה או אין. ספרתי פעם שאמר לי תושב אחד הריכוזים החרדיים בארץ שיש בו למרבה הצער הרבה נוער בסיכון או כבר מעבר לזה וניגש לאחד העסקנים החשובים לנסות ולעשות משהו בענינם ונדהם מתשובתו: בעירנו אין נוער בסיכון! אך פטור בלא כלום אי אפשר אז נטפלים כפי שציינו לעיל בכל מיני ענינים שוליים כגון פאות ע"ז וכדומה בכדי להראות שהם מטפלים בבעיות השעה. הבעיה היא שהבעיות האלו של הבנשקים לא החלו היום, אך עד לתקופת האינטרנט כמעט ולא היתה להם חשיפה (לא היה פורום) ורק פה ושם היו שמועות, אך היום הידיעות מגיעות לכל קצוות תבל כהרף עין עם קבצים של כל הפשקווילים למיניהם וקשה להתעלם מהם ולהשאר אדישים לחוסר המעש של מי שאמורים להיות מנהיגי הציבור.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 5:49 pm

הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה

הרואה
הודעות: 2166
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הרואה » ג' ינואר 23, 2024 5:54 pm

.השוחט כתב:
הרואה כתב:
.השוחט כתב:בלי להיכנס לעצם הנידון.

בשולי הנידון.
תמיהה מהפן של התנהלות הרבנים והציבור.
מה הפשט בזה שעדיין לא נמצא מי שייצא נגדם?
יושב וחושב ולא מצליח להבין.
דומני שלא היה דבר בעם ישראל במאה האחרונה שלא נמצא מי שייצא נגדו. על סטיות [לדעת המוחים] של אחוז מזה.

זה פחד מאלימות? רצון לא לצער אותם? כי [חושבים ש]ברור שלא יימשכו אחריהם ולכן עדיף לא לתת להם התייחסות?
או באמת כולי עלמא מסכימים ללמד זכות?

אולי כת"ר יפעל באמת אצל הרבנים להראות להם את הדברים?
לכאורה צריך שזה יבוא דווקא מהחסידים. אם זה יבוא מהליטאים הם יציירו את זה כהחייאת החרם על החסידות על אף שאין קשר כמובן, ואז החסידים לא יצטרפו למחאה.
מעניין מי מהחסידים או מהליטאים שמקורבים אליהם יכול וירצה לפעול? אולי המשפיעים רצ"מ זילברברג ור"א בידרמן? אולי חברי בד"ץ העדה החרדית?
כלומר אולי אם כת"ר יפעל אצל חכמי בני ברק הליטאים הם יוכלו להשפיע על החסידים.


צחוק עשה לי הרב הרואה שליט"א.
לא לחדל אישים כמוני לבוא בדעות לרבנים. אני לא צריך להתאמץ כדי להכיר את מקומי. אני גם לא טיפוס "מארגן".
ובאמת השאלה שלי היא לא מה עושים, ומה הדרך, ומה הסיבות שנמנעים אלו שעושים חשבונו של עולם מכל הסוגים שנזכרו כאן.
השאלה שלי היא על ת"ח שלבם חם לכל דבר שבקדושה, איך דוקא בלי חשבונות, לא מתפרץ להם פה ושם.
בכל הנושאים, הרבה יותר קטנים, תמיד היו יהודים שמליבם התפרצה מחאה, ואולי אף טעו בחשבונם והזיקו יותר משהועילו, אבל כשכואב צועקים.
וזה מה שלא מובן לי.

אני הקטן הייתי בתקופת הקורונה באיזו חתונה בחצר א' המוסדות שלהם בעיר אחרת,
והיה זה ערב פורים, וראיתי איזה דף שלהם שכ"א מתחייב לאסוף סכומים וכו',
והיה זה דף גדול, עם לפחות 50 ביטויים של ברכות והודאות ותפילות ושבחים והכנעה וביטול וכו' וכו' ששמורים להקב"ה,
וכולם נאמרו שם כלפי רבם, ולא הוזכר שם שמים בכל הדף הזה אפילו פעם אחת!!!
אז לא ידעתי מזה כלל, [אני מלמד ב"ה בשני מקומות, ומכין שיעורים בבית, ולא יוצא לי להיות מעורב בשיח חברים] ונזדעזעתי.
לקחתי עמי את הדף הזה כדי לדון בו, אבל בדרך הרגשתי שהבגד שלי בוער בטומאת ע"ז, וזרקתי את זה מיד.
ומאז אני עובר מדרכה כדי להרחיק מפתח ביתה,
וכששואלים אותי ברחוב בליל שבת איה מקומם אני אומר שאיני יודע,
ועדיין אינני מצליח בשום אופן להבין איך זה עובר בשתיקה, למרות כל החשבונות שאולי נכונים מאד. קטונתי.

מסתמא זה חלק מהבעיה שכולם חושבים שהם עפר ואפר ומצפים ש'הרבנים' יקומו וימחו...
במקום שאין אנשים השתדל להיות איש
מסתמא מתוך החברים פה כת"ר הכי קרוב לסיכוי לעשות משהו בנידון בפרט כמו שכתב שליבו בוער על כך שלא מוחים.
הבעיה גם יותר קשה, כי אחר כך להזהיר על כך לאנשים קשה כי הם יטענו למה הגדולים לא עושים שום דבר קמ"ל שאין בזה בעיה או שאינה חמורה כל כך.
ובדור הבא יהיה עוד יותר קשה כי להוציא לעז על הנהגות של 'צדיק' מן המתים זה כבר בכלל צריך כתפיים רחבות...

בברכה המשולשת
הודעות: 14207
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' ינואר 23, 2024 6:26 pm

ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה


חשש ע"ז זה לא "איזה קטנות הדעת" זה העבירה החמורה שבחמורות.

זאב ערבות
הודעות: 8781
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ג' ינואר 23, 2024 6:32 pm

ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה

מן הסתם אתה צודק ולמרבית האנשים היודעים בכלל מכל הנ"ל זה סתם קצת בידור... (דרך אגב, לא קראתי אף אחד מהם מכיוון שזה בזבוז זמן), ולא איכפת להם אך זאת לא אומרת שזו לא בעיה רצינית ושלא צריך לטפל בה. לדבריך גם לא היו צריכים להתענין בשבתי צבי ודומיו ובכל הכתות למיניהם שכן את רוב האנשים זה לא מעניין או כאן באמריקה מדוע טרחו להוציא את הקונסרבטיבים והרפורמים מחוץ ליהדות? האם למישהו בקהילה שלך למשל זה איכפת או שמעניין אותו? האם זה בסדר שיקום לו איזה אדם בנש"ק שכנראה השתבשה דעתו ויקים חסידות ושחסידיו ייחסו לו תכונות של... ואנחנו נשב ונשתוק ונגיד הניחו לו? ולו זה היה אחד שכולם מכירים בו שהשתגע - ניחא, אך יש היום כמה וכמה שאמנם לא מתקרבים לאותה תת רמה אך גם אצלם מתיחסים אל מנהיגיהם כאל אלילים, ומה נאמר על תנועות כמו שובו בנים שלא רק שלא הוקיעו אותם אלא אף הגינו עליהם בבית המשפט! האם גם זה בגדר הנח להם? תץנועה שכל מטרתה היא זימה ממש כמו ש"צ.

בברכה המשולשת
הודעות: 14207
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' ינואר 23, 2024 6:33 pm


ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 6:41 pm

בברכה המשולשת כתב: חשש ע"ז זה לא "איזה קטנות הדעת" זה העבירה החמורה שבחמורות.

כמו שכתבתי לעיל, כל אחד עם עבודה זרה/שתי וערב - שלו

צופה_ומביט
הודעות: 4779
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' ינואר 23, 2024 6:42 pm

ישראליק כתב:חוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה

חבל שאתה מלעיג, חבל שאתה מקטין, חבל שאתה מקשר דברים למה שאינם קשורים, והכי חבל שעיקרי העיקרים של יסודות התורה לא נחשבים מספיק בעיניך.
זה לא "קטנות הדעת באיזה קהילה".
זה "קהילה של כמה מאות משפחות, אלפי יהודים, במרכז בני ברק, עם מוסדות וילדים רכים בחורים צעירים ואברכים, ממרכז היהדות המיוחסת, הנושאת עליה את שם השושלת הכי ארוכה ורצופה בחסידות בן אחר בן מזמן הבעש"ט, מחנכת בריש גלי להדיא ולכתחילה לעבודה זרה".

העדר החרדה ופחד ממש לכל זיז ושינוי כחוט השערה [עאכו"כ פרצות גדולות] בעיקר ויסוד היהדות, "העיקר", הוא הוא הקטנות הדעת.
נשאר רק להבין כיצד התדרדרנו למצב כזה, שעיקר העיקרים של היהדות נדמה כאיזה דרוש בעלמא שכל אחד יכול לשחק בו כרצונו, ויש כזו אדישות בנוגע אליו.
להבין, כדי להתעורר ולנקוט צעדים על להבא לתקן ולמנוע, לפחות אצלנו.

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 6:45 pm

זאב ערבות כתב:
ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה

מן הסתם אתה צודק ולמרבית האנשים היודעים בכלל מכל הנ"ל זה סתם קצת בידור... (דרך אגב, לא קראתי אף אחד מהם מכיוון שזה בזבוז זמן), ולא איכפת להם אך זאת לא אומרת שזו לא בעיה רצינית ושלא צריך לטפל בה. לדבריך גם לא היו צריכים להתענין בשבתי צבי ודומיו ובכל הכתות למיניהם שכן את רוב האנשים זה לא מעניין או כאן באמריקה מדוע טרחו להוציא את הקונסרבטיבים והרפורמים מחוץ ליהדות? האם למישהו בקהילה שלך למשל זה איכפת או שמעניין אותו? האם זה בסדר שיקום לו איזה אדם בנש"ק שכנראה השתבשה דעתו ויקים חסידות ושחסידיו ייחסו לו תכונות של... ואנחנו נשב ונשתוק ונגיד הניחו לו? ולו זה היה אחד שכולם מכירים בו שהשתגע - ניחא, אך יש היום כמה וכמה שאמנם לא מתקרבים לאותה תת רמה אך גם אצלם מתיחסים אל מנהיגיהם כאל אלילים, ומה נאמר על תנועות כמו שובו בנים שלא רק שלא הוקיעו אותם אלא אף הגינו עליהם בבית המשפט! האם גם זה בגדר הנח להם? תץנועה שכל מטרתה היא זימה ממש כמו ש"צ.

החברים בקהילה זו לא שומרים שבת? לא מניחים תפילין? אז מה אם הם עושים באבא מאדמו"ר שלהם?!
אצל ש"ץ ימ"ש היו עוברים על לאוין שבתורה בהיתר, אין זה דמיון בכלל

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ישראליק » ג' ינואר 23, 2024 6:51 pm

צופה_ומביט כתב:
ישראליק כתב:חוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.
וזהו הסיבה שהרבנים והעסקנים לא מדברים מזה, כי אם יש איזה קטנות הדעת באיזה קהילה לא צריכים לעשות מזה פצצה

חבל שאתה מלעיג, חבל שאתה מקטין, חבל שאתה מקשר דברים למה שאינם קשורים, והכי חבל שעיקרי העיקרים של יסודות התורה לא נחשבים מספיק בעיניך.
זה לא "קטנות הדעת באיזה קהילה".
זה "קהילה של כמה מאות משפחות, אלפי יהודים, במרכז בני ברק, עם מוסדות וילדים רכים בחורים צעירים ואברכים, ממרכז היהדות המיוחסת, הנושאת עליה את שם השושלת הכי ארוכה ורצופה בחסידות בן אחר בן מזמן הבעש"ט, מחנכת בריש גלי להדיא ולכתחילה לעבודה זרה".

העדר החרדה ופחד ממש לכל זיז ושינוי כחוט השערה [עאכו"כ פרצות גדולות] בעיקר ויסוד היהדות, "העיקר", הוא הוא הקטנות הדעת.
נשאר רק להבין כיצד התדרדרנו למצב כזה, שעיקר העיקרים של היהדות נדמה כאיזה דרוש בעלמא שכל אחד יכול לשחק בו כרצונו, ויש כזו אדישות בנוגע אליו.
להבין, כדי להתעורר ולנקוט צעדים על להבא לתקן ולמנוע, לפחות אצלנו.

כל עוד שזה לא נכנס באי קיום מצוות ח"ו או לעבור על לאווין ח"ו - זה בדיחה גדולה,
ומקרוב ידענו שגם החסידים שם מתביישים מזה, וזה לא מסכן הגזע ולא החצר, כי הרבי הבא/דור הבא לא ימשיך עם השגיונות

צופה_ומביט
הודעות: 4779
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' ינואר 23, 2024 6:55 pm

אוי, הגענו למצב שצריך לצטט את ההלכות הראשונות ביותר ברמב"ם, המצוות הראשונות - עשה ול"ת - במניין המצוות:

"המצוי הזה הוא אלהי העולם אדון כל הארץ.
וידיעת דבר זה מצות עשה שנאמר אנכי ה' אלהיך, וכל המעלה על דעתו שיש שם אלוה אחר חוץ מזה עובר בלא תעשה שנאמר לא יהיה לך אלהים אחרים על פני, וכופר בעיקר שזהו העיקר הגדול שהכל תלוי בו".

ר' גרונם יקום פורקן
הודעות: 200
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 7:54 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ר' גרונם יקום פורקן » ג' ינואר 23, 2024 7:07 pm

ישראליק כתב:הרב זאב, רציתי להודיע לך שלרוב אנשים מהשורה מעניין מה שקורה בקהילה שהדפיסו ספר הברית שהבאת לעיל אלף פעמים פחות מבעית שולים, כפי שציינת, וחוץ מכמה חכמים שיירשו ההתנגדות על חסידות וכל דבר אצלם הוא עבודה זרה, כמו אותו איש שראה בכל זיז ופסיע שתי וערב, זה לא מעניין שום אדם.


ישראליק כתב:כמו שכתבתי לעיל, כל אחד עם עבודה זרה/שתי וערב - שלו


למקרה שמישהו לא הבין את הרעל הנוטף, כוונתו לזה:
שתי וערב.png
שתי וערב.png (195.59 KiB) נצפה 2257 פעמים


יש כאן קואליציה מעניינת, המורכבת ממר ישראליק ומר קרית מלך, שמחרפים נפשם בהגנה על עובדי גילולים, ולא בפעם הראשונה.
נערך לאחרונה על ידי ר' גרונם יקום פורקן ב ג' ינואר 23, 2024 7:40 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 39 אורחים