בריה נמוכה כתב:זאב ערבות כתב:הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו
סרטון איך שהרבי משוואנצונעס שר שיר זה עם חסידיו בטקס החופה שמיועד כיום בחצרו טקס חיזוק השוואנצונעס
ולחסומים?
יש אולי בפרומט אחר?
בריה נמוכה כתב:זאב ערבות כתב:הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו
סרטון איך שהרבי משוואנצונעס שר שיר זה עם חסידיו בטקס החופה שמיועד כיום בחצרו טקס חיזוק השוואנצונעס
עזריאל ברגר כתב:רק שיהיה ברור:
אינני סבור שהם צודקים בדרכם.
ואעפ"כ סבורני שאין שום מצוה לעסוק בגנותם של ישראל.
אברהם שרייבר כתב:עזריאל ברגר כתב:רק שיהיה ברור:
אינני סבור שהם צודקים בדרכם.
ואעפ"כ סבורני שאין שום מצוה לעסוק בגנותם של ישראל.
זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.
זאב ערבות כתב:אברהם שרייבר כתב:עזריאל ברגר כתב:רק שיהיה ברור:
אינני סבור שהם צודקים בדרכם.
ואעפ"כ סבורני שאין שום מצוה לעסוק בגנותם של ישראל.
ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.
אברהם שרייבר כתב:זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.
אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...
בן מיכאל כתב:לא איסורי כרת, אבל התירו הרבה איסורים שבין אדם לחבירו, ובפער משמעותי משאר חלקי עם ישראל, גם כאלו שהדרדרו במחלוקות למקומות לא רצויים.
אברהם שרייבר כתב:זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.
אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...
אברהם שרייבר כתב:אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...
אברהם שרייבר כתב:זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.
אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.
"כשהרגשתי את לחיצת היד שלו כאילו פגע בי ברק. הסתרתי את ידי בשרוול. נכנסנו למכונית ומיהרנו הביתה. בלי לעצור כדי להשיב לשאלותיה של אשתי המודאגת ניגשתי לעריסה שבה ישן בני הקטן, הושטתי את ידי וליטפתי את ראשו כדי שירגיש גם הוא את חום מגעו של סטאלין".
תיאורים מדהימים שתיארו אנשים מבוגרים שישבו מול סטאלין ימ"ש: פועלת טקסטיל בשם ל. לוז'צ'ניקובה: "ישבתי מוקסמת ולא יכולתי לגרוע את עיני מפניו של החבר סטאלין". פועל טקסטיל אחר, א. קארבה כתב: "כאשר שמענו, דוסאיה ואני, שהחבר סטאלין ינאם בפנינו למחרת היום, אינני יודע איך נראיתי אני אבל פניו של דוסאיה הסמיקו, אורו. עיניו קרנו ממש".
דברים אלו לא נכתבו כתעמולה ולא היתה זו התלהמות של קהל נלהב. זה מה שכתבו אנשים אלו לעצמם ביומנם. לראות אותו היה אירוע אדיר. כמובן, שלא היה זה תוצאה של איזה כוח על טבעי של האיש אלא שבאמצעות תעמולה שאין לה אח וריע פוארה והוערצה דמותו של אדם זה. אך לאחר כל זה התחושות שחשו ותיארו אותם פועלים היו אמיתיות. הם באמת חשו כך. הם שוכנעו שלפניהם עומד אדם גדול וכעת כשברור להם שזה כך פרצו בהם תחושות אמיתיות של עומד לפני אדם גדול.
ולא היו אלה רק פועלים נבערים שחשו כך. הנה דברים שכתב אחד האנשים החכמים והמשכילים ביותר ברוסיה של אז, סופר הילדים קורניי צ'וקובסקי, בתארו את הופעתו של סטאלין בקונגרס הקומסומול: "משהו יוצא דופן קרה לקהל הנוכחים. הסתכלתי סביב. כל הפנים היו מלאי אהבה ורוך, רוויי השראה. כל אחד מאיתנו היה מאושר לראותו, פשוט לראותו. הגבנו ביראה לכל תנועה שלו. מעודי לא חשבתי שאני מסוגל להרגיש כך. פסטרנק ואני חזרנו הביתה ושנינו התמוגגנו מרוב אושר".
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.
דרומי כתב: כל הפלפולים בגדר עבודה זרה והמסתעף מיותרים ורק מפריעים - ולא קשורים.
עקביה כתב:ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.
מזעזע ומחליא.
מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.
אברהם שרייבר כתב:עקביה כתב:ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.
מזעזע ומחליא.
מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.
מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...
כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות
אברהם שרייבר כתב:מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...
בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:עקביה כתב:ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.
מזעזע ומחליא.
מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.
מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...
וכשמדובר, מה לעשות, בעבודה זרה רח"ל, אז מה אמורים לעשות?
עקביה כתב:אברהם שרייבר כתב:מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...
קראת את הקובץ האחרון?
אם לא, קרא אותו בבקשה, ואם כן, מה פשר סימן השאלה לאחר המילה 'בכת'?
מדוע נשמת וקה אכסוף טוב יותר משטריימל וקוגל?
אתה תופס סממנים חיצוניים כלשהם ומתעלם מכל מה שנמצא מעבר להם.
אברהם שרייבר כתב:עוד לא.
כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות
כדכד כתב:עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות
עקביה כתב:אברהם שרייבר כתב:עוד לא.
קרא, ואח"כ נדבר.
(אף כי מוזר מאד שהדברים הקשים שיש כאן באשכול מתקבלים אצלך בשוויון נפש).
צופה_ומביט כתב:כדכד כתב:עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות
כמובן רק בתנאי שזו לא ע"ז.
וחזר הדין.
מקוה שגם לשיטתיה דמר מותר לומר עכ"פ שקבוצה זו ושכמותה הן סכנה ומקום סכנה כי הן מהלכות על חבל דק מאד מאד התלוי באובנתא דלבא שבין ע"ז ללא ע"ז, ומוסרות דבר דק וחמור זה להמון עם וילדים קטנים.
עיין דברי הגר"ש אלתר שליט"א שהובאו לעיל, ובאמת דברים פשוטים הם.
או שפשוט שכחנו לגמרי מה פירוש עבודה זרה [וחיים בזה בדמיונות על שוטים פרימיטיבים שמשתחווים לבובות ומביאים להם אורז], וגם בלי "עבודה" - מהו איסור האמונה והדעה "לא יהיה לך אלהים אחרים על פני", וצריך לחזור וללמוד היטב את הלכות יסודי התורה והלכות עבודה זרה. "העיקר", כמו שקוראים לזה חז"ל והרמב"ם.
זה חשוב לא פחות מללמוד הלכות לשון הרע. [שלכו"ע לא מצינו שנקראות "העיקר"].
זאב ערבות כתב:כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות
כנראה יש לך איזו אגנדה עם לשון הרע... לדבריך אין להתריע על ע"ז הקיימת אצלינו משום לשון הרע השקולה
אברהם שרייבר כתב:עקביה כתב:אברהם שרייבר כתב:עוד לא.
קרא, ואח"כ נדבר.
(אף כי מוזר מאד שהדברים הקשים שיש כאן באשכול מתקבלים אצלך בשוויון נפש).
יתכן שאלו הדברים הקשים יתהפכו באיזה יום לדמיונות בעלמא... כפי שכבר קרה בעבר...
אברהם שרייבר כתב:בברכה המשולשת כתב:אברהם שרייבר כתב:עקביה כתב:ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.
מזעזע ומחליא.
מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.
מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...
וכשמדובר, מה לעשות, בעבודה זרה רח"ל, אז מה אמורים לעשות?
וחוזר חלילה
כדכד כתב:עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות
כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 315 אורחים