מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תנא לפני 200 שנה?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
אברהם שרייבר
הודעות: 161
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ד' יוני 05, 2024 10:21 pm

הוה אמינא כתב:
אברהם שרייבר כתב:
הוה אמינא כתב:
אברהם שרייבר כתב:
צופה_ומביט כתב:תרשה לי לחלוק עליך. הם עצמם לוקחים את זה לגמרי ברצינות. ועל אלף מילין אחורה מזה הרעישו הראשונים עולמות מסכנת עבודה זרה.
אוי לנו שהתקיים בנו: "עבודה זרה היא דזל".
וגם לו יהי כדבריך, את האלימות כלפי אחרים אי אפשר לפטור בנעבעך, כי היא ממשית, לפחות עליה אי אפשר להתווכח.

לדאבונינו, אלימות ואכיפות יש בכל קבוצה, בין בחסידים, בין ביעקים, ובין אצל מתנגדים, פחות או יותר, וזה לא מצדיק להוציא קבוצה אחת מהכלל לשים אותם בהיקף ובמגדיל...

ההבדל "הקטן" הוא שאם יש אלימות ביעקים (ולא שמעתי על זה מעולם) או אצל מתנגדים, זה השוליים של השוליים שלהם, והתירוץ הוא שעלה למישהו האימפולסיביות לראש, ומעולם לא הנציחו את זה בכתב ובדפוס. ק"ו לא בכזאת גאווה ושמחה, וק"ו בן בנו של, לא במנוקד וצבעוני לילדים!!
כזאת מושחתות הנפש, לא היה מיום בריאת העולם.
אולי למעט דור המבול, שלא נשאר לנו תיעוד מכל מה שעשו שם.

כל אחד ממעיט ומגדיל לפי טעמו ורוחו, הכל תלוי בנקודת מבט...

חלש.
תפנה למי ששלחך אל ההגנה, שישלחו דובר מוצלח יותר.

אני גאה להציג הפרספקטיבה שלי...
אני סובר כרוב אנשים, שזה שגעון גדול והגזמה מופרזת,
ובעיני, אלו שמקשרים זאת לדור המבול, דור הפלגה, עבודה זרה, גילוי עריות, שפיכות דמים, חורבן בית המקדש, ת"ח ות"ט, תתנ"ו וכו', הם לא פחות מגזימים וכו'...

הוה אמינא
הודעות: 1483
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי הוה אמינא » ד' יוני 05, 2024 10:26 pm

.
נערך לאחרונה על ידי הוה אמינא ב ה' יוני 06, 2024 9:01 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

יושב הארץ
הודעות: 798
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יושב הארץ » ד' יוני 05, 2024 10:53 pm

צילום מסך 2024-06-05 225600.png
צילום מסך 2024-06-05 225600.png (429.22 KiB) נצפה 1925 פעמים
קבצים מצורפים
מלך על כל הארץ.mp3
(444.73 KiB) הורד 88 פעמים
נערך לאחרונה על ידי יושב הארץ ב ד' יוני 05, 2024 10:58 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

אברהם שרייבר
הודעות: 161
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ד' יוני 05, 2024 10:56 pm

הוה אמינא כתב:ומה שענית על זה מגוחך לחלוטין

לא יותר מגוחך מלומר שלא היתה כזאת מושחתות הנפש, מיום בריאת העולם...

דרומי
הודעות: 9153
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » ד' יוני 05, 2024 11:23 pm

החוברת שהועלתה בה אין בה שמץ של עבודה זרה. יש בה הרבה טיפשות ונאיביות המעורבת ברשעות מסויימת. וככל שהטיפשות יותר גדולה ובולטת, כך יותר מובן שאין כאן שום דבר רציני ואמיתי. אנשים מבוגרים שמתנהגים כמו ילדים קטנים, זה מה יש כאן. אין כאן 'קרומקייט' אלא 'פוסטקייט'.

[אגב, יש גם להפליא את הכשרון האדיר לכתוב חוברת גדולה בלי דבר תורה אחד... באופן שאפשר להכניס בבית הכסא לכל הדיעות].

ועל כגון אלו אמרו: כמה רחמנות על מי שהתורה אוסרת לרחם עליו...

אברהם שרייבר
הודעות: 161
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ד' יוני 05, 2024 11:35 pm

יושב הארץ כתב:
צילום מסך 2024-06-05 225600.png

הוא אומר שלא ילחמו עם מי שרוצה לעבור בדרך האדמו"ר...
היפך ממה שכתבת לעיל
(אני מצהיר שוב שאיני חסיד וויזניץ...)

יושב הארץ
הודעות: 798
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יושב הארץ » ד' יוני 05, 2024 11:38 pm

אברהם שרייבר כתב:הוא אומר שלא ילחמו עם מי שרוצה לעבור בדרך האדמו"ר...
היפך ממה שכתבת לעיל

הפוך. הוא טוען כנגד המתיפייף, אלא צריך להפילו ולא איכפת שיתמוטט העיקר...

צופה_ומביט
הודעות: 4885
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' יוני 05, 2024 11:39 pm

מצ"ב צילום סימניה [לסידור?]:
תמונת ראש הכת ומעליה כיתוב:
"דע לפני מי אתה עומד" שטעל זיך פאר די הייליגע צורה יעדע מינוט

דע.pdf
(249.79 KiB) הורד 105 פעמים

נ.ב.
רציתי שרק יהיה כקובץ מצורף, משום מה הוא מכניס את זה כתמונה.
קרה לי עוד פעמים ואיני יודע כיצד משנים את זה.
אשמח לעזרה טכנית לסילוק הגועל מעיני הציבור.

קו ירוק
הודעות: 5813
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי קו ירוק » ד' יוני 05, 2024 11:39 pm

לא הבטתי באשכול הזה מאז שנפתח (הכותרת לא הצדיקה), ומשום מה פתחתי.
אי אפשר לומר שהם עובדי עבודה זרה ממש (אף שדומה מאוד), כי הם מטורפים. ליתר דיוק זה אמוק, לא טירוף מוכר.
אבל מביך מאוד ומצער.
מישהו שם לב כמה פעמים מופיע בעלון לדוגמא שהעלה לעיל המילה 'קדש' או שורשה בלשון הקודש וביידיש?

כמה טיפש הוא המנהיג שלהם שבחר בדרך כל כך עקלקלה. ואם כבר כבוד, מה יזכרו ממנו לדודות..
אין לו תקנה. מקנא ורודף כבוד שהקנאה והכבוד הוציאה אותו מן העולם.
פרקטית: 10-15 שנה והדבר הזה ייכלא מעצמו מן העולם.

מעניין איזו ישיבה מוסד ישכרו את המבנים הענקיים שיוקמו בהון תועפות ברחוב עזרא, אחרי שההדבר הזה יכלה..
נערך לאחרונה על ידי קו ירוק ב ה' יוני 06, 2024 1:49 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

אברהם שרייבר
הודעות: 161
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ד' יוני 05, 2024 11:44 pm

צופה_ומביט כתב:מצ"ב צילום סימניה [לסידור?]:
תמונת ראש הכת ומעליה כיתוב:
"דע לפני מי אתה עומד" שטעל זיך פאר די הייליגע צורה יעדע מינוט

למה זה יותר גרוע מחסידי ... שמצווים לחשוב מצורת הרבי כשעוסקים ב... ?!
כמו שכתבתי לעיל, שכל החצירות הם אותו דבר, וכאן מגזימים יותר על המידה

קו ירוק
הודעות: 5813
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי קו ירוק » ד' יוני 05, 2024 11:46 pm

כי שם הם אוחזים שזה כמו רבי יוחנן...
אף שאני חושב שזה קרוב להיות בן ט' מידות.

לבי במערב
הודעות: 9326
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ה' יוני 06, 2024 12:12 am

אברהם שרייבר כתב:למה זה יותר גרוע
הוה אמינא כתב:חלש. תפנה למי ששלחך אל ההגנה, שישלחו דובר מוצלח יותר.

אברהם שרייבר
הודעות: 161
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ה' יוני 06, 2024 12:15 am

הרב לבי,
אליך יש לי דרך ארץ... איך אני יכול להוכיח לך שאיני חסיד וויזניץ ולא נשלחתי להגין?
חוץ אם אתם סתם רוצים להציק ולטרול...

לבי במערב
הודעות: 9326
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי לבי במערב » ה' יוני 06, 2024 12:17 am

אינני חושד במר שחסיד ויז'ניץ (על כל ענפי') הוא, ולא נתכוונתי אלא להעיר כי הטיעון (המעביר את הקושי לכתפי' של קהלה נוספת) אינו מוצלח במיוחד.

אברהם שרייבר
הודעות: 161
הצטרף: ה' פברואר 22, 2024 12:05 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אברהם שרייבר » ה' יוני 06, 2024 12:19 am

לבי במערב כתב:אינני חושד במר שחסיד ויז'ניץ (על כל ענפי') הוא, ולא נתכוונתי אלא להעיר כי הטיעון (המעביר את הקושי לכתפי' של קהלה נוספת) אינו מוצלח במיוחד.

נו נו, איני עו"ד מקצועי...

יושב הארץ
הודעות: 798
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יושב הארץ » ה' יוני 06, 2024 12:31 am

המנהיג ודאי לא מכוון לשם עבודה זרה רק להשליט עצמו עליהם במנפולציות.

אבל לכא' הם כן עובדים ע"ז הם לוקחים זאת ברצינות תהומית שהוא מלך הארץ ומתפללים עם עיניים פתוחות אליו ומכבדים אותו יותר מה' ושמים את ספריו מעל התנ"ך, אולי הם אנוסים ושוטים אבל עבודה זרה ודאי יש כאן.

בי"ב שבט האחרון לא התביישו ושמו שלט ענק עם תמונתו מעליו עם המילים "אני אני הוא ואין מידי מציל", גם עבודה זרה וגם איום ברצח למי שיעזוב...
קבצים מצורפים
צילום מסך 2024-06-06 004415.png
צילום מסך 2024-06-06 004415.png (756.01 KiB) נצפה 1707 פעמים
נערך לאחרונה על ידי יושב הארץ ב ה' יוני 06, 2024 12:46 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

פרנקל תאומים
הודעות: 4500
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' יוני 06, 2024 12:32 am

דרומי כתב:החוברת שהועלתה בה אין בה שמץ של עבודה זרה. יש בה הרבה טיפשות ונאיביות המעורבת ברשעות מסויימת. וככל שהטיפשות יותר גדולה ובולטת, כך יותר מובן שאין כאן שום דבר רציני ואמיתי. אנשים מבוגרים שמתנהגים כמו ילדים קטנים, זה מה יש כאן. אין כאן 'קרומקייט' אלא 'פוסטקייט'.

[אגב, יש גם להפליא את הכשרון האדיר לכתוב חוברת גדולה בלי דבר תורה אחד... באופן שאפשר להכניס בבית הכסא לכל הדיעות].

ועל כגון אלו אמרו: כמה רחמנות על מי שהתורה אוסרת לרחם עליו...


לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?

קו ירוק
הודעות: 5813
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי קו ירוק » ה' יוני 06, 2024 1:51 am

פרנקל תאומים כתב:לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?

הרי כל איש מישראל הוא חלק אלוה ממעל שהבורא האציל....

בברכה המשולשת
הודעות: 14261
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יוני 06, 2024 8:31 am

אברהם שרייבר כתב:
בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:
בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:הוגדר ע"י התורה או ע"י מונחים אקדמיים?

א. הוגדר ע"י מונחים אקדמיים (ככה"נ, אינני יודע מה מקור ההגדרות והאפיונים שהובאו לעיל).
וכל שכתבתי הוא שהמושג הנ"ל "כת" הוא אכן דבר האסור לחלוטין ע"פ התורה"ק.
ב. משל למה הדבר דומה, לדיון הלכתי בעניין הקשור להתפלת מים.
עצם המושג יוגדר ע"י משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הרלוונטי), ואז ניתן לדון מה אומרת ההלכה בעניין זה.
ג. כנ"ל לגבי דיון בעניין שקלול תמורות. תחילה מוגדר הדבר ע"פ משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הכרלוונטי), ואז ניתן לדון בהשלכותיו ההלכתיות והתורניות בכלל.

הוגדר והוגדר ולדיון הלכתי עדיין לא הוגענו...


ע"ז איננה הלכה?

יש רב או פוסק בישראל (איני מדבר על אנשים שגולשים באינטרנט יומם ולילה ומגדירים את עצמן גוגל [-גדול] הדור) שהגדיר קבוצה זו כעובדי עבודה זרה?


יסלח לי כת"ר שליט"א, אך הטוען שאין זו עבו"ז הוא הזקוק להביא פסק מנומק מגדול בישראל מדוע אין זו עבו"ז.

אותה אבקש
הודעות: 495
הצטרף: ג' אוקטובר 17, 2017 10:15 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אותה אבקש » ה' יוני 06, 2024 8:58 am

אברהם שרייבר כתב:
אותה אבקש כתב:קשה להבין איך ישנם כאן כאלו שבדרך כזו או אחרת מנסים להצדיק ולחפות על הפשע בדיוני הבל אם זה 'כת' או 'לא כת', ואם הדבר מוגדר אקדמית או תורנית,
היוצא ברורות מהחוברות שהובאו כאן ומהמתפרסם אודותיהם שמדובר במקום שגורם וגרם סבל וכאב במכוון ליהודים תמימים.
האם יש דרך להצדיק דבר נוראי כזה?

האם כבודו קרא פעם ספרים של היוצאים בשאלה? איזה סבל וכאב [על פי דבריהם] הם סבלו במסגרת היהדות החרדית?!

לכל היותר מדברים פה על קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום, והתנפלו עליהם ברציחה, לשון הרע ורכילות שאין כדוגמתה, מגעיל!

סבל וכאב לאדם פרטי זה דבר שיתכן בכל מסגרת, וכל אדם שייצא ממסגרת יוכל לספר שסבל שם, בלא קשר לחילוניות או חרדיות.
עאכו"כ, סבל וכאב שנגרם ע"י אדם פרטי בתוך מסגרת כלשהיא. כי אנשים רעים יש בכל מקום, רק שהסובל תולה זאת במסגרת עצמה.
[וכמש"כ אודות יוצאים בשאלה שאכן זהו ענינם במקרים רבים].
הקבוצה כאן מטילה אימה בעצם מהותה והווייתה על אנשיה, בולמת כל אפשרות למחשבה ויישוב הדעת שאין לך סבל גדול מזה.
הופכת את הקשר המשפחתי לתלוי לחלוטין במידת הקשר של האדם למנהיג, דבר שגורם לדריכות מתמדת, חשדנות וחוסר ביטחון.
כמו"כ, מתעללת בבני משפחות אנשיה, מפילה חיתתה על הציבור, וכו' וכו'.
[פשוט לא כאן הזמן והמקום להאריך, בדברים הגלויים ובקדל"פ והרינונים שבדר"כ מצדיקים את עצמם במקרה שלהם (וכזיוף שנטען פה אודות 'ויבוא מלך הכבוד' כשהפס' מופיע בהדרו בכותרת המאמר הראשון החוברת שצורפה כאן)].
הרצון לכתוב שיש כאן 'קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום' אינו מתקבל על הדעת.
[אם תראה משוגע הולך ברחוב ומרביץ לאנשים, גם תאמר שמדובר בסה"כ באחד ש'מגזים בגדול', ואינך מבין מה רוצים ממנו, ו'נעבעך' וכו', הבלים (כאן זה לא רק משל אלא מציאות)].

ולהרב 'רציני' שחושש מהשאלת השם 'כת' למגזר החרדי כולו, אל לך לחשוש, המגזר החרדי אינו כת וכן אינו עונה לכמעט אף דבר מהקריטריונים המתוארים,
ומאפיינים כיתתיים יש בכל קהילה כמעט, ואין הכרח שמדובר במשהו שלילי.
אם עקב חששות אלו לא נוקיע כתות אמיתיות בתוכינו, הרי שנייצר כר נוח לצמיחת כתות, וזה כבר יהא כתם עלינו.


דרומי
הודעות: 9153
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » ה' יוני 06, 2024 2:37 pm

הטיפשות בחוברת שהועלתה עוברת כל גבול.

לדוגמא, כל הסיפור על אותו חסיד שכיתת רגליו שעות רבות כדי לראות בזיו פניו של בן האדמו"ר. כידוע, אחיו של מנהל העדה דנן הוא בן אדמו"ר בדיוק כמוהו...

כך גם התיאורים המצמררים על אביו של מנהל העדה, הרבי הקדוש והטהור ז"ל, שבשנותיו האחרונות לא בדיוק ידע מי ומה... איך התיאורים הללו אמורים לחזק אצל הילדים את ההילה הקדושה שמסביבו?

שימו לב גם שאין שום דבר תורה מפיו של מנהל העדה, אין שום 'מופת' שעשה, או סתם סיפור על גדולתו ומעשיו הטובים. סתם חזרה על סיסמאות נבובות שוב ושוב, בבחינת "לשכנע את המשוכנעים" ואולי גם זה לא.

חבל לבזבז את הזמן לחפש שם איזה 'שיטה' עמוקה ועקומה. זו פשוט ריקנות לשמה.

צופה_ומביט
הודעות: 4885
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' יוני 06, 2024 2:41 pm

איש לא אמר שהיא עמוקה. אבל זו שיטה, עקומה, ואסונית.
[ריקנות זה העדר, שלילה. כאן יש בהחלט שיטה "חיובית"].
לגבי עומק, אדרבה, כלפי לייא. עבודה זרה זה הדבר הכי קל בעולם. רציחה ומידות מושחתות והפקרות זה הדבר הכי קל בעולם.
יהדות אמיתית ואמונה אמיתית ועבודה אמיתית היא הדבר העמוק.

דרומי
הודעות: 9153
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » ה' יוני 06, 2024 2:46 pm

מדות מושחתות ומופקרות צומחות כשיש ריקנות. הבור ריק, נחשים ועקרבים יש בו. וזה בוודאי קיים ובוהק.

אבל עבודה זרה, מאז שאנשי כנסת הגדולה ביטלו את היצר אליה, אינה באה כ"כ בקלות בימינו.

הפתגם "מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור", עד"מ, אין בו שום שמץ של עבודה זרה.

כך גם (להבדיל כו') דברי הח"כ הידוע בענין ה"מזבלה" אין בהם שמץ של עבודה זרה. סתם פוליטיקה ריקנית.

פרנקל תאומים
הודעות: 4500
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ה' יוני 06, 2024 3:30 pm

קו ירוק כתב:
פרנקל תאומים כתב:לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?

הרי כל איש מישראל הוא חלק אלוה ממעל שהבורא האציל....

ברור שזה יהיה התירוץ האולטימטיבי, אבל זה חלש מינוס, כי אי הכי אין נפק''מ בין המנהיג המגלומן ובין חסידיו האומללים, כולם חלק אלוק ממעל, ועכ"ח שלא לזה התכווין המשורר..

באר בשדה
הודעות: 495
הצטרף: ד' אוגוסט 21, 2019 10:39 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי באר בשדה » ה' יוני 06, 2024 3:34 pm

יושב הארץ כתב:
צילום מסך 2024-06-05 225600.png
צילום מסך 2024-06-05 225600.png (103.01 KiB) נצפה 1410 פעמים

וכאותו שהִרבה להתקוטט ולרדוף עד-כדי-גיחוך אחר 'כיבודים' למיניהם, ולתוהים מה לו כך נענה ואמר: "מה לא עושים בשביל כבוד"...

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2304
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ו' יוני 07, 2024 1:59 pm

יושב הארץ כתב:בי"ב שבט האחרון לא התביישו ושמו שלט ענק עם תמונתו מעליו עם המילים "אני אני הוא ואין מידי מציל", גם עבודה זרה וגם איום ברצח למי שיעזוב...

אין בדברי הבאים משום הסכמה כלל עם השיטה העקומה המבזה את כל ההולכים בה בפרט, ואת דרך החסידות בכלל, ומכל מקום האמת ניתנה להיאמר:

הפסוק הנ"ל לא מכוון לעבודה זרה ואף לא איום ברצח... הוא משמש כמשקל לשיטתם הקלוקלת: "אני-אני הוא", היינו הרבי ה'קדוש' הוא ה"אני" היחיד בהאי עלמא, "ואין", כאשר אדם מבטל את ישותו, הרי זה "מידי מציל" מציל מיד י' סכנות ל'אמונה' ברבי...

יושב הארץ
הודעות: 798
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' יוני 07, 2024 3:44 pm

ארזי ביתר כתב:הפסוק הנ"ל לא מכוון לעבודה זרה ואף לא איום ברצח... הוא משמש כמשקל לשיטתם הקלוקלת: "אני-אני הוא", היינו הרבי ה'קדוש' הוא ה"אני" היחיד בהאי עלמא, "ואין", כאשר אדם מבטל את ישותו, הרי זה "מידי מציל" מציל מיד י' סכנות ל'אמונה' ברבי...


עבודה זרה זה שיודעים שיש אלוקים ועובדים את משמשיו, כאן החידוש שהרבי הוא האלוקים אין עוד מלבדו..

ואגב, מה עם שאר האדמורי"ם והצדיקים וחסידיהם? הם גם צריכים להיות בטלים להאי יחיד בהאי עלמא?

כדכד
הודעות: 8492
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כדכד » א' יוני 09, 2024 6:05 pm

מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

צופה_ומביט
הודעות: 4885
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » א' יוני 09, 2024 6:18 pm

כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.

צופה_ומביט
הודעות: 4885
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » א' יוני 09, 2024 6:22 pm

קיבלתי באישי ע"מ לפרסמו באשכול.
כנראה שר"ש שפיצר מסר איזו שיחה בעניין "אמונת צדיקים בדורנו", כנראה להצדיק כל מיני רעיונות והנהגות בזה, והמכתב בא כנגד זה.
יש שם גם כתובת מייל להערות והארות.
מצ"ב.
קבצים מצורפים
‏‏מכתב לרש שפיצר.pdf
(86.49 KiB) הורד 204 פעמים

כדכד
הודעות: 8492
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי כדכד » א' יוני 09, 2024 6:43 pm

צופה_ומביט כתב:
כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.

התכוונתי מי אמר שרק זה

אליסף
הודעות: 1213
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 6:11 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי אליסף » א' יוני 09, 2024 9:38 pm

.
נערך לאחרונה על ידי אליסף ב ב' יוני 10, 2024 1:49 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

דרומי
הודעות: 9153
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי דרומי » א' יוני 09, 2024 10:09 pm

כדי לפתור את הבעיה צריכים לחקור בדוגמא שהביאו מימי מנשה המלך וכו'.

מה באמת היה יהודי אמור לעשות אז, כשראה שהמלך הבנש"ק 'משתגע' (במחכ"ת וכו')?

האם יש התייחסות ברורה בספרים מה היו יהודים פשוטים אמורים לעשות בימי אחז, מנשה, אמון וכו'?

בברכה המשולשת
הודעות: 14261
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' יוני 09, 2024 10:30 pm

דרומי כתב:כדי לפתור את הבעיה צריכים לחקור בדוגמא שהביאו מימי מנשה המלך וכו'.

מה באמת היה יהודי אמור לעשות אז, כשראה שהמלך הבנש"ק 'משתגע' (במחכ"ת וכו')?

האם יש התייחסות ברורה בספרים מה היו יהודים פשוטים אמורים לעשות בימי אחז, מנשה, אמון וכו'?


להקשיב לנביאי האמת, שהוכיחו את המלכים ואת העם.

צופה_ומביט
הודעות: 4885
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי צופה_ומביט » א' יוני 09, 2024 10:35 pm

כדכד כתב:
צופה_ומביט כתב:
כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.

התכוונתי מי אמר שרק זה

הוא מצד השכל.
כלומר, אה"נ שעובדי ע"ז פשוטים לא מתעמקים ברעיונות ומבחינתם יש הרבה כוחות רוחניים כמניין הכוחות הפועלים בעולם, והם הם אליליהם. אבל במציאות תמיד היה ויש אצלם כוחות ראשיים לעומת כוחות קטנים וטפלים, ובכל אומה ולשון היו ראשי האלילים, בדר"כ זו"נ.
ועל גבי זה בדר"כ יש להם מיתוס בריאה כיצד נתהווה הכל [=אותם הכוחות הנ"ל גופא] ובזה בדר"כ אין ברירה אלא להגיע לכוח אחד קדמון שהוא ברא את עצמו, או שנים לכל היותר אא"ט.
כלומר הרי הם באים להסביר לעצמם את העולם, והיינו הן מה שיש לפנינו - והן כיצד נהיה. ומכאן מגיעים להנ"ל.

ומעתה לעניין הפולחן, עבודה זרה: בדר"כ הם עובדים את המון הכוחות, או את ראשיהם. בעיקר אתמי שהכי נוגע להם ומשפיע עליהם וכו'.
ומעט שבמעט עובדים את הראשון ו/או הקדמון, שכן הוא לשיטתם אין לו נגיעה לבריאה כעת אלא רק ברא אותה, אבל לא הוא פועל בה כעת, והא קמן שהעולם נראה מלא כוחות רבים ושונים ולא אחד. ומזה מוכח שאותו האחד הקדמון אינו הפועל כעת בבריאה, וממילא מה טעם יש בכלל לעובדו, כך לשיטתם. ואלו העובדים אותו הוא בעיקר בפילוסופיה או מדיטציה ופחות בעבודה מעשית.
ואלה הם דברי הגמרא בסוף מנחות.

אמונת ישראל היא אמירה מדהימה: הויה הוא האלקים. יש מקור אחד לכל הבריאה - והוא הוא בעצמו שעדיין הכוח היחיד הפועל בה. למרות ובניגוד לכל ריבוי ושינוי הכוחות שרואים בעולם. מכאן יש להעמיק לאין חקר אבל א"א כעת.

ומכאן:
שייך עבודה זרה להמון כוחות תוך התעלמות מכיצד נבראו, ועד כדי סילוק הדבר לגמרי מן הדעת.
ויש גם עבודה זרה של המון כוחות תוך ידיעה אודות מקור אחד קדמון לכולם.

אבל מה בוודאי שאין?
אין עבודה זרה לכוח אחד קדמון שאין עוד מלבדו.
שכן עבודה כזו אינה זרה אלא עבודת אמת. ולכל היותר היא טעות במצוות ו/או כפירה בתורה מן השמים, אבל לא ביסוד האמונה של האמנת אלוקות והאמנת היחוד, ולא עבודה זרה.
כפי שכתב הרמב"ם בהקדמת פיה"מ לגבי המתנבא בשם עבודה זרה:
"שכבר נתברר אצל בעלי השכל שאין ראוי לכבד ולא לעבוד זולת היחיד שהמציא כל המציאות ונבדל בתכלית השלמות".

לגבי הנוצרים כבר כתבו הראשונים שחוטאים או בהגשמה או בשיתוף, ממה נפשך.

בברכה המשולשת
הודעות: 14261
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' יוני 09, 2024 10:37 pm

צופה_ומביט כתב: לגבי הנוצרים כבר כתבו הראשונים שחוטאים או בהגשמה או בשיתוף, ממה נפשך.


וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)

מה שנכון נכון
הודעות: 11791
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' יוני 09, 2024 10:43 pm

בברכה המשולשת כתב:וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)
הערת אגב למען ל"ת הא"נ. לרוה"פ לדידהו לא נחשב שיתוף ע"ז (ונכב"ב).

מעט דבש
הודעות: 4050
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי מעט דבש » ב' יוני 10, 2024 8:57 am

מה שנכון נכון כתב:
בברכה המשולשת כתב:וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)
הערת אגב למען ל"ת הא"נ. לרוה"פ לדידהו לא נחשב שיתוף ע"ז (ונכב"ב).

viewtopic.php?p=273448#p273448

זאב ערבות
הודעות: 8814
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: תנא לפני 200 שנה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ב' יוני 17, 2024 1:05 am

הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו
קבצים מצורפים
הניגון.jpg
הניגון.jpg (114.56 KiB) נצפה 296 פעמים


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים