עמוד 27 מתוך 31

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 10:26 pm
על ידי הוה אמינא
.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 10:53 pm
על ידי יושב הארץ
צילום מסך 2024-06-05 225600.png
צילום מסך 2024-06-05 225600.png (429.22 KiB) נצפה 2936 פעמים

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 10:56 pm
על ידי אברהם שרייבר
הוה אמינא כתב:ומה שענית על זה מגוחך לחלוטין

לא יותר מגוחך מלומר שלא היתה כזאת מושחתות הנפש, מיום בריאת העולם...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 11:23 pm
על ידי דרומי
החוברת שהועלתה בה אין בה שמץ של עבודה זרה. יש בה הרבה טיפשות ונאיביות המעורבת ברשעות מסויימת. וככל שהטיפשות יותר גדולה ובולטת, כך יותר מובן שאין כאן שום דבר רציני ואמיתי. אנשים מבוגרים שמתנהגים כמו ילדים קטנים, זה מה יש כאן. אין כאן 'קרומקייט' אלא 'פוסטקייט'.

[אגב, יש גם להפליא את הכשרון האדיר לכתוב חוברת גדולה בלי דבר תורה אחד... באופן שאפשר להכניס בבית הכסא לכל הדיעות].

ועל כגון אלו אמרו: כמה רחמנות על מי שהתורה אוסרת לרחם עליו...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 11:35 pm
על ידי אברהם שרייבר
יושב הארץ כתב:
צילום מסך 2024-06-05 225600.png

הוא אומר שלא ילחמו עם מי שרוצה לעבור בדרך האדמו"ר...
היפך ממה שכתבת לעיל
(אני מצהיר שוב שאיני חסיד וויזניץ...)

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 11:38 pm
על ידי יושב הארץ
אברהם שרייבר כתב:הוא אומר שלא ילחמו עם מי שרוצה לעבור בדרך האדמו"ר...
היפך ממה שכתבת לעיל

הפוך. הוא טוען כנגד המתיפייף, אלא צריך להפילו ולא איכפת שיתמוטט העיקר...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 11:39 pm
על ידי צופה_ומביט
מצ"ב צילום סימניה [לסידור?]:
תמונת ראש הכת ומעליה כיתוב:
"דע לפני מי אתה עומד" שטעל זיך פאר די הייליגע צורה יעדע מינוט

דע.pdf
(249.79 KiB) הורד 149 פעמים

נ.ב.
רציתי שרק יהיה כקובץ מצורף, משום מה הוא מכניס את זה כתמונה.
קרה לי עוד פעמים ואיני יודע כיצד משנים את זה.
אשמח לעזרה טכנית לסילוק הגועל מעיני הציבור.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 11:39 pm
על ידי קו ירוק
לא הבטתי באשכול הזה מאז שנפתח (הכותרת לא הצדיקה), ומשום מה פתחתי.
אי אפשר לומר שהם עובדי עבודה זרה ממש (אף שדומה מאוד), כי הם מטורפים. ליתר דיוק זה אמוק, לא טירוף מוכר.
אבל מביך מאוד ומצער.
מישהו שם לב כמה פעמים מופיע בעלון לדוגמא שהעלה לעיל המילה 'קדש' או שורשה בלשון הקודש וביידיש?

כמה טיפש הוא המנהיג שלהם שבחר בדרך כל כך עקלקלה. ואם כבר כבוד, מה יזכרו ממנו לדודות..
אין לו תקנה. מקנא ורודף כבוד שהקנאה והכבוד הוציאה אותו מן העולם.
פרקטית: 10-15 שנה והדבר הזה ייכלא מעצמו מן העולם.

מעניין איזו ישיבה מוסד ישכרו את המבנים הענקיים שיוקמו בהון תועפות ברחוב עזרא, אחרי שההדבר הזה יכלה..

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 11:44 pm
על ידי אברהם שרייבר
צופה_ומביט כתב:מצ"ב צילום סימניה [לסידור?]:
תמונת ראש הכת ומעליה כיתוב:
"דע לפני מי אתה עומד" שטעל זיך פאר די הייליגע צורה יעדע מינוט

למה זה יותר גרוע מחסידי ... שמצווים לחשוב מצורת הרבי כשעוסקים ב... ?!
כמו שכתבתי לעיל, שכל החצירות הם אותו דבר, וכאן מגזימים יותר על המידה

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 05, 2024 11:46 pm
על ידי קו ירוק
כי שם הם אוחזים שזה כמו רבי יוחנן...
אף שאני חושב שזה קרוב להיות בן ט' מידות.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 12:12 am
על ידי לבי במערב
אברהם שרייבר כתב:למה זה יותר גרוע
הוה אמינא כתב:חלש. תפנה למי ששלחך אל ההגנה, שישלחו דובר מוצלח יותר.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 12:15 am
על ידי אברהם שרייבר
הרב לבי,
אליך יש לי דרך ארץ... איך אני יכול להוכיח לך שאיני חסיד וויזניץ ולא נשלחתי להגין?
חוץ אם אתם סתם רוצים להציק ולטרול...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 12:17 am
על ידי לבי במערב
אינני חושד במר שחסיד ויז'ניץ (על כל ענפי') הוא, ולא נתכוונתי אלא להעיר כי הטיעון (המעביר את הקושי לכתפי' של קהלה נוספת) אינו מוצלח במיוחד.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 12:19 am
על ידי אברהם שרייבר
לבי במערב כתב:אינני חושד במר שחסיד ויז'ניץ (על כל ענפי') הוא, ולא נתכוונתי אלא להעיר כי הטיעון (המעביר את הקושי לכתפי' של קהלה נוספת) אינו מוצלח במיוחד.

נו נו, איני עו"ד מקצועי...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 12:31 am
על ידי יושב הארץ
המנהיג ודאי לא מכוון לשם עבודה זרה רק להשליט עצמו עליהם במנפולציות.

אבל לכא' הם כן עובדים ע"ז הם לוקחים זאת ברצינות תהומית שהוא מלך הארץ ומתפללים עם עיניים פתוחות אליו ומכבדים אותו יותר מה' ושמים את ספריו מעל התנ"ך, אולי הם אנוסים ושוטים אבל עבודה זרה ודאי יש כאן.

בי"ב שבט האחרון לא התביישו ושמו שלט ענק עם תמונתו מעליו עם המילים "אני אני הוא ואין מידי מציל", גם עבודה זרה וגם איום ברצח למי שיעזוב...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 12:32 am
על ידי פרנקל תאומים
דרומי כתב:החוברת שהועלתה בה אין בה שמץ של עבודה זרה. יש בה הרבה טיפשות ונאיביות המעורבת ברשעות מסויימת. וככל שהטיפשות יותר גדולה ובולטת, כך יותר מובן שאין כאן שום דבר רציני ואמיתי. אנשים מבוגרים שמתנהגים כמו ילדים קטנים, זה מה יש כאן. אין כאן 'קרומקייט' אלא 'פוסטקייט'.

[אגב, יש גם להפליא את הכשרון האדיר לכתוב חוברת גדולה בלי דבר תורה אחד... באופן שאפשר להכניס בבית הכסא לכל הדיעות].

ועל כגון אלו אמרו: כמה רחמנות על מי שהתורה אוסרת לרחם עליו...


לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 1:51 am
על ידי קו ירוק
פרנקל תאומים כתב:לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?

הרי כל איש מישראל הוא חלק אלוה ממעל שהבורא האציל....

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 8:31 am
על ידי בברכה המשולשת
אברהם שרייבר כתב:
בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:
בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:הוגדר ע"י התורה או ע"י מונחים אקדמיים?

א. הוגדר ע"י מונחים אקדמיים (ככה"נ, אינני יודע מה מקור ההגדרות והאפיונים שהובאו לעיל).
וכל שכתבתי הוא שהמושג הנ"ל "כת" הוא אכן דבר האסור לחלוטין ע"פ התורה"ק.
ב. משל למה הדבר דומה, לדיון הלכתי בעניין הקשור להתפלת מים.
עצם המושג יוגדר ע"י משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הרלוונטי), ואז ניתן לדון מה אומרת ההלכה בעניין זה.
ג. כנ"ל לגבי דיון בעניין שקלול תמורות. תחילה מוגדר הדבר ע"פ משמעותו האקדמית-מדעית (בתחום המדעי הכרלוונטי), ואז ניתן לדון בהשלכותיו ההלכתיות והתורניות בכלל.

הוגדר והוגדר ולדיון הלכתי עדיין לא הוגענו...


ע"ז איננה הלכה?

יש רב או פוסק בישראל (איני מדבר על אנשים שגולשים באינטרנט יומם ולילה ומגדירים את עצמן גוגל [-גדול] הדור) שהגדיר קבוצה זו כעובדי עבודה זרה?


יסלח לי כת"ר שליט"א, אך הטוען שאין זו עבו"ז הוא הזקוק להביא פסק מנומק מגדול בישראל מדוע אין זו עבו"ז.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 8:58 am
על ידי אותה אבקש
אברהם שרייבר כתב:
אותה אבקש כתב:קשה להבין איך ישנם כאן כאלו שבדרך כזו או אחרת מנסים להצדיק ולחפות על הפשע בדיוני הבל אם זה 'כת' או 'לא כת', ואם הדבר מוגדר אקדמית או תורנית,
היוצא ברורות מהחוברות שהובאו כאן ומהמתפרסם אודותיהם שמדובר במקום שגורם וגרם סבל וכאב במכוון ליהודים תמימים.
האם יש דרך להצדיק דבר נוראי כזה?

האם כבודו קרא פעם ספרים של היוצאים בשאלה? איזה סבל וכאב [על פי דבריהם] הם סבלו במסגרת היהדות החרדית?!

לכל היותר מדברים פה על קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום, והתנפלו עליהם ברציחה, לשון הרע ורכילות שאין כדוגמתה, מגעיל!

סבל וכאב לאדם פרטי זה דבר שיתכן בכל מסגרת, וכל אדם שייצא ממסגרת יוכל לספר שסבל שם, בלא קשר לחילוניות או חרדיות.
עאכו"כ, סבל וכאב שנגרם ע"י אדם פרטי בתוך מסגרת כלשהיא. כי אנשים רעים יש בכל מקום, רק שהסובל תולה זאת במסגרת עצמה.
[וכמש"כ אודות יוצאים בשאלה שאכן זהו ענינם במקרים רבים].
הקבוצה כאן מטילה אימה בעצם מהותה והווייתה על אנשיה, בולמת כל אפשרות למחשבה ויישוב הדעת שאין לך סבל גדול מזה.
הופכת את הקשר המשפחתי לתלוי לחלוטין במידת הקשר של האדם למנהיג, דבר שגורם לדריכות מתמדת, חשדנות וחוסר ביטחון.
כמו"כ, מתעללת בבני משפחות אנשיה, מפילה חיתתה על הציבור, וכו' וכו'.
[פשוט לא כאן הזמן והמקום להאריך, בדברים הגלויים ובקדל"פ והרינונים שבדר"כ מצדיקים את עצמם במקרה שלהם (וכזיוף שנטען פה אודות 'ויבוא מלך הכבוד' כשהפס' מופיע בהדרו בכותרת המאמר הראשון החוברת שצורפה כאן)].
הרצון לכתוב שיש כאן 'קבוצה שמגזימים בגדול, ומעבר לזה ולא כלום' אינו מתקבל על הדעת.
[אם תראה משוגע הולך ברחוב ומרביץ לאנשים, גם תאמר שמדובר בסה"כ באחד ש'מגזים בגדול', ואינך מבין מה רוצים ממנו, ו'נעבעך' וכו', הבלים (כאן זה לא רק משל אלא מציאות)].

ולהרב 'רציני' שחושש מהשאלת השם 'כת' למגזר החרדי כולו, אל לך לחשוש, המגזר החרדי אינו כת וכן אינו עונה לכמעט אף דבר מהקריטריונים המתוארים,
ומאפיינים כיתתיים יש בכל קהילה כמעט, ואין הכרח שמדובר במשהו שלילי.
אם עקב חששות אלו לא נוקיע כתות אמיתיות בתוכינו, הרי שנייצר כר נוח לצמיחת כתות, וזה כבר יהא כתם עלינו.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 9:03 am
על ידי בריה נמוכה

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 2:37 pm
על ידי דרומי
הטיפשות בחוברת שהועלתה עוברת כל גבול.

לדוגמא, כל הסיפור על אותו חסיד שכיתת רגליו שעות רבות כדי לראות בזיו פניו של בן האדמו"ר. כידוע, אחיו של מנהל העדה דנן הוא בן אדמו"ר בדיוק כמוהו...

כך גם התיאורים המצמררים על אביו של מנהל העדה, הרבי הקדוש והטהור ז"ל, שבשנותיו האחרונות לא בדיוק ידע מי ומה... איך התיאורים הללו אמורים לחזק אצל הילדים את ההילה הקדושה שמסביבו?

שימו לב גם שאין שום דבר תורה מפיו של מנהל העדה, אין שום 'מופת' שעשה, או סתם סיפור על גדולתו ומעשיו הטובים. סתם חזרה על סיסמאות נבובות שוב ושוב, בבחינת "לשכנע את המשוכנעים" ואולי גם זה לא.

חבל לבזבז את הזמן לחפש שם איזה 'שיטה' עמוקה ועקומה. זו פשוט ריקנות לשמה.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 2:41 pm
על ידי צופה_ומביט
איש לא אמר שהיא עמוקה. אבל זו שיטה, עקומה, ואסונית.
[ריקנות זה העדר, שלילה. כאן יש בהחלט שיטה "חיובית"].
לגבי עומק, אדרבה, כלפי לייא. עבודה זרה זה הדבר הכי קל בעולם. רציחה ומידות מושחתות והפקרות זה הדבר הכי קל בעולם.
יהדות אמיתית ואמונה אמיתית ועבודה אמיתית היא הדבר העמוק.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 2:46 pm
על ידי דרומי
מדות מושחתות ומופקרות צומחות כשיש ריקנות. הבור ריק, נחשים ועקרבים יש בו. וזה בוודאי קיים ובוהק.

אבל עבודה זרה, מאז שאנשי כנסת הגדולה ביטלו את היצר אליה, אינה באה כ"כ בקלות בימינו.

הפתגם "מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור", עד"מ, אין בו שום שמץ של עבודה זרה.

כך גם (להבדיל כו') דברי הח"כ הידוע בענין ה"מזבלה" אין בהם שמץ של עבודה זרה. סתם פוליטיקה ריקנית.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 3:30 pm
על ידי פרנקל תאומים
קו ירוק כתב:
פרנקל תאומים כתב:לכתוב על הדמות יונה המטורלל שלהם שהוא "א שטיק פון בורא כל עולמים", אין בזה שמץ של עבו''ז?

הרי כל איש מישראל הוא חלק אלוה ממעל שהבורא האציל....

ברור שזה יהיה התירוץ האולטימטיבי, אבל זה חלש מינוס, כי אי הכי אין נפק''מ בין המנהיג המגלומן ובין חסידיו האומללים, כולם חלק אלוק ממעל, ועכ"ח שלא לזה התכווין המשורר..

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' יוני 06, 2024 3:34 pm
על ידי באר בשדה
יושב הארץ כתב:
צילום מסך 2024-06-05 225600.png
צילום מסך 2024-06-05 225600.png (103.01 KiB) נצפה 2420 פעמים

וכאותו שהִרבה להתקוטט ולרדוף עד-כדי-גיחוך אחר 'כיבודים' למיניהם, ולתוהים מה לו כך נענה ואמר: "מה לא עושים בשביל כבוד"...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' יוני 07, 2024 1:59 pm
על ידי ארזי ביתר
יושב הארץ כתב:בי"ב שבט האחרון לא התביישו ושמו שלט ענק עם תמונתו מעליו עם המילים "אני אני הוא ואין מידי מציל", גם עבודה זרה וגם איום ברצח למי שיעזוב...

אין בדברי הבאים משום הסכמה כלל עם השיטה העקומה המבזה את כל ההולכים בה בפרט, ואת דרך החסידות בכלל, ומכל מקום האמת ניתנה להיאמר:

הפסוק הנ"ל לא מכוון לעבודה זרה ואף לא איום ברצח... הוא משמש כמשקל לשיטתם הקלוקלת: "אני-אני הוא", היינו הרבי ה'קדוש' הוא ה"אני" היחיד בהאי עלמא, "ואין", כאשר אדם מבטל את ישותו, הרי זה "מידי מציל" מציל מיד י' סכנות ל'אמונה' ברבי...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' יוני 07, 2024 3:44 pm
על ידי יושב הארץ
ארזי ביתר כתב:הפסוק הנ"ל לא מכוון לעבודה זרה ואף לא איום ברצח... הוא משמש כמשקל לשיטתם הקלוקלת: "אני-אני הוא", היינו הרבי ה'קדוש' הוא ה"אני" היחיד בהאי עלמא, "ואין", כאשר אדם מבטל את ישותו, הרי זה "מידי מציל" מציל מיד י' סכנות ל'אמונה' ברבי...


עבודה זרה זה שיודעים שיש אלוקים ועובדים את משמשיו, כאן החידוש שהרבי הוא האלוקים אין עוד מלבדו..

ואגב, מה עם שאר האדמורי"ם והצדיקים וחסידיהם? הם גם צריכים להיות בטלים להאי יחיד בהאי עלמא?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 6:05 pm
על ידי כדכד
מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 6:18 pm
על ידי צופה_ומביט
כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 6:22 pm
על ידי צופה_ומביט
קיבלתי באישי ע"מ לפרסמו באשכול.
כנראה שר"ש שפיצר מסר איזו שיחה בעניין "אמונת צדיקים בדורנו", כנראה להצדיק כל מיני רעיונות והנהגות בזה, והמכתב בא כנגד זה.
יש שם גם כתובת מייל להערות והארות.
מצ"ב.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 6:43 pm
על ידי כדכד
צופה_ומביט כתב:
כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.

התכוונתי מי אמר שרק זה

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 9:38 pm
על ידי אליסף
.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 10:09 pm
על ידי דרומי
כדי לפתור את הבעיה צריכים לחקור בדוגמא שהביאו מימי מנשה המלך וכו'.

מה באמת היה יהודי אמור לעשות אז, כשראה שהמלך הבנש"ק 'משתגע' (במחכ"ת וכו')?

האם יש התייחסות ברורה בספרים מה היו יהודים פשוטים אמורים לעשות בימי אחז, מנשה, אמון וכו'?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 10:30 pm
על ידי בברכה המשולשת
דרומי כתב:כדי לפתור את הבעיה צריכים לחקור בדוגמא שהביאו מימי מנשה המלך וכו'.

מה באמת היה יהודי אמור לעשות אז, כשראה שהמלך הבנש"ק 'משתגע' (במחכ"ת וכו')?

האם יש התייחסות ברורה בספרים מה היו יהודים פשוטים אמורים לעשות בימי אחז, מנשה, אמון וכו'?


להקשיב לנביאי האמת, שהוכיחו את המלכים ואת העם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 10:35 pm
על ידי צופה_ומביט
כדכד כתב:
צופה_ומביט כתב:
כדכד כתב:מניין שעבודה זרה זה שיודעים שיש אלקים ועובדים את משמשיו?

גמרא סוף מנחות, רמב"ם ע"ז א.

התכוונתי מי אמר שרק זה

הוא מצד השכל.
כלומר, אה"נ שעובדי ע"ז פשוטים לא מתעמקים ברעיונות ומבחינתם יש הרבה כוחות רוחניים כמניין הכוחות הפועלים בעולם, והם הם אליליהם. אבל במציאות תמיד היה ויש אצלם כוחות ראשיים לעומת כוחות קטנים וטפלים, ובכל אומה ולשון היו ראשי האלילים, בדר"כ זו"נ.
ועל גבי זה בדר"כ יש להם מיתוס בריאה כיצד נתהווה הכל [=אותם הכוחות הנ"ל גופא] ובזה בדר"כ אין ברירה אלא להגיע לכוח אחד קדמון שהוא ברא את עצמו, או שנים לכל היותר אא"ט.
כלומר הרי הם באים להסביר לעצמם את העולם, והיינו הן מה שיש לפנינו - והן כיצד נהיה. ומכאן מגיעים להנ"ל.

ומעתה לעניין הפולחן, עבודה זרה: בדר"כ הם עובדים את המון הכוחות, או את ראשיהם. בעיקר אתמי שהכי נוגע להם ומשפיע עליהם וכו'.
ומעט שבמעט עובדים את הראשון ו/או הקדמון, שכן הוא לשיטתם אין לו נגיעה לבריאה כעת אלא רק ברא אותה, אבל לא הוא פועל בה כעת, והא קמן שהעולם נראה מלא כוחות רבים ושונים ולא אחד. ומזה מוכח שאותו האחד הקדמון אינו הפועל כעת בבריאה, וממילא מה טעם יש בכלל לעובדו, כך לשיטתם. ואלו העובדים אותו הוא בעיקר בפילוסופיה או מדיטציה ופחות בעבודה מעשית.
ואלה הם דברי הגמרא בסוף מנחות.

אמונת ישראל היא אמירה מדהימה: הויה הוא האלקים. יש מקור אחד לכל הבריאה - והוא הוא בעצמו שעדיין הכוח היחיד הפועל בה. למרות ובניגוד לכל ריבוי ושינוי הכוחות שרואים בעולם. מכאן יש להעמיק לאין חקר אבל א"א כעת.

ומכאן:
שייך עבודה זרה להמון כוחות תוך התעלמות מכיצד נבראו, ועד כדי סילוק הדבר לגמרי מן הדעת.
ויש גם עבודה זרה של המון כוחות תוך ידיעה אודות מקור אחד קדמון לכולם.

אבל מה בוודאי שאין?
אין עבודה זרה לכוח אחד קדמון שאין עוד מלבדו.
שכן עבודה כזו אינה זרה אלא עבודת אמת. ולכל היותר היא טעות במצוות ו/או כפירה בתורה מן השמים, אבל לא ביסוד האמונה של האמנת אלוקות והאמנת היחוד, ולא עבודה זרה.
כפי שכתב הרמב"ם בהקדמת פיה"מ לגבי המתנבא בשם עבודה זרה:
"שכבר נתברר אצל בעלי השכל שאין ראוי לכבד ולא לעבוד זולת היחיד שהמציא כל המציאות ונבדל בתכלית השלמות".

לגבי הנוצרים כבר כתבו הראשונים שחוטאים או בהגשמה או בשיתוף, ממה נפשך.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 10:37 pm
על ידי בברכה המשולשת
צופה_ומביט כתב: לגבי הנוצרים כבר כתבו הראשונים שחוטאים או בהגשמה או בשיתוף, ממה נפשך.


וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' יוני 09, 2024 10:43 pm
על ידי מה שנכון נכון
בברכה המשולשת כתב:וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)
הערת אגב למען ל"ת הא"נ. לרוה"פ לדידהו לא נחשב שיתוף ע"ז (ונכב"ב).

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 10, 2024 8:57 am
על ידי מעט דבש
מה שנכון נכון כתב:
בברכה המשולשת כתב:וזה אכן נחשב ע"ז (ונכב"ב)
הערת אגב למען ל"ת הא"נ. לרוה"פ לדידהו לא נחשב שיתוף ע"ז (ונכב"ב).

viewtopic.php?p=273448#p273448

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 1:05 am
על ידי זאב ערבות
הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 9:32 am
על ידי בריה נמוכה
זאב ערבות כתב:הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו

סרטון איך שהרבי משוואנצונעס שר שיר זה עם חסידיו בטקס החופה שמיועד כיום בחצרו טקס חיזוק השוואנצונעס