עמוד 28 מתוך 31

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 9:32 am
על ידי בריה נמוכה
זאב ערבות כתב:הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו

סרטון איך שהרבי משוואנצונעס שר שיר זה עם חסידיו בטקס החופה שמיועד כיום בחצרו טקס חיזוק השוואנצונעס

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 6:27 pm
על ידי נטיעות
בריה נמוכה כתב:
זאב ערבות כתב:הניגון הקדוש של חסידי השוואנצעס. נדפס בפורמט ברכון כיס מתקפל שכל אחד מחזיק בכיס מעילו

סרטון איך שהרבי משוואנצונעס שר שיר זה עם חסידיו בטקס החופה שמיועד כיום בחצרו טקס חיזוק השוואנצונעס

ולחסומים?
יש אולי בפרומט אחר?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 6:33 pm
על ידי עזריאל ברגר
החסומים פטורים ממצות לשון הרע...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 6:36 pm
על ידי נטיעות
אוי. לא יפה.
מי מתנדב בכל זאת?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 6:39 pm
על ידי עזריאל ברגר
למה לא יפה?
אם יבואו אליך בטענות בב"ד של מעלה מדוע לא עסקת בכל כוחותיך במצות השמצת קהילות בישראל - תאמר להם שאני התרתי לך את זה....

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 6:40 pm
על ידי עזריאל ברגר
רק שיהיה ברור:
אינני סבור שהם צודקים בדרכם.
ואצלנו בחב"ד הביטוי "שוואנץ" הוא כינוי-גנאי גדול (פירושו בדרך כלל בעגה החב"דית: אדם ללא עמוד-שדרה, שנגרר אחרי חבריו ואין לו דעה עצמית יציבה)...

ואעפ"כ סבורני שאין שום מצוה לעסוק בגנותם של ישראל.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 7:14 pm
על ידי זאב ערבות
מצוה אין, אך להתריע ולעורר יש. ומדבריך משמע גם לא באלה שסוטים מדרך הישר וממציאים להם שיטה חדשה, בפרט שלא יודעים לאן זה עלול להוביל? למשל כת לב טהור...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 7:18 pm
על ידי אברהם שרייבר
עזריאל ברגר כתב:רק שיהיה ברור:
אינני סבור שהם צודקים בדרכם.
ואעפ"כ סבורני שאין שום מצוה לעסוק בגנותם של ישראל.

כל יהודי עם מינימום אהבת ישראל סובר כמותכם

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 7:32 pm
על ידי זאב ערבות
אברהם שרייבר כתב:
עזריאל ברגר כתב:רק שיהיה ברור:
אינני סבור שהם צודקים בדרכם.
ואעפ"כ סבורני שאין שום מצוה לעסוק בגנותם של ישראל.

ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 7:39 pm
על ידי אברהם שרייבר
זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.

אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 7:56 pm
על ידי זאב ערבות
או שאתה תמים או שאינך יודע הסטוריה. כל הכתות בהתחלה נראו כמו כולם ורק היה איזה משהו קטן... למשל שבגרמניה הוציאו את ירושלים מהסידור ותראה לאן הגיעו. וכנ"ל בשיטה הקדושה... כן הולכים עם אותו שטריימל, אך למי הם מתפללים?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 8:17 pm
על ידי עזריאל ברגר
זאב ערבות כתב:
אברהם שרייבר כתב:
עזריאל ברגר כתב:רק שיהיה ברור:
אינני סבור שהם צודקים בדרכם.
ואעפ"כ סבורני שאין שום מצוה לעסוק בגנותם של ישראל.

ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.

לא אמרתי שאין שום תועלת באשכול הנוכחי.
סך הכל אמרתי שלא נורא אם לא כל אחד מהגולשים כאן יראה את הסרטון...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 8:27 pm
על ידי בן מיכאל
אברהם שרייבר כתב:
זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.

אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...

לא איסורי כרת, אבל התירו הרבה איסורים שבין אדם לחבירו, ובפער משמעותי משאר חלקי עם ישראל, גם כאלו שהדרדרו במחלוקות למקומות לא רצויים.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 8:44 pm
על ידי אברהם שרייבר
בן מיכאל כתב:לא איסורי כרת, אבל התירו הרבה איסורים שבין אדם לחבירו, ובפער משמעותי משאר חלקי עם ישראל, גם כאלו שהדרדרו במחלוקות למקומות לא רצויים.

איני מכיר גילו של מר, אבל אני זוכר בילדותי שהי' אותו דבר במחלוקות בין החסידיות... והוא רחום יכפר עון...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 9:39 pm
על ידי בברכה המשולשת
אברהם שרייבר כתב:
זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.

אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...


עבודה זרה זה אפילו יותר חמור מאיסורי כריתות (ואפילו שטריימל וקוגל אינם מתירים עבו"ז)

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 9:50 pm
על ידי עקביה
אברהם שרייבר כתב:אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...

מעכ"ת נמצא איתנו?
קראת קצת באשכול הזה?
האם לא פגשת את העכו"מיות החוגגת שם?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ב' יוני 17, 2024 10:20 pm
על ידי הרואה
אברהם שרייבר כתב:
זאב ערבות כתב:ושוב, מצוה אין, אך מנין יש לדעת על קיום קבוצה כלשהיא שבודה לה דת חדשה ושיש להזהר ממנה? בעתונים החרדיים לא תקרא על כך. האם זו לא הסיבה מדוע רבים נכשלו בכת שבתי צבי שהמון העם פשוט לא ידע להזהר מהם. האם אתה סבור שהציבור בכללותו כל כך פקח שיודע להבחין מתי דברים סוטים מדרך הישר? למשל הדרדעים.

אני תמה על כבו"ת, האם לא הולכים עם אותו שטריימל כמו כולם? האם לא אוכלים אותו קוגל כמו כולם? האם הוציאו שלחן ערוך חדש? האם התירו איסורי כריתות?! מאיזה ולאיזה דרך סטו?!
ואבהיר, איני חושב [ומי אני...?] שדרכם היא טוב וישר ונעים - אבל דרדעים [הם כופרים בזוהר ובקבלה?] שבתי צבי [הם אוסרים המותר ומתירים האסור?] - יש דרך ארוכה להגיע לזה...

אם היהדות היא שטריימל וקוגל וזמירות שבת ובעקיטשע אכן הם לא סטו משום דבר.
אבל אם היהדות קשורה בדרך כלשהי לתורת ה' - הם הלכו רחוק מאד.
הדרדעים והשבתאים היו לאין ערוך הרבה יותר קרובים לתורת ה' מאותם עובדי עבודה זרה.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 1:24 pm
על ידי ש. ספראי
קיבלתי במייל.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 2:30 pm
על ידי עקביה
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.

זה אמיתי?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 3:00 pm
על ידי צופה_ומביט
כן.

א. לצערנו הקובץ הזה מתאים אחד לאחד לא רק למקום אחד.

ב. לגבי סטאלין והמסתעף, וקצת הצצה למתרחש בנפש על ידי כל מיני השפעות פסיכולוגיות, הנה קטע שקיבלתי פעם בעניין:
"כשהרגשתי את לחיצת היד שלו כאילו פגע בי ברק. הסתרתי את ידי בשרוול. נכנסנו למכונית ומיהרנו הביתה. בלי לעצור כדי להשיב לשאלותיה של אשתי המודאגת ניגשתי לעריסה שבה ישן בני הקטן, הושטתי את ידי וליטפתי את ראשו כדי שירגיש גם הוא את חום מגעו של סטאלין".
תיאורים מדהימים שתיארו אנשים מבוגרים שישבו מול סטאלין ימ"ש: פועלת טקסטיל בשם ל. לוז'צ'ניקובה: "ישבתי מוקסמת ולא יכולתי לגרוע את עיני מפניו של החבר סטאלין". פועל טקסטיל אחר, א. קארבה כתב: "כאשר שמענו, דוסאיה ואני, שהחבר סטאלין ינאם בפנינו למחרת היום, אינני יודע איך נראיתי אני אבל פניו של דוסאיה הסמיקו, אורו. עיניו קרנו ממש".
דברים אלו לא נכתבו כתעמולה ולא היתה זו התלהמות של קהל נלהב. זה מה שכתבו אנשים אלו לעצמם ביומנם. לראות אותו היה אירוע אדיר. כמובן, שלא היה זה תוצאה של איזה כוח על טבעי של האיש אלא שבאמצעות תעמולה שאין לה אח וריע פוארה והוערצה דמותו של אדם זה. אך לאחר כל זה התחושות שחשו ותיארו אותם פועלים היו אמיתיות. הם באמת חשו כך. הם שוכנעו שלפניהם עומד אדם גדול וכעת כשברור להם שזה כך פרצו בהם תחושות אמיתיות של עומד לפני אדם גדול.
ולא היו אלה רק פועלים נבערים שחשו כך. הנה דברים שכתב אחד האנשים החכמים והמשכילים ביותר ברוסיה של אז, סופר הילדים קורניי צ'וקובסקי, בתארו את הופעתו של סטאלין בקונגרס הקומסומול: "משהו יוצא דופן קרה לקהל הנוכחים. הסתכלתי סביב. כל הפנים היו מלאי אהבה ורוך, רוויי השראה. כל אחד מאיתנו היה מאושר לראותו, פשוט לראותו. הגבנו ביראה לכל תנועה שלו. מעודי לא חשבתי שאני מסוגל להרגיש כך. פסטרנק ואני חזרנו הביתה ושנינו התמוגגנו מרוב אושר".

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 3:07 pm
על ידי דרומי
אם הדברים המתוארים בקובץ נכונים, זו ורק זו (כלומר, פרסום קובץ כמו זה) הדרך להתמודד עם הדבר המשונה הזה.

כל הפלפולים בגדר עבודה זרה והמסתעף מיותרים ורק מפריעים - ולא קשורים.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 5:44 pm
על ידי עקביה
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.

מזעזע ומחליא.

מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 5:47 pm
על ידי בברכה המשולשת
דרומי כתב: כל הפלפולים בגדר עבודה זרה והמסתעף מיותרים ורק מפריעים - ולא קשורים.


לא הבנתי למה.
ואין אלו פלפולים כלל, אלא הפשט הפשוט.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 5:57 pm
על ידי אברהם שרייבר
עקביה כתב:
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.

מזעזע ומחליא.

מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.


מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:07 pm
על ידי כדכד
רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:07 pm
על ידי בברכה המשולשת
אברהם שרייבר כתב:
עקביה כתב:
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.

מזעזע ומחליא.

מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.


מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...


וכשמדובר, מה לעשות, בעבודה זרה רח"ל, אז מה אמורים לעשות?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:08 pm
על ידי בברכה המשולשת
כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות


אין איסור לשון הרע כשמוקיעים עבו"ז.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:12 pm
על ידי כדכד
עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:12 pm
על ידי עקביה
אברהם שרייבר כתב:מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...

קראת את הקובץ האחרון?
אם לא, קרא אותו בבקשה, ואם כן, מה פשר סימן השאלה לאחר המילה 'בכת'?

מדוע נשמת וקה אכסוף טוב יותר משטריימל וקוגל?
אתה תופס סממנים חיצוניים כלשהם ומתעלם מכל מה שנמצא מעבר להם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:14 pm
על ידי אברהם שרייבר
בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:
עקביה כתב:
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.

מזעזע ומחליא.

מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.


מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...


וכשמדובר, מה לעשות, בעבודה זרה רח"ל, אז מה אמורים לעשות?


וחוזר חלילה

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:17 pm
על ידי אברהם שרייבר
עקביה כתב:
אברהם שרייבר כתב:מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...

קראת את הקובץ האחרון?
אם לא, קרא אותו בבקשה, ואם כן, מה פשר סימן השאלה לאחר המילה 'בכת'?

מדוע נשמת וקה אכסוף טוב יותר משטריימל וקוגל?
אתה תופס סממנים חיצוניים כלשהם ומתעלם מכל מה שנמצא מעבר להם.

עוד לא.
כוונתי בנשמת וקה אכסוף היא - כמובן, שכל החסידים חיים באותו חינוך, וקבוצה זו [לא כת] - מגזימים, ואין כאן לא עבודה זרה ולא כת ולא איומים.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:20 pm
על ידי עקביה
אברהם שרייבר כתב:עוד לא.

קרא, ואח"כ נדבר.
(אף כי מוזר מאד שהדברים הקשים שיש כאן באשכול מתקבלים אצלך בשוויון נפש).

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:24 pm
על ידי זאב ערבות
כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות

כנראה יש לך איזו אגנדה עם לשון הרע... לדבריך אין להתריע על ע"ז הקיימת אצלינו משום לשון הרע השקולה

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:24 pm
על ידי צופה_ומביט
כדכד כתב:עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות

כמובן רק בתנאי שזו לא ע"ז.
וחזר הדין.

מקוה שגם לשיטתיה דמר מותר לומר עכ"פ שקבוצה זו ושכמותה הן סכנה ומקום סכנה כי הן מהלכות על חבל דק מאד מאד התלוי באובנתא דלבא שבין ע"ז ללא ע"ז, ומוסרות דבר דק וחמור זה להמון עם וילדים קטנים.
עיין דברי הגר"ש אלתר שליט"א שהובאו לעיל, ובאמת דברים פשוטים הם.
או שפשוט שכחנו לגמרי מה פירוש עבודה זרה [וחיים בזה בדמיונות על שוטים פרימיטיבים שמשתחווים לבובות ומביאים להם אורז], וגם בלי "עבודה" - מהו איסור האמונה והדעה "לא יהיה לך אלהים אחרים על פני", וצריך לחזור וללמוד היטב את הלכות יסודי התורה והלכות עבודה זרה. "העיקר", כמו שקוראים לזה חז"ל והרמב"ם.
זה חשוב לא פחות מללמוד הלכות לשון הרע. [שלכו"ע לא מצינו שנקראות "העיקר"].

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 6:31 pm
על ידי אברהם שרייבר
עקביה כתב:
אברהם שרייבר כתב:עוד לא.

קרא, ואח"כ נדבר.
(אף כי מוזר מאד שהדברים הקשים שיש כאן באשכול מתקבלים אצלך בשוויון נפש).

יתכן שאלו הדברים הקשים יתהפכו באיזה יום לדמיונות בעלמא... כפי שכבר קרה בעבר...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:02 pm
על ידי כדכד
צופה_ומביט כתב:
כדכד כתב:עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות

כמובן רק בתנאי שזו לא ע"ז.
וחזר הדין.

מקוה שגם לשיטתיה דמר מותר לומר עכ"פ שקבוצה זו ושכמותה הן סכנה ומקום סכנה כי הן מהלכות על חבל דק מאד מאד התלוי באובנתא דלבא שבין ע"ז ללא ע"ז, ומוסרות דבר דק וחמור זה להמון עם וילדים קטנים.
עיין דברי הגר"ש אלתר שליט"א שהובאו לעיל, ובאמת דברים פשוטים הם.
או שפשוט שכחנו לגמרי מה פירוש עבודה זרה [וחיים בזה בדמיונות על שוטים פרימיטיבים שמשתחווים לבובות ומביאים להם אורז], וגם בלי "עבודה" - מהו איסור האמונה והדעה "לא יהיה לך אלהים אחרים על פני", וצריך לחזור וללמוד היטב את הלכות יסודי התורה והלכות עבודה זרה. "העיקר", כמו שקוראים לזה חז"ל והרמב"ם.
זה חשוב לא פחות מללמוד הלכות לשון הרע. [שלכו"ע לא מצינו שנקראות "העיקר"].

אין שום היתר בלכתוב על אנשים דברים שלך נראים פשוטים אבל לאחרים לא
כל אשכול זה אין בו כי אם לשכנע את המשוכנעים בכך שזו כן ע"ז ולהתנגח עם כל אלו שמעיזים לחשוב אחרת
ולכתוב לה"ר עבור כל השאר
לפיכך איני רואה בזה כל תועלת להמשיך ולכתוב כן כי ממילא זה לא משכנע איש שלא סבר כך מקודם וממילא לכל השאר זה לשון הרע.
מהע שכתהבת שלה"ר אינו נקרא עיקר - אני ממליץ לחזור על ספרי החפץ חיים. בעיקר ההקדמות ושמירת הלשון.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:04 pm
על ידי כדכד
זאב ערבות כתב:
כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות

כנראה יש לך איזו אגנדה עם לשון הרע... לדבריך אין להתריע על ע"ז הקיימת אצלינו משום לשון הרע השקולה

כן
למדתי מדוד המלך שאמר שהאיש החפץ חיים אוהב ימיםן לראות טוב צריך לנצור לשונו מרע...
ודאי שאסור להתריע על עבודה זרה משום לשון הרע אלא אם זה לתועלת וכאן אין כל תועלת

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:09 pm
על ידי בברכה המשולשת
אברהם שרייבר כתב:
עקביה כתב:
אברהם שרייבר כתב:עוד לא.

קרא, ואח"כ נדבר.
(אף כי מוזר מאד שהדברים הקשים שיש כאן באשכול מתקבלים אצלך בשוויון נפש).

יתכן שאלו הדברים הקשים יתהפכו באיזה יום לדמיונות בעלמא... כפי שכבר קרה בעבר...


כבר העירו על זה שככה"נ או שהמכתב חזרה איננו מקורי או שהוא הוצא באיומים.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:10 pm
על ידי בברכה המשולשת
אברהם שרייבר כתב:
בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:
עקביה כתב:
ש. ספראי כתב:קיבלתי במייל.

מזעזע ומחליא.

מלבד לנוד לאותם אומללים, ול'אברהם שרייבר' - שלא מבין מה רע בכת האיומה הזו (הרי כולם חובשים אותו שטריימל ואוכלים אותו קוגל), נ"ל שיש לקח אחד שעלינו להפיק מהסיפור העצוב הזה, והוא, עד כמה יש מאותה תכונה (של הסתגרות נוראה וראיית כל הסובב דרך המשקפיים של פלוני אלמוני) בנו עצמנו.


מ"מה רע בכת (?) האיומה הזו" עד עבודה זרה רח"ל ולהיות הולך רכיל ולהעלותם על נס מדי יום - יש מהלך רב, וכנ"ל.
סליחה שנקטתי שטריימל וקוגל, נדבר על נשמת וקה אכסוף... טוב?
ולעצם הנידון, לצעוק "עבודה זרה!" "עבודה זרה!" מזכיר הסיפור הידוע...


וכשמדובר, מה לעשות, בעבודה זרה רח"ל, אז מה אמורים לעשות?


וחוזר חלילה


הרי כבר השבתי שם שהטוען שזה לא עבו"ז, עליו הראיה.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:11 pm
על ידי בברכה המשולשת
כדכד כתב:עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות


אז מה אמורים לעשות כדי להתריע בעניין עבו"ז?