עמוד 29 מתוך 31

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:15 pm
על ידי עקביה
אברהם שרייבר כתב:יתכן שאלו הדברים הקשים יתהפכו באיזה יום לדמיונות בעלמא...

אם יתברר שהכתוב בקובץ שהעלה הרב ר. ספראי לא היה ולא נברא, אשמח מאד.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:46 pm
על ידי כדכד
בברכה המשולשת כתב:
כדכד כתב:עצם ההגדרה שזו "הוקעת עב"ז" היא הלה"ר הגדול ביותר שיכול להיות


אז מה אמורים לעשות כדי להתריע בעניין עבו"ז?

וכי מי אמר שעל כל דבר ציךלהתריע?
אם אתה חושב שזו עבודה זרה ושיש לך את הכלים להוכיח זאת ולשכנע אחרים שלא היו משוכנעים בזה מקודם בצדקתך - לך עשה אם זה לתועלת

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:47 pm
על ידי כדכד
עקביה כתב:
כדכד כתב:רק להעיר שע"ז היא 6אחת מג' עבירות חמורות
ואילו לה"ר שקולה כנגד כל ג' עבירות חמורות

אתה מבין מכך שלה"ר חמורה מג' עבירות החמורות?

אני באתי להתריע שעד שנזעקים "ע"ז" ע" שיחשבו גם על ענין לה"ר.
חוץ מזה אם כתוב שמשהו הוא כנגד משהו אחר ועוד כמה דברים אז זה די אומר שהוא יותר חמור.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 7:56 pm
על ידי צופה_ומביט
מעולם לא עלה על דעת איש ולא אמר איש שכופר בעיקר או עובד עבודה זרה שאינו מדבר לשון הרע [או בעל חסד באופן כללי] הוא צדיק יותר וחשוב יותר אצל הקב"ה ושכרו גדול יותר ממאמין בעיקרים שמדבר לשון הרע.
או שאיסור לשון הרע הוא עיקר התורה והיהדות [הוא עיקר רצון השם מהאדם והמסר העיקרי שלו בעולם] ולא המצוות של אמונת ישראל.
והגם שמלא בנביאים כמה ה' חפץ בחסד ואהבה ושלום, ותורה תחילתה גמילות חסדים וסופה גמילות חסדים, עכ"ז מעולם לא אמר איש כנ"ל.
ואדרבה, רח"ל נתלו בזה הרפורמים ושאר הדומים להם עד ימינו שהעמידו את עיקר האדם והיהדות על מידות טובות ודרך ארץ, והאמונה תופסת אצלם מקום משני, כל שכן קיום המצוות.
הרמב"ם כתב בפיה"מ שמי שנתערער אצלו אחד מעיקרי האמונה יצא מכלל ישראל ומצוה לשנאותו ולאבדו ואין לו חלק לעולם הבא, ואילו בכל שאר עבירות אם חטא בהם נשאר ישראל ויעשה תשובה ויימחל לו ויזכה לעולם הבא. ולא החריג מזה את לשון הרע.
מתברר שגם סוגיה זו עמומה וצריך ללמדה היטב.
וכבר אמרו הרבה מרבותינו שעיקר העיקרים החשוב יותר מכל הוא לדעת את המשקל שיש לתת לכל דבר, גם בין הדברים הטובים עצמם. [ומקורו טהור מריש ספרא דצניעותא עיי"ש היטב].

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 8:42 pm
על ידי עקביה
כדכד כתב:חוץ מזה אם כתוב שמשהו הוא כנגד משהו אחר ועוד כמה דברים אז זה די אומר שהוא יותר חמור.

אוי ואבוי!
סלח לי, אבל מי שחושב שלה"ר חמור יותר מע"ז או מג"ע או משפ"ד, נפל בפח "האגדות המשבשות את הדעות" (כלשון הראב"ד בהל' תשובה).

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 9:20 pm
על ידי במסתרים
עקביה כתב:לה"ר

התוספות (סוטה י ב) הקשו למה לא נחשב בין החמורות לענין יהרג ואל יעבור. וצ"ע.

תיקון טעות: שם מדובר על המלבין פני חברו.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 9:47 pm
על ידי יהושפט
לפני שיתפתח כאן דיון מעמיק בשאלה מה יותר חמור לה"ר או ע"ז, אני רק שאלה
נניח, ואיזושהי קהילה חרדית בימינו, תתיר על פי רבה/אדמור"ה הליכה יד ביד בפהרסיא בעל ואשתו הטהורה הנשואה לו כדמו"י, דבר שאין בו משום ג"ע ולא משום אביזרייהו, אלא משום צניעות, האם מאן דהו מהמזדעקים כעת על לה"ר, יזדעק גם אז לפני טקס האוטו דה פה המאורגן שייערך לאותה קהילה
או בלשון קצרה: לה"ר הוא דחמיר או ע"ז הוא דזיל?

אולם לגופו של ענין, אני באמת לא חושב שיש צורך להזדקק לשאלה האם יש כאן ע"ז, קהילה זו ומלכם [ואולי צ"ל "ומלכום"] בראשם, איבדה כקולקטיב צלם אנוש [כן, עם השטריימל הקה אכסוף והנשמת], וזאת גם לשיטת החולקים על הרמב"ם וסוברים שהשכל אינו עיקר האדם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 9:49 pm
על ידי יהושפט
במסתרים כתב:
עקביה כתב:לה"ר

התוספות (סוטה י ב) הקשו למה לא נחשב בין החמורות לענין יהרג ואל יעבור. וצ"ע.

התוס' לא מדברים על לה"ר אלא על המלבין פני חבירו ברבים, ועל ד"ז באמת יש מקומות שנראה שהוא דין גמור כמו עובדא דמר עוקבא בכתובות ס ב

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 9:53 pm
על ידי א איד
השקפה מחודשת ראינו כאן.
המושכל הראשון הוא שהם עוע"ז, והמוציא מהשקפה זו עליו הראיה.
ואנן לא כן עמנו, אלא כל ישראל בחזקת כשרות, והוצאה מן הכלל לא תעשה בלא בירור וחקירה ודרישה היטב היטב.
ולאורך כל האשכול, לא נעשה כדבר הזה. לא נכתב שום בירור ושום עיון.
וציטוטים ומשפטים אינם כלום, עד שלא יתברר מהי ההשקפה (תאולוגיה בלעז) העומדת מאחורי אותם ציטוטים.
שהרי מציטוטים ניתן להוכיח גם שהתנ"ך מאמין, חלילה, בהגשמה,
והזהר והמקובלים מאמינים, חלילה, בשניות וריבוי (ועל הדבר הזה החרימם הר' יחיא קאפח!),
וכן הרמב"ם, וכן החסידים, וכו' וכו'.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 10:00 pm
על ידי צופה_ומביט
צופה_ומביט כתב:שכחנו לגמרי מה פירוש עבודה זרה [וחיים בזה בדמיונות על שוטים פרימיטיבים שמשתחווים לבובות ומביאים להם אורז], וגם בלי "עבודה" - מהו איסור האמונה והדעה "לא יהיה לך אלהים אחרים על פני", וצריך לחזור וללמוד היטב את הלכות יסודי התורה והלכות עבודה זרה. "העיקר", כמו שקוראים לזה חז"ל והרמב"ם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 10:04 pm
על ידי אברהם שרייבר
צופה_ומביט כתב:
צופה_ומביט כתב:שכחנו לגמרי מה פירוש עבודה זרה [וחיים בזה בדמיונות על שוטים פרימיטיבים שמשתחווים לבובות ומביאים להם אורז], וגם בלי "עבודה" - מהו איסור האמונה והדעה "לא יהיה לך אלהים אחרים על פני", וצריך לחזור וללמוד היטב את הלכות יסודי התורה והלכות עבודה זרה. "העיקר", כמו שקוראים לזה חז"ל והרמב"ם.

בין אם שכחנו או לא - לא משנה בנידון האשכול

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 10:29 pm
על ידי דרומי
כבר כתבתי שאנשי כנה"ג ביטלו את היצר דע"ז וזה לא בא כ"כ בקלות היום.

את הטיפשות, העקשנות, המדות הרעות וכו' לא ביטלו אנשי כנה"ג וזה מה שאנו רואים בשפע, לדאבוננו.

אגב, מעניין אותי האם הסיפור המסופר כאן לגבי תפילת פורים היה כצורתו, שאכן הורו לקיים את כל מצוות פורים כולל הסעודה והמשתה לפני התפלה וקריאת המגילה שהתקיימה סמוך לשקיעה? והאם ניתנה לכך איזו עילה / אמתלא כלשהי?

[כמובן שבין אם זה היה ובין אם לא אין לזה קשר לע"ז...]

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' יוני 18, 2024 10:32 pm
על ידי עקביה
א איד כתב:וציטוטים ומשפטים אינם כלום, עד שלא יתברר מהי ההשקפה (תאולוגיה בלעז) העומדת מאחורי אותם ציטוטים.
שהרי מציטוטים ניתן להוכיח גם שהתנ"ך מאמין, חלילה, בהגשמה,
והזהר והמקובלים מאמינים, חלילה, בשניות וריבוי (ועל הדבר הזה החרימם הר' יחיא קאפח!),
וכן הרמב"ם, וכן החסידים, וכו' וכו'.

אני לא מבין את ההשוואה.
פסוקי התנ"ך, וגם מקורות מאוחרים יותר, ניתנים לפרשנות, אבל כאן הובאו עלונים מנוקדים המיועדים לילדים.
אין מקום ליותר מדי פרשנות במה שכותבים לילדים וסומכים על ההבנה שלהם.
החינוך החוליגני נפרש כשמלה לפני הקורא, ללא מקום לסטות ממנו ימין או שמאל.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 2:41 am
על ידי צופה_ומביט
מצטער, אבל קשה לי לשתוק, ולא יתכן לשתוק, ואסור לשתוק.
מדברים פה כל כך הרבה על עלונים פנימיים של קבוצה קטנה בלי הרבה השפעה [אם בכלל], ואף מילה על עמוד-טור ביזיוני ומביש בעיתון הרשמי של המפלגה החסידית הגדולה בארץ, שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום, שמחקה במחי יד כמה בנים ת"ח עצומים של נפטרת כאילו לא נולדו מעולם [לנפטרת היו רק בן ובת, כי רק אלו יישרו איכשהו קו עם המערכת], ושעשתה מהנפטרת המיוחסת הדגולה והצדקת אשת המנהיג הקודם זצ"ל שמסרה נפשה על התורה של בעלה וילדיה ועל חינוך בנות ישראל, כאילו עיקר מעלתה בעולמה היתה ההתבטלות [המומצאת] שלה לאחיין שלה, ושבאותה נשימה מזערה את מעלת והשפעת בעלה זצ"ל למינימום האפשרי. מפלגה שעשתה הכל כדי שהאחים הגדולים בני המנהיג הקודם זצ"ל לא יהיו יחד בלוויה ולא ישבו יחד שבעה, ומשלא עלה בידם ניתקה מים וחשמל לדירת הנפטרת ובעלה זצ"ל אבי הבנים כדי שלא יוכלו לשבת שם שבעה. מפלגה שבוחריה הצעירים נצפו והוסרטו תולשים מודעות אבל על הנפטרת הדגולה רק כי מוזכרים שם אותם בנים הנ"ל. מפלגה ש"מתפארת" [ואחרים מפארים אותה] בכך שלא פוצצו את הלוויה עצמה באלימות [כדרכם עד עתה], מפלגה שאין בין פרסומיה הרשמיים לבין העלונים של אותה קבוצה קטנה ולא כלום, ואין בין מעשיה בנושא לבין מעשי אותה קבוצה קטנה ולא כלום. למעט ההבדל האמור: זו קבוצה קטנה בלי השפעה על אף אחד, וזו המפלגה החסידית הגדולה בארץ שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום.
וכל זה למה? כי החליטו על פלוני מה שהחליטו [עיין ערך העלונים הנ"ל והיינו הך, ואולי עוד יותר], ומעתה כל כלל ישראל מחויבים לזה, ואם לאו - דינם מורידין ולא מעלין והותרה כל התורה כולה כולל הכל בכל מכל כל עבור זה.
[ושלא ימכרו לאף אחד קשקושים שהכל שלא בידיעת המנהיג (מותר להם להאמין בזה? ונניח שלא בידיעתו, מה בכך?). אכן, זה הכל לא "בידיעת" המנהיג. זה הכל "בהוראת והכוונת" המנהיג, ועל ידו ה"מנהיגים" הכלומניקים הבאים בתור. ורק אידיוט מוחלט חושב אחרת].
ספרו לי אחר כך על "הלכות לשון הרע, אויויוי" ועל צקצוקי "זו לא עבודה זרה, אויויוי".
הייתי אומר "תתעוררו עכשיו לפני שכבר יהיה מאוחר מדי", אבל אני חושש שכבר מזמן מאוחר מדי.
חכו חכו מה יהיה כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו. אוהו מה שילך שם. [וכבר היום הולך, ובעוד מפלגה גדולה עם כמה כלומניקים "ממשיכים"].
כנראה רק המשיח יציל אותנו מהמנהיגים האלה, שכבר ניבאו עליהם הצדיקים האמיתיים הקודמים.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 4:29 am
על ידי זאב ערבות
עקביה כתב:
כדכד כתב:חוץ מזה אם כתוב שמשהו הוא כנגד משהו אחר ועוד כמה דברים אז זה די אומר שהוא יותר חמור.

אוי ואבוי!
סלח לי, אבל מי שחושב שלה"ר חמור יותר מע"ז או מג"ע או משפ"ד, נפל בפח "האגדות המשבשות את הדעות" (כלשון הראב"ד בהל' תשובה).

זה נועד לאפשר לבעלי עבירה לצאת נקיים שכן אסור לדבר עליהם לשון הרע ולחשוף את מעשיהם למען יתרחקו מהם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 6:44 am
על ידי פולסברג
צופה_ומביט כתב:מצטער, אבל קשה לי לשתוק, ולא יתכן לשתוק, ואסור לשתוק.
מדברים פה כל כך הרבה על עלונים פנימיים של קבוצה קטנה בלי הרבה השפעה [אם בכלל], ואף מילה על עמוד-טור ביזיוני ומביש בעיתון הרשמי של המפלגה החסידית הגדולה בארץ, שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום, שמחקה במחי יד כמה בנים ת"ח עצומים של נפטרת כאילו לא נולדו מעולם [לנפטרת היו רק בן ובת, כי רק אלו יישרו איכשהו קו עם המערכת], ושעשתה מהנפטרת המיוחסת הדגולה והצדקת אשת המנהיג הקודם זצ"ל שמסרה נפשה על התורה של בעלה וילדיה ועל חינוך בנות ישראל, כאילו עיקר מעלתה בעולמה היתה ההתבטלות [המומצאת] שלה לאחיין שלה, ושבאותה נשימה מזערה את מעלת והשפעת בעלה זצ"ל למינימום האפשרי. מפלגה שעשתה הכל כדי שהאחים הגדולים בני המנהיג הקודם זצ"ל לא יהיו יחד בלוויה ולא ישבו יחד שבעה, ומשלא עלה בידם ניתקה מים וחשמל לדירת הנפטרת ובעלה זצ"ל אבי הבנים כדי שלא יוכלו לשבת שם שבעה. מפלגה שבוחריה הצעירים נצפו והוסרטו תולשים מודעות אבל על הנפטרת הדגולה רק כי מוזכרים שם אותם בנים הנ"ל. מפלגה ש"מתפארת" [ואחרים מפארים אותה] בכך שלא פוצצו את הלוויה עצמה באלימות [כדרכם עד עתה], מפלגה שאין בין פרסומיה הרשמיים לבין העלונים של אותה קבוצה קטנה ולא כלום, ואין בין מעשיה בנושא לבין מעשי אותה קבוצה קטנה ולא כלום. למעט ההבדל האמור: זו קבוצה קטנה בלי השפעה על אף אחד, וזו המפלגה החסידית הגדולה בארץ שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום.
וכל זה למה? כי החליטו על פלוני מה שהחליטו [עיין ערך העלונים הנ"ל והיינו הך, ואולי עוד יותר], ומעתה כל כלל ישראל מחויבים לזה, ואם לאו - דינם מורידין ולא מעלין והותרה כל התורה כולה כולל הכל בכל מכל כל עבור זה.
[ושלא ימכרו לאף אחד קשקושים שהכל שלא בידיעת המנהיג (מותר להם להאמין בזה? ונניח שלא בידיעתו, מה בכך?). אכן, זה הכל לא "בידיעת" המנהיג. זה הכל "בהוראת והכוונת" המנהיג, ועל ידו ה"מנהיגים" הכלומניקים הבאים בתור. ורק אידיוט מוחלט חושב אחרת].
ספרו לי אחר כך על "הלכות לשון הרע, אויויוי" ועל צקצוקי "זו לא עבודה זרה, אויויוי".
הייתי אומר "תתעוררו עכשיו לפני שכבר יהיה מאוחר מדי", אבל אני חושש שכבר מזמן מאוחר מדי.
חכו חכו מה יהיה כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו. אוהו מה שילך שם. [וכבר היום הולך, ובעוד מפלגה גדולה עם כמה כלומניקים "ממשיכים"].
כנראה רק המשיח יציל אותנו מהמנהיגים האלה, שכבר ניבאו עליהם הצדיקים האמיתיים הקודמים.

חבל על הכתיבה היפה, הכל ילך לטמיון [ח''ו לא ימחק אלא ילך לגנזי הפורום] כמו שאר האשכולות בענין, שהרי החוג ההוא אוכלים קוגל [על נשמת בהתעוררות איני יודע].

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 7:52 am
על ידי ארי שבחבורה
צופה_ומביט כתב:מצטער, אבל קשה לי לשתוק, ולא יתכן לשתוק, ואסור לשתוק.
מדברים פה כל כך הרבה על עלונים פנימיים של קבוצה קטנה בלי הרבה השפעה [אם בכלל], ואף מילה על עמוד-טור ביזיוני ומביש בעיתון הרשמי של המפלגה החסידית הגדולה בארץ, שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום, שמחקה במחי יד כמה בנים ת"ח עצומים של נפטרת כאילו לא נולדו מעולם [לנפטרת היו רק בן ובת, כי רק אלו יישרו איכשהו קו עם המערכת], ושעשתה מהנפטרת המיוחסת הדגולה והצדקת אשת המנהיג הקודם זצ"ל שמסרה נפשה על התורה של בעלה וילדיה ועל חינוך בנות ישראל, כאילו עיקר מעלתה בעולמה היתה ההתבטלות [המומצאת] שלה לאחיין שלה, ושבאותה נשימה מזערה את מעלת והשפעת בעלה זצ"ל למינימום האפשרי. מפלגה שעשתה הכל כדי שהאחים הגדולים בני המנהיג הקודם זצ"ל לא יהיו יחד בלוויה ולא ישבו יחד שבעה, ומשלא עלה בידם ניתקה מים וחשמל לדירת הנפטרת ובעלה זצ"ל אבי הבנים כדי שלא יוכלו לשבת שם שבעה. מפלגה שבוחריה הצעירים נצפו והוסרטו תולשים מודעות אבל על הנפטרת הדגולה רק כי מוזכרים שם אותם בנים הנ"ל. מפלגה ש"מתפארת" [ואחרים מפארים אותה] בכך שלא פוצצו את הלוויה עצמה באלימות [כדרכם עד עתה], מפלגה שאין בין פרסומיה הרשמיים לבין העלונים של אותה קבוצה קטנה ולא כלום, ואין בין מעשיה בנושא לבין מעשי אותה קבוצה קטנה ולא כלום. למעט ההבדל האמור: זו קבוצה קטנה בלי השפעה על אף אחד, וזו המפלגה החסידית הגדולה בארץ שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום.
וכל זה למה? כי החליטו על פלוני מה שהחליטו [עיין ערך העלונים הנ"ל והיינו הך, ואולי עוד יותר], ומעתה כל כלל ישראל מחויבים לזה, ואם לאו - דינם מורידין ולא מעלין והותרה כל התורה כולה כולל הכל בכל מכל כל עבור זה.
[ושלא ימכרו לאף אחד קשקושים שהכל שלא בידיעת המנהיג (מותר להם להאמין בזה? ונניח שלא בידיעתו, מה בכך?). אכן, זה הכל לא "בידיעת" המנהיג. זה הכל "בהוראת והכוונת" המנהיג, ועל ידו ה"מנהיגים" הכלומניקים הבאים בתור. ורק אידיוט מוחלט חושב אחרת].
ספרו לי אחר כך על "הלכות לשון הרע, אויויוי" ועל צקצוקי "זו לא עבודה זרה, אויויוי".
הייתי אומר "תתעוררו עכשיו לפני שכבר יהיה מאוחר מדי", אבל אני חושש שכבר מזמן מאוחר מדי.
חכו חכו מה יהיה כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו. אוהו מה שילך שם. [וכבר היום הולך, ובעוד מפלגה גדולה עם כמה כלומניקים "ממשיכים"].
כנראה רק המשיח יציל אותנו מהמנהיגים האלה, שכבר ניבאו עליהם הצדיקים האמיתיים הקודמים.

לקרוא ולא להאמין.
לסדום היינו לעמורה דמינו.
אבל אשמים אנחנו על אחינו אשר ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו ולא שמענו.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 7:56 am
על ידי ארי שבחבורה
והעובדה שאין אף אחד שמעז להשמיע את קול התורה וקול המוסריות היהודית אל מול התועבות הללו מעוררת מחשבות נוגות מאוד.
אנשי אמנה אבדו.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 8:08 am
על ידי ארזי ביתר
אברהם שרייבר כתב:
עקביה כתב:קראת את הקובץ האחרון?
אם לא, קרא אותו בבקשה, ואם כן, מה פשר סימן השאלה לאחר המילה 'בכת'?

מדוע נשמת וקה אכסוף טוב יותר משטריימל וקוגל?
אתה תופס סממנים חיצוניים כלשהם ומתעלם מכל מה שנמצא מעבר להם.

עוד לא.
כוונתי בנשמת וקה אכסוף היא - כמובן, שכל החסידים חיים באותו חינוך, וקבוצה זו [לא כת] - מגזימים, ואין כאן לא עבודה זרה ולא כת ולא איומים.

עד כאן! כל החסידים חיים באותו חינוך? שקר וכזב!! השמצה זולה ופרועה!

דרך החסידות באה לעולם כדי לרומם את ההשגות, לא כדי לשעבד אנשים - על רכושם, בני משפחותיהם, וכל אשר להם - למנהיגים נרקסיסטים שאין בינם לבין עבודת ה' כלום.

מדברים פה על אדם, שההשתתפות בטיש שלו חשובה עשרת מונים ממצוות היום דפורים למשל; באדם שעקר כל התורה כולה והעמידה על אחת - לא להיות 'באטשי'; באדם שתולה את ביאת המשיח בהשלמת בנין בית מדרשו; ועוד פנינים רבות שהועלו כאן מפיהם ומפי כתבם, ולא הוכחשו מעולם.

אז נכון, ישנם דברים שאולי יכולים להיחשב כ'מעין דמעין דמעין' שקיימים גם במקומות אחרים. אמונת צדיקים הוא נושא חשוב בעוד מקומות (כבר לא רק במקהלות החסידים), ההתחזקות למען השלמת בית המדרש - בכוחה לקרב את הגאולה (קמפיינרים רבים משתמשים ב'הבטחות' כאלו להצלחת הקמפיין), וכו'. אבל צריך להבין שדרכם כסל למו אינה הגזמה בלבד. אלו נושאים רגישים מאוד, שחוט השערה מפריד בהם בין 'ענינים' ו'קמפיינים' לבין כפירה גמורה.

קרא גליון אחד של "לעבעקינד" (עלו כאן קטעים וגליונות מסוימים) מתחילה ועד סוף, ותאמר לי אם אין עולה ממנו סרחון נורא של כפירה גמורה. אבל בכנות.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 8:12 am
על ידי ארזי ביתר
צופה_ומביט כתב:חכו חכו מה יהיה כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו. אוהו מה שילך שם.

כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו - תבער שם אש המחלוקת בלהבה אדירה, וישכחו לגמרי מהמחלוקת הנוכחית שהולכת וגוועת...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 8:29 am
על ידי ונתנו ידידים
ארזי ביתר כתב:
צופה_ומביט כתב:חכו חכו מה יהיה כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו. אוהו מה שילך שם.

כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו - תבער שם אש המחלוקת בלהבה אדירה, וישכחו לגמרי מהמחלוקת הנוכחית שהולכת וגוועת...

יש הבדל כי אז זה יהיה מחלוקת רגילה בין שני קבוצות שוים בכוחם, וממילא לא יהיה להם את הכח לעשות ככל העולה על רוחם, לא כמו עכשיו שזה מפלגה ענקית מול קהילה קטנה.
שנית שאז זה יהיה בתחילת דרכם ואף אחד לא יוכל להיחשב מורד.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 8:37 am
על ידי בברכה המשולשת
דרומי כתב:כבר כתבתי שאנשי כנה"ג ביטלו את היצר דע"ז וזה לא בא כ"כ בקלות היום.

את הטיפשות, העקשנות, המדות הרעות וכו' לא ביטלו אנשי כנה"ג וזה מה שאנו רואים בשפע, לדאבוננו.

אגב, מעניין אותי האם הסיפור המסופר כאן לגבי תפילת פורים היה כצורתו, שאכן הורו לקיים את כל מצוות פורים כולל הסעודה והמשתה לפני התפלה וקריאת המגילה שהתקיימה סמוך לשקיעה? והאם ניתנה לכך איזו עילה / אמתלא כלשהי?

[כמובן שבין אם זה היה ובין אם לא אין לזה קשר לע"ז...]


א. עבו"ז לא באה בקלות היום, נכון. אבל חז"ל לא אמרו שאנשי כנה"ג ביטלו את עצם המושג של עבו"ז, אלא רק את היצר. וממילא עבו"ז בהחלט שייכת גם היום, וכבר היו במהלך הדורות יהודים שנכשלו בעבו"ז רח"ל, רק שלא מכח יצרא דע"ז אלא לתועלות שחשבו שישיגו מזה (החל מהמתייוונים וכלה בכל מיני משומדים לדתות ע"ז בימינו אנו). אז זה לא מופקע לומר שיש גם בנדו"ד עבו"ז. וברגע שהנתונים הם אכן שיש אצל הזנבנים עבו"ז רח"ל, אז יש בהם עבו"ז רח"ל.
ב. לגבי מידות רעות, וודאי ואה"נ.
ג. לא יכולה להיות שום עילה להצדיק את ההנהגה הנ"ל, לא בפורים ולא באף יום אחר.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 8:54 am
על ידי אור עולם
הגר"י קלופט כתב שביטלו יצרא דע"ז אבל השאירו קצת בשביל האמונת חכמים

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 8:58 am
על ידי שעת הכושר
.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 8:59 am
על ידי HaimL
הכינוי תנא יכול להתייחס גם לתלמיד חכם, שרגיל לשנות משניות וברייתות לפני רבו. אומנם, בימינו שהכול כתוב בספרים, בפשטות נראה דל"ש לכנות מישהו בשם תנא.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 9:05 am
על ידי גביר
אור עולם כתב:הגר"י קלופט כתב שביטלו יצרא דע"ז אבל השאירו קצת בשביל האמונת חכמים


אזכיר שוב שדברים דומים שמעתי בזמנו בשמו מתלמידו הרב אלימלך רטמן, שאמר בשמו [וככל הזכור לי הבנתי מדבריו אז ששמע את הדברים ממנו בעל פה] שאם כי בטלו את היצר הרע של ע"ז לא בטלו את היצר הרע של פולחן האישיות.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 9:30 am
על ידי HaimL
ונתנו ידידים כתב:ההבדל ברור בין שפיות לשגעון, מי שמייחס תכונות נשגבות לאדם שאין בו אינו הזוי רק לכל היותר מדומיין, מי שמייחס גדלות מופשטת לבשר ודם הוא הזוי ואולי גם גובל בכפירה

אבי מורי ז"ל היה אדם פשוט, מצד השקפתו, שכן לא היה לו יד ורגל בלימוד. והוא חזר ושינן לי שאין קדושה בבני אדם, רק הקב"ה הוא לבדו קדוש. כמובן שלא קיבלתי, דמקרא מלא דיבר הכתוב קדושים תהיו כי קדוש אני וגו' והתקדשתם והייתם קדושים כי קדוש אני וגו'. ועכשיו אני מבין שהשגה של אדם פשוט גדולה מבר בי רב דחד יומא, שמייחוס קדושה לבשר ודם מגיעים לעבודה זרה, ויש כאן חשש של איסור כרת וסקילה, השם ישמרנו.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 9:39 am
על ידי HaimL
ר' גרונם יקום פורקן כתב:
ונתנו ידידים כתב:ההבדל ברור בין שפיות לשגעון, מי שמייחס תכונות נשגבות לאדם שאין בו אינו הזוי רק לכל היותר מדומיין, מי שמייחס גדלות מופשטת לבשר ודם הוא הזוי ואולי גם גובל בכפירה

אמת נכון הדבר.
עם זאת, יש משהו צבוע כשלועגים לקבוצה הזויה שרק הקצינה (מעט או הרבה, הכל בעיני המתבונן) את התפיסות המקובלות.

מי יגלה עפר מעיניהם של רבותינו הקדושים, הגר"א ותלמידיו זצ"ל, וכל הסרים למשמעתו, שבחינם חשדו קדושי עליון, הרב המגיד ממעזריטש ותלמידיו זצ"ל, ובזכות צדקתם, ה"ל מחלוקת שהיא לש"ש וסופה להתקיים, שכבר בדור שלאחר מכן העידו על הגאון רעק"א זצ"ל שחשב על זו"ז שהם צדיקים וקדושים. ובימינו, אנשים הגיעו לע"ז של ממש, ואין כוח ביד גדולי הדור למחות בידם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 9:48 am
על ידי HaimL
הרואה כתב:יש פה בארץ ישראל כמויות עצומות של עבודה זרה וגילוי עריות ואנשים מתעסקים עם סטיות דקות בהשקפה על היחס המדוייק כלפי המדינה ומחריבים עולמות על זה, והבעיות האמיתיות אף אחד לא נוגע בהם.

הא בהא תליא, ובדיוק כפי שכתבתי קודם, מחלוקת שאינה לש"ש אין סופה להתקיים. אותנו, הציוניים, מבזים, על דברים של מה בכך. אבל עובדי עבודה זרה של ממש, כל עוד מכנים אותם בשם חרדים, אסור להכלימם. אבל חרדים הוא מלשון הפסוק שמעו דבר השם החרדים אל דברו וגו', ומי שמקבל את רבו עליו באלו-ה, כיצד ייקרא חרד לדבר השם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 9:52 am
על ידי HaimL
עקביה כתב:ככל שאני מתחלחל מהדברים החמורים הנאמרים ע"י הכת ההזויה הזאת, אינני בטוח שהם מטורפים יותר מהמשיחיסטים, וודאי שאינם אלימים יותר מגור.
איני יודע האם כת זו בודדת במועדה או לא, אבל מה שדי ברור הוא שהיה לה מצע נוח לגדול עליו.

האם כבודו מתייחס לקבוצה מחסידי חב"ד הי"ו, המכונה בשם זה, משיחיסטים?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 9:54 am
על ידי עקביה
כן.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:04 am
על ידי HaimL
צופה_ומביט כתב:ואם כנים הדברים, גם הליטאים חוששים מזה שמחר יתערבו להם בעלוני קופת העיר שמבטיחים ישועות על ידי טיפות מיין הסיומים, סכינים וצנצנות דבש מבורכים, ושטרי הבטחה וגזירה קדושים. [וכבר דובר במקו"א על העבודה זרה המפורשת שבזה, בפרסום עצום ובאין פוצה פה, ומוצג כמגובה כביכול בתמיכת וחתימת גדולי הדור בעצמם].

זה רק הולך ונעשה גרוע מרגע לרגע. מה בין זה לבין שטרי הכפרה שהיו מוכרים עסקני הנוצרים ושכנגדם יצא הרשע מרטין לותר, שם רשעים ירקב, גם הם וגם מתנגדיהם.
ולא הבטיחה התורה הקדושה אלא ברכה במתנות עניים ובמתנות כהונה, כגון המפורש בפרשה הקודמת, ואיש את קדשיו לו יהיו איש אשר ייתן לכהן לו יהיה.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:04 am
על ידי דרומי
לכל תופעה שלילית (כמעט, ואולי בלי כמעט) אפשר למצוא 'מצע' באיזו שיטה / הנהגה בתורה.

לדוגמא, ההלכה של "מעלין ולא מורידין" שהיא הלכה אמיתית בשו"ע שימשה (ומשמשת) הרבה קנאים מזוייפים, ולפעמים בתמימות.

המפגינים למען החטופים מוצאים 'מצע' בהלכה של "אין לך מצוה גדולה כפדיון שבויים".

והמפגינים כנגד העיסקאות מוצאים 'מצע' בהלכות אחרות.

בעלי מדות רעות למיניהם, שמעדיפים לשקוע בתורה נטו ומתכחשים למוסר ודרך ארץ, מוצאים נחמה ו'מצע' במאמרי חז"ל על כך ש"המאור שבה מחזירה למוטב", ו"הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו".

יהיו שישמרו על צניעות הנשים בדרכים מזעזעות וימצאו גם הם 'מצע' בכל מיני סיפורים על אמוראים וחכמי ישראל שבאמת היו.

וכן על זה הדרך.

לא קל להיות יהודי מאוזן...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:11 am
על ידי HaimL
עקביה כתב:כן.

אבל משיח הוא מלך בו"ד, ומעתה, אף האומר על עבדו העברי שהוא מלך המשיח ועתיד להתגלות, כבודו יכול לייחס לו שטות וטיפשות, אבל לכדי ע"ז הרי לא יגיע לעולם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:14 am
על ידי HaimL
דרומי כתב:לא קל להיות יהודי מאוזן...

לא בכדי אמר רבי אלעזר בן ערך שהדרך הישרה היא לב טוב, וקלסיה ריב"ז, שהכול מתחיל ועובר ונגמר ביושר לבו של אדם.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:18 am
על ידי עקביה
HaimL כתב:
עקביה כתב:כן.

אבל משיח הוא מלך בו"ד, ומעתה, אף האומר על עבדו העברי שהוא מלך המשיח ועתיד להתגלות, כבודו יכול לייחס לו שטות וטיפשות, אבל לכדי ע"ז הרי לא יגיע לעולם.

לא אמרתי שהם עובדי ע"ז. אמרתי שהם מטורפים.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:22 am
על ידי דרומי
איך 'מטורפים' קשור לעבודה זרה?

עבודה זרה היא שיטה, תפיסה, דרך עולם

ומטורף הוא פשוט משובש ולא יודע מה הוא רוצה

זה פשוט הפוך!

[מעניין, שהרמב"ם שמחלק בין נצרות לאיסלאם, שנצרות היא ע"ז ואיסלאם לא -

מכנה דוקא את 'מחמד' בשם משוגע, ולא את אותו האיש]

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:24 am
על ידי עקביה
דרומי כתב:איך 'מטורפים' קשור לעבודה זרה?

אכן לא קשור.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:35 am
על ידי איש_ספר
צופה_ומביט כתב:מצטער, אבל קשה לי לשתוק, ולא יתכן לשתוק, ואסור לשתוק.
מדברים פה כל כך הרבה על עלונים פנימיים של קבוצה קטנה בלי הרבה השפעה [אם בכלל], ואף מילה על עמוד-טור ביזיוני ומביש בעיתון הרשמי של המפלגה החסידית הגדולה בארץ, שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום, שמחקה במחי יד כמה בנים ת"ח עצומים של נפטרת כאילו לא נולדו מעולם [לנפטרת היו רק בן ובת, כי רק אלו יישרו איכשהו קו עם המערכת], ושעשתה מהנפטרת המיוחסת הדגולה והצדקת אשת המנהיג הקודם זצ"ל שמסרה נפשה על התורה של בעלה וילדיה ועל חינוך בנות ישראל, כאילו עיקר מעלתה בעולמה היתה ההתבטלות [המומצאת] שלה לאחיין שלה, ושבאותה נשימה מזערה את מעלת והשפעת בעלה זצ"ל למינימום האפשרי. מפלגה שעשתה הכל כדי שהאחים הגדולים בני המנהיג הקודם זצ"ל לא יהיו יחד בלוויה ולא ישבו יחד שבעה, ומשלא עלה בידם ניתקה מים וחשמל לדירת הנפטרת ובעלה זצ"ל אבי הבנים כדי שלא יוכלו לשבת שם שבעה. מפלגה שבוחריה הצעירים נצפו והוסרטו תולשים מודעות אבל על הנפטרת הדגולה רק כי מוזכרים שם אותם בנים הנ"ל. מפלגה ש"מתפארת" [ואחרים מפארים אותה] בכך שלא פוצצו את הלוויה עצמה באלימות [כדרכם עד עתה], מפלגה שאין בין פרסומיה הרשמיים לבין העלונים של אותה קבוצה קטנה ולא כלום, ואין בין מעשיה בנושא לבין מעשי אותה קבוצה קטנה ולא כלום. למעט ההבדל האמור: זו קבוצה קטנה בלי השפעה על אף אחד, וזו המפלגה החסידית הגדולה בארץ שיש לה ח"כים והשפעה רבתי בכל מקום ומקום.
וכל זה למה? כי החליטו על פלוני מה שהחליטו [עיין ערך העלונים הנ"ל והיינו הך, ואולי עוד יותר], ומעתה כל כלל ישראל מחויבים לזה, ואם לאו - דינם מורידין ולא מעלין והותרה כל התורה כולה כולל הכל בכל מכל כל עבור זה.
[ושלא ימכרו לאף אחד קשקושים שהכל שלא בידיעת המנהיג (מותר להם להאמין בזה? ונניח שלא בידיעתו, מה בכך?). אכן, זה הכל לא "בידיעת" המנהיג. זה הכל "בהוראת והכוונת" המנהיג, ועל ידו ה"מנהיגים" הכלומניקים הבאים בתור. ורק אידיוט מוחלט חושב אחרת].
ספרו לי אחר כך על "הלכות לשון הרע, אויויוי" ועל צקצוקי "זו לא עבודה זרה, אויויוי".
הייתי אומר "תתעוררו עכשיו לפני שכבר יהיה מאוחר מדי", אבל אני חושש שכבר מזמן מאוחר מדי.
חכו חכו מה יהיה כשיגיע תורו של הדור הבא במפלגה הזו. אוהו מה שילך שם. [וכבר היום הולך, ובעוד מפלגה גדולה עם כמה כלומניקים "ממשיכים"].
כנראה רק המשיח יציל אותנו מהמנהיגים האלה, שכבר ניבאו עליהם הצדיקים האמיתיים הקודמים.


תיאור מזעזע ומדכא ובכ"ז שתי הערות קטנוניות

א. הפרקטיקה של אזכור רק הילדים הנאמנים למנהיג והשמטת שאר הילדים, מוכרת יפה יפה מעיתונים חרדים נוספים.
ב. גם ענין של ההתבטלות לצדיק שליט"א, כראש וראשון לכל המעלות, מוכרת לגמרי. אנשים שעברו שואה ושמרו על צלם אנוש ונותרו עם אהבת ה', ולא הרהרו אחרי מידותיו וכו' וכו', במותם פותחים קודם כל בכבוד האכסניא, בביטולם המוחלט לצדיק, שיכול להיות צעיר מהם בשמונים שנה, ולא מגיע לקרסוליהם בכל אחת מהתכונות שהזכרתי. זה הדבר שמבליטים במודעת האבל, (דבוק בלו"נ וכו', מסור בלו"נ לקדשי וכו') ורבים מהילדים חוקקים את השורה הזו גם על המצבה, ואפילו אין במצבה אלא שתי שורות של תארים בלבד. נכון שכאן זה זה גם ציניות מרושעת ואכזרית, אבל הז'רגון ידוע...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ד' יוני 19, 2024 10:38 am
על ידי HaimL
הרואה כתב:תחשבו אם בחצר חסידית גדולה ומוכרת יחליטו ממחר שמותר לחלל שבת היל"ת ואף יעשו מעמדי חילול שבת ויסבירו לילדים עד כמה גדול וקדוש חילול השבת שלהם.
או אם הרבי יחליט לשכב עם נשות הקהילה לעיני השמש
או קשה למצוא עוד דוגמאות מחרידות וגם אלו עדיין גדול נתלה בקטן

אנשים מתבלבלים כנראה ממה שמבואר וידוע, אפילו אם יאמרו לך על ימין שהוא שמאל וכו', אבל מבואר בגמרא להיפוך, כגון הך ברייתא במסכת שבת,
בשעה שירדתי וטבלתי במה חשדתוני אמרנו שמא ניתזה צינורא מפיה על בגדיו של רבי אמר להם העבודה כך היה ואתם כשם שדנתוני לזכות המקום ידין אתכם לזכות:
הרי לנו מפורש שצריך לדון את רבו לזכות היכא דיש ספק בדבר, ויש צד שלא עבר עבירה, ומחויב לדונו שבאמת לא עבר. אבל אם חלילה עבר, אז פשיטא דאסור לדונו לכף זכות, שהוא סוד קדושים, וזוהי דרך כת ש"צ ודומיהם שר"י.