עמוד 4 מתוך 8

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 5:04 pm
על ידי יושב ירושלים
מאמר נאה בענין:
לכידה (2).JPG
לכידה (2).JPG (106.21 KiB) נצפה 9480 פעמים
לכידה (3).JPG
לכידה (3).JPG (136.45 KiB) נצפה 9480 פעמים
לכידה 2.JPG
לכידה 2.JPG (131.76 KiB) נצפה 9480 פעמים

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 5:06 pm
על ידי יתן חן
ימי מוהרנ"ת - חלק שני אות עז כתב:באו המשולחים מוילנא הנזכרים לעיל ועמדו באכסניא שלי....
בתוך שעמדנו שם יחד, דברתי עמהם קצת עד שהתחלנו לכנס בענין וכוח קצת שבין חסידים למתנגדים, כי הם מהכת המתנגדים הגדולים על כל החסידים כמפורסם, והתחלתי לדבר עמהם מאמונת חכמים, ואני הייתי סבור שעל כל פנים יש להם איזה אמונה בהגאון מוילנא שנקראים על שמו אבל הם השיבו לי מיד, ואחד מהם היה עקר המדבר, וכלם הודו לו, ענה ואמר וכו' וכו' אמונה יהיה לי באדם וכו' (בלשון תמה). כדברים האלה דבר עמי, וכלם הודו לדבריו.
והתחלתי להתוכח עמו אם כן מהו אמונת חכמים. אבל הם לא הטו אזן לדברי כלל, והשיבו דברי שטות והבל הנוגעים קצת לכפירות, כי באמת מי שאין לו אמונת חכמים גם אמונתו בהשם יתברך אינה בשלמות, וכמבואר בדברינו הרבה, ובפרט בהתורה תקעו תוכחה בסימן ח' לקוטי תנינא.
ואז ראיתי היטב החילוק שבין חסידים למתנגדים, כי ראיתי שאפלו בהתלמיד חכם שלהם שהם אומרים עליו שהוא תלמיד חכם וחסיד גדול, גם בו אין להם אמונה. ואחר כך אמרתי להם בפרוש, אני הייתי סבור שאם אין לכם אמונה בגדולי הצדיקים של החסידים, על כל פנים יש לכם אמונה בתלמידי חכמים שלכם, אבל עכשו אני יודע מדרגתכם שאין לכם אמונה כלל.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 5:07 pm
על ידי חיימשה
נקדש את שמך בעולם כתב:באזני שמעתי איך מכרו זכות שפיכת שמן באחד המדורות והמוכר הכריז ''מי רוצה לזכות לשפוך שמן למדורה לעשות נחת רוח לר' שמעון'', (ובכלל צריך עיון מדוע מנסכים דווקא שמן זית אם לא שחשים שיש בכך איזו משמעות רוחנית מיוחדת).
.

מה הבעיה בלעשות נחת רוח לר' שמעון? מפורש בכ''מ שיש נחת רוח לנשמה בנרות.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 5:09 pm
על ידי חיימשה
יושב ירושלים כתב:מאמר נאה בענין:
לכידה (2).JPG
לכידה (3).JPG
לכידה 2.JPG

דברי החת''ס ברור מללו, ראום גדולי עולם ולא קיבלוהו, ומי הוא זה ואיזה הוא אשר יבוא עתה לנופף בהם כאילו חידש משהו? כל יתר הדברים הם דמגוגיה מוכרת.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 5:31 pm
על ידי מקדש מלך
יושב ירושלים כתב:
מקדש מלך כתב:א. יתכן ליישב שלא מתכוונים לטעון שהוא אל רח"ל,
ב. אלא שגם על הזוהר יש להקשות מדוע לא חשש ל'מקבץ היוצר תחושה משונה של טשטוש מעמדות בינו לריבונו של עולם'.

א. מסתבר כדבריך, אלא שהם סבורים שיש ענין לעבוד [בתפילה] את אותה בחינה של 'פני יי' המתגלה על ידי אותו צדיק. [וכבר כתב על זה הנפה"ח שהוא עבודה זרה.
ב. הזוהר בהחלט חשש לזה ולכן הוא לא מיועד לקריאה לכל צרוע וכל זב אלא להעומדים בסוד ה' ויודעים להבין את עומק הדברים.

הסטייפלר לא חשב כדבריך.
גם בעיני שיטת ברסלב היא מחודשת, אלא שיודעני שנסדה על ידי צדיקים גמורים, ועל כן יש לטורח ללמד עליה זכות.
ואכן הזוהר לא נועד עבור כל זב ומצורע. רק הסברתי את טעם מי שמביא ממנו ראיה.
בקיצור, במקום לנסות להפוך כמה שיותר יהודים לעובדי עבודה זרה, תתחילו לנסות לחשוב אחרת. לא ניחא למריהו דליימרו הכי.
הנפש החיים לפי זכרוני (כעת לא עיינתי בפנים) מוסיף מילה משמעותית מאוד 'מתוך השתעבדות'. לא?

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 9:04 pm
על ידי הרואה
קרית מלך כתב:
הרואה כתב:
קרית מלך כתב: איך ניתן להתעלם מדברי החת"ס

לוגיקה משונה כמו שאר הודעותיך כאן,
החת"ס התנגד לעליה למירון.
אתה תוקף את המתנגדים לעליה למירון בכך שהם מתעלמים מדברי החת"ס.
המשך יום נעים.

הלוגיקה המשונה היא של המצטט חצאי דברים [לא ברור לאיזה מטרה, ואולי כן?]
כך כתבתי
איך ניתן להתעלם מדברי החת"ס שלמרות השגותיו ברור בדבריו שזהו מנהג עתיק יומין,

והקורא ישפוט מה ציטט הרואה [שאינו רואה].
וגם יבין שלא תקפתי את המתנגדים...

אז הנה הודעתך המלאה בהדגשת הקטע הנבחר, לשיפוט הקוראים.
קרית מלך כתב:יש הסבר הגיוני מה כל כך מציק לכמה מהכותבים כאן בענין העליה למירון?
אם אינך רוצה לעלות מירונה יש מי שמנסה להכריח אותך?
מתרצים כל ענין אחר בק"נ טעמים העיקר "לחזק" את מסורת ההתנגדות לעלייה למירון, תמה תמה אקרא!
הרי הדבר ברור שיש מסורת של מאות שנים אודות העליה הזאת, איך ניתן להתעלם מדברי החת"ס שלמרות השגותיו ברור בדבריו שזהו מנהג עתיק יומין, איך ניתן להתעלם מדברי העטרת זקנים הכותב שזהו המנהג באר"י לעלות לציון הרשב"י בל"ג בעומר, ואיך פוטרים בהינף מקלדת את דברי האריז"ל בענין, וכי אין די בכך בכדי לכבד את הנוהגים כך?
[כנראה האמת היא שלבם חושק ונכסף גם לזכות ולהשתתף בהילולא דבר יוחאי, אלא שקבעון המסורת מונע זאת, ועל כך לבם אנסם להטיל דופי].

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 9:14 pm
על ידי לענין
יושב ירושלים כתב:מאמר נאה בענין:
לכידה (2).JPG
לכידה (3).JPG
לכידה 2.JPG


הנפנוף כל הזמן בטענת ה'פרופורציות', גם הוא איבד כבר מזמן כל פרופורציה...
כשהסבירו לי [רבנים מבני הקהילה הנ''ל] כמה גרועה היא דרך החסידות, הם סיפרו בלחש על אוטובוסים שיוצאים בליל שישי להדליק נר אצל דן בן יעקב...
מילא אם הם היו מייצגים את הזרם המרכזי אצל הליטאים, היה עוד מה לשמוע, וממילא צורך לענות, אבל ברגע שמדובר בקבוצה הזויה ש(לפחות נציגיה בפורום זה) מסתובבים כל היום סביב חובת העליה להר הבית [הר השם, כמובן], אז 'פטרתן מלאושובי'.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 9:19 pm
על ידי לענין
מקדש מלך כתב:
יושב ירושלים כתב:
מקדש מלך כתב:א. יתכן ליישב שלא מתכוונים לטעון שהוא אל רח"ל,
ב. אלא שגם על הזוהר יש להקשות מדוע לא חשש ל'מקבץ היוצר תחושה משונה של טשטוש מעמדות בינו לריבונו של עולם'.

א. מסתבר כדבריך, אלא שהם סבורים שיש ענין לעבוד [בתפילה] את אותה בחינה של 'פני יי' המתגלה על ידי אותו צדיק. [וכבר כתב על זה הנפה"ח שהוא עבודה זרה.
ב. הזוהר בהחלט חשש לזה ולכן הוא לא מיועד לקריאה לכל צרוע וכל זב אלא להעומדים בסוד ה' ויודעים להבין את עומק הדברים.

הסטייפלר לא חשב כדבריך.
גם בעיני שיטת ברסלב היא מחודשת, אלא שיודעני שנסדה על ידי צדיקים גמורים, ועל כן יש לטורח ללמד עליה זכות.
ואכן הזוהר לא נועד עבור כל זב ומצורע. רק הסברתי את טעם מי שמביא ממנו ראיה.
בקיצור, במקום לנסות להפוך כמה שיותר יהודים לעובדי עבודה זרה, תתחילו לנסות לחשוב אחרת. לא ניחא למריהו דליימרו הכי.
הנפש החיים לפי זכרוני (כעת לא עיינתי בפנים) מוסיף מילה משמעותית מאוד 'מתוך השתעבדות'. לא?


ועיין בקונטרס 'חיי נפש' -נמצא באוצר- שהאריך בזה מאד
יש לו הסכמה מהבד"ץ ומהרב וואזנר

חיי נפש.PNG
חיי נפש.PNG (438.72 KiB) נצפה 9356 פעמים

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 9:45 pm
על ידי דרומי
בקשר למאמר של 'יושב ירושלים', לכאורה נתלים הם באילן גדול - החתם סופר, ולדבריהם הצפיה לגאולה פירושה לחכות על חומות ירושלים דוקא.

ואיני בתוך הסוגיא אולם חשבתי לכאורה שמדברי הרמב"ם יש להוכיח שאדרבה, שהרי כתב הרמב"ם (הל' סנהדרין פי"ד הי"ב) "ולעשרה מקומות גלו וסופן לטבריא, וקבלה היא שבטבריא עתידין לחזור תחלה ומשם נעתקין למקדש". הרי שיש לנו לחכות בטבריא ומשום להמשיך לירושלים.

וראה רדב"ז שם: "ארז"ל שעתיד המשיח להיגלות תחילה בגליל. ואפשר שהוא יסמוך בית הדין הגדול שם בטבריא, שהיא סמוכה לגליל .. ומשם יעלו לירושלים".

[אגב, ברמב"ם פרנקל מתקשה במקורו של הרדב"ז. וכמדומני שבזוהר כתוב במפורש שעתיד מלכא משיחא להתגלות בגליל, ולפלא שלא ציינו על אתר].

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 9:52 pm
על ידי בברכה המשולשת
דרומי כתב:בקשר למאמר של 'יושב ירושלים', לכאורה נתלים הם באילן גדול - החתם סופר, ולדבריהם הצפיה לגאולה פירושה לחכות על חומות ירושלים דוקא.

ואיני בתוך הסוגיא אולם חשבתי לכאורה שמדברי הרמב"ם יש להוכיח שאדרבה, שהרי כתב הרמב"ם (הל' סנהדרין פי"ד הי"ב) "ולעשרה מקומות גלו וסופן לטבריא, וקבלה היא שבטבריא עתידין לחזור תחלה ומשם נעתקין למקדש". הרי שיש לנו לחכות בטבריא ומשום להמשיך לירושלים.

וראה רדב"ז שם: "ארז"ל שעתיד המשיח להיגלות תחילה בגליל. ואפשר שהוא יסמוך בית הדין הגדול שם בטבריא, שהיא סמוכה לגליל .. ומשם יעלו לירושלים".

[אגב, ברמב"ם פרנקל מתקשה במקורו של הרדב"ז. וכמדומני שבזוהר כתוב במפורש שעתיד מלכא משיחא להתגלות בגליל, ולפלא שלא ציינו על אתר].


ראיתי פעם בספר אחד (כמדומני בספר אהבת הארץ של הקדוש הרב הלל ליברמן הי"ד) שהכוונה בגליל בהקשר הזה היא לשכם, והביא ראיות שתחילת גילוי הגאולה תהיה בשכם.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 9:54 pm
על ידי הרואה
תגובה לספר חיי נפש
מצאתי במחשב,
אין לי אחריות על התוכן

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:03 pm
על ידי קו ירוק
בברכה המשולשת כתב:
דרומי כתב:בקשר למאמר של 'יושב ירושלים', לכאורה נתלים הם באילן גדול - החתם סופר, ולדבריהם הצפיה לגאולה פירושה לחכות על חומות ירושלים דוקא.

ואיני בתוך הסוגיא אולם חשבתי לכאורה שמדברי הרמב"ם יש להוכיח שאדרבה, שהרי כתב הרמב"ם (הל' סנהדרין פי"ד הי"ב) "ולעשרה מקומות גלו וסופן לטבריא, וקבלה היא שבטבריא עתידין לחזור תחלה ומשם נעתקין למקדש". הרי שיש לנו לחכות בטבריא ומשום להמשיך לירושלים.

וראה רדב"ז שם: "ארז"ל שעתיד המשיח להיגלות תחילה בגליל. ואפשר שהוא יסמוך בית הדין הגדול שם בטבריא, שהיא סמוכה לגליל .. ומשם יעלו לירושלים".

[אגב, ברמב"ם פרנקל מתקשה במקורו של הרדב"ז. וכמדומני שבזוהר כתוב במפורש שעתיד מלכא משיחא להתגלות בגליל, ולפלא שלא ציינו על אתר].


ראיתי פעם בספר אחד (כמדומני בספר אהבת הארץ של הקדוש הרב הלל ליברמן הי"ד) שהכוונה בגליל בהקשר הזה היא לשכם, והביא ראיות שתחילת גילוי הגאולה תהיה בשכם.

גליל בתורה הוא נחלת יששכר וצפונה. ונחלת יוסף גם בזמן חז"ל זו היא מטלית של כותים. ולא כאיזה גדולי האחרונים שיוסף הוא גליל (לענין ביעור).

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:05 pm
על ידי הרואה
לענין כתב:
מקדש מלך כתב:
יושב ירושלים כתב:
מקדש מלך כתב:א. יתכן ליישב שלא מתכוונים לטעון שהוא אל רח"ל,
ב. אלא שגם על הזוהר יש להקשות מדוע לא חשש ל'מקבץ היוצר תחושה משונה של טשטוש מעמדות בינו לריבונו של עולם'.

א. מסתבר כדבריך, אלא שהם סבורים שיש ענין לעבוד [בתפילה] את אותה בחינה של 'פני יי' המתגלה על ידי אותו צדיק. [וכבר כתב על זה הנפה"ח שהוא עבודה זרה.
ב. הזוהר בהחלט חשש לזה ולכן הוא לא מיועד לקריאה לכל צרוע וכל זב אלא להעומדים בסוד ה' ויודעים להבין את עומק הדברים.

הסטייפלר לא חשב כדבריך.
גם בעיני שיטת ברסלב היא מחודשת, אלא שיודעני שנסדה על ידי צדיקים גמורים, ועל כן יש לטורח ללמד עליה זכות.
ואכן הזוהר לא נועד עבור כל זב ומצורע. רק הסברתי את טעם מי שמביא ממנו ראיה.
בקיצור, במקום לנסות להפוך כמה שיותר יהודים לעובדי עבודה זרה, תתחילו לנסות לחשוב אחרת. לא ניחא למריהו דליימרו הכי.
הנפש החיים לפי זכרוני (כעת לא עיינתי בפנים) מוסיף מילה משמעותית מאוד 'מתוך השתעבדות'. לא?


ועיין בקונטרס 'חיי נפש' -נמצא באוצר- שהאריך בזה מאד
יש לו הסכמה מהבד"ץ ומהרב וואזנר

חיי נפש.PNG

ויעויין שם בסוף הספר אות ס' (במהדורה הראשונה, ולא אתפלא אם הושמט במהדורה המנוקדת...), שמותר לשקר כדי לקרב אנשים לברסלב (כמו המסורת ממוהרנ"ת שאסף להדפסת הספרים ואמר שאוסף להכנסת כלה), זו תמצית הספר על רגל אחת, והסמכות המרכזית לכך שהסטייפלער והחזו"א והח"ח ועוד שלחו בחורים לברסלב.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:10 pm
על ידי לייטנר
קו ירוק כתב:
בברכה המשולשת כתב:
דרומי כתב:בקשר למאמר של 'יושב ירושלים', לכאורה נתלים הם באילן גדול - החתם סופר, ולדבריהם הצפיה לגאולה פירושה לחכות על חומות ירושלים דוקא.

ואיני בתוך הסוגיא אולם חשבתי לכאורה שמדברי הרמב"ם יש להוכיח שאדרבה, שהרי כתב הרמב"ם (הל' סנהדרין פי"ד הי"ב) "ולעשרה מקומות גלו וסופן לטבריא, וקבלה היא שבטבריא עתידין לחזור תחלה ומשם נעתקין למקדש". הרי שיש לנו לחכות בטבריא ומשום להמשיך לירושלים.

וראה רדב"ז שם: "ארז"ל שעתיד המשיח להיגלות תחילה בגליל. ואפשר שהוא יסמוך בית הדין הגדול שם בטבריא, שהיא סמוכה לגליל .. ומשם יעלו לירושלים".

[אגב, ברמב"ם פרנקל מתקשה במקורו של הרדב"ז. וכמדומני שבזוהר כתוב במפורש שעתיד מלכא משיחא להתגלות בגליל, ולפלא שלא ציינו על אתר].


ראיתי פעם בספר אחד (כמדומני בספר אהבת הארץ של הקדוש הרב הלל ליברמן הי"ד) שהכוונה בגליל בהקשר הזה היא לשכם, והביא ראיות שתחילת גילוי הגאולה תהיה בשכם.

גליל בתורה הוא נחלת יששכר וצפונה. ונחלת יוסף גם בזמן חז"ל זו היא מטלית של כותים. ולא כאיזה גדולי האחרונים שיוסף הוא גליל (לענין ביעור).

גליל מופיע בתורה?!

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:16 pm
על ידי הרואה
ראיתי עכשיו הסרטה של אחת מההדלקות המרכזיות במירון, האדמו"ר שם דיבר על הרגעים הקדושים והנעלים, תמצית דבריו זה לא איך שאפשר אולי להדבק בתורת הסוד, לא איך שאפשר להתעלות בעבודת ה' במקום קדוש כזה ביום שהתגלו בו רזין דאורייתא, אלא איך שכל הבקשות יכולות להתקבל אצל רבי שמעון שהוא מליץ יושר, ואיך שכל גזירות הכלל והפרט בגוף ובנפש יכולות להתבטל ביטול גמור במעמד קדוש כזה.

כלומר, נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:19 pm
על ידי מה ידידות
הרואה כתב:ראיתי עכשיו הסרטה של אחת מההדלקות המרכזיות במירון, האדמו"ר שם דיבר על הרגעים הקדושים והנעלים, תמצית דבריו זה לא איך שאפשר אולי להדבק בתורת הסוד, לא איך שאפשר להתעלות בעבודת ה' במקום קדוש כזה ביום שהתגלו בו רזין דאורייתא, אלא איך שכל הבקשות יכולות להתקבל אצל רבי שמעון שהוא מליץ יושר, ואיך שכל גזירות הכלל והפרט בגוף ובנפש יכולות להתבטל ביטול גמור במעמד קדוש כזה.

כלומר, נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה.


אינך ראוי לתגובה!!!

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:31 pm
על ידי קו ירוק
לייטנר כתב:
קו ירוק כתב:גליל מופיע בתורה?!

נוקדנות.. בנ"ך

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:46 pm
על ידי יושב ירושלים
לענין כתב: חובת העליה להר הבית [הר השם, כמובן].

באמת שלא הבנתי את האירוניה.
נ.ב. כותב המאמר הנ"ל לצערי הרב הוא מהלוחמים הגדולים נגד העליה להר ה'.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 10:53 pm
על ידי יושב ירושלים
מקדש מלך כתב:
יושב ירושלים כתב:
מקדש מלך כתב:א. יתכן ליישב שלא מתכוונים לטעון שהוא אל רח"ל,
ב. אלא שגם על הזוהר יש להקשות מדוע לא חשש ל'מקבץ היוצר תחושה משונה של טשטוש מעמדות בינו לריבונו של עולם'.

א. מסתבר כדבריך, אלא שהם סבורים שיש ענין לעבוד [בתפילה] את אותה בחינה של 'פני יי' המתגלה על ידי אותו צדיק. [וכבר כתב על זה הנפה"ח שהוא עבודה זרה.
ב. הזוהר בהחלט חשש לזה ולכן הוא לא מיועד לקריאה לכל צרוע וכל זב אלא להעומדים בסוד ה' ויודעים להבין את עומק הדברים.

הסטייפלר לא חשב כדבריך.
גם בעיני שיטת ברסלב היא מחודשת, אלא שיודעני שנסדה על ידי צדיקים גמורים, ועל כן יש לטורח ללמד עליה זכות.
ואכן הזוהר לא נועד עבור כל זב ומצורע. רק הסברתי את טעם מי שמביא ממנו ראיה.
בקיצור, במקום לנסות להפוך כמה שיותר יהודים לעובדי עבודה זרה, תתחילו לנסות לחשוב אחרת. לא ניחא למריהו דליימרו הכי.
הנפש החיים לפי זכרוני (כעת לא עיינתי בפנים) מוסיף מילה משמעותית מאוד 'מתוך השתעבדות'. לא?

א. מה התכוונת להוכיח מהסטייפלער? שהוא לא היה בקי בספרי ברסלב? את זה ידעתי לבד.
ב. לא הבנתי מה כתבת על הזוהר. אני הנתי שאתה מוכיח מספר הזוהר שאין בעיה להתבטא בהתטאויות חריגות כנ"ל, ועל זה השבתי שיש הבדל רב בין דברים הכתובים בספר שנכתב בשפה סודית וידועה ליודעי ח"נ, לאותם הדברים כאשר הם נאמרים על ידי אנשים פשוטים ורפי שכל התופשים את הדברים כפשטם.
ג. לימוד זכות הוא דבר חשוב מאוד, אבל מכאן ועד לתת יד להתפשטות התופעה הזו [את העלון 'חוט של חסד' שהבאתי באשכול הסמוך הורדתי מהאתר של 'דרשו'!] הדרך ארוכה מאוד.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: א' מאי 26, 2019 11:04 pm
על ידי לענין
יושב ירושלים כתב:
לענין כתב: חובת העליה להר הבית [הר השם, כמובן].

באמת שלא הבנתי את האירוניה.
נ.ב. כותב המאמר הנ"ל לצערי הרב הוא מהלוחמים הגדולים נגד העליה להר ה'.


ממש לא באירוניה (הפעם...)
ביני שיטי באתי להדגיש שאני מאד אוהב את הביטוי הזה של בני ירושלים של מעלה. זה מסמל הרבה על היחס האמיתי למקום [ולא כמש"נ בעיתון י"נ כמה וכמה פעמים וכו'...].
ועם זאת, הרי אתם נוסעים לחתונה באולמי גוטניק למשל... ולא מרגישים עצב שהשארתם מאחוריכם את הר השם, הלא כן?

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 1:57 am
על ידי לא ידען
קצת הפוגה להתרעננות. רבים כאן בלהט גי'האדיסטי כזה.

מה המכנה המשותף בין מירון ובין גאולה?
שניהם מתחילים בבאיאן, מסיימים בתולדות אהרון והמון אוכל באמצע...

מישהו שאל מישהו: היית במירון? באמת יש שם בפנים יום כיפור ובחוץ שמחת תורה? ענה לו: בפנים אכן היה יום כיפור, בחוץ היה נראה כמו ערב יום כיפור...

מישהו אמר: 'גם השנה אסע למירון, אבל בגלל החום לא אעשה בכל המתקנים'

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 9:09 am
על ידי חיימשה
הרואה כתב:ראיתי עכשיו הסרטה של אחת מההדלקות המרכזיות במירון, האדמו"ר שם דיבר על הרגעים הקדושים והנעלים, תמצית דבריו זה לא איך שאפשר אולי להדבק בתורת הסוד, לא איך שאפשר להתעלות בעבודת ה' במקום קדוש כזה ביום שהתגלו בו רזין דאורייתא, אלא איך שכל הבקשות יכולות להתקבל אצל רבי שמעון שהוא מליץ יושר, ואיך שכל גזירות הכלל והפרט בגוף ובנפש יכולות להתבטל ביטול גמור במעמד קדוש כזה.

כלומר, נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה.
קשה כשאול קנאה!
התיאור שלך הוא פחות או יותר תמצית של תפלת שמונה עשרה

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 9:24 am
על ידי מקדש מלך
יושב ירושלים כתב:מאמר נאה בענין:
לכידה (2).JPG
לכידה (3).JPG
לכידה 2.JPG

התורה והמצוות הם אכן קשר ישיר, ו'סגולות' הם רק צ'קים. אבל אותו דרשן לא מתייחס לעובדה שיש עניין של אהבה ויראה ו'לחיות' את התורה והמצוות. ומשום מה יש החשים את דווקא אצל רבי שמעון. קשר רוחני נשמתי הוא מיסודות התורה, 'ואהבת את ה' אלוקיך'. ולא שזו הדרך ואין בלתה, יתכן גם שהיא דרך מחודשת שיש לדון בה, אבל צריך להבין קודם כל את ההגיון של מי שעושה כך, ואח"כ להתווכח.
וראה עוד מה שהארכתי בחופזי כאן viewtopic.php?f=28&t=45816&p=547692#p547692

ואת התסיסה בקרב מי שמתיימר לקיים קשר עם הקב"ה רק דרך קיום ההלכה, אנו רואים כאן גם בקרב מי שלא התחנך על ברכי החסידות עם כל מיני שיטות ומגידים חדשים וד"ל. כנראה שאי אפשר לכבות את הנשמה.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 9:37 am
על ידי מה ידידות
הרואה כתב:ראיתי עכשיו הסרטה של אחת מההדלקות המרכזיות במירון, האדמו"ר שם דיבר על הרגעים הקדושים והנעלים, תמצית דבריו זה לא איך שאפשר אולי להדבק בתורת הסוד, לא איך שאפשר להתעלות בעבודת ה' במקום קדוש כזה ביום שהתגלו בו רזין דאורייתא, אלא איך שכל הבקשות יכולות להתקבל אצל רבי שמעון שהוא מליץ יושר, ואיך שכל גזירות הכלל והפרט בגוף ובנפש יכולות להתבטל ביטול גמור במעמד קדוש כזה.

כלומר, נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה.


ישנה אמרה עמוקה של ה"שפת אמת" על הקושיא שבפרשת ציצית כתוב: "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם", הרי שמתחיל בחמדת הלב ואח"כ בראיית העינים, ואילו במשנה באבות תנן: "העין רואה והלב חומד וכו'", הרי שראיית העין גורמת לחמדת הלב.

אומר על כך השפ"א ששניהם האמת כי אכן הלב חומד מה שהעין רואה, אבל העין רואה מה שהלב חומד, ודו"ק כי עמוק הוא.

יכולים שניים להגיע למירון באותו שעה, מי שיראת ה' בלבבו ונמצא קצת באוטמספירה גבוהה יותר כשהוא חוזר ממירון ושואלים אותו מה הוא ראה במירון? הוא עונה בלהט ובהתלהבות ראיתי אלפי אנשים מתפללים להקב"ה בכוונה ומעומק הלב, ראיתי אנשי מעלה שמחים וששים בדביקות הבוב"ה,

ואילו מי שראשו ורובו נמצאים אצל סיר הבשר, כשחוזר ממירון הוא אומר, ראיתי אנשים "נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה".

אכן כל אחד רואה עם המשקפיים שלו, כל אחד רואה לפי המושגים שלו.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 9:46 am
על ידי הרואה
מה ידידות כתב:
הרואה כתב:ראיתי עכשיו הסרטה של אחת מההדלקות המרכזיות במירון, האדמו"ר שם דיבר על הרגעים הקדושים והנעלים, תמצית דבריו זה לא איך שאפשר אולי להדבק בתורת הסוד, לא איך שאפשר להתעלות בעבודת ה' במקום קדוש כזה ביום שהתגלו בו רזין דאורייתא, אלא איך שכל הבקשות יכולות להתקבל אצל רבי שמעון שהוא מליץ יושר, ואיך שכל גזירות הכלל והפרט בגוף ובנפש יכולות להתבטל ביטול גמור במעמד קדוש כזה.

כלומר, נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה.


ישנה אמרה עמוקה של ה"שפת אמת" על הקושיא שבפרשת ציצית כתוב: "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם", הרי שמתחיל בחמדת הלב ואח"כ בראיית העינים, ואילו במשנה באבות תנן: "העין רואה והלב חומד וכו'", הרי שראיית העין גורמת לחמדת הלב.

אומר על כך השפ"א ששניהם האמת כי אכן הלב חומד מה שהעין רואה, אבל העין רואה מה שהלב חומד, ודו"ק כי עמוק הוא.

יכולים שניים להגיע למירון באותו שעה, מי שיראת ה' בלבבו ונמצא קצת באוטמספירה גבוהה יותר כשהוא חוזר ממירון ושואלים אותו מה הוא ראה במירון? הוא עונה בלהט ובהתלהבות ראיתי אלפי אנשים מתפללים להקב"ה בכוונה ומעומק הלב, ראיתי אנשי מעלה שמחים וששים בדביקות הבוב"ה,

ואילו מי שראשו ורובו נמצאים אצל סיר הבשר, כשחוזר ממירון הוא אומר, ראיתי אנשים "נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה".

אכן כל אחד רואה עם המשקפיים שלו, כל אחד רואה לפי המושגים שלו.

אז אתה אומר שאותו אדמו"ר ראשו ורובו נמצאים אצל סיר הבשר? אם כך למה אנשים מקשיבים לו בחרדת קודש?
אני מעדיף לדון אותו לכף זכות.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 9:54 am
על ידי הרואה
חיימשה כתב:
הרואה כתב:ראיתי עכשיו הסרטה של אחת מההדלקות המרכזיות במירון, האדמו"ר שם דיבר על הרגעים הקדושים והנעלים, תמצית דבריו זה לא איך שאפשר אולי להדבק בתורת הסוד, לא איך שאפשר להתעלות בעבודת ה' במקום קדוש כזה ביום שהתגלו בו רזין דאורייתא, אלא איך שכל הבקשות יכולות להתקבל אצל רבי שמעון שהוא מליץ יושר, ואיך שכל גזירות הכלל והפרט בגוף ובנפש יכולות להתבטל ביטול גמור במעמד קדוש כזה.

כלומר, נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה.
קשה כשאול קנאה!
התיאור שלך הוא פחות או יותר תמצית של תפלת שמונה עשרה

עצוב מאד שכך נראה השמו"ע שלך.
מתוך 19 ברכות 2 בלבד (רפאנו וברך עלינו) עיקרן על שפע גשמי,וגם בהם יש כוונות עמוקות.
אגב במה בדיוק אתה חושב שאני מקנא?

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 9:59 am
על ידי הרואה
מקדש מלך כתב:
יושב ירושלים כתב:מאמר נאה בענין:
לכידה (2).JPG
לכידה (3).JPG
לכידה 2.JPG

התורה והמצוות הם אכן קשר ישיר, ו'סגולות' הם רק צ'קים. אבל אותו דרשן לא מתייחס לעובדה שיש עניין של אהבה ויראה ו'לחיות' את התורה והמצוות. ומשום מה יש החשים את דווקא אצל רבי שמעון. קשר רוחני נשמתי הוא מיסודות התורה, 'ואהבת את ה' אלוקיך'. ולא שזו הדרך ואין בלתה, יתכן גם שהיא דרך מחודשת שיש לדון בה, אבל צריך להבין קודם כל את ההגיון של מי שעושה כך, ואח"כ להתווכח.
וראה עוד מה שהארכתי בחופזי כאן http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 92#p547692

ואת התסיסה בקרב מי שמתיימר לקיים קשר עם הקב"ה רק דרך קיום ההלכה, אנו רואים כאן גם בקרב מי שלא התחנך על ברכי החסידות עם כל מיני שיטות ומגידים חדשים וד"ל. כנראה שאי אפשר לכבות את הנשמה.

אותו דרשן, רוב דבריו על עבודה שבלב.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 10:02 am
על ידי מה ידידות
הרואה כתב:
מה ידידות כתב:
הרואה כתב:ראיתי עכשיו הסרטה של אחת מההדלקות המרכזיות במירון, האדמו"ר שם דיבר על הרגעים הקדושים והנעלים, תמצית דבריו זה לא איך שאפשר אולי להדבק בתורת הסוד, לא איך שאפשר להתעלות בעבודת ה' במקום קדוש כזה ביום שהתגלו בו רזין דאורייתא, אלא איך שכל הבקשות יכולות להתקבל אצל רבי שמעון שהוא מליץ יושר, ואיך שכל גזירות הכלל והפרט בגוף ובנפש יכולות להתבטל ביטול גמור במעמד קדוש כזה.

כלומר, נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה.


ישנה אמרה עמוקה של ה"שפת אמת" על הקושיא שבפרשת ציצית כתוב: "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם", הרי שמתחיל בחמדת הלב ואח"כ בראיית העינים, ואילו במשנה באבות תנן: "העין רואה והלב חומד וכו'", הרי שראיית העין גורמת לחמדת הלב.

אומר על כך השפ"א ששניהם האמת כי אכן הלב חומד מה שהעין רואה, אבל העין רואה מה שהלב חומד, ודו"ק כי עמוק הוא.

יכולים שניים להגיע למירון באותו שעה, מי שיראת ה' בלבבו ונמצא קצת באוטמספירה גבוהה יותר כשהוא חוזר ממירון ושואלים אותו מה הוא ראה במירון? הוא עונה בלהט ובהתלהבות ראיתי אלפי אנשים מתפללים להקב"ה בכוונה ומעומק הלב, ראיתי אנשי מעלה שמחים וששים בדביקות הבוב"ה,

ואילו מי שראשו ורובו נמצאים אצל סיר הבשר, כשחוזר ממירון הוא אומר, ראיתי אנשים "נוסעים למירון לחטוף קצת שפע, קצת פרנסה, קצת שלום בית, קצת רפואה שלמה, קצת רוגלאך, קצת שתיה, וחוזרים לשגרה".

אכן כל אחד רואה עם המשקפיים שלו, כל אחד רואה לפי המושגים שלו.

אז אתה אומר שאותו אדמו"ר ראשו ורובו נמצאים אצל סיר הבשר? אם כך למה אנשים מקשיבים לו בחרדת קודש?
אני מעדיף לדון אותו לכף זכות.


אני מתכוון לומר שמי ששמע מאותו אדמו"ר רק זאת הוא הוא הנמצא עמוק עמוק בסיר הבשר, אני גם שמעתי את אותו אדמו"ר - למרות שאיני נמנה על חסידיו - ושמעתי הרבה דברים אחרים.

הוא אשר דיברנו - כל אחד רואה ושומע עם המשקפיים שלו, היכן שהוא נמצא.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 10:04 am
על ידי הרואה
אז אני כל מה שראיתי ממירון השנה, זה הסרטה של דרשתו אותו אדמו"ר. עכשיו זה בסדר מבחינתך?

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 10:07 am
על ידי מה ידידות
אני ממש המום ממך, כל מה שראית ממירון השנה זה רק חלק מהדלקה של אדמו"ר, ואין לך טיפת שכל להבין שאי אפשר להסיק מסקנות ולקבוע עמדות על סמך זה ???
היכן קצת צניעות??? קצת בושה???
אני פשוט המום ,,,

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 10:22 am
על ידי הרואה
מה ידידות כתב:אני ממש המום ממך, כל מה שראית ממירון השנה זה רק חלק מהדלקה של אדמו"ר, ואין לך טיפת שכל להבין שאי אפשר להסיק מסקנות ולקבוע עמדות על סמך זה ???
היכן קצת צניעות??? קצת בושה???
אני פשוט המום ,,,

ראיתי את כל מה שהוא דיבר שם.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 10:24 am
על ידי דרומי
הכי נקרא שמו 'רואה' - מה שהוא רואה קיים ומה שלא לא קיים... וכהסיפור הידוע אודות החינוך הקומוניסטי.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 10:31 am
על ידי הרואה
דרומי כתב:הכי נקרא שמו 'רואה' - מה שהוא רואה קיים ומה שלא לא קיים... וכהסיפור הידוע אודות החינוך הקומוניסטי.

כך זה נראה כשאין לך מה לענות, גולשים לירידה אישית על אנשים.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 10:35 am
על ידי מקדש מלך
הרואה כתב:
מקדש מלך כתב:
יושב ירושלים כתב:מאמר נאה בענין:
לכידה (2).JPG
לכידה (3).JPG
לכידה 2.JPG

התורה והמצוות הם אכן קשר ישיר, ו'סגולות' הם רק צ'קים. אבל אותו דרשן לא מתייחס לעובדה שיש עניין של אהבה ויראה ו'לחיות' את התורה והמצוות. ומשום מה יש החשים את דווקא אצל רבי שמעון. קשר רוחני נשמתי הוא מיסודות התורה, 'ואהבת את ה' אלוקיך'. ולא שזו הדרך ואין בלתה, יתכן גם שהיא דרך מחודשת שיש לדון בה, אבל צריך להבין קודם כל את ההגיון של מי שעושה כך, ואח"כ להתווכח.
וראה עוד מה שהארכתי בחופזי כאן viewtopic.php?f=28&t=45816&p=547692#p547692

ואת התסיסה בקרב מי שמתיימר לקיים קשר עם הקב"ה רק דרך קיום ההלכה, אנו רואים כאן גם בקרב מי שלא התחנך על ברכי החסידות עם כל מיני שיטות ומגידים חדשים וד"ל. כנראה שאי אפשר לכבות את הנשמה.

אותו דרשן, רוב דבריו על עבודה שבלב.

אם רוב דבריו על עבודה שבלב, אז פלא עליו שאינו מנסה להבין דבר כה פשוט.
ובפרט פלא עליו, שהיה עליו לדעת שרוב הציבור - נעבעך - מטרדי הפרנסה וקטנות המוחין, לא מצליח לעבוד את ה' בלב מתוך התבוננות ביסודי המחשבה, ומה רוצה לגזור עליהם? אפס והיעדר?! רק 'קיום מצוות' יבש ותו לא?!
אולי בית מדרשו מלא בבני עלייה, שבאמת חשים קשר ישיר עם הקב"ה על ידי התבוננות מעמיקה. אשרי להם. לא נראה לי שזה המצב בקרב מליון החרדים בארץ, כ"י.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 12:17 pm
על ידי ישא ברכה
אני ממש מתפלא על הקושי לקבל ביקורת סבירה. אין כאן מלחמת בני אור בבני חושך, אלא בסך הכל ביקורת על הגזמה, שניתן לשער שגדולי החסידות לא חולקים עליה.

אולי קודם לכן, אביא שני דוגמאות אחרות בשביל להקל על בליעת הגלולה..

1. בציבור הליטאי התפתחה בשנים האחרונות, תעשיית הישועות והסגולות, ויש על כך ביקורת רחבה. פשוט ההרגשה היא שעברנו את הגבול, נכון צדקה היא מצוה חשובה מאד ושכרה רב מאד, ויתכן שה' יעשה ניסים וישועות שלא כדרך הטבע לנותני הצדקה. אבל הפירסום הרב עם ההבטחות הרבות, יכול להביא עיוותים ואכזבות. אדם שנמצא במצוקה, והמחשבה הראשונה שלו איפה יש לי את הדיל הטוב לברכות הצדיקים, אז הוא לא עשה את מה שה' רוצה.

2. אומן אצל חלק מחסידי ברסלב. קראתי פעם תשובה של רב ברסלבאי לשאלה של אחד, על כך שקשה לו לכוון בתפילה באומן, איך ראוי לנהוג. תשובתו היתה שאעפ"כ רבינו קודם. זה עיוות היחס, רבינו לא יכול לשנות את סדר העדיפויות התורני, כוונה בתפילה זה לפני להיות על רבינו באומן.

כך לגבי ל"ג בעומר. בוודאי יש ענין להתפלל על קבר צדיק, ורשב"י הוא מגדולי התנאים, וגילה את תורת הסוד, ומהאישים הדגולים בעם ישראל לדורתיו. נכון, שהמנהג לעלות על קבר הרשב"י הוא קדום, אם כי לא אצל כל החוגים והעדות. ואמת, האריז"ל עלה (כמדומני ממצרים) ועשה שם הילולא גדולה, והיה שם שלושה ימים. אבל יש כמה הסתגויות.

1. ישנם מושגים בסיסיים שכל יהודי שייך בהם, וישנם מושגים שמשתייכים לרובד העמוק של עבודת ה'. כשרואים יהודי שמתפלל בדביקות בכותל המערבי, כולנו מבינים זאת, ברור שיש במקום תחושה של בית ה', והדבר מביא את העומד במקום לחוש את מציאות ה'. אבל אם נראה יהודי שמשום מה נתפס על דמותו של יהושע בן נון, אנו נקבל את מעשיו בתימהון ובזיוף מסוים. אלא אם כן יש לו אכן קשר מיוחד. לפעמים מספיק שהוא למד ספר יהושע במשך תקופה והושפע מאד מדמותו, או כל כיוצב"ז. אבל בלי סיבה אמיתית, הדבר הוא מזויף.

אני לא חושב שקברו של רשב"י הוא מקום קדוש יותר מקבר רחל או קברו של כלב בן יפונה, אבל תורת הנסתר שגילה, הביאה את לומדיה והוגיה לשייכות מיוחדת לדמותו הנשגבה. וברור שכך היה אצל האריז"ל ואצל האוה"ח ועוד גדולי עולם. לא היה סתם התחברות לדמות של אחד מגדולי האומה אלא היה תוכן מסוים בענין. (לענ"ד, זה הוביל לנכתב להלן על תעשיית הישועות, כדי לצקת תוכן למקום לאנשים).

2. סביב רשב"י התפתח עולם של ישועות, מעין תעשיית הצדקה המוזכרת לעיל. סגולת חי-רוטל, וכו' וכו'. ויש את האיחול הנפוץ שקשה לי לכתוב אותו באידיש. נהיה מושג הולכים לרשב"י-פועלים ישועות, בדיוק כמו הצדקה. והדבר יכול להביא גם לבעיות באמונה, אבל לא זו הנקודה העיקרית, אלא הדבר הוא טשטוש המושג. בוודאי שיתכן שה' יעשה ישועות לעולים על קברו, אבל לא זו מהות העלייה, בדיוק כמו שלא זו מהות הצדקה.

אינני מזלזל בצרכי עם ישראל. זה חשוב מאד, וזה אחד הכלים לעורר את הקשר בין הבורא לנברא, אבל השאלה היא האם לא איבדנו את הגבול. פעם סיפר לי חבר שראה אדם שעל קבר רשב"י לא אומר תהלים או מתפלל מדיליה אלא יש לו דף והוא הקריא שמות אחד אחרי השני. אינני דן לגופו של מעשה אולם הרושם החיצוני הוא הנה יש כאן כספומט של ישועות וצריך להכניס שמות כמה שיותר.

3. אזכרה ימים שהייתי במירון וראיתי את כל המעמד. ראיתי את הדביקות בשירה לכבוד התנא האלוקי וכו', ובשפיכת השמן. מילא כששרים 'אחד יחיד ומיוחד' אני מבין את הדביקות, אבל באמת הציבור כל כך קשור לרשב"י? כשאתה לומד מימרא שלו בגמרא, יש גם את ההתרגשות הזו? (אצל האנשים הגדולים אני מאמין שכן). זה מזכיר אנשים שבשמחת תורה רוקדים בלי התאם לאהבת התורה שלהם כל השנה. (בוודאי כמעט בכל דבר יש חלק של חיבור אמיתי ויש חלק חיצוני יותר. אבל השאלה מה היחס בינהם). השמחה בעבודת ה' ובאופן כללי, היא מהמצוות הקשות לביצוע מושלם וכנה, והזיוף מצוי בהם, כשם שמצוות עונג שבת בקל ניתן לחצות את הגבול בין רצון ה' לאכילת תאווה.

4. כל אלו מביאים למחשבה, שיתכן ונוצרה איזו הילה של קדושה בלא קרבת ה' אמיתית. וחלילה לא באתי לזלזל ביהודים יקרים שזוכים שם לפרי האמונה ונועם הדביקות, אשריהם בעולם הזה וטוב להם לעולם הבא, אלא בחלק ממאות אלפי העולים.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 12:29 pm
על ידי מקדש מלך
הרב ישא ברכה, דבריך הם בגדר 'ביקורת סבירה' ומתקבלת.

האם כל ההודעות בכל האשכול הזה נחשבות בעיניך כביקורת סבירה? יש לך משקפיים וורדות מאוד אם כן...

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 12:32 pm
על ידי ישא ברכה
זה מה שמופיע בדברי ר' אריה שפירא, בהרחבה מעט.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 12:50 pm
על ידי מקדש מלך
נראה לי שתגובתי הראשונה היתה גם היא בגדר 'ביקורת סבירה' על היבט שנעלם ממשאו אודות העניין.

התגובה השניה נוסחה בלשון חריפה מידי אולי, אבל לא ממש יצאה מכלל ביקורת סבירה, וגם שים לב להקשר...

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 1:07 pm
על ידי ישא ברכה
לא אכנס לזוטות, ותכף נקרא לגננת, ונכריע מי התחיל.

אחתום בזה, שההסתגויות שכתבתי הם העומדים בבסיס הגישה הליטאית של"ג בעומר אינו חג להמונים אלא לשייכים לענין. (גם בציבור הספרדי, הענין ממירון שייך יותר למקובלים. מרן הגר"ע לא היה שייך לזה). את דברים אלו כתבו כותבים נכבדים לעיל בקצרה, כמו הרב קו ירוק ועוד.
מה שכתבתי אינו קשור לסוגית היחס לצדיקים שכעת נידון באשכול בפני עצמו.

Re: מפנקסו של אברך ליטאי

פורסם: ב' מאי 27, 2019 2:39 pm
על ידי פרנקל תאומים
הרואה כתב:
דרומי כתב:הכי נקרא שמו 'רואה' - מה שהוא רואה קיים ומה שלא לא קיים... וכהסיפור הידוע אודות החינוך הקומוניסטי.

כך זה נראה כשאין לך מה לענות, גולשים לירידה אישית על אנשים.

אל תתרגש. אתה כותב דברים שצריכים להיכתב, ואם ישנם שאינם מסוגלים לעמוד בפני ביקורת מוצדקת, או לפחות להודות ביושר כי יש בה מן הצדק, החיסרון מונח לפתחם בלבד, והצמצום הוא שלהם בלבד.