עמוד 5 מתוך 10

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ו' יולי 20, 2018 12:34 am
על ידי עושה חדשות
אוצר החכמה כתב:לכולנו פשוט וכנראה בצדק שהכשר גרוע אין לאכול ממנו.
אבל האם יש מי שמבאר איך זה מתיישב עם דברי הגמרא על בשר הנמצא שחוט שאם רוב טבחי ישראל מותר לאכול ממנו?
אפשר לומר שבזמנם היו כולם יראים ושלמים ושום טבח לא היה ח"ו נכשל באיסור וכולי. אבל זה לא כ"כ מסתבר.

ותגדל ההערה אחרי מש"כ התוס' ב"מ כד: ד"ה הרי שאבדו.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ו' יולי 20, 2018 1:42 am
על ידי חיימשה
נריה אור כתב:[quo
טענתך אינה נכונה.
אם ניקח 50 ספרדים יר''ש, הרמה העליונה שביניהם, תמצא שכולם אוכלים עד''ח, כמעט כולם אוכלים הרב לנדא, רובם אוכלים הרב רובין, וע"כ זה דומה להפליא למה שמקובל במחנינו. רק כיוון שיש להם השתייכות קהילתית, אזי חלקם אוכלים הרב מחפוד, ( אולי רובם, ) ומיעוט מבוטל אוכלים ב''י!

כנ"ל 50 חסידים יר''ש, כולם אוכלים הרב לנדא ועד''ח, רובם הרב רובין, חלקם - שארית אגו''י, בעלזא, חוג ב''ב, מיעוט מבוטל אוכלים גם מחפוד וחוג פ'' ת, ואף אחד לא יגע בב''י.

50 ליטאים יר''ש, כולם עד'ח ושארית או יראים, רובם הרב רובין, ומיעוטם הרב לנדא ומחפוד, וכמעט לא.תמצא ביניהם אוכלי ב''י ופ''ת. וכן הלאה.
ההבדל הוא בעיקר בהכשר שיש אליו נטיה קהילתית פוליטית חיובית או שלילית שבזה יש איזה שינוי מחוג אחד למשנהו.
כל הליטאים יודעים שהרב לנדא הכשר מצוין, והחסידים שלא אוכלים שארית לא עושים את זה מטעמי כשרות אלא מטעמים קהילתיים.
גם העדיפות של העדה החרדית נובעת מכך שאין חוג שמתנזר ממנה, שלא כהרב לנדא ושארית. יתכן בהחלט שאם כשרות של הרב רובין היתה מוקדמת בזמן וקיימת לפני המחלוקות הנוכחיים, היא היתה ממוקמת במקום הראשון אצל היראים.
אפילו חסידי חב"ד, שבדרך כלל עושים שבת לעצמם בכל העניינים, דומני שהסולם שלהם דומה למדי, אלא שיש להם גם שחיטת חב"ד ורבנויות מסויימות הקשורות לחב"ד, וכמובן שלא יטעמו עוף שנמלח במלח עם חותמת של שארית...

יש גם דרך פשוטה נוספת לבירור העניין.
העדה החרדית מאפשרת שימוש כמעט רק בחומרי גלם עם ההכשר שלה עצמה וממעטת להסתמך על כל הכשר אחר. כנ"ל הרב לנדא שבעניינים רבים מחמיר הרבה יותר.
שארית והרב רובין ברוב המקרים מאפשרים להשתמש בחומרים של העדה החרדית.
אגודת ישראל וכנראה גם בעלזא, מאפשרת להשתמש בכל הנ"ל. אף אחד מהם לא יסתמך אפילו בדיעבד על חומר שבהשגחת ב''י או חוג חתם סופר פ"ת... ואילו הרבנויות, גם מהדרין, כמעט כולם, יסתמכו על כל הרשימה בעיניים עצומות, והרבה יותר מזה.
בקיצור, לא צריך להיות חכם גדול כדי להסיק מסקנות. התמימות כאן מיותרת.

במחילה אך תגובתך מגוחכת מידי אתה כותב שאין טענתי נכונה בו בזמן שהבאת חילוק עצומים בעצם מי שנשאל אם את ליטאים אוכלים 'שארית'
וחסידים 'לנדא' וכו' על"כ אומר לך 'ישמעו אוזניך מה שידך כותבות..
חוץ מזה ששכת שהספרדים ברובם אוכלים מחפוד...[/quote]
ממש לא מובן מה אתה רוצה.
כתבתי בעצמי שהספרדים חלקם ואולי רובם אוכלים מחפוד.
וזה רק מחזק את דברי.
כל אחד אוכל מההכשר הקרוב לקהילתו ולחוג שלו וכפי שפירטתי, וזה טבעי,ולא מעיד על רמת הכשרות של אותו הכשר, אלא גודל החוג שלו.
אך מעבר לזה - אותו הדירוג מקובל פא''י על כל המדקדקים.
הליטאים, שהם אחד החסידויות הגדולות בארץ... אוכלים שארית, ולא בגלל ההדורים שלה, אךא כי זה הכשר הבית...
כנ"ל הספרדים עם מחפוד ועטרה, והחסידים עם הרב לנדא.
אך אחרי קיזוז הנתון המובן הזה, כל אחד מהנ''ל יעדיף עד''ח והרב לנדא כאופציה א' רובין אופציה ב', שארית, בעלזא, קהילות, אגו''י אופציה ג', וכן הלאה.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ו' יולי 20, 2018 11:25 am
על ידי שמש
עתניאל בן קנז כתב:
שמש כתב:הטענה הנפוצה של 'קשה מאוד להכשיר מלון בחו"ל' אינה נכונה בכל המקרים, מאחר ויש לא מעט מלונות באירופה שאינם פעילים כלל בחורף ופותחים שעריהם רק בקיץ וכאשר חברת נופש חרדית תופסת אותם מפסח זה רווח נקי שלהם. כך שהמשגיח שמגיע להכשיר מקבל מלון ריק לחלוטין עם שניים-שלושה מטבחים (לפחות, כך שמחלקים חלבי/בשרי/דגים בקלות) שגם הם נקיים לחלוטין כך שעבודת ההכשרה אינה מסובכת במיוחד (גסטרונומים וכד' מביאים בד"כ מהארץ) גם הסחורה ומוצרי הגלם מובאים רק ע"י החברה ומאוחסנים תחת השגחה במחסני המלון הריקים כך שאין כל חשש שייכנס לאוכל חומר לא כשר וכד' כך שעיקר הדגש שיש לבדוק הוא על רמת ההכשרים למוצרים בהם משתמשים וכמובן רמת ההקפדה (והידע) של המשגיח בשטח (למשל, שהוא נמצא במטבח ולא נוסע לטייל עם הנופשים, כפי שכבר קרה) ולאו דווקא הקושי להכשיר את המקום.

כעת שאלתי את אחד המשגיחים (ירא שמים מרבים, ומומחה גדול, ודי מבוקש ע"י הרבנים) במלונות שכאלו, מה דעתו על דבריך.
והוא ביטל אותם מכל וכל!
הוא התחיל לספר (ולא גמר) על סיפורים שהיו לו. והפטיר, שבמקרים שבעל הבית משתף פעולה, אז הכל הולך כשורה בדר"כ (אם המשגיח מקצועי ויר"ש!), אבל אם לא, אז קשה מאוד להגדיר שהמקום כשר.
דוגמאות.
1. פועלים הגוים המבשלים את מאכליהם בכלי המלון. אה"נ ובהכשרים הטובים לא מאפשרים להם להכניס אוכל כלל.
2. מאכלים הטעונים בדיקה, ולא בודקים כראוי. [חסה (בדר"כ לא מייבאים מהארץ), תותים, כרוב, וכו']. אה"נ וכנ"ל.
3. בישול גוי, כאשר הפועלים אינם ממתינים למשגיח שידליק/ישים על האש. אה"נ וכנ"ל.
4. שבת, מלאכות ע"י גוי, שהיה וחזרה שלא כדין. [ופעמים בישול גמור (היינו מה שמוגדר בישול על פי הלכה, והטבח לא מודע לכך] (פעמים עד כדי לאסור המאכלים). אה"נ וכנ"ל.
5. תערובות בשר וחלב (אבקת מרק בשרית לטבל חביתה בארוחה חלבית) אה"נ ובהשר טוב דואגים למטבחים ומחסנים נפרדים.
וכו' וכו'
שלא לדבר על חומרי הגלם שחלקם הגדול נקנה בשווקי אירופה, תוך שסומכים על התירים שונים ומשונים של כל מיני 'רבנים'.
[המדובר כאן על השגחת מעולת בדרגת 'בד"ץ'. כמובן שאפשר להניח כיצד נראה הדבר בהשגחות חלשות יותר].

למעשה אתה מתכוון כנראה לומר שהוא הצדיק לחלוטין את כל מה שכתבתי (לאחר שביררתי אצל משגיחים מומחים ות"ח). שהבעיה היא לא ש'קשה להכשיר מלון בחו"ל' (שזה דווקא לא כ"כ קשה כמשנ"ת) אלא שצריך השגחה רצינית לאחר ההכשרה, בזמן פעילות המלון על המוצרים והפועלים הגויים ובדיקת התולעים וכו'.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 22, 2018 9:12 pm
על ידי עתניאל בן קנז
שמש כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
שמש כתב:הטענה הנפוצה של 'קשה מאוד להכשיר מלון בחו"ל' אינה נכונה בכל המקרים, מאחר ויש לא מעט מלונות באירופה שאינם פעילים כלל בחורף ופותחים שעריהם רק בקיץ וכאשר חברת נופש חרדית תופסת אותם מפסח זה רווח נקי שלהם. כך שהמשגיח שמגיע להכשיר מקבל מלון ריק לחלוטין עם שניים-שלושה מטבחים (לפחות, כך שמחלקים חלבי/בשרי/דגים בקלות) שגם הם נקיים לחלוטין כך שעבודת ההכשרה אינה מסובכת במיוחד (גסטרונומים וכד' מביאים בד"כ מהארץ) גם הסחורה ומוצרי הגלם מובאים רק ע"י החברה ומאוחסנים תחת השגחה במחסני המלון הריקים כך שאין כל חשש שייכנס לאוכל חומר לא כשר וכד' כך שעיקר הדגש שיש לבדוק הוא על רמת ההכשרים למוצרים בהם משתמשים וכמובן רמת ההקפדה (והידע) של המשגיח בשטח (למשל, שהוא נמצא במטבח ולא נוסע לטייל עם הנופשים, כפי שכבר קרה) ולאו דווקא הקושי להכשיר את המקום.

כעת שאלתי את אחד המשגיחים (ירא שמים מרבים, ומומחה גדול, ודי מבוקש ע"י הרבנים) במלונות שכאלו, מה דעתו על דבריך.
והוא ביטל אותם מכל וכל!
הוא התחיל לספר (ולא גמר) על סיפורים שהיו לו. והפטיר, שבמקרים שבעל הבית משתף פעולה, אז הכל הולך כשורה בדר"כ (אם המשגיח מקצועי ויר"ש!), אבל אם לא, אז קשה מאוד להגדיר שהמקום כשר.
דוגמאות.
1. פועלים הגוים המבשלים את מאכליהם בכלי המלון. אה"נ ובהכשרים הטובים לא מאפשרים להם להכניס אוכל כלל.
2. מאכלים הטעונים בדיקה, ולא בודקים כראוי. [חסה (בדר"כ לא מייבאים מהארץ), תותים, כרוב, וכו']. אה"נ וכנ"ל.
3. בישול גוי, כאשר הפועלים אינם ממתינים למשגיח שידליק/ישים על האש. אה"נ וכנ"ל.
4. שבת, מלאכות ע"י גוי, שהיה וחזרה שלא כדין. [ופעמים בישול גמור (היינו מה שמוגדר בישול על פי הלכה, והטבח לא מודע לכך] (פעמים עד כדי לאסור המאכלים). אה"נ וכנ"ל.
5. תערובות בשר וחלב (אבקת מרק בשרית לטבל חביתה בארוחה חלבית) אה"נ ובהשר טוב דואגים למטבחים ומחסנים נפרדים.
וכו' וכו'
שלא לדבר על חומרי הגלם שחלקם הגדול נקנה בשווקי אירופה, תוך שסומכים על התירים שונים ומשונים של כל מיני 'רבנים'.
[המדובר כאן על השגחת מעולת בדרגת 'בד"ץ'. כמובן שאפשר להניח כיצד נראה הדבר בהשגחות חלשות יותר].

למעשה אתה מתכוון כנראה לומר שהוא הצדיק לחלוטין את כל מה שכתבתי (לאחר שביררתי אצל משגיחים מומחים ות"ח). שהבעיה היא לא ש'קשה להכשיר מלון בחו"ל' (שזה דווקא לא כ"כ קשה כמשנ"ת) אלא שצריך השגחה רצינית לאחר ההכשרה, בזמן פעילות המלון על המוצרים והפועלים הגויים ובדיקת התולעים וכו'.

נו נו.
כל אחד יפרש את הדברים כרצונו.
ברור שכאשר הכותבים שלפני כתוב ש'שקשה להכשיר', לא התכוונו על הקושי הפיזי להשיג מים רותחים להכשרה, או סנט מוריץ לקרצוף. הכוונת היתה על לנהל מטבח כשר למהדרין במקום שאינו כזה במשך כל השנה, או ע"י עובדים שאינם רגילים לכך. והן הן הם הדברים.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 22, 2018 9:37 pm
על ידי סגי נהור
הבוקר ראיתי שורת בתי קפה ומסעדות מעוטרות מבחוץ בשלט מואר של "כשר למהדרין" וסמל גדול של בד"ץ פלוני, פתוחות ופועלות כבכל יום.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 22, 2018 9:39 pm
על ידי דרומי
נו, איזה בד"ץ?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 22, 2018 9:45 pm
על ידי סגי נהור
שלושה ניחושים.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 22, 2018 9:46 pm
על ידי דרומי
פ' מקץ?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 22, 2018 9:47 pm
על ידי שמחו
אחד הבד"צים פרסם היום על הסרת הכשרות ממסעדה פלונית מחמת שפתחה את שעריה בת"ב.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 22, 2018 9:51 pm
על ידי סגי נהור
דרומי כתב:פ' מקץ?

וכן הפטרת פ' וישלח.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 12:52 am
על ידי עתניאל בן קנז
סגי נהור כתב:הבוקר ראיתי שורת בתי קפה ומסעדות מעוטרות מבחוץ בשלט מואר של "כשר למהדרין" וסמל גדול של בד"ץ פלוני, פתוחות ופועלות כבכל יום.

הם וודאי נועדו לאנשים חלושים, שהרבנים התירו להם שלט להתענות...
ובפרט בשנה זו שהצום נדחה.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:30 am
על ידי עזריאל ברגר
שמחו כתב:אחד הבד"צים פרסם היום על הסרת הכשרות ממסעדה פלונית מחמת שפתחה את שעריה בת"ב.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:34 am
על ידי נריה אור
חיימשה כתב:
נריה אור כתב:[quo
טענתך אינה נכונה.
אם ניקח 50 ספרדים יר''ש, הרמה העליונה שביניהם, תמצא שכולם אוכלים עד''ח, כמעט כולם אוכלים הרב לנדא, רובם אוכלים הרב רובין, וע"כ זה דומה להפליא למה שמקובל במחנינו. רק כיוון שיש להם השתייכות קהילתית, אזי חלקם אוכלים הרב מחפוד, ( אולי רובם, ) ומיעוט מבוטל אוכלים ב''י!

כנ"ל 50 חסידים יר''ש, כולם אוכלים הרב לנדא ועד''ח, רובם הרב רובין, חלקם - שארית אגו''י, בעלזא, חוג ב''ב, מיעוט מבוטל אוכלים גם מחפוד וחוג פ'' ת, ואף אחד לא יגע בב''י.

50 ליטאים יר''ש, כולם עד'ח ושארית או יראים, רובם הרב רובין, ומיעוטם הרב לנדא ומחפוד, וכמעט לא.תמצא ביניהם אוכלי ב''י ופ''ת. וכן הלאה.
ההבדל הוא בעיקר בהכשר שיש אליו נטיה קהילתית פוליטית חיובית או שלילית שבזה יש איזה שינוי מחוג אחד למשנהו.
כל הליטאים יודעים שהרב לנדא הכשר מצוין, והחסידים שלא אוכלים שארית לא עושים את זה מטעמי כשרות אלא מטעמים קהילתיים.
גם העדיפות של העדה החרדית נובעת מכך שאין חוג שמתנזר ממנה, שלא כהרב לנדא ושארית. יתכן בהחלט שאם כשרות של הרב רובין היתה מוקדמת בזמן וקיימת לפני המחלוקות הנוכחיים, היא היתה ממוקמת במקום הראשון אצל היראים.
אפילו חסידי חב"ד, שבדרך כלל עושים שבת לעצמם בכל העניינים, דומני שהסולם שלהם דומה למדי, אלא שיש להם גם שחיטת חב"ד ורבנויות מסויימות הקשורות לחב"ד, וכמובן שלא יטעמו עוף שנמלח במלח עם חותמת של שארית...

יש גם דרך פשוטה נוספת לבירור העניין.
העדה החרדית מאפשרת שימוש כמעט רק בחומרי גלם עם ההכשר שלה עצמה וממעטת להסתמך על כל הכשר אחר. כנ"ל הרב לנדא שבעניינים רבים מחמיר הרבה יותר.
שארית והרב רובין ברוב המקרים מאפשרים להשתמש בחומרים של העדה החרדית.
אגודת ישראל וכנראה גם בעלזא, מאפשרת להשתמש בכל הנ"ל. אף אחד מהם לא יסתמך אפילו בדיעבד על חומר שבהשגחת ב''י או חוג חתם סופר פ"ת... ואילו הרבנויות, גם מהדרין, כמעט כולם, יסתמכו על כל הרשימה בעיניים עצומות, והרבה יותר מזה.
בקיצור, לא צריך להיות חכם גדול כדי להסיק מסקנות. התמימות כאן מיותרת.

במחילה אך תגובתך מגוחכת מידי אתה כותב שאין טענתי נכונה בו בזמן שהבאת חילוק עצומים בעצם מי שנשאל אם את ליטאים אוכלים 'שארית'
וחסידים 'לנדא' וכו' על"כ אומר לך 'ישמעו אוזניך מה שידך כותבות..
חוץ מזה ששכת שהספרדים ברובם אוכלים מחפוד...

ממש לא מובן מה אתה רוצה.
כתבתי בעצמי שהספרדים חלקם ואולי רובם אוכלים מחפוד.
וזה רק מחזק את דברי.
כל אחד אוכל מההכשר הקרוב לקהילתו ולחוג שלו וכפי שפירטתי, וזה טבעי,ולא מעיד על רמת הכשרות של אותו הכשר, אלא גודל החוג שלו.
אך מעבר לזה - אותו הדירוג מקובל פא''י על כל המדקדקים.
הליטאים, שהם אחד החסידויות הגדולות בארץ... אוכלים שארית, ולא בגלל ההדורים שלה, אךא כי זה הכשר הבית...
כנ"ל הספרדים עם מחפוד ועטרה, והחסידים עם הרב לנדא.
אך אחרי קיזוז הנתון המובן הזה, כל אחד מהנ''ל יעדיף עד''ח והרב לנדא כאופציה א' רובין אופציה ב', שארית, בעלזא, קהילות, אגו''י אופציה ג', וכן הלאה.[/quote]
ראשית אני ממש מתנצל על שכתבתי "שכחת וכו'" זה בטעות.
אך אני ממש לא מבין את דבריך אתה כותב "הספרדים עם מחפוד ועטרה" וא"כ לפי הספרדים אין בעיה עם ב"י ולעומת זאת הליטאים לא יאכלו לעולם ב"י.
ועוד שכתבת "לא בגלל ההדורים שלה, אךא כי זה הכשר הבית..." וזהו בדיוק מה שאני אומר אף אחד לא אוכל שארית כי הוא בדק ויצא לו שזה ההכשר הכי טוב אלא כי זה מה
שכתוב ביתד שזה הכי טוב...וה"ה לגבי החסיד והספרדי...
רוב הספרדיםש אוכלים ב"י יאמרו לך זה בגלל שהרב עובדיה אמר ולא בגלל שהם בדקו.
וא"כ אין באמת מדד ממה שהאברכים אוכלים כי כולם אוכלים בגלל כלשונך "כי זה הכשר הבית" וכאן עומדת שאלתי איך אני שלא רוצה להסתמך על "הכשר הבית" אלא על מהו באמת הכשר טוב יודע מהו הכשר טוב???בגלל שאני ליטאי אני לא אקנה עטרה שזול ב20 שקל פחות (בממוצע) או יאכל במסעדה בטבריה בכשרותם ולא אמות ברעב?? או שהשמועות צודקות???
בקיצר זוהי שאלתי ולענ"ד רק חיזקת את טענותיי.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:41 am
על ידי נריה אור
סגי נהור כתב:
דרומי כתב:פ' מקץ?

וכן הפטרת פ' וישלח.

לפי הבנתי אתה מתכוון לבד"ץ בית יוסף (פר' מקץ איירי על יוסף הצדיק והפט' וישלח "חזון עובדיה)
ואם מה שאתה אומר נכון זו שערוריה של ממש וחייבים לעורר על זה...יתכן שתגובתם תהיה כמו רובין.
וצריך זהירות לא ישר לפסול הבד"ץ בגלל שיש כאלו שפתחו בת"ב יתכן שהם עשו כן בלא ידיעת ההכשר ושהכשר ידע יוריד כשרותו.
אשמח אם תכתוב לי בהודעה בפרטי באיזה מסעדות מדובר ואני אשתדל לדבר עם מישהו מהבד"ץ שם.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:47 am
על ידי סגי נהור
נריה אור כתב:
סגי נהור כתב:
דרומי כתב:פ' מקץ?

וכן הפטרת פ' וישלח.

לפי הבנתי אתה מתכוון לבד"ץ בית יוסף (פר' מקץ איירי על יוסף הצדיק והפט' וישלח "חזון עובדיה)

לו היה זה כתב חידה, לא היית זוכה בפרס...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:51 am
על ידי עזריאל ברגר
סגי נהור כתב:
נריה אור כתב:לפי הבנתי אתה מתכוון לבד"ץ בית יוסף (פר' מקץ איירי על יוסף הצדיק והפט' וישלח "חזון עובדיה)

לו היה זה כתב חידה, לא היית זוכה בפרס...

בשני מקומות אלו מוזכר במפורש הביטוי "בית יוסף".

ועכ"פ נכון הדבר שצריך לפנות אליהם וכו'.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:58 am
על ידי נריה אור
עזריאל ברגר כתב:
סגי נהור כתב:
נריה אור כתב:לפי הבנתי אתה מתכוון לבד"ץ בית יוסף (פר' מקץ איירי על יוסף הצדיק והפט' וישלח "חזון עובדיה)

לו היה זה כתב חידה, לא היית זוכה בפרס...

בשני מקומות אלו מוזכר במפורש הביטוי "בית יוסף".

ועכ"פ נכון הדבר שצריך לפנות אליהם וכו'.

התשובה היית מקופיא בלי עיון במקור...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 11:02 am
על ידי נריה אור
לו היה זה כתב חידה, לא היית זוכה בפרס...[/quote][/quote][/quote]
לא נורא..
אשמח לשמוע פרטים ממך על המסעדות שפתחו ואבדוק זאת בהקדם האפשרי..תודה

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 11:45 am
על ידי דרומי
לענ"ד אין כל פגם כשרותי אמיתי במסעדה שפתחה את שעריה בתשעה באב. אבל זה מלמד על כך שהקשר בין המסעדה לבין המשגיח רופף למדי, ואידך זיל גמור.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 11:52 am
על ידי אש משמים
יש ויש..

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 12:08 pm
על ידי נריה אור
דרומי כתב:לענ"ד אין כל פגם כשרותי אמיתי במסעדה שפתחה את שעריה בתשעה באב. אבל זה מלמד על כך שהקשר בין המסעדה לבין המשגיח רופף למדי, ואידך זיל גמור.

ד.א. יש ליד הבית שלי חנות של גלידה שפתחה באמצע הצום (בערך בשעה ארבע) עם הכשר טוב לכאו' גם זה בעייתי לא..או שכוונתכם רק לליל ת"ב שזה יותר חמור?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 12:09 pm
על ידי דרומי
אין לי שום כוונות עמוקות. צריך לבדוק בכל מקום לגופו ולפי ענינו.
[חנות של גלידה זה פחות נורא ובפרט אחה"צ, שהרי יתכן ובאים לקנות גלידה בשביל סיום הצום].

הערתי רק שבמקרים רבים זה מלמד על איזשהו נתק בין המשגיח לבין המקום. כמובן לא תמיד.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 5:04 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
אירועי ת"ב האחרונים מלמדים שההכשרים הטובים לא כל כך מקפידים רק על מוכרים "יראים ושלימים", כדלעיל...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 23, 2018 10:27 pm
על ידי עושה חדשות
עושה חדשות כתב:הטענה שהועלתה לעיל שהבדצי"ם מחפשים להחמיר יותר מההלכה,
פעם שמעתי ע"ז מהגר"א וויס שליט"א שיעור, בו הוא הביא מקורות להצדיק הענין.
דהיינו, אף שהאדם הפרטי ראוי לו לסמוך על קולות בשעת הדחק וכו',
בדבר הנוגע לרבים ראוי להחמיר טפי.
כעת מצאתי -
מיעוטא דמיעוטא - ר''א וויס.pdf
(1.02 MiB) הורד 470 פעמים

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 2:49 am
על ידי חיימשה
נריה אור כתב:
חיימשה כתב:
נריה אור כתב:[quo
טענתך אינה נכונה.
אם ניקח 50 ספרדים יר''ש, הרמה העליונה שביניהם, תמצא שכולם אוכלים עד''ח, כמעט כולם אוכלים הרב לנדא, רובם אוכלים הרב רובין, וע"כ זה דומה להפליא למה שמקובל במחנינו. רק כיוון שיש להם השתייכות קהילתית, אזי חלקם אוכלים הרב מחפוד, ( אולי רובם, ) ומיעוט מבוטל אוכלים ב''י!

כנ"ל 50 חסידים יר''ש, כולם אוכלים הרב לנדא ועד''ח, רובם הרב רובין, חלקם - שארית אגו''י, בעלזא, חוג ב''ב, מיעוט מבוטל אוכלים גם מחפוד וחוג פ'' ת, ואף אחד לא יגע בב''י.

50 ליטאים יר''ש, כולם עד'ח ושארית או יראים, רובם הרב רובין, ומיעוטם הרב לנדא ומחפוד, וכמעט לא.תמצא ביניהם אוכלי ב''י ופ''ת. וכן הלאה.
ההבדל הוא בעיקר בהכשר שיש אליו נטיה קהילתית פוליטית חיובית או שלילית שבזה יש איזה שינוי מחוג אחד למשנהו.
כל הליטאים יודעים שהרב לנדא הכשר מצוין, והחסידים שלא אוכלים שארית לא עושים את זה מטעמי כשרות אלא מטעמים קהילתיים.
גם העדיפות של העדה החרדית נובעת מכך שאין חוג שמתנזר ממנה, שלא כהרב לנדא ושארית. יתכן בהחלט שאם כשרות של הרב רובין היתה מוקדמת בזמן וקיימת לפני המחלוקות הנוכחיים, היא היתה ממוקמת במקום הראשון אצל היראים.
אפילו חסידי חב"ד, שבדרך כלל עושים שבת לעצמם בכל העניינים, דומני שהסולם שלהם דומה למדי, אלא שיש להם גם שחיטת חב"ד ורבנויות מסויימות הקשורות לחב"ד, וכמובן שלא יטעמו עוף שנמלח במלח עם חותמת של שארית...

יש גם דרך פשוטה נוספת לבירור העניין.
העדה החרדית מאפשרת שימוש כמעט רק בחומרי גלם עם ההכשר שלה עצמה וממעטת להסתמך על כל הכשר אחר. כנ"ל הרב לנדא שבעניינים רבים מחמיר הרבה יותר.
שארית והרב רובין ברוב המקרים מאפשרים להשתמש בחומרים של העדה החרדית.
אגודת ישראל וכנראה גם בעלזא, מאפשרת להשתמש בכל הנ"ל. אף אחד מהם לא יסתמך אפילו בדיעבד על חומר שבהשגחת ב''י או חוג חתם סופר פ"ת... ואילו הרבנויות, גם מהדרין, כמעט כולם, יסתמכו על כל הרשימה בעיניים עצומות, והרבה יותר מזה.
בקיצור, לא צריך להיות חכם גדול כדי להסיק מסקנות. התמימות כאן מיותרת.

במחילה אך תגובתך מגוחכת מידי אתה כותב שאין טענתי נכונה בו בזמן שהבאת חילוק עצומים בעצם מי שנשאל אם את ליטאים אוכלים 'שארית'
וחסידים 'לנדא' וכו' על"כ אומר לך 'ישמעו אוזניך מה שידך כותבות..
חוץ מזה ששכת שהספרדים ברובם אוכלים מחפוד...

ממש לא מובן מה אתה רוצה.
כתבתי בעצמי שהספרדים חלקם ואולי רובם אוכלים מחפוד.
וזה רק מחזק את דברי.
כל אחד אוכל מההכשר הקרוב לקהילתו ולחוג שלו וכפי שפירטתי, וזה טבעי,ולא מעיד על רמת הכשרות של אותו הכשר, אלא גודל החוג שלו.
אך מעבר לזה - אותו הדירוג מקובל פא''י על כל המדקדקים.
הליטאים, שהם אחד החסידויות הגדולות בארץ... אוכלים שארית, ולא בגלל ההדורים שלה, אךא כי זה הכשר הבית...
כנ"ל הספרדים עם מחפוד ועטרה, והחסידים עם הרב לנדא.
אך אחרי קיזוז הנתון המובן הזה, כל אחד מהנ''ל יעדיף עד''ח והרב לנדא כאופציה א' רובין אופציה ב', שארית, בעלזא, קהילות, אגו''י אופציה ג', וכן הלאה.

ראשית אני ממש מתנצל על שכתבתי "שכחת וכו'" זה בטעות.
אך אני ממש לא מבין את דבריך אתה כותב "הספרדים עם מחפוד ועטרה" וא"כ לפי הספרדים אין בעיה עם ב"י ולעומת זאת הליטאים לא יאכלו לעולם ב"י.
ועוד שכתבת "לא בגלל ההדורים שלה, אךא כי זה הכשר הבית..." וזהו בדיוק מה שאני אומר אף אחד לא אוכל שארית כי הוא בדק ויצא לו שזה ההכשר הכי טוב אלא כי זה מה
שכתוב ביתד שזה הכי טוב...וה"ה לגבי החסיד והספרדי...
רוב הספרדיםש אוכלים ב"י יאמרו לך זה בגלל שהרב עובדיה אמר ולא בגלל שהם בדקו.
וא"כ אין באמת מדד ממה שהאברכים אוכלים כי כולם אוכלים בגלל כלשונך "כי זה הכשר הבית" וכאן עומדת שאלתי איך אני שלא רוצה להסתמך על "הכשר הבית" אלא על מהו באמת הכשר טוב יודע מהו הכשר טוב???בגלל שאני ליטאי אני לא אקנה עטרה שזול ב20 שקל פחות (בממוצע) או יאכל במסעדה בטבריה בכשרותם ולא אמות ברעב?? או שהשמועות צודקות???
בקיצר זוהי שאלתי ולענ"ד רק חיזקת את טענותיי.[/quote]
איני מבין את דבריך.
מסיבות מובנות כל אחד אוכל את ההכשר של קהילתו, אם בגלל נגיעה שיש לו להאמין שזהו הכשר טוב, או בגלל שסומך על רבותיו שמורין כן. ולכן אינני מביא שום ראיה לטיב ההכשר של שארית למשל, מכמות הליטאים שסומכים ע"ז, וכן הלאה.
אחרי שמקזזים את הנתון הזה, אנו מוצאים תמימות דעים בין היראים לגבי שאר ההכשרים שעליהם אין להם נגיעה.
כמעט כולם סומכים על עד"ח, למרות שרובם הגדול סולדים ואפילו מתעבים את אנשיה ומנהליה וחלק מרבניה!
כולם יודעים שהר' לנדא טוב מכולם, למרות שהוא חסיד וחבדני"ק, זאב בודד שאינו נושא פנים לאיש, לפעמים באופן שמרחיק מעליו רבים וטובים.
רוב מוחלט של הליטאים אוכלים רובין, למרות שהוא חסיד חניוק עם שטריימל.
והם אכלו מכשרותו גם כשהוא היה רב ראשי מטעם הרבנות וההכשר נקרא "רבנות רחובות" ולא בד"ץ, ידעו כולם שאפשר לסמוך עליו, כבר 40 שנה! כמו"כ רוב החסידים.
רוב הספרדים והרבה אשכנזים אוכלים מחפוד, כי הוא ידוע כרב מכשיר משכמו ומעלה.
"קהילות" נולד רק עתה, ויצא טיבם כהכשר מעולה. ואילו אגו"י מאותו מקור ממש נחשב חלש למדי.

רוב היראים לא אוכלים בפרשת מקץ, כי ידוע וניכר ההיפך. וגם כי ברור לכל אחד שאם רק הם [וגם הרב א. מטבריה ודמיו] יכולים להוריד את המחיר ב20 ₪, למרות שבין כל השאר יש תחרות עזה! אז זה לא בגלל שכולם גזלנים והם נדיבים... וזה לא מריח "הדר שבהדר". וכן הלאה.

צא ותברר שאיפה שאין מסעדה בהכשרים החשובים הנ"ל, זה אך ורק כי אין כדאיות כלכלית לתחזק אותה, לא בגלל עלויות ההשגחה, אלא בגלל עלויות הכשרות בעצם, כמו חומרי גלם וירקות מהודרים, ותמיד כאשר יוסר ההכשר המהודר, הרי חוגי פרשת מקץ מוטלים בקרן זווית, וכל הרוצה יבוא ויטול...
הדברים העיקריים ברורים לכל, ואילו בדקויות שבין הטובים צריך לעמול קשה כדי לקבל תמונה ברורה.
אני לא מתעצל, ומעבר למה שידוע לי מידידים ומתוקף תפקידי, כבר עשרות שנים, כל פעם שאני נתקל בשינוי כשרות בחנות מוכרת, אני נכנס לשיחה עם בעליה, ולכן המידע שכתבתי הוא מידיעה ולא מהשערה.
אם זה לא מספיק ברור אז אין לי מה להוסיף.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 3:48 am
על ידי חיימשה
בנוסף לכל הנ"ל, יש לנו סטטיסטיקה פשוטה.
בהערכה גסה
99% סומכים על עד''ח. כולל כל מעריצי בית יוסף.

כנ"ל הרב לנדא, למעט אלו שמסיבות פוליטיות מוצהרות נמנעים מכך.

נאמר שכ70 % סומכים על הרב רובין.

מכאן במדרגות רחבות מאד כלפי מטה - כל השאר.

כמה יש שאוכלים בית יוסף ונמנעים מלאכול עד''ח או רובין והר' לנדא?
אפילו לא אחוז בודד.
כנ"ל אצל אוכלי חוג, אגו''י, בעלזא, מנשסתר.

ישנם מעטים הסוברים כי שארית או הרב רובין עדיפים על ה2 האחרים.
אולי הם צודקים ואולי לא.

הרי ברור שכאשר אנו באים לפלח את דעת שוחרי הכשרות, עלינו לחפש את אלו שבוררים בין ההכשרים, ואין לנו כל נפ"מ באלו שאוכלים את כל ההכשרים, אלו ברובם הגדול לא עושים כן מחמת שזו דעתם, אלא שמסתפקים בכשרות טובה כלשהי גם אם לא ממש מהודרת.
ובין אלו הבוררים יש תמימות דעים די מפתיעה.
המסקנה הפשוטה:
אין כמעט ויכוח על הסולם המקובל.
ישנם 3-4 הכשרים מעולים, עוד 2-3 טובים, ויש את כל היתר.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 4:04 am
על ידי איש גלילי
לספרדים - זאת ממש בעיה חמורה לאכול בשר בהמה בהשגחת עדה"ח, כידוע לי מפי עדים נאמנים.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 4:19 am
על ידי סגי נהור
איש גלילי כתב:לספרדים - זאת ממש בעיה חמורה לאכול בשר בהמה בהשגחת עדה"ח, כידוע לי מפי עדים נאמנים.

viewtopic.php?t=19837#p193190

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 4:24 am
על ידי איש גלילי
סגי נהור כתב:
איש גלילי כתב:לספרדים - זאת ממש בעיה חמורה לאכול בשר בהמה בהשגחת עדה"ח, כידוע לי מפי עדים נאמנים.

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=19837#p193190

פלפול נחמד...
אני שואל שאלה פשוטה: יהודי מעדות המזרח ששומע מפי עד כשר ונאמן, שראה מעשי דבר יום ביומו שמפרקים סרכות בעדה"ח ומכשירים כדעת הרמ"א, האם יש צד להתיר לו לאכול בשר כזה?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 5:23 am
על ידי חיימשה
גלשנו כאן לנושא צדדי, מרתק וחשוב כשלעצמו.
אין זה נוגע כ"כ לדירוג של הכשר העד"ח.( ידוע לי במפורש מספרדי ששמע מהגר''מ ברנדסדורפר זצ"ל כי אין כל חשש כזה) אבל גם אם יש פרט מסוים שמתאים לאשכנזים עקב מנהגי העדות, אין זה חיסרון בהכשר, וכמו שלא נפסול את הכשר הר' מחפוד בגלל שמכשיר קטניות בפסח...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 6:52 am
על ידי אב בבינה
איש גלילי כתב:
סגי נהור כתב:
איש גלילי כתב:לספרדים - זאת ממש בעיה חמורה לאכול בשר בהמה בהשגחת עדה"ח, כידוע לי מפי עדים נאמנים.

viewtopic.php?t=19837#p193190

פלפול נחמד...
אני שואל שאלה פשוטה: יהודי מעדות המזרח ששומע מפי עד כשר ונאמן, שראה מעשי דבר יום ביומו שמפרקים סרכות בעדה"ח ומכשירים כדעת הרמ"א, האם יש צד להתיר לו לאכול בשר כזה?

מכיון שאין הריאה בפנינו, יש לדון ולומר שדינו כנטלה זאב שהולכין אחר הרוב.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 6:58 am
על ידי איש גלילי
חיימשה כתב:גלשנו כאן לנושא צדדי, מרתק וחשוב כשלעצמו.
אין זה נוגע כ"כ לדירוג של הכשר העד"ח.( ידוע לי במפורש מספרדי ששמע מהגר''מ ברנדסדורפר זצ"ל כי אין כל חשש כזה) אבל גם אם יש פרט מסוים שמתאים לאשכנזים עקב מנהגי העדות, אין זה חיסרון בהכשר, וכמו שלא נפסול את הכשר הר' מחפוד בגלל שמכשיר קטניות בפסח...

הרב מחפוד מכשיר קטניות בפסח, וכותב שזה כשר לפסח רק לאוכלי קטניות. משא"כ עדה"ח מכשירה בהמות שהם טרפות לדעת הב"י, ולא כותבת שזה כשר רק לדעת הרמ"א.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 6:59 am
על ידי אב בבינה
איש גלילי כתב:
חיימשה כתב:גלשנו כאן לנושא צדדי, מרתק וחשוב כשלעצמו.
אין זה נוגע כ"כ לדירוג של הכשר העד"ח.( ידוע לי במפורש מספרדי ששמע מהגר''מ ברנדסדורפר זצ"ל כי אין כל חשש כזה) אבל גם אם יש פרט מסוים שמתאים לאשכנזים עקב מנהגי העדות, אין זה חיסרון בהכשר, וכמו שלא נפסול את הכשר הר' מחפוד בגלל שמכשיר קטניות בפסח...

הרב מחפוד מכשיר קטניות בפסח, וכותב שזה כשר לפסח רק לאוכלי קטניות. משא"כ עדה"ח מכשירה בהמות שהם טרפות לדעת הב"י, ולא כותבת שזה כשר רק לדעת הרמ"א.

ואדרבה, הם כותבים בפירוש במדריך הכשרות שהכל כשיטת הבית יוסף, והבשר מהדרין מן המהדרין גם לספרדים, ונדפס שם מכתב של הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 7:06 am
על ידי מכון חכמי ספרד
חיימשה כתב:
כנ"ל אצל אוכלי חוג, אגו''י, בעלזא, מנשסתר.



זו לא טעות למקם את מנשסתר בגלריה אחת עם כל השאר?

משיחות עומק עם משגיחים לונדוניים הסקתי שיש להם פיקוח אובססיבי, זו טעות?

אגב, אם כבר אנחנו לא צריכים לטפל בהכשרים שאין עליהם ויכוח. לא חידשנו כלום על העדה, לנדאו ורובין.

היחס צריך לבוא על הספיקות וההכשרים הלא ברורים כמו האחים חוג, וועסטהיים וגונדא דילהון.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 8:45 am
על ידי חיימשה
ברור שאלו ברמה אחרת לגמרי.
יש היתכנות שמנשסתר בין האחרונים ברשימה.
לא ערכתי שיחות עומק בלונדון, אבל זהו היחס של ההכשרים הארצישראלים אליו. ולפי קצב המוצרים שמקבלים את ההכשר שלו.
האחים חוג המה אחים חורגים.
בעוד על חוג ב''ב המצב עמום יותר, ולפחות בעבר היה איזה רצינות של כשרות, לגבי פ"ת - זה רמה של רבנות רגילה.
בנוסף למידע מהשטח, עצם העובדה שמישהו קם יום בהיר ומקים הכשר, ומכנהו בשם שכל מטרתו להטעות את הציבור עם שם של הכשר מתחרה, זה כבר נותן כיוון מה הוא מוכן לעשות עבור כסף.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 8:49 am
על ידי חיימשה
אב בבינה כתב:
איש גלילי כתב:
חיימשה כתב:גלשנו כאן לנושא צדדי, מרתק וחשוב כשלעצמו.
אין זה נוגע כ"כ לדירוג של הכשר העד"ח.( ידוע לי במפורש מספרדי ששמע מהגר''מ ברנדסדורפר זצ"ל כי אין כל חשש כזה) אבל גם אם יש פרט מסוים שמתאים לאשכנזים עקב מנהגי העדות, אין זה חיסרון בהכשר, וכמו שלא נפסול את הכשר הר' מחפוד בגלל שמכשיר קטניות בפסח...

הרב מחפוד מכשיר קטניות בפסח, וכותב שזה כשר לפסח רק לאוכלי קטניות. משא"כ עדה"ח מכשירה בהמות שהם טרפות לדעת הב"י, ולא כותבת שזה כשר רק לדעת הרמ"א.

ואדרבה, הם כותבים בפירוש במדריך הכשרות שהכל כשיטת הבית יוסף, והבשר מהדרין מן המהדרין גם לספרדים, ונדפס שם מכתב של הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל...

אם הבנתי נכון, אז רבניה, כולל הר' ברנדסדורפר שרוב מהפכת הכשרות בבשר רשומה על שמו, סברו שזה גלאט גם לדעת הבית יוסף. אפשר לחלוק עליהם, אבל זו אינה הטעייה לכאורה.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 9:27 am
על ידי חיימשה
זה מה שמצאתי במק''א, נכתב ע"י פעלעד.


בענין כשרות איגוד הרבנים וועסטהיים, שחדשים לבקרים אנשים עולים כאן ומבררים לגבי ההכשר.
ואין לי שום אינטרס להשמיץ אף אחד ח"ו, רק כמי שקרוב מאד לנושא קשה לי לשבת ולראות אנשים צורכים דברים שאילו היו מודעים הרי שלא היה נוגעים בהם.

ובזאת הנני להציג בפניכם דברים כהווייתן, סיפר הג"ר יהושע כץ שליט"א גאב"ד מאגרוב, מגדולי בעלי המכשירים בניו יורק החסידי, ומקובל על כולם, הוא סיפר את הסיפור בריש גלי לפני שנה בארגון שיעורי תורה בבורו פארק חוהמ"פ, ניתן לשמוע בקול הלשון, מעשה שבדידו הוה עובדא:

הרב כץ, עבור קו ייצור במפעל שבהשגחתו, היה צריך להשתמש בשמן טבעי שמיוצר רק מירקות ומגיע מעיר נידח בדרום אמריקה, ועל השמן היה כשרות איגוד הרבנים וועסטיים, על פניו זה מיוצר רק מירקות ואין שם ערלה וכו' כך שאין מה לחשוש, אבל הכשרויות המהודרות לא ישתמשו במוצר אם אין לו כשרות מהודרת ביותר שהוא סומך על הסטנדרטים שלו, ולרוב בעצמם ישלחו שליח משלהם לבדוק את הנושא, וזה מה שהוא עשה, הוא שלח שליח שיבדוק את המפעל, ואחרי בירור עמוק נודע דבר נורא: באותה מדינה יש חוק שכל השמן בכל המסעדות והאולמות וכו' חייב להיות ממוחזר, כל מסעדה שולחת את השמן שנשאר אחרי הטיגון וכו' חזרה למפעל וממחזרים ומייצרים כשמן חדש, נמצא ששמן שטוגן בו נבילות וטרפים שקצים ורמשים ובשר וחלב נמכר בכשרות המהודרת של איגוד וועסטיים! הרב כץ כ"כ הזדעזע והתקשר תיכף להרב וועסטיים, והרב וועסטיים גם נדהם והסביר שכיון שמדובר בשמן ירקות בלבד הוא חשב לעצמו איזה חששות כבר יכולים להיות, והוא סמך על יהודי מקומי (אפילו מנין יהודים אין שם...) שנכנס למפעל ואמר שהכל בסדר... וייאמר לזכותו שבאותו היום הרב וועסטיים הוריד את הכשרות משם, אבל לאלה שכבר התגעלות מנבילות וטריפות זה כבר לא עזר.
ע"כ הסיפור שאירע לפני כשנה וחצי.

הרב כץ הביא את הסיפור כדוגמא, הוא הסביר את ההבדלים בין הכשרויות המהודרות לאלו שאינם, שהמהודרות לעולם, אבל לעולם, לא יתנו הכשר על מפעל שלא בדקו בעצמם, לא משנה מה מייצרים בו, ובוודאי לא כשמדובר במפעל במדינת עולם שלישית במקום שאין בו יהודים כמעט. משא"כ הכשרויות הפשוטות יותר להם סטנדרטים מקלים יותר, יכולים לסמוך על כל מיני דברים וסברות ולתת הכשר למפעל בדרום אמריקה במדינה שבקושי יש שם מנין יהודים בלי לבדוק באופן אישי את המקום!
לכן סיפור מבהיל שכזה לעולם לא היה קורה בהשגחת העדה והרב לנדא והרב רובין ודכוותיה!

ונקודה נוספת שהוא העלה, שהדבר הראשון שצריך לעורר סימני שאלה היא כמות המוצרים בהשגחה, אם מידי יום מופיעים מוצרים חדשים מכל הסוגים בכשרות, ובתוך שנה שנתיים הוא מכפיל את כמות המפעלים והמוצרים שבהשגחתו, מה עוד שמדובר בממתקים שבכל אחד מהם ישנם עשרות עד מאות חומרי גלם וכדו' שכל אחד מצריך עיון עמוק, הרי שהדבר אומר דרשני ואמור לעורר סימני שאלה.

מה גם שבשנה שנתיים האחרונות מופיעים חדשים לבקרים מוצרים שמאז ומעולם היו בהשגחת הou בלבד ופתאום מופיעים עם השגחת איגוד הרבנים וועסטיים, וישנם עדויות רבות של משגיחי כשרות או בעלי מפעלים שמשגיחים מטעם כשרויות בינלאומיות כמו ok וכדו' שהם המשגיחים היחידים במפעל ובכל זאת יש למוצרים גם חותם של איגוד וועסטיים בגלל שהרב וועסטיים סומך על הok וכדו', ואז נמצא שישנם מוצרים שהם בעצם בכשרות הok בלבד ורק מוסיפים עליהם חותמת של איגוד.

ירא הקהל וישפוט וכל אחד יחליט לעצמו.
רק אמסור מודעה, שאיני מדבר כלל על הרב וועסטההיים בעצמו שהוא מגדולי תלמידי המנחת יצחק משכמו ולמעלה, גאון עצום וכו', אני מתייחס רק לעצם גוף הכשרות ולמומחיות שלה שאין לה שום קשר לירא"ש וכו', רק תלוי בנסיון ומומחיות ופרקטיקה וכו'.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 10:31 am
על ידי יקר
תוכל להביא קישור לשיעור בקול הלשון? (נ"ל שלהביא טענה כ"כ חמורה על פי כותב עלום שמצאת באיזה פורום, זו בעיה).

וכן, יש כזה דבר מיחזור שמן למאכל בתעשיה?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 10:42 am
על ידי איש גלילי
חיימשה כתב:אם הבנתי נכון, אז רבניה, כולל הר' ברנדסדורפר שרוב מהפכת הכשרות בבשר רשומה על שמו, סברו שזה גלאט גם לדעת הבית יוסף. אפשר לחלוק עליהם, אבל זו אינה הטעייה לכאורה.

הרשני נא להניח שאם היה מדובר בבד"ץ ספרדי שהיה עושה פשעטיל כזה בדעת הרמ"א נגד מה שהאשכנזים נוהגים לפסוק, ועל סמך זה היה מצהיר שזה כשר למהדרין גם לאשכנזים - לא היית נוגע גם במלח של אותו בד"ץ.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:01 am
על ידי אב בבינה
יקר כתב:תוכל להביא קישור לשיעור בקול הלשון? (נ"ל שלהביא טענה כ"כ חמורה על פי כותב עלום שמצאת באיזה פורום, זו בעיה).

וכן, יש כזה דבר מיחזור שמן למאכל בתעשיה?

מצאתי
http://www.kolhalashon.com/New/Media/Pl ... iurNum=109