עמוד 5 מתוך 5

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 3:50 pm
על ידי בית הגנזים
ישא ברכה כתב:אני לא יודע מה חסידי גור חושבים בליבם.
אבל על דבר אחד אין ויכוח. הם מספיק אינטלגנטיים בשביל להבין איך לכתוב ומה לכתוב.
כזה חומר רדוד, יכול להיות רק ממתנגדי גור שבאים לנגח אותם.

משמע מדבריך שהנך מכיר מקרוב חסידי גור. אולי תיגש לכמה ותשאל מה דעתם על הנכתב...

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 3:58 pm
על ידי מעט דבש
בן מיכאל כתב:
איש_ספר כתב:
תוכן כתב:יש לציין, שהראשון שהוסיף אני מאמין, הוא האדמו"ר מביאלא שבסוף סידורו שהדפיס לפני לערך שלשים שנה בי"ג עיקרים, הוסיף שני אני מאמין. א', שכל דברי צדיקים אמת, או משהו בסגנון, וב' שכל הגילויים של הבעש"ט ושל האר"י אמת. והקונטרס הזה הוא פיתוח של שיטה זו.

אתה מתכוון לרה"צ בעל חלקת יהושע. כמדומני שהוא לא הדפיס את זה בסידור (אם בכלל הדפיס סידור) אלא חסידיו (למשפחת ויינר, חסידי האדמו"ר מביאלא לוגאנו) הם שהדפיסו את זה בסידור שלהם, והיה ע"כ פולמוס.

כמדומני שהיה על כך דיון ארוך בפורום, נחכה לרב מעט דבש שילנקק כדרכו.

viewtopic.php?p=40531#p40531

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=726822#p726822

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=727123#p727123

ובמאמר המצורף, עמ' נז (לא קראתי אותו, ואם יש בו בעיה, נא להודיעני)


Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 5:23 pm
על ידי בן מיכאל
ישר כח!

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 7:09 pm
על ידי איש_ספר
כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.



Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 9:05 pm
על ידי עת רצון
איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




ראשית דבריו אולי נכונים. אבל סוף דבריו הם בגדר אוילות, ואין עומד במבחן של בר דעת.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 9:09 pm
על ידי עקביה
ישא ברכה כתב:כזה חומר רדוד, יכול להיות רק ממתנגדי גור שבאים לנגח אותם.

אני לא רואה כאן רדידות. זהו בניין בנוי לתלפיות. טמטום צרוף לדעתי, אבל לא רדוד.
גם לא נ"ל שזו פרודיה ולא משהו שנכתב ע"מ לנגח.
התחושה שלי היא שהדברים משקפים נאמנה את דעת הכותב, או, אם הוא סתם תעמולן, את דעת צאן מרעיתו.

העליתי את הקובץ הזה כסייעתא לאמונתו של אחד הכותבים כאן ברח"ק, שכן נ"ל שהם מתאימים לו ככפפה ליד.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 9:16 pm
על ידי תא חזי
באמונתו כתב:
בלקוטי מוהר"ן - תנינא נב:
מַה שֶּׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיקִים, זֶהוּ מֻכְרָח לִהְיוֹת, כִּי הַצַּדִּיקִים מִתְדַּמִּים לְיוֹצְרָם, כַּמּוּבָא, וּכְמוֹ שֶׁקָּשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, כְּמוֹ כֵן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיֶה קָשֶׁה קֻשְׁיוֹת עַל הַצַּדִּיק, כִּי הוּא מִתְדַּמֶּה אֵלָיו יִתְבָּרַך, וּבְעִנְיָן הַקֻּשְׁיוֹת שֶׁקָּשֶׁה עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, מַרְגְּלָא בְּפֻמֵּהּ לוֹמַר אַדְּרַבָּא, כָּך רָאוּי לִהְיוֹת דַּיְקָא, שֶׁיִּהְיוּ קֻשְׁיוֹת עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך, וְכָך נָאֶה וְיָפֶה לוֹ יִתְבָּרַך, לְפִי גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, כִּי מֵעצֶם גְּדֻלָּתוֹ וְרוֹמְמוּתוֹ, שֶׁהוּא מְרוֹמָם מְאֹד מִדַּעְתֵּנוּ, עַל כֵּן בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר שֶׁנָּבִין וְנַשִּׂיג בְּשִׂכְלֵנוּ הַנְהָגָתוֹ יִתְבָּרַך, וְעַל כֵּן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיוּ עָלָיו יִתְבָּרַך קֻשְׁיוֹת, כִּי כָּך נָאֶה וְיָפֶה לְהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך, שֶׁיִּהְיֶה מְרוֹמָם וְנִשָּׂא מִדַּעְתֵּנוּ, שֶׁעַל יְדֵי זֶה קָשֶׁה הַקֻּשְׁיוֹת כַּנַּ"ל, וְאִם הָיָה הַנְהָגָתוֹ כְּפִי חִיּוּב דַּעְתֵּנוּ אִם כֵּן הָיָה, חַס וְשָׁלוֹם, דַּעְתּוֹ כְּדַעְתֵּנוּ.


נא ונא, בלשון בקשה (ובפרט לאור האשׂכול הידוע דשותומצעוע"ז) -
מוטב יהיה אם תניחו להגה"ק מוהר"ן זצ"ל לנפשו,
ואל נא תנסו לנכס את דבריו בעניין צדיקים וחכמים כאשר זה מתאים לתועלת כל שהיא
(ובפרט כשמדובר בתלמידי חכמים שאין להם, לדרכם, לשיטתם, ולבית מדרשם, ולו בדל-בדלו של קשר עם מוהר"ן ודרכו. וכ"ש וק"ו כאשר מדובר בחסידויות שבזו למוהר"ן ולדרכו עד לאחרונה, ופתאום גילו אותו כשזה התאים לצורכי XYZ).

דברי הרב מוהר"ן זצוק"ל הם כמקשה אחת (ככלל, ובפרט מן הפרט בעניין הצדיק, אשר משנתו ארוכ'ה בכל ושמורה, אם כי אכן מקש'ה אחת היא בלא ספק, וכמבואר באורך באשכול הנ"ל),
והעושים בהם כבתוך שלהם ומשתמשים בהם כציצים ופרחים וכ"ווארטים" חסידים לצדק ולהצדיק את מעשיהם
(הטובים, ואיני חולק על גדולתו וסמכותו של הגרח"ק במאום, שלא תבינוני לא נכון),
לא טוב המה עושים, ודי בהערה זו - לכל קהילה וקהל העושים שימוש פתאומי ו"שקוף" שכזה בדבריו על מושג ה"צדיק" לצרכיהם הם (ודבר שפתיים אך למחסור מי התחיל בשימוש כזה, ואזל"ג). ישנם מקורות אחרים למכביר, ונכוחים לא פחות.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 9:21 pm
על ידי חרסון
איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




יפה!

כדאי בכל זאת להעיר לתופעה מצויה בלא מעט קהילות קדושות (ושייכת גם לדיון המרכזי כאן), שמה שאצל הראשונים היה בגדר "אינטליגנציה רגשית" ו"הנחה נפשית" וגם "להט אמונה", נעשה אצל האחרונים, בעל כרחם - באשר חסרו כל אלה, ל"שיטה קדושה", נחושה ומבוססת וכביכול-אנליטית. ובעוד שלעולם הנפש והרגש יש רכות, ועדינות, וגמישות מסויימת, וגם חן ונועם, הרי שהשכל הוא 'נוקשה', יבש וחד, טוטלי ודורסני לעיתים ובעיקר נטול חינניות. ודו"ק היטב, כי זה הסבר לכמה וכמה תופעות וגלגוליים.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 10:09 pm
על ידי איש_ספר
חרסון כתב:
איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




יפה!

כדאי בכל זאת להעיר לתופעה מצויה בלא מעט קהילות קדושות (ושייכת גם לדיון המרכזי כאן), שמה שאצל הראשונים היה בגדר "אינטליגנציה רגשית" ו"הנחה נפשית" וגם "להט אמונה", נעשה אצל האחרונים, בעל כרחם - באשר חסרו כל אלה, ל"שיטה קדושה", נחושה ומבוססת וכביכול-אנליטית. ובעוד שלעולם הנפש והרגש יש רכות, ועדינות, וגמישות מסויימת, וגם חן ונועם, הרי שהשכל הוא 'נוקשה', יבש וחד, טוטלי ודורסני לעיתים ובעיקר נטול חינניות. ודו"ק היטב, כי זה הסבר לכמה וכמה תופעות וגלגוליים.
בהמשך לכך: חלק מתהליך הפיכת תנועת הרגש לשיטה קבועה ועומדת הוא העלאת הדברים על הכתב...

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 10:25 pm
על ידי דרומי
גם אני סברתי כך זמן רב, וכאבתי לפעמים על כך שמעלים דברים עדינים ורגישים עלי כתב, עד שגיליתי שבימינו המצב השתנה (לנוכח קלות המקלדת) ואצל הרבה אנשים העלאת דבר על כתב היא כאילו לחשום מפה לאוזן...

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 10:35 pm
על ידי דורשי יחודך
האם יש צד שבהעלאת הדברים בסגנון פייטני, רגשי ושיריי (דוגמת קו"א חזו"א), איננו מגרע?

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 11:05 pm
על ידי דרומי
נכפל בטעות

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 11:05 pm
על ידי דרומי
את הדוגמא אני לא מכיר, אבל לעצם הענין נראה לי שזה עוד יותר גרוע...

כמובן שלאו דוקא שאני צודק.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 11:07 pm
על ידי הכתב והמכתב
איש_ספר כתב:
חרסון כתב:
איש_ספר כתב:כיון שהתפתח פה פולמוס זוטא על תפיסת החסידות והצדיק בחסד"ג, אעלה כאן מה שכתב לי באישי אחד המיוחד מחכמי הפורום הנמנה על קהילה קדושה זו.

בגור אין "משנה רעיונית" סדירה וברורה. החסידים הגדולים מצטיינים יותר ב"אינטלגנציה רגשית חסידית" מאשר בהגדרות שכליות.

עקרונית רוב החסידים הגדולים בכלל לא יסכימו לדון על המושג הזה שנקרא "רבי". הם יתמקדו בעיקר בתחושת הביטול שצריך להיות לחסיד מול רבו, ובכך שאין לנו השגה מה זה רבי. וכמו כן בציות וביטול הדעת וכו', דברים ששייכים יותר ל"אישיות" - לתודעה ולרגש, ולא לשכל המגדיר.

אחרי שזה אוחז כאן, כל חסיד רשאי לראות בכל מאמר בספר חסידי, או אפילו בכל מעשייה חסידית, בבואה לרבי הנוכחי, או לקשר שבינו לרבו, ואין מכלים. כי למאי נפקא מינה. הרי הוא מתעורר מזה, והרי הכל בהשגחה פרטית, ואם הוא מרגיש ככה וזה מעורר אותו ודאי שיש בזה משהו וכו'.

יתכן שהרבה תמיהות "מתנגדיות" יוסרו, כשיכירו את הנפשות הפועלות ופעולתן מבפנים.




יפה!

כדאי בכל זאת להעיר לתופעה מצויה בלא מעט קהילות קדושות (ושייכת גם לדיון המרכזי כאן), שמה שאצל הראשונים היה בגדר "אינטליגנציה רגשית" ו"הנחה נפשית" וגם "להט אמונה", נעשה אצל האחרונים, בעל כרחם - באשר חסרו כל אלה, ל"שיטה קדושה", נחושה ומבוססת וכביכול-אנליטית. ובעוד שלעולם הנפש והרגש יש רכות, ועדינות, וגמישות מסויימת, וגם חן ונועם, הרי שהשכל הוא 'נוקשה', יבש וחד, טוטלי ודורסני לעיתים ובעיקר נטול חינניות. ודו"ק היטב, כי זה הסבר לכמה וכמה תופעות וגלגוליים.
בהמשך לכך: חלק מתהליך הפיכת תנועת הרגש לשיטה קבועה ועומדת הוא העלאת הדברים על הכתב...

וגם לאידיאולגיה מחייבת את כולם, ומי שלא מתיישר חייב מיתה

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 11:30 pm
על ידי איש_ספר
אז אולי ניתן לסכם לגבי נושא האשכול על התשובות המדוברות, לכה"פ: לא ניתנו להכתב.

בעבר היה כאן בתחילת דרכו של הפורום כותב מצוין הנמנה על חסד"ג שתיאר באופן אירוני מהו "מנהג גור", ויש להסמיך לאשכול זה.

דוגמא שאינה אלא בדיחה להפיכת המית לב למילה קבועה, כבר הזכרתי בפורום על צדיק אחד שבסערת ליבו היה מתפלל: מהר מהר והבא עלינו וכו', ועוד כיו"ב, והדפיסו בתוך סידור וקראו לו נוסח פלוני.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: א' נובמבר 28, 2021 11:53 pm
על ידי מעט דבש
איש_ספר כתב:בעבר היה כאן בתחילת דרכו של הפורום כותב מצוין הנמנה על חסד"ג שתיאר באופן אירוני מהו "מנהג גור", ויש להסמיך לאשכול זה.

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=369519#p369519

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ב' נובמבר 29, 2021 12:02 am
על ידי מעט דבש
איש_ספר כתב:דוגמא שאינה אלא בדיחה להפיכת המית לב למילה קבועה, כבר הזכרתי בפורום על צדיק אחד שבסערת ליבו היה מתפלל: מהר מהר והבא עלינו וכו', ועוד כיו"ב, והדפיסו בתוך סידור וקראו לו נוסח פלוני.

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=17035#p17035

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ב' נובמבר 29, 2021 3:53 am
על ידי איש גלילי
איש_ספר כתב:דוגמא שאינה אלא בדיחה להפיכת המית לב למילה קבועה, כבר הזכרתי בפורום על צדיק אחד שבסערת ליבו היה מתפלל: מהר מהר והבא עלינו וכו', ועוד כיו"ב, והדפיסו בתוך סידור וקראו לו נוסח פלוני.

יש כאן טעות קטנה בעובדות.
כפל תיבת "מהר" בברכת אהבה רבה נעשה מתוך הבנה (אולי שגויה) בדברי מהרח"ו. וזאת הסיבה שבאותו סידור ואותו נוסח לא הדפיסו "הן הם הן הם, הן הם הן הם" ולא "ואל תטשנו ואל תטשנו, ואל תטשנו ואל תטשנו, ואל תטשנו", וכהנה רבים.
אבל זה לא נוגע לעצם הדברים הנכונים.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ב' נובמבר 29, 2021 3:30 pm
על ידי עתניאל בן קנז
ישא ברכה כתב:אני לא יודע מה חסידי גור חושבים בליבם.
אבל על דבר אחד אין ויכוח. הם מספיק אינטלגנטיים בשביל להבין איך לכתוב ומה לכתוב.
כזה חומר רדוד, יכול להיות רק ממתנגדי גור שבאים לנגח אותם.

כבודו חוטא בהכללה.
בשעת הלהבה הגדולה, כל טיפש משוכנע שהוא זה שיועיל לטובת המערכה הגדולה, כאשר יעלה את הגיגיו (כפי שחונך ושמע מפי משפיעיו, ודי בזה).
אכן אין זה בא ללמד על האינטלגנציה של חס"ג, אלא רק של הכותב, ושל 'משפיעיו'.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ה' דצמבר 02, 2021 11:07 pm
על ידי בית הגנזים
ישא ברכה כתב:
בן מיכאל כתב:
עקביה כתב:קיבלתי מחבר.
הוא טען שזה מגיע מ'גור', אם כי לא היה בטוח בכך (את שם הקובץ אני נתתי).

אכן מגור.

אני לא אוהב את גור, אבל אני בטוח שאם זה קשור לגור, אז זה הגיע מגור השני.
ודי למבין.

כעת נתפרסם ברבים כחלק מ"סדר הדלקת נר חנוכה - אור זרוע לצדיק" בעמ' 13 עם שם המחבר

אני מאמין.PNG
אני מאמין.PNG (11.46 KiB) נצפה 3881 פעמים

מאמין.PNG
מאמין.PNG (961.77 KiB) נצפה 3881 פעמים

אני מאמין.pdf
(112.6 KiB) הורד 154 פעמים

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ו' דצמבר 03, 2021 12:57 pm
על ידי ונתנו ידידים
בית הגנזים כתב:
ישא ברכה כתב:
בן מיכאל כתב:
עקביה כתב:קיבלתי מחבר.
הוא טען שזה מגיע מ'גור', אם כי לא היה בטוח בכך (את שם הקובץ אני נתתי).

אכן מגור.

אני לא אוהב את גור, אבל אני בטוח שאם זה קשור לגור, אז זה הגיע מגור השני.
ודי למבין.

כעת נתפרסם ברבים כחלק מ"סדר הדלקת נר חנוכה - אור זרוע לצדיק" בעמ' 13 עם שם המחבר

אני מאמין.PNG

מאמין.PNG

אני מאמין.pdf

איני יודע מי זה המחבר אמנם אם זה משהו רשמי של גור אז הגענו למצב עגום מאד ואחריתו מי ישירנו.
ואיני כותב זה כמתנגד אלא כחסיד המאמין ברוב ככל הדברים הנאמרים שם, אבל זה צריך להיות מושגי ורעיוני וח"ו לא רשמי כמו שכתבו כאן כמה.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ו' דצמבר 03, 2021 1:21 pm
על ידי בית הגנזים
ונתנו ידידים כתב:איני יודע מי זה המחבר

הרב שפרונביץ הוא יו"ר האגודה למען טוהר מחנינו, לשעבר משגיח בישיבה לצעירים דחסידי גור בירושלים

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ו' דצמבר 03, 2021 1:55 pm
על ידי חיים שאול
בענין סופר סת"ם שאין לו גנרטור מרן הגרח"ק שליט"א אינו יחיד
שמעתי מסופר מבוגר שכתב למרן הגר"ח גריינימן זללה"ה ולמשפחתו ס"ת ומזוזות שלפני הפעם הראשונה בא הבן הג"ר יוסף שליט"א לשאול אם הוא "שומר שבת" (הוא הכיר את הנפשות הפועלות והבין מיד למה הכוונה ולו נפגע...), (אותו סופר השיב שיש לו גנרטור והוא לא מטלטל אבל על מים של שבת אינו מקפיד, ומרן הגר"ח ז"ל הסכים שיכתוב לו)
אמנם הוא לא פסל לגמרי אבל הוא נמנע מכה"ג

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ו' דצמבר 03, 2021 2:55 pm
על ידי גביר
בית הגנזים כתב:
ונתנו ידידים כתב:איני יודע מי זה המחבר

הרב שפרונביץ הוא יו"ר האגודה למען טוהר מחנינו, לשעבר משגיח בישיבה לצעירים דחסידי גור בירושלים

האם זה הרב ספרנוביץ שהיה בישיבת גור ששכנה בזמנו במתחם ישיבת איתרי ?

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ו' דצמבר 03, 2021 3:34 pm
על ידי נוטר הכרמים
חיים שאול כתב:בענין סופר סת"ם שאין לו גנרטור מרן הגרח"ק שליט"א אינו יחיד
שמעתי מסופר מבוגר שכתב למרן הגר"ח גריינימן זללה"ה ולמשפחתו ס"ת ומזוזות שלפני הפעם הראשונה בא הבן הג"ר יוסף שליט"א לשאול אם הוא "שומר שבת" (הוא הכיר את הנפשות הפועלות והבין מיד למה הכוונה ולו נפגע...), (אותו סופר השיב שיש לו גנרטור והוא לא מטלטל אבל על מים של שבת אינו מקפיד, ומרן הגר"ח ז"ל הסכים שיכתוב לו)
אמנם הוא לא פסל לגמרי אבל הוא נמנע מכה"ג

לא דמי כלל,
פשוט שהגרח"ג לא היה מורה לפסול, ובודאי לא כהוראה לרבים,
ונקטיה להידור וסלסול.

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ש' דצמבר 04, 2021 10:10 pm
על ידי בית הגנזים
גביר כתב:האם זה הרב ספרנוביץ שהיה בישיבת גור ששכנה בזמנו במתחם ישיבת איתרי ?

זה הרב
שפרנוביץ.jpg
שפרנוביץ.jpg (22.85 KiB) נצפה 3657 פעמים

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ה' דצמבר 09, 2021 12:31 am
על ידי שומר
יצא הספר שמענו גם ראינו מדהים לראות את היחס של מרן לאלפי שאלות של תלמידיו והסבלנות לקרוא ולהשיב . ר פרידה של הדור . 25 שח בבלוי

שר התורה ונזר הענוה. מדהים

Re: היחס לתשובות מרן הגרח"ק

פורסם: ה' דצמבר 23, 2021 5:02 pm
על ידי באמונתו
באמונתו כתב:הגדלות והשלֵמות של מרן, הרי כשמש בצהריים, א"צ עדות והוכחות. כל הקושיות כאן - הלא מצחיקות.

אך ידועים ומוכרים לי, שלושה סוגי אנשים (מתחלקים דרך כלל לחוגים ידועים), אשר יש להם בעיה בעניין הזה, המעיקה להם, וטעמיה דמר - לאו כי טעמיה דמר... מסתבר שרוב ככל בעלי הקושיות, שייכים לאחד מאלו:

יש, בעקבות תמיכתו בספר אחד מפורסם בעניין הגר"א ז"ל.

אחרים, מפני עמדתו הנודעת, אשר במחלוקת חרדית אחרת.

שלישי, אנשים אשר כל עצם מושג של אמונת חכמים, דהיינו "ביטול הדעת" מפניהם, נוגד דרכם והילך רוחם.
מדובר דרך רוב, במושפעים מהתפיסה הכללית, ר"ל שמחוץ לציבור שלנו, והכול עומד לדעתם דווקא על: "הבנתי" או "לא הבנתי".
כל עיקר רעיון ההערצה לצדיק, כשעיקר כוונתי היא לכניעה וכפיפות קומה לקבל דברי הצדיק, החלטותיו, פסיקותיו ועצותיו "על ימין שהוא שמאל", היפך כל גישתם וגידולם ואופן חינוכם, בו העיקר זה "השכל שלי מסכים" א"ל.
לזרא לרוחם, ולקוץ הוא בעיניהם, חשכות ובערות ופרימיטיביות, מצב בו האדם מעביר בינתו ודעתו, במקום "דעת תורה", הנשמעת מפי שר תורה הקדוש שליט"א.

מו"ר הגה"ח? רבי אריה פינקל זצ"ל