עמוד 5 מתוך 6

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 9:19 am
על ידי אישצפת
מהר שלל חש בז כתב:???????????

הקדמתני. ואני רק חושש שלא יקרה משהו לאחד מהורי משפחה על פי דברי רבי יהודה החסיד בספר גימטריאות

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 12:56 pm
על ידי לבי במערב
ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 1:25 pm
על ידי יהודה בן יעקב
אישצפת כתב:
מהר שלל חש בז כתב:???????????

הקדמתני. ואני רק חושש שלא יקרה משהו לאחד מהורי משפחה על פי דברי רבי יהודה החסיד בספר גימטריאות

לא הבנתי מה ראית בדברי רבי יהודה החסיד.
וכי אדם שמתו בניו ע"י פורעים ערביים, אין לו צער במיתתם?

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 1:27 pm
על ידי חד ברנש
אישצפת
ספר גימטריאות לר' יהודה החסיד מצוי באוצר ולא היית צריך לצלמו.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 1:30 pm
על ידי אישצפת
חד ברנש כתב:אישצפת
ספר גימטריאות לר' יהודה החסיד מצוי באוצר ולא היית צריך לצלמו.

אמת. אבל לא כל משתמשי הפורום יש להם גישה.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 1:39 pm
על ידי אישצפת
יהודה בן יעקב כתב:
אישצפת כתב:
מהר שלל חש בז כתב:???????????

הקדמתני. ואני רק חושש שלא יקרה משהו לאחד מהורי משפחה על פי דברי רבי יהודה החסיד בספר גימטריאות

לא הבנתי מה ראית בדברי רבי יהודה החסיד.
וכי אדם שמתו בניו ע"י פורעים ערביים, אין לו צער במיתתם?

צער ודאי שיש ואתה מדבר על רצח מכוון ועל ידי גוי שהנרצח על ידי גוי על עצם היותו יהודי מעלתו גדולה והקב"ה הבטיח להנקם בהם. וגם בזה אם אחד ההורים אשם. והבן יתבע זאת בשמים הוא יתן את הדין כמובא בדברי ריה"ח בהמשך.
כעת מבלי להכנס לנידון שכבר היה כאן אם מותר לרשום הי"ד על אדם שנרצח ע"י יהודי, כאן מדובר לכל היותר בגרמא וגם אם נקצין זו גרמא מכוונת לרצח חרדים...
בסיטואציה המדוברת אין זרע משני הבנים שנפטרו/ נרצחו על ידי יהודים. האם כדאי להכנס בכלל מוסר דינו לשמים כאשר יש חשש שאחד מההורים יש לו חלק באשמה ובמסירת דין זו פותח תהום תחת רגליו.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 1:47 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
כמדומני שכבר היה דיון על יהודי שרצח אם אומרים עליו הי"ד.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 2:08 pm
על ידי בן האלקשי
מהר שלל חש בז כתב:
השם יקום דמם.jpg



???????????

גם בסרטון המפורסם של האבא ע"י ניידת הקירור שפינתה את הגופות הוא מאשים שרצחו לו את הילדים בזה שלא נתנו לו לקחתם לציון ולבקש מרשב"י (רח"ל, אך אין נתפסים לאדם בשעת צערו) שיחזיר לו אותם.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 5:09 pm
על ידי אישצפת
נקודה נוספת שראיתי להעלות כאן לדיון.
מה שנכתב שם

נסתלק בהילולא דרשב"י זיע"א מול פתח המערה, בנקודת חצות ליל י"ח אייר ל"ג בעומר תשפ"א".

מה היא הגדרת נקודת חצות? הלא רגע הנפילה התרחש בשעה 0:50 לערך וחצות היה כרבע שעה קודם ואילו לשיטת רבי נחמן מברסלב שחצות הוא לעולם שש שעות אחר הלילה והשקיעה היתה במירון 19:19 בגובה פני הים או 19:23 מותאם לגובה. ושש שעות לאחר מכן (גם אם נמדוד מהשקיעה ולא מצאת הכוכבים וגם אם נחשב שש שעות שוות) לא הגיע זמן חצות בזמן הנ"ל.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 6:22 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
מה זה רעק"א שצריך לפלפל בזה אל תדון.......

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' מאי 31, 2021 6:35 pm
על ידי אישצפת
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מה זה רעק"א שצריך לפלפל בזה אל תדון.......

העלתחי את השאלה כי מסתמא לא כתבו זאת על דעת עצמם. ואדרבה אולי מכאן יתברר מה היא הגדרת נקודת חצות.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' יוני 01, 2021 12:39 am
על ידי אשרי יושבי ביתך
דרופתקי דאורייתא כתב:כמדומני שכבר היה דיון על יהודי שרצח אם אומרים עליו הי"ד.

כאן.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' יוני 01, 2021 5:17 am
על ידי ישראליק
מהר שלל חש בז כתב:
השם יקום דמם.jpg



???????????


איני מדבר בשם המשפחה, אבל הי' שם הרבה רשלנות מצד המשטרה. כמה אנשים, ביניהם אחד מהילדים שנפטרו חיו עוד שעות ספורות עד שנפטרו, ונבצרו מהם להגיע לבית חולים מסיבות שונות; ואולי זה הכוונה, ואכמ"ל

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' יוני 01, 2021 11:40 pm
על ידי פרנקל תאומים
ישראליק כתב:
מהר שלל חש בז כתב:
השם יקום דמם.jpg



???????????


איני מדבר בשם המשפחה, אבל הי' שם הרבה רשלנות מצד המשטרה. כמה אנשים, ביניהם אחד מהילדים שנפטרו חיו עוד שעות ספורות עד שנפטרו, ונבצרו מהם להגיע לבית חולים מסיבות שונות; ואולי זה הכוונה, ואכמ"ל

או שכן או שלא. אני הבנתי שדווקא הפינוי לביה''ח נעשה ביעילות ובמהירות יחסית לתנאי השטח הקשים.
אבל גם אם נניח שכן, לכל היותר מדובר ברשלנות, לא כותבים על כזה דבר ''ה' יקום דמו''.
כשם שלא נכתוב כך בשום אופן על אלו שעודדו והגבירו את העליה ההמונית בלי הגבלה במשך השנים, חרף הסכנות הכמעט בלתי נמנעות בתנאי שטח כה מצומצמים.
אף אחד לא התכווין כאן להרוג אף אחד.

דאפילו את''ל רוצח בשוגג או בגרמא, עם כל חומרת העניין לא שמענו שמתבטאים על כה''ג ''ה' יקום דמו'', כ''א על רוצח בכוונה תחילה.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' יוני 02, 2021 12:02 am
על ידי לבי במערב
לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' יוני 02, 2021 12:27 am
על ידי צופה_ומביט
לבי במערב כתב:
לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).


אתה רציני?

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' יוני 02, 2021 12:36 am
על ידי פרנקל תאומים
צופה_ומביט כתב:
לבי במערב כתב:
לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).


אתה רציני?

הוא דן לכף זכות. ובוודאי שעלינו להליץ יושר על משפחה שכולה, ימלא ה' רחמים עליהם ועל כל עמו ב''י.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' יוני 02, 2021 4:53 am
על ידי אישצפת
לבי במערב כתב:
לבי במערב כתב:[פירוש הר"ת:] ה' יראה דמעתנו (וישמרם בנאדו).
וכן מוכח ממה שהניחוהו בשולי המצבה, ולא אחר שם הנפטרים (כמקובל).

הסברא נותנת שאם כוונתם היתה כמו שפענח כת"ר לא היה להם לכתבו בר"ת. אולם אפשר והיה שנוי במחלוקת בין בני המשפחה אם לרשום או לא לרשום ועל כן הניחוהו לבסוף שאז כל אחד יפרש כרצונו. (דוגמת מה שעשו במגילת העצמאות שלא הזכירו בה שם שמים והסכימו לרשום רק צור ישראל שהאחד יפרשו על הקב"ה והתינוק שנשבה יפרשו מלשון חוזק..).

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' יוני 02, 2021 5:14 am
על ידי לבי במערב
ידוע הפתגם בטעם ניסוח המצבות בריבוי ר"ת, שיוכל להתנצל קמי שמיא דאין הכוונה אלא לענין אחר המתחיל באותן האותיות. וה"ה הכא.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' יוני 07, 2021 3:25 am
על ידי זאב ערבות
הופיע בגליון י"ד של מה טובו אהליך יעקב

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' יוני 07, 2021 5:11 am
על ידי ישראליק
זאב ערבות כתב:הופיע בגליון י"ד של מה טובו אהליך יעקב


זה עולה בקנה אחד עם הרבנים שאמרו שזה לעומת זה צריכים לתקן שלא ידחקו זה את זה ולא ידריכו זה על זה וכו' ודוק

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: א' יולי 11, 2021 9:04 pm
על ידי עזריאל ברגר
אשרי יושבי ביתך כתב:
דרופתקי דאורייתא כתב:כמדומני שכבר היה דיון על יהודי שרצח אם אומרים עליו הי"ד.

כאן.

והמשך הדיון באשכול viewtopic.php?f=7&t=13352&p=717967#p717967

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ב' יולי 19, 2021 3:06 pm
על ידי אחרון התלמידים
איש_ספר כתב:בקריסת גשר המכביה, קיפדו את חייהם כמה מתושבי חו"ל ומיד נעצרו הממונים, בהר הרצל קרס עמוד ונהרגה ריבה אחת, תיכף שמו הכבלים על האחראי. אבל דמי ארבעים וחמישה המעוכין, זייל טפי. דמם של חרדים, חיוור מדם הספורטאים ודם ארבעים וחמישה הנהרגים, מועט מדמה של חיילת אחת.

ואותם העסקנים שהיו אמורים לדרוש את דמם, מה הם אומרים?

כך הם אומרים:

הרוגי מירון כהרוגי לוד, הרי הם קדושים וטהורים שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם, יחידי סגולה, בני היכלא של רשב"י ירוויון מדשן ביתו ובצל כנפיו יחסויון. הנה מ'ה טוב ומ'ה נעים, ונבחר להם מות מחיים. מימינם עמודי ברזל של הכנסת אורחים, ומשמאלם מחיצות של איסקורית של בית תמחוי, והם בתווך יעבורון. כמ'ה יעברון. מי בחניקה, מי בסקילה. קדוש, קדוש, קדוש, ומקבלין דיין מן דיין, שמור לי פתח המערה, ואשמור לך החדרים של מעלה, שמור לי קופה זו ואשמור לך אוצר זה. כסף ארבע מאות שקל ביני ובינך מ'ה היא, ואת מתיך קבור. תורתו מגן לנו, ימליץ טוב בעדינו.

עיתון פלוני שופרם של מארגני ההילולא, יצא מגדרו, והפיק חוברת מיוחדת ובה דברים נשגבים על כל אחד ואחד מן הנהרגים. וכל העם עונים אחריו מקודש. אבל ברוב דברים לא יחדל פשע, רכו דבריהם משמן והמה פתיחות. והנוסחה פשוטה. ככל שנגדיל את מעלתם של ההרוגים, ככל שנפליג בהוד מיתתם, באוירה נשגבה שכזו אין מקום לשאלות של חולין, כגון מי פשע בשמירה, ומי גנב את האדמה, מפני מה המסדרון צר, ומפני מה מובלים צאן אדם, כצאן לטבח למקום שאינו עומד בשום תקן של בטיחות. שאלות כאלה וכל כיוצא בו, מחללים את קדושת המעמד, מי יעלה בהר ה' ומי יקום וכו', השמר לך מעלות בהר ונגוע בקצהו. ועוד שהם עלולים לחשוף את הממונים המתחבאים במערות צורים ובמחילות עפר מפני מוראה של מלכות. יום נסת יום אשר ברחת.

אמרו בתוספתא והובא בגמ' סוכה, תנו רבנן בשביל ארבעה דברים חמה לוקה וכו' ועל שני אחין שנשפך דמן כאחד. ופירש חכ"א: זריחת החמה, הוא דוגמא לטבעו של עולם, סמל המחזוריות. אדם שנתמלאו ימיו ומת על מיטת חליו, הרי זה טבעו של עולם, אדם המת בחצי ימיו, רח"ל, גם זה נוהג בעולם, אבל שני אחים שנשפך דמן כאחד, בזה נשתנו סדרי בראשית, והיינו שחמה לוקה.

באה השמש בצהרים, לקתה חמה על יותר משני אחים שנשפך דמם כאחד, ואנחנו רוקדים טובים מאורות כבקידוש לבנה.

איש_ספר כתב:פלוני המארגן הכנסת ס"ת בכביש, ללא אישור מהרשויות, ונמשכו אחריו עוברי דרך בלתי קרואים, ונפגעו מרכבים האם אין לו אחריות?

מארגני האירוע בתו"א למשל, לא ידעו שבמקום המסוגל לקלוט כך וכך יבואו פי כמה וכמה? בודאי שיש להם אחריות.

חכי"ם - שבניגוד אלינו - יודעים היטב את כל אשר נעשה בהר, את ההמלצות שלא מיושמות, את הליקויים שלא מתוקנים, והם מעודדים במלא הפה עליה למירון בלי שום הגבלה, האם אין להם אחריות?

וכמובן, הפושעים הגדולים, אלו שכרו בהר, בורות שיחין ומערות, בשוגג או במזיד, לשם צבירת הון או לשם אסיפת מצוות. האם אין להם אחריות על אותם שנפלו בבורותיהם ונלכדו בשיחיהן?

הרשויות שידעו לעקור את גוש קטיף, אבל לא העיזו לעמוד על ישום הדוחו"ת, מפני פחד החכי"ם/השדרנים/המסיתים/המוסתים, האם אין להם אחריות?

ועוד ועוד ועוד

חידשתי משהו?


בס"ד
יסלח לי כבוד הרב אי"ס שליט"א
אין ספק שטענותיך יש בהם הרבה טעם והרבה מקום למחשבה. וברור שיש כאן 'חריגה' ממה שמקום הנכבד הזה מרשה לעצמו - לא לנגוע בענינים פוליטיים והמסתעף, אבל משום גודל האסון הנורא הזה המנהלים הנכבדים חשבו לנכון להעלות נושא כאוב זה.

יורשה לי לומר דעה:
ראשית, הרי בסופו של דבר הנידון העיקרי הוא עלינו כאנשים פרטיים, מה תאמר הדיון במקום ציבורי זה – ישפיע על מקבלי ההחלטות? אולי. אבל בעיקר אל עצמינו עלינו לדון.

ונחשב: מהיכן כל הזלזול הזה נובע? ממה? מחוסר יראת שמים? לא נראה. מחיים לא מסודרים שהכל אפשרי? אולי.
לא באתי כאן להצדיק את הפשע המחריד שקרה כאן. אבל נוצר כאן מצב שאי אפשר להתעלם ממנו -

בסופו של דבר את הכללים קובעים מי שבידו הכח והסמכות, וזה בבחינת 'שוטרים' הפועלים בהוראת ה'שופטים', וכיון שהכח כעת נמצא בידי השלטון במד"י, שם נקבע כל מה שבידי אדם כמובן.
והדבר ברור: המדינה עשתה הכל אבל הכל כדי שלא נאמין לה, היא הרוויחה את חוסר האמון ביושר. וישנו שלב פסיכולוגי שבזמן שאין אמון בגוף מסוים, קשה מאוד לקבל הוראותיו - גם כאשר הוא צודק. ואני כבר לא מדבר שהמדינה באופן הכי רשמי לא אסרה ולא הגבילה את עליית מרון.

האם כבודו זוכר את הדו"ד במקום נכבד זה בענין הקורונה והזהירות וכו? הכל נכון. אבל לפתע מותר לעשות הפגנות עם אלפי איש בבלפור כי זה הכרחי וכו', והפשע האיום הזה מקבל גושפנקא חוקית מהמוסדות הרשמיים. האם זה מתיר לנו לזלזל? לא! אבל ברור שזה יוצר מניעה פסיכולוגית לא להישמע להוראה.

ומההתנהגות הרשויות בשטח: בעיניי ראיתי איך ניידות מגיעות פעם אחר פעם ליהודים יראים שעושים מנין קצת מעבר למותר ושיחקו איתם מחבואים, ובאותו מקום ממש כאשר נעשה איזה ארוע חילוני שהשתתפו שם קבוצה נכבדת, הזמינו משטרה, המשטרה באה, ראתה, ו... חזרה כלעומת שבאה.
נמשיך: האם כבודו פוגש שוטרים מדי פעם? הכל אצלם כל כך לא ענייני, כל כך רדוד וחסר התחשבות, אנשים שהדבר האחרון שמענין אותם הוא לעשות את התפקיד שבגינו הם נשלחים, זה נמצא אפילו בדוחות של עברות תנועה! שתלוי כמה התייחסת ליפה לשוטר. ומי מדבר על הפגנות שכל היחס תלוי בזהות המפגין הן אצל השוטר והן אצל השופט.
והשטר הוא רק הבורג האחרון בגלגל, זה בכל הרשויות: ממשלה, כנסת, מי מדבר על הרשות השופטת, מח"ש, תקצוב וכו' וכו'.
וברור לי שכבודו לא יכחיש את הדברים ואפשר להביא דוגמאות לאין ספור, ובכל נושא מתקצוב דרך מבנים מוצרים לגן ו'דאגה לאשה החרדית....' וכו' וכו'.
וגם בנושא הנידון בעצמו! הרי הכנסת כידוע אישרה פה אחד לשיפוץ מרון ולהשקיע סכום נדרש לרווחת המקום, ולאחר עתירות שונות ומשונות מי שעצר זאת היו קליפת הערב רב - שופטי העליון, ומי בראש ועדת החקירה של אסון מרון? זו השופטת שהייתה בראש ההרכב...

שוב, אני לא מצדיק את הזלזול, אני חושב שחובה עלינו לעשות חשבון נפש, והיינו כבר צריכים לשנות כיוון לאחר ההרוגים בהלוויית מרן הרב ואזנר זצ"ל, - אבל חושבני שאם נחפש את שורש הענין - בזה מדובר, את ההוראות מקבלים אנו ממסד שעשה הכל כדי שלא נאמין בו בכלום.


(וצריך משנה זהירות שח"ו לא יווצר מצב שאני כותב נגד פלוני משום שהוא לא בעמדתי בנושא עקרוני לדעתי, ואלמוני כותב דוקא נגד אנשים אחרים משום שדוקא הם לא מזדהים עם דעתו החשובה בנושא אחר. כי אם ח"ו זה המניע, אין זה דיון של מניעת ש"ד אלא תעמולה מכוערת וזולה).

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 12:57 am
על ידי פלוריש
הרב אייל ורד כתב על קריסת הבניין אמש בחולון:
מרגיש צורך לצעוק..
אבל כנראה ככה אנחנו עובדים.
כשיש דין – צועקים.
אבל כשיש רחמים, רחמים מרובים.. מסתפקים בנדנדו ראש והמהום ועוברים הלאה..

לפני חצי שנה מתו ארבעים וחמישה אנשים באסון במירון והארץ רעדה ועדיין רועדת.
אתמול יכולנו להיות באסון גדול פי כמה עם שלושים ושתיים משפחות קבורות מתחת להריסות, והתמונות ממיאמי היו נהפכות להיות אצלנו כאן.
היום היינו בעשרות לוויות. כולל ילדים. ירחם המרחם. והוא ריחם!

הבניין גיהק קצת.. אבל רק קצת..
הרשויות פעלו מהר ובנחישות. פינו את כל המשפחות. גידרו את המקום. לא נתנו לחזור לקחת חפצים. בקשיחות. וגם זה סוג של נס בצורת ההתנהלות הידועה.. [תפנו אבל תזדרזו.. אפשר לחזור לקחת דברים.. תפנו תוך 24 שעות או 48.. ואז ועדת חקירה למה לא פינו מייד..]
ועשרים וארבע שעות אחרי - הבניין קרס.

מלך יושב על כסא רחמים..
מול העיניים שלנו.
רחמים מרובים.

תודה. צריך לצעוק תודה...
הנשמה לך והגוף פועלך.. חסת על עמלך..

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 6:25 pm
על ידי עקביה
שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 7:00 pm
על ידי זאב ערבות
עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?

קריסת בתים זה מעשים שבכל יום ברחבי העולם, אך רק כשמדובר באנ"ש זה מענין אותנו, ועצה טובה לכל דיירי בית שחשים לנפשם לארגן בדיקה של היסודות. הרבה בתים נבנו בצורה זולה ובקיצוץ פינות וטוב להקדים תרופה למכה ולא לסמוך על נסים. ובסופו של דבר לכל בית יגיע היום שבו הוא לא יחזיק מעמד מסיבה זו או אחרת, שכן אין לשכוח שעד לפני כמאה שנה לא היו כמעט בתים רבי קומות, ואלו שהיו היו עשויים מאבנים והם אכן מחזיקים הרבה יותר זמן מעמד בניגוש לבתים מעץ ובטון (היום מערבים בבטון חומרים שלכאורה מאריכים את ימיו, דבר שלא היה קיים אז).

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 7:04 pm
על ידי חד ברנש
בהקשר לדברי הרב אייל ורד (שאיני יודע מיהו, אך הוא כתב דברי טעם).
הרשויות אכן הקשיחו את התהגותם מאז אסון מירון ל"ע.
אבל כמו תמיד, קשיחות וטמטום באים כאחת.
למשל, השנה במעמדי הסליחות בכותל המערבי - אין כסאות. לא בעזרת גברים ולא בעזרת נשים. למה? כי המשטרה החליטה. למה? בגלל אסון מירון, כי אם הערבים יזרקו אבנים מהר הבית ואנשים יברחו, שלא יתקלו חלילה בכסאות. כך הסבירו לרעייתי, המפקחת שבאה להרים אותה מהכסא היחידי ששרד (היא לא הקימה אותה, כי אשתי סרבה וגם לא נבהלה מאיומים ש"אני אקרא לשוטר").
נו באמת, מתי היתה הפעם האחרונה שהישמעאלים זרקו אבנים מהר הבית לכותל?
ואפילו אם קיים כזה חשש רחוק, אי אפשר להשאיר כמה כסאות לנצרכות באופן שלא יפריע (למשל לקשור את הכסאות בצידי הדרכים). עם קצת-קצת רצון טוב ו'ראש בינוני' (על 'ראש גדול' איני מגזים לבקש) אפשר לצמצם את הבעיה.
אבל כאמור, יש נהלים. נהלים. קשיחות. טמטום.

דוגמא שניה, טרייה מהשעות האחרונות.
ר"מ ברנדסדופר בנה, כמו בכל השנים האחרונות, סוכה ע"ג קלונסאות, בביתו בשכונת בית ישראל. זה כבר קיים כמה שנים.
השנה הוא הגדיל לעשות והציב מודעה, שהסוכה נבנתה בפיקוח ובאישור חתום של שני מהנדסים (שהוא רשם את שמותיהם).
אבל זה לא מספיק למשטרה, שהוציאה צו הריסה ובאה להרוס (ואולי כבר הרסה, איני מעודכן).
וזה למה? זה לא בטיחותי. אסון מירון.

בשורות טובות.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 7:48 pm
על ידי עקביה
עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?

שאלתי לא קשורה למצבם של הבתים ולבדיקות בטיחות שנחוץ או לא נחוץ לעשות להם, אלא היא נוגעת באופן כללי להודאה לקב"ה.
האם הודאה מתבקשת במקרה של הבניין בחולון יותר מאשר במקרה שלי, למשל (אני גר בבניין שעומד על תילו ב"ה).

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 8:07 pm
על ידי אראל
חד ברנש כתב:בהקשר לדברי הרב אייל ורד (שאיני יודע מיהו, אך הוא כתב דברי טעם).
הרשויות אכן הקשיחו את התהגותם מאז אסון מירון ל"ע.
אבל כמו תמיד, קשיחות וטמטום באים כאחת.
למשל, השנה במעמדי הסליחות בכותל המערבי - אין כסאות. לא בעזרת גברים ולא בעזרת נשים. למה? כי המשטרה החליטה. למה? בגלל אסון מירון, כי אם הערבים יזרקו אבנים מהר הבית ואנשים יברחו, שלא יתקלו חלילה בכסאות. כך הסבירו לרעייתי, המפקחת שבאה להרים אותה מהכסא היחידי ששרד (היא לא הקימה אותה, כי אשתי סרבה וגם לא נבהלה מאיומים ש"אני אקרא לשוטר").
נו באמת, מתי היתה הפעם האחרונה שהישמעאלים זרקו אבנים מהר הבית לכותל?
ואפילו אם קיים כזה חשש רחוק, אי אפשר להשאיר כמה כסאות לנצרכות באופן שלא יפריע (למשל לקשור את הכסאות בצידי הדרכים). עם קצת-קצת רצון טוב ו'ראש בינוני' (על 'ראש גדול' איני מגזים לבקש) אפשר לצמצם את הבעיה.
אבל כאמור, יש נהלים. נהלים. קשיחות. טמטום.

דוגמא שניה, טרייה מהשעות האחרונות.
ר"מ ברנדסדופר בנה, כמו בכל השנים האחרונות, סוכה ע"ג קלונסאות, בביתו בשכונת בית ישראל. זה כבר קיים כמה שנים.
השנה הוא הגדיל לעשות והציב מודעה, שהסוכה נבנתה בפיקוח ובאישור חתום של שני מהנדסים (שהוא רשם את שמותיהם).
אבל זה לא מספיק למשטרה, שהוציאה צו הריסה ובאה להרוס (ואולי כבר הרסה, איני מעודכן).
וזה למה? זה לא בטיחותי. אסון מירון.

בשורות טובות.

כל ממשלה ומשטרה בעולם מתנהגת ככה [גם אצלינו בניו יארק], ההחלטות מתקבלים כפי ההחלטות שהוחלט אצל המפקדים [המחליטים עפ"י סטסיסטיקה והשפעת התקשורת], והממונים, השוטרים מצייתים לפקודות כמו רובוטים, בלי שכל ובלי הגיון
כל זאת תוצאה ממשטר ביורוקרטית

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 8:21 pm
על ידי מקדש מלך
עקביה כתב:
עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?

שאלתי לא קשורה למצבם של הבתים ולבדיקות בטיחות שנחוץ או לא נחוץ לעשות להם, אלא היא נוגעת באופן כללי להודאה לקב"ה.
האם הודאה מתבקשת במקרה של הבניין בחולון יותר מאשר במקרה שלי, למשל (אני גר בבניין שעומד על תילו ב"ה).

ברור שכן, הרי ארבעה צריכים להודות. אנשים שהיו בסכנה וניצלו. ואילו אנשים שלא היו בסכנה לא נכללים בחיוב זה.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 9:04 pm
על ידי עזריאל ברגר
עקביה כתב:
עקביה כתב:שאלת תם: האם דיירי הבניין בחולון צריכים להודות לקב"ה יותר מאשר דיירי כל הבניינים והבתים בארץ ובעולם שעומדים על תילם ולא קרסו ב"ה?

שאלתי לא קשורה למצבם של הבתים ולבדיקות בטיחות שנחוץ או לא נחוץ לעשות להם, אלא היא נוגעת באופן כללי להודאה לקב"ה.
האם הודאה מתבקשת במקרה של הבניין בחולון יותר מאשר במקרה שלי, למשל (אני גר בבניין שעומד על תילו ב"ה).

אתה לא בטוח שניצלת מהסכנה...

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 9:39 pm
על ידי עקביה
מקדש מלך כתב:ברור שכן, הרי ארבעה צריכים להודות. אנשים שהיו בסכנה וניצלו. ואילו אנשים שלא היו בסכנה לא נכללים בחיוב זה.

אה"נ.
יורדי הים והולכי מדבריות, ואולי גם חבוש שיצא, אני מבין, שהרי הם גרמו לעצמם והקב"ה הצילם. אבל חולה ונתרפא קשה לי.
אולי גם חולה גרם לעצמו, שהרי הכל בידי שמים חוץ מצינים ופחים, אבל א"כ אנשי הבניין בחולון ודאי אינם בכלל זה.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ג' ספטמבר 14, 2021 10:45 pm
על ידי זאב ערבות
.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 6:49 am
על ידי לבי במערב
זאב ערבות כתב:רק כשמדובר באנ"ש זה מענין אותנו.
בבנין בחולון אין דיירים המוגדרים כ'אנ"ש', עכ"פ לפי הידוע לי... (וגם לא באסון הרכבל).

מקדש מלך כתב:אנשים שהיו בסכנה וניצלו.
רק למען הדיוק: איש מדיירי הבנין לא נתחייב בברכת 'הגומל'.

עזריאל ברגר כתב:אתה לא בטוח שניצלת מהסכנה...
גם לא אלו שניצלו אמש; מי יערב להם על מחר?... ומסיימין בטוב.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 7:08 am
על ידי זאב ערבות
אנ"ש כולל גם את אנשי מדינתך כשמדובר באסונות בפרט במדינה קטנה כישראל ואפילו אם מדובר בחילונים.
איני יודע מה המקור לכך אך מספרים שהאדמור מסאטמר בכה כשנודע לו על נפילת חיילים.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' ספטמבר 15, 2021 7:09 am
על ידי לבי במערב
אה"נ, אך כמובן אינו דומה לאסונות מרון וקארלין (לא תקפ"ץ).

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ו' דצמבר 16, 2022 11:53 am
על ידי החוזר
איש_ספר כתב: ואותם העסקנים שהיו אמורים לדרוש את דמם, מה הם אומרים?

ואתמול כמעט נרצחה אישה צעירה (כרגע פצועה קשה, מונשמת ומורדמת) בידי קנאים מופרעים במרכז ירושלים, ואיש אינו פוצה פה ומצפצף. כולם עסוקים בוודאי בסכנה הגדולה של פשש"מ.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ש' דצמבר 17, 2022 8:33 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
מירל בת רחל לאה לרפו"ש.
עסוקים בסכנת ה'באן' והנדרים פלוס.
מצוה גוררת מצוה.

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: א' דצמבר 18, 2022 2:49 pm
על ידי לייבעדיג יענקל
היום בהמבשר

Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו

פורסם: ד' מרץ 06, 2024 1:19 pm
על ידי משוש דורים
התפרסמו מסקנות ועדת החקירה לאסון מירון, ובה מסקנות כאלו ואחרות נגד אישים שונים, ותוכניות חדשות לניהול המקום הקדוש.
הבה נקוה כי אנשים משלנו ישכילו להבין כי הוראות הבטיחות הם האינטרס שלנו, ולשלב ידיים למען קדושת החיים וקדושת המקום.