עמוד 6 מתוך 7

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ג' ינואר 21, 2020 8:29 pm
על ידי עמקן
אפשר להרגע. לענין לא כתב מה שכתב ברציניות. כנראה זה היה בדיחה, או מחאה על דברים אחרים, שלדעתו אינם טובים הרבה יותר.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 3:33 am
על ידי דוק וחלד
נו באמת
לא התכוונתי להוריד את הויכוח למקום כזה
סך הכל רציתי לציין את העובדה שגם בישיבה כמו גרודנא אשדוד לדוגמא שאינה ליברלית ופתוחה לפי שום קנה מידה,
שותפים לדעה זו שמה שלא עושים ממנו עסק אינו עסק וגם שם אין וילונות.
לך תספר לגרודנאים שהם קלטער'ס.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 3:56 am
על ידי הצבי והצדק
אף אחד לא אמר שעניין הוילונות נובע מ"קלטעריות" כלשונך אלא כ"דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצריכים שינוי" ודו"ק

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 4:03 am
על ידי דוק וחלד
לעניינו העיקרי של האשכול
מישהו יודע למה חלק ממנהגי הישיבה הוא לפי 'הגאון' - סיום עלינו לשבח, קידוש לבנה בג', שבחך בקמץ הבית ולא בחיריק השין וכו' וכו' - וחלק לא - יש קוה אל השם בשחרית, אומרים ויתהלל בקדיש, אומרים פיוטים בתוך התפילה בימים נוראים.
ובכלל מנהגים שהם כמו 'הגאון חלקית "לדוד ה' אורי וישעי" רק בשחרית מה זה? סדר שמחת בית השואבה, אם אינני טועה כתוב בסדר הגבאי "קוראים מהסדר שתיקן 'הגאון' לערך שני פרקים" וכך עושים בפועל.
מי בדיוק החליט את הסלקציה הזו איזה מנהגים כן ואיזה לא?
שמעתי גם פעם (אם כי זה לא מוסמך) שעד איזור תשנ"ז לא אמרו בישיבה ברוך הוא וברוך שמו בחזרת הש"ץ ובאותה התקופה היה מלחמה על זה ומאז השתנה ייתכן כי באמת היו עוד מנהגים שנעקרו עם השנים.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 9:13 am
על ידי בברכה המשולשת
דוק וחלד כתב: אומרים פיוטים בתוך התפילה בימים נוראים.


זה דווקא כן כדעת אדוננו הגר"א

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 11:45 am
על ידי לענין
דוק וחלד כתב:לעניינו העיקרי של האשכול
מישהו יודע למה חלק ממנהגי הישיבה הוא לפי 'הגאון' - סיום עלינו לשבח, קידוש לבנה בג', שבחך בקמץ הבית ולא בחיריק השין וכו' וכו' - וחלק לא - יש קוה אל השם בשחרית, אומרים ויתהלל בקדיש, אומרים פיוטים בתוך התפילה בימים נוראים.
ובכלל מנהגים שהם כמו 'הגאון חלקית "לדוד ה' אורי וישעי" רק בשחרית מה זה? סדר שמחת בית השואבה, אם אינני טועה כתוב בסדר הגבאי "קוראים מהסדר שתיקן 'הגאון' לערך שני פרקים" וכך עושים בפועל.
מי בדיוק החליט את הסלקציה הזו איזה מנהגים כן ואיזה לא?
שמעתי גם פעם (אם כי זה לא מוסמך) שעד איזור תשנ"ז לא אמרו בישיבה ברוך הוא וברוך שמו בחזרת הש"ץ ובאותה התקופה היה מלחמה על זה ומאז השתנה ייתכן כי באמת היו עוד מנהגים שנעקרו עם השנים.


המנהג הוא דבר דינמי, בכל העולם כולו, וגם בישיבה. אף אחד לא ישב על המדוכה עם סרגל לקבוע מה אומרים ומה לא, אבל באופן טבעי זה קורה שאחרי תקיעת שופר של שחרית פוצחים בלדוד. עובדה.
ויש גם דברים שמתחדשים על ידי אנשים פרטיים ועל דעתם בלבד, כמו אי אמירת חזק חזק ונתחזק על ידי הקורא שנתחדשה על ידי אחד הגבאים די לאחרונה.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 12:03 pm
על ידי אברך
רוב המנהגים הם עפ"י מנהג הפרושים בירושלים, ישנם מנהגים שהם נהגו כהגר"א וישנם לו. למשל לדוד ה' שלא אומרים במעריב ורק בשחרית, כך נהגו אצל ר' שמואל סלנט ועוד.
וכן הלאה.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 3:07 pm
על ידי דוק וחלד
לענין כתב:
המנהג הוא דבר דינמי, בכל העולם כולו, וגם בישיבה. אף אחד לא ישב על המדוכה עם סרגל לקבוע מה אומרים ומה לא, אבל באופן טבעי זה קורה שאחרי תקיעת שופר של שחרית פוצחים בלדוד. עובדה.

אתה בטוח?! מדובר על "מסורת" של ישיבת חברון.
העיניין של לדוד הוא די בדווקא לפי איך שהיה נראה לי בישיבה (ופעם טען לי מישהו שזה עניין של מקרא בלילה)
לא ראיתי שמתוך רגילות מסיימים את עלינו לשבח ב-ה' אחד ושמו אחד.
בברכה המשולשת כתב:
דוק וחלד כתב: אומרים פיוטים בתוך התפילה בימים נוראים.


זה דווקא כן כדעת אדוננו הגר"א

כמדומני שבזילברמן לא אומרים אלא מתכנסים שוב אחרי הסעודה לאמירת פיוטים. תקנו אותי אם אני טועה.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' ינואר 24, 2020 4:09 pm
על ידי בברכה המשולשת
דוק וחלד כתב:
בברכה המשולשת כתב:
דוק וחלד כתב: אומרים פיוטים בתוך התפילה בימים נוראים.


זה דווקא כן כדעת אדוננו הגר"א

כמדומני שבזילברמן לא אומרים אלא מתכנסים שוב אחרי הסעודה לאמירת פיוטים. תקנו אותי אם אני טועה.


למיטב ידיעתי זה מה שהם עושים (כך שמעתי גם אני ונכב"ב), אבל זה לא כהנהגת אדוננו הגר"א.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' ינואר 26, 2020 8:54 pm
על ידי פלוריש
בברכה המשולשת כתב:
דוק וחלד כתב:
בברכה המשולשת כתב:
דוק וחלד כתב: אומרים פיוטים בתוך התפילה בימים נוראים.


זה דווקא כן כדעת אדוננו הגר"א

כמדומני שבזילברמן לא אומרים אלא מתכנסים שוב אחרי הסעודה לאמירת פיוטים. תקנו אותי אם אני טועה.


למיטב ידיעתי זה מה שהם עושים (כך שמעתי גם אני ונכב"ב), אבל זה לא כהנהגת אדוננו הגר"א.

viewtopic.php?p=303499#p303499

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' ינואר 26, 2020 9:07 pm
על ידי הרואה
בזילברמן (ובנותיה) לא מתכנסים אחר הסעודה לאמירת פיוטים אלא אומרים אותם (החזן לפחות...) לפני הקדיש שאחר חזרת הש"ץ של שחרית.
לגבי מנהג הגר"א ראה תגובתי שם viewtopic.php?p=303499#p578213

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' ינואר 26, 2020 10:30 pm
על ידי שומע ומשמיע
בקשר ל'לדוד ה' שמועה שמעתי שר' יחזקאל סרנא אמר שא"א שהתפילה של אלול תיראה כמו כל תפילה, ולכן הנהיג שיגידו בשחרית.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ב' ינואר 27, 2020 3:59 pm
על ידי אוהב עמו
שומע ומשמיע כתב:בקשר ל'לדוד ה' שמועה שמעתי שר' יחזקאל סרנא אמר שא"א שהתפילה של אלול תיראה כמו כל תפילה, ולכן הנהיג שיגידו בשחרית.

אני שמעתי את השמועה שר' חצקל טען שא"א אחרי תק"ש ללכת לאכול א. בוקר, ולכן תקנו לדוד בשחרית.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ב' ינואר 27, 2020 7:47 pm
על ידי שומע ומשמיע
אוהב עמו כתב:
שומע ומשמיע כתב:בקשר ל'לדוד ה' שמועה שמעתי שר' יחזקאל סרנא אמר שא"א שהתפילה של אלול תיראה כמו כל תפילה, ולכן הנהיג שיגידו בשחרית.

אני שמעתי את השמועה שר' חצקל טען שא"א אחרי תק"ש ללכת לאכול א. בוקר, ולכן תקנו לדוד בשחרית.

צודק

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ג' ינואר 28, 2020 1:29 pm
על ידי חיימשה
נוטר הכרמים כתב:ואם ב'קידוש' ובהבדלים עסקינן, אז הנה תיאור מוחשי תדירי. מגישים קוגעל. החברונרעס' קמים מלא קומתם לעזור בחלוקת המגשים, יכולים גם להוריד את הטלית אפילו, ולדאוג לכמה מן המכובדים שישבו, ולילדים המצטופפים למנה. ואילו הפוניבז'ער המכוער ישב מרוכז כולו בעצמו, ימצא איזה הערה בשעה"צ להרצות בקול באזני כל השולחן, ובהגיע הקוגעל יתכווץ אל מקומו בטח שמא חלילה יזוב עליו טיפת שומן.

מי שרוצה לטעום בעצמו מן החויה, יחכה ל'שבת נחמו' או לשבת חגיגית מרובת שמחות אחרת, יתארח בבני ברק המזיעה המרוקנת מיושביה, לאחר שישבע דיו מן ה'שלום עליכם' ומן הקוגעל ומכל האוירה המדהימה והמלבבת ב'יוצאי חברון' רח' מהרש"ל 4, יחפש את מזלו ב'אהל תמר' שברח' יונה הנביא.

שאם יזכה יבחין... ויבחין גם אם לא יזכה.

ב'אהל תמר' הגבאי כבר מכריז שני עשורים על 'שלום זכרעס'' אחרי התפילה, וכל פעם מחדש חצי המתפללים שואלים מי זה, ופונים לדרכם.

על כאלו 'חברים' בודאי לא נתכוין הרמב"ם שחברתם נעימה. ואח"כ מתפלאים על המחלוקת.

שכן ליטאי היה לי, איש יקר ת''ח שלא מש מעל הסטנדר, אשר ברגע של גילו לב סח לי ''אני מקנא בך שאחרי התפילה כל המתפללים בקלויז אומרים גוט שבת זה לזה, אני מרגיש כמו רואה ואינו נראה''.
מדובר היה באדם חביב ונעים ורב פעלים.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' פברואר 07, 2020 2:47 am
על ידי דוק וחלד
שומע ומשמיע כתב:בקשר ל'לדוד ה' שמועה שמעתי שר' יחזקאל סרנא אמר שא"א שהתפילה של אלול תיראה כמו כל תפילה, ולכן הנהיג שיגידו בשחרית.

שמעתי שמועה דומה מיהודי מבוגר שלמד בישיבה לפני שנים רבות, כי כשהגיע לישיבה לא שרו כלל בהלל ור' יחזקאל טען שאי אפשר שתפילה של ראש חודש תראה כמו כל תפילה. ע"כ הורה לר' הירש לנגן משהו לפני הודו (באותה תקופה ר' הירש ניגש כל ראש חודש). ר' הירש התנגד ולבסוף כשהגיע להודו שתק ור' יחזקאל התחיל ניגון. (הניגון המפורסם יותר שנעשה ברוב הפעמים הוא הניגון)

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' פברואר 07, 2020 11:29 am
על ידי לענין
ונציין שבחודש כסלו משוררים את הניגון הידוע על זמר 'אמי אפתה לי' וכו', ומוסיפים שטיקל נוסף על הידוע.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' מרץ 27, 2020 5:03 pm
על ידי דוק וחלד
מסורת זו של "אימי אפתה" אינה כ"כ ותיקה משהו מאיזור תשס"ה בערך.
ע"י הגבאי אליהו ריז'י.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' מרץ 27, 2020 5:07 pm
על ידי שומע ומשמיע
דוק וחלד כתב:מסורת זו של "אימי אפתה" אינה כ"כ ותיקה משהו מאיזור תשס"ה בערך.
ע"י הגבאי אליהו ריז'י.

כשאבי למד בישיבה לפני 40 שנה זה היה עסק גדול

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ו' מרץ 27, 2020 5:15 pm
על ידי דוק וחלד
מה?
הניגון באופן כללי.
או אימי אפתה

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ש' מרץ 28, 2020 8:40 pm
על ידי שומע ומשמיע
הניגון

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ש' מרץ 28, 2020 10:46 pm
על ידי דוק וחלד
אז כמדומני שזה התחיל. אני שמעתי זאת מיהודי בשם דוד דויטש מבני ברק שהיה בישיבה לפני 40 /50 שנה בערך.
דוק וחלד כתב:שמעתי שמועה דומה מיהודי מבוגר שלמד בישיבה לפני שנים רבות, כי כשהגיע לישיבה לא שרו כלל בהלל ור' יחזקאל טען שאי אפשר שתפילה של ראש חודש תראה כמו כל תפילה. ע"כ הורה לר' הירש לנגן משהו לפני הודו (באותה תקופה ר' הירש ניגש כל ראש חודש). ר' הירש התנגד ולבסוף כשהגיע להודו שתק ור' יחזקאל התחיל ניגון. (הניגון המפורסם יותר שנעשה ברוב הפעמים הוא הניגון)

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ש' מרץ 28, 2020 11:01 pm
על ידי שומע ומשמיע
שכחתי כבר שהאשכול עוסק בהלל, אני דברתי עזה שהיו שרים אחרי הדלקת נרות.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' אפריל 02, 2020 4:50 pm
על ידי אוהב עמו
האם יש מקור להיתר הנהוג בישיבה לשיר במקלחת שירים או ניגוני ימים נוראיים עם ובלי מילים?

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' אפריל 05, 2020 8:49 pm
על ידי אחד הרבנים
דוק וחלד כתב:אז כמדומני שזה התחיל. אני שמעתי זאת מיהודי בשם דוד דויטש מבני ברק שהיה בישיבה לפני 40 /50 שנה בערך.
דוק וחלד כתב:שמעתי שמועה דומה מיהודי מבוגר שלמד בישיבה לפני שנים רבות, כי כשהגיע לישיבה לא שרו כלל בהלל ור' יחזקאל טען שאי אפשר שתפילה של ראש חודש תראה כמו כל תפילה. ע"כ הורה לר' הירש לנגן משהו לפני הודו (באותה תקופה ר' הירש ניגש כל ראש חודש). ר' הירש התנגד ולבסוף כשהגיע להודו שתק ור' יחזקאל התחיל ניגון. (הניגון המפורסם יותר שנעשה ברוב הפעמים הוא הניגון)

שמעתי ממקורות מוסמכים (מרבני הישיבה) שהמעשה היה לפני כ55 שנה וס''ה מה שהיה, שר' חצק'ל לפני הודו קרא "ר' הירש א זינג'ס ניגון" ואז התחיל ר' הירש את הניגון שאח"כ נתקבע (ברוב הפעמים) לפני הודו (בם בובם)

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' אפריל 19, 2020 11:56 pm
על ידי יוסף בניהו
בעיתון בקהילה של החג הרב יעקב ב. פרידמן כתב מאמר נפלא
על השווה והשונה בישבות חברון ופונוביז
וכדרכו כותב באומנות נפלאה שגם מי שלא למד בשני הישיבות הנ"ל מצליח להבין את הרוח בישיבה

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ב' אפריל 20, 2020 4:49 pm
על ידי אוהב עמו
יוסף בניהו כתב:בעיתון בקהילה של החג הרב יעקב ב. פרידמן כתב מאמר נפלא
על השווה והשונה בישבות חברון ופונוביז
וכדרכו כותב באומנות נפלאה שגם מי שלא למד בשני הישיבות הנ"ל מצליח להבין את הרוח בישיבה

ומי שלמד יודע שיש שלושה שלישים כיסודו של רבי ברוך בער על מחברי ספרים

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 8:19 pm
על ידי בדרך רבותינו
גביר כתב:האם העובדה שישיבה זו היא ישיבה ותיקה הקיימת ברציפות כבר למעלה ממאה שנה מתבטאת גם באוצה"ס? האם במשך השנים הרבות הצטבר בו מצאי גדול במיוחד? האם התפתחה שיטת מיון ייחודית? האם ישנם בו ספרים מתקופות קודמות הנחשבים כיום לנדירים [לא דפוסי וילנא וורשה שמלפני השואה, המצויים הרבה, אלא דברים שבאמת קשה למצוא, אם מחמת הדפוס הנדיר או משום חתימות והערות בכת"י שישנן בהם], ואם ישנם, האם הם שמורים במקום מיוחד?

אגב, בנוגע לספרים הנמצאים באוצה"ס דהישיבה, סח לי אא"ז שהוא מותיקי הישיבה ומשיירי גאולה, (השם חסוי) שבעודו בישיבה הוא ראה באוצה"ס ספר של איזה מחבר בן דורינו שהסתפק שם בהא דאמרי' בברכות גבי ראה ערוה בעששית וראה צואה בעששית כו', מה הדין ברואה ת"ח בעששית האם מחויב לעמוד מפניו. ונוסף שם בכת"י של א' הבחורים: היינו, מסתפק המחבר האם ת"ח דינו כערוה או כצואה. {ובשבת שלאחמ"כ הוא דבר עם אחיו הגדול המבוגר ממנו בעשר שנים, וסיפר לו המעשה הנ"ל, נענה אחיו ואמר לו: הלוא אני כתבתיו, והוא ספר פלוני ופלוני.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 9:28 pm
על ידי לענין
הלכות קטנות סי' עד"ר.
[לא ראיתי הגהה בצד].

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 9:38 pm
על ידי מחשב מסלול
לבקש תמונה של הבחורה? "יצאו ילדים חצופים"
הגאון רבי בן ציון מוצפי נשאל על-ידי בחורה האם לתת את תמונתה בשידוכים והשיב: "זו עזות מצח גמורה. חוצפה וחוסר צניעות", והזהיר: "כך יוצאים ילדים חצופים" • התשובה (יהדות)
בשנים האחרונות נפוצה תופעה ששדכנים ושדכניות מבקשים תמונות של בחורות המבקשות למצוא שידוך בכדי להציגם בפני החתן המבקש קודם לראות את הבחורה המיועדת לפני שיסכים לפגישה.

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, יוצא במתקפה חריפה נגד התופעה ואומר כי הדבר מוביל לילדים חצופים.

הרב נשאל בימים האחרונים: "אני בת 31 חרדית בשידוכים, בתקופה האחרונה מציעים בחורים שדורשים תמונה לפני פגישה, נמנעת מלשלוח מטעמי צניעות ונפסלת כך ההצעה, אנשים מהצד אומרים שזה מותר ועושה טעות. האם נכון?".

הרב מוצפי השיב: "זו עזות מצח גמורה. חוצפה וחוסר צניעות. נורא ואיום, ממש דרכי סדום ועמורה. זה לא יהודי לבחור שידוך לפי איך שהיא נראית, וכך יוצאים ילדים חצופים".

"ואוי להם מיום הדין. מחטיאי הרבים", חתם הגרב"צ את תשובתו.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 9:48 pm
על ידי סגי נהור
מתי הרבנים הללו יפסיקו כבר עם הסגנון הזה: אוי להם ואבוי להם, מחטיאי הרבים, סדום ועמורה, יישרפו בגיהנם.
מתי הם יבינו שלא ככה מחנכים, לא ככה מעבירים מסר ולא ככה פותרים בעיות.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 9:55 pm
על ידי הפצת המעיינות
משמע שכבודו אשכנזי
בעדות המזרח המילים הנ"ל אינם שוקלים טונות והשומע אינו מתעלף

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 10:13 pm
על ידי שש ושמח
מחשב מסלול כתב:הרב מוצפי השיב: "... זה לא יהודי לבחור שידוך לפי איך שהיא נראית, וכך יוצאים ילדים חצופים".

שטויות.
[לגבי תמונות, ודאי שלהראות לבחור תמונה אין בעיה ולא גרע מהפגישה עצמה [וכמדומני שבד"כ התמונה היא בעיקר לאמו וכדו'], אבל להשאיר לו תמונה לאוסף... זה כבר לא לענין]

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 10:53 pm
על ידי סגי נהור
שש ושמח כתב:לגבי תמונות, ודאי שלהראות לבחור תמונה אין בעיה ולא גרע מהפגישה עצמה...

גרע וגרע, ואין להשוות כלל פגישה שבה משוחחים ומתרשמים מכלל האישיות לאישור או פסילה של הצעה על בסיס המראה בלבד שהוא דבר מכוער.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 10:57 pm
על ידי שש ושמח
ומה נעשה וחכמינו ז"ל אמרו "אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה", ולא אמרו "עד שישוחח עמה"?

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 10:59 pm
על ידי סגי נהור
עד שיראנה - ולא עד שיראה תמונתה. ואידך זיל וגמור (איני רואה טעם להאריך עוד בנושא זה).

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 11:14 pm
על ידי שש ושמח
אין שום הבדל בין ראיית אשה בלא לשוחח עמה ובין ראיית תמונתה, ואדרבא האחרון עדיף

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 11:20 pm
על ידי איש גבעות
שש ושמח כתב:
מחשב מסלול כתב:הרב מוצפי השיב: "... זה לא יהודי לבחור שידוך לפי איך שהיא נראית, וכך יוצאים ילדים חצופים".

שטויות.
[לגבי תמונות, ודאי שלהראות לבחור תמונה אין בעיה ולא גרע מהפגישה עצמה [וכמדומני שבד"כ התמונה היא בעיקר לאמו וכדו'], אבל להשאיר לו תמונה לאוסף... זה כבר לא לענין]

אפשר להתבטא קצת יותר בעדינות?
בכל זאת מדובר בתלמיד חכם גדול.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 11:25 pm
על ידי עקביה
לענ"ד הרב מוצפי צודק בהחלט ביחס שלו אל התופעה.
אינני מדבר מבחינה הלכתית, ואיני יודע מה גורם לילדים חצופים.
אבל יש בזה מן הכיעור.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ד' יוני 10, 2020 11:40 pm
על ידי שש ושמח
איש גבעות כתב:
שש ושמח כתב:
מחשב מסלול כתב:הרב מוצפי השיב: "... זה לא יהודי לבחור שידוך לפי איך שהיא נראית, וכך יוצאים ילדים חצופים".

שטויות.

אפשר להתבטא קצת יותר בעדינות?
בכל זאת מדובר בתלמיד חכם גדול.

בעניני סגנון אני תלמיד של הרב מוצפי
[בלי להכנס לדיון על הסיפא של דבריך]