עמוד 6 מתוך 10

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:24 am
על ידי דנני
[quote="חיימשה"][quote="נריה אור"][quote="חיימשה"][quote="נריה אור"][quo

כמעט כולם סומכים על עד"ח, למרות שרובם הגדול סולדים ואפילו מתעבים את אנשיה ומנהליה וחלק מרבניה!
כולם יודעים שהר' לנדא טוב מכולם, למרות שהוא חסיד וחבדני"ק, זאב בודד שאינו נושא פנים לאיש, לפעמים באופן שמרחיק מעליו רבים וטובים.
רוב מוחלט של הליטאים אוכלים רובין, למרות שהוא חסיד חניוק עם שטריימל.עכת"ד


א. תמהני איך הקלת בשם הקדוש חיה מושא עבור שם ני'ק
ב. טוב מכולם בהיותו זאב בודד אינו מורה על פסיקותיו ההלכתיות הפרטיות של הזאב
ג. מתעבים על רבנים לא אמור להיות נוסח של ערלאכער משגיח כשרות אצל הרב לנדא !!!

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:27 am
על ידי קראקובער
חיימשה כתב:בנוסף לכל הנ"ל, יש לנו סטטיסטיקה פשוטה.
בהערכה גסה
99% סומכים על עד''ח. כולל כל מעריצי בית יוסף.

כנ"ל הרב לנדא, למעט אלו שמסיבות פוליטיות מוצהרות נמנעים מכך.

נאמר שכ70 % סומכים על הרב רובין.

מכאן במדרגות רחבות מאד כלפי מטה - כל השאר.

כמה יש שאוכלים בית יוסף ונמנעים מלאכול עד''ח או רובין והר' לנדא?
אפילו לא אחוז בודד.
כנ"ל אצל אוכלי חוג, אגו''י, בעלזא, מנשסתר.

ישנם מעטים הסוברים כי שארית או הרב רובין עדיפים על ה2 האחרים.
אולי הם צודקים ואולי לא.

הרי ברור שכאשר אנו באים לפלח את דעת שוחרי הכשרות, עלינו לחפש את אלו שבוררים בין ההכשרים, ואין לנו כל נפ"מ באלו שאוכלים את כל ההכשרים, אלו ברובם הגדול לא עושים כן מחמת שזו דעתם, אלא שמסתפקים בכשרות טובה כלשהי גם אם לא ממש מהודרת.
ובין אלו הבוררים יש תמימות דעים די מפתיעה.
המסקנה הפשוטה:
אין כמעט ויכוח על הסולם המקובל.
ישנם 3-4 הכשרים מעולים, עוד 2-3 טובים, ויש את כל היתר.


הראשל"צ נגד 'העדה': "ספק גדול אם ניתן לסמוך עליהם"


הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה וחריגה נגד כשרות בד"צ 'העדה החרדית' בשל דיווח על פיטורי עובדים אתיופים: "גזענות טהורה. ספק גדול אם ניתן לסמוך עליהם" (אקטואליה)
ישי כהן | י"ג בתמוז תשע"ח 26.06.18 07:15

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה וחריגה נגד כשרות בד"צ 'העדה החרדית' ופוסק כי ספק אם ניתן לסמוך על הכשרות.

העיתונאי אוריה אלקיים חשף בחדשות 'כאן', כיצד נאסר על עובדים ותיקים ביקב 'ברקן', ממוצא אתיופי, לגעת ביין, בגלל דרישה של 'העדה החרדית'.

הראשל"צ תקף את הבד"צ, הנחשב לפופולרי ביותר בקרב המגזר החרדי, ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את ההנחייה שיצאה על ידי מי שמכנים עצמם גוף כשרות, לפסילתם של עובדים יוצאי אתיופיה שומרי מצוות מלעסוק בייצור יין".

הרב הראשי הוסיף בדבריו הקשים: "אין שום הסבר להנחיה שכזו מלבד גזענות טהורה. יוצאי אתיופיה הם יהודים לכל דבר. ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומיקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם".


"בכוונתי לפעול בעניין בכל חומרת הדין ולמצות עד תום את הבירור עד למסקנות המתבקשות", הוסיף הראשל"צ.

"

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:38 am
על ידי דרומי
הרב קראקובער, ייש"כ על דברי החיזוק. אם כנים הדברים נמצאנו למדים שאכן אפשר לסמוך בשקט על כשרות העדה.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 11:41 am
על ידי לענין
עד עכשיו חששתי על מאפיות ומגדניות שנמצאו בהם עובדים מהעדה הנ"ל [מחשש בישולי גוים וכיו''ב].
עתה רוח לי.
ייש''כ קראקובער.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 1:13 pm
על ידי יצחק דביר
מאחר שאני עובד בארגון הקדוש 'כושרות' ודווחתי שעוסקים כאן בענייננו אבהיר כמה נקודות:
תחילה נציין שלהבדיל מרשימות שונות העוברות מפה לאוזן, הרשימה שלנו אינה מבוססת על פוליטיקות שונות, או על השיוך העדתי או המגזרי של נותני הכשרות, אלא על מידע טהור אותו אנו משיגים תוך סיורים תכופים בשטח, וקשר רציף עם מומחי ומפקחי כשרות.
שנית ההמלצות שלנו הינן על פי רמת כשרות המוצר, ולא לפי נותן ההכשר, ומשום כך איננו נמנעים להמליץ על מוצר ספציפי כאשר אנו יודעים שרמת ההשגחה במקום גבוהה, גם אם ה'חותמת' על המוצר הינה של מערכת כשרות פשוטה. דוגמא בולטת לכך אפשר לראות בתחום העופות, ובהם מומלצות משחטות שונות בהן אנו מבקרים ועוקבים על פעילותן, על אף שחותמת הכשרות שעליהן אינה חותמת שאנו ממליצים עליה בכל מצב. בעופות בשר וירקות עלים נערכו בדיקות רבות ומופו החברות המומלצות שרמת הכשרות בהן גבוהה. מובן שישנו קושי גדול לבצע פעולה דומה בכל שאר חומרי הגלם ובעסקים, ולכך בקטגוריות אלו אנו ממליצים על גופי כשרות שמן ההיכרות רבת השנים עמם אנו מכירים את אמינותם ובלב שקט אנו יכולים להמליץ לסמוך עליהם ללא חשש, הדבר אינו מעיד על כך שחומרי גלם או בתי עסק בכשרות אחרת אינה ברמה מספקת, בכל גוף כשרות ישנם משגיחים רבים יראי שמים העושים את עבודתם נאמנה, ועל כך בכשרויות שאינן ברשימה אנו ממליצים לברר עם המשגיח ולהתרשם האם רמת הכשרות במקום מתאימה לנו.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 1:34 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
כאן המקום לומר לכם יישר כח על כל השנה

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 4:02 pm
על ידי הנאמן
כיון והזכירו כאן נושא הכשרויות בחו"ל:

היות ואני מוכרח לשהות במקום של נופש בחו"ל בכשרות של הרב אליהו רוטנברג אשמח לכל בדל של מידע (בין שמועות ובין ידע אישי רק לציין) בנוגע לכשרות הנ"ל בפרטי .
וכן אם אם יש למשהו מידע איך אפשר לבדוק? על מה אפשר לסמוך ומה לא?, האם גם בענייני ההכשרה א"א לסמוך כי בענין הניהול וכשרות חומר הגלם אפשר לבדוק לבד? [ואת"ל שרק ענין ההכשרה א"א לבדוק לכאורה זה כולל רק מה שנעשה בתנור וכד' לא כן?], וכן בענין הניהול מה צריך לבדוק?, ואם מארגן הקבוצה שהוא לכאורה הבעה"ב בעצמו אדם חרדי כשר גם בזה אין לסמוך? וכו' אשמח לדעת כל פרט בענין הנ"ל.

תודה מראש על כל עזרה בענין.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 5:01 pm
על ידי חיימשה
יקר כתב:תוכל להביא קישור לשיעור בקול הלשון? (נ"ל שלהביא טענה כ"כ חמורה על פי כותב עלום שמצאת באיזה פורום, זו בעיה).

וכן, יש כזה דבר מיחזור שמן למאכל בתעשיה?

הכותב פעלעד מוכר כאן בפורום זה עידן ועידנים

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 5:03 pm
על ידי חיימשה
קראקובער כתב:
חיימשה כתב:בנוסף לכל הנ"ל, יש לנו סטטיסטיקה פשוטה.
בהערכה גסה
99% סומכים על עד''ח. כולל כל מעריצי בית יוסף.

כנ"ל הרב לנדא, למעט אלו שמסיבות פוליטיות מוצהרות נמנעים מכך.

נאמר שכ70 % סומכים על הרב רובין.

מכאן במדרגות רחבות מאד כלפי מטה - כל השאר.

כמה יש שאוכלים בית יוסף ונמנעים מלאכול עד''ח או רובין והר' לנדא?
אפילו לא אחוז בודד.
כנ"ל אצל אוכלי חוג, אגו''י, בעלזא, מנשסתר.

ישנם מעטים הסוברים כי שארית או הרב רובין עדיפים על ה2 האחרים.
אולי הם צודקים ואולי לא.

הרי ברור שכאשר אנו באים לפלח את דעת שוחרי הכשרות, עלינו לחפש את אלו שבוררים בין ההכשרים, ואין לנו כל נפ"מ באלו שאוכלים את כל ההכשרים, אלו ברובם הגדול לא עושים כן מחמת שזו דעתם, אלא שמסתפקים בכשרות טובה כלשהי גם אם לא ממש מהודרת.
ובין אלו הבוררים יש תמימות דעים די מפתיעה.
המסקנה הפשוטה:
אין כמעט ויכוח על הסולם המקובל.
ישנם 3-4 הכשרים מעולים, עוד 2-3 טובים, ויש את כל היתר.


הראשל"צ נגד 'העדה': "ספק גדול אם ניתן לסמוך עליהם"


הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה וחריגה נגד כשרות בד"צ 'העדה החרדית' בשל דיווח על פיטורי עובדים אתיופים: "גזענות טהורה. ספק גדול אם ניתן לסמוך עליהם" (אקטואליה)
ישי כהן | י"ג בתמוז תשע"ח 26.06.18 07:15

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה וחריגה נגד כשרות בד"צ 'העדה החרדית' ופוסק כי ספק אם ניתן לסמוך על הכשרות.

העיתונאי אוריה אלקיים חשף בחדשות 'כאן', כיצד נאסר על עובדים ותיקים ביקב 'ברקן', ממוצא אתיופי, לגעת ביין, בגלל דרישה של 'העדה החרדית'.

הראשל"צ תקף את הבד"צ, הנחשב לפופולרי ביותר בקרב המגזר החרדי, ואמר: "אני רואה בחומרה רבה את ההנחייה שיצאה על ידי מי שמכנים עצמם גוף כשרות, לפסילתם של עובדים יוצאי אתיופיה שומרי מצוות מלעסוק בייצור יין".

הרב הראשי הוסיף בדבריו הקשים: "אין שום הסבר להנחיה שכזו מלבד גזענות טהורה. יוצאי אתיופיה הם יהודים לכל דבר. ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומיקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם".


"בכוונתי לפעול בעניין בכל חומרת הדין ולמצות עד תום את הבירור עד למסקנות המתבקשות", הוסיף הראשל"צ.

"

מסופקני אם הרב יצחק יוסף מייצג את מעריצי בית יוסף...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 5:52 pm
על ידי נריה אור
חיימשה כתב:בנוסף לכל הנ"ל, יש לנו סטטיסטיקה פשוטה.
בהערכה גסה
99% סומכים על עד''ח. כולל כל מעריצי בית יוסף.

כנ"ל הרב לנדא, למעט אלו שמסיבות פוליטיות מוצהרות נמנעים מכך.

נאמר שכ70 % סומכים על הרב רובין.

מכאן במדרגות רחבות מאד כלפי מטה - כל השאר.

כמה יש שאוכלים בית יוסף ונמנעים מלאכול עד''ח או רובין והר' לנדא?
אפילו לא אחוז בודד.
כנ"ל אצל אוכלי חוג, אגו''י, בעלזא, מנשסתר.

ישנם מעטים הסוברים כי שארית או הרב רובין עדיפים על ה2 האחרים.
אולי הם צודקים ואולי לא.

הרי ברור שכאשר אנו באים לפלח את דעת שוחרי הכשרות, עלינו לחפש את אלו שבוררים בין ההכשרים, ואין לנו כל נפ"מ באלו שאוכלים את כל ההכשרים, אלו ברובם הגדול לא עושים כן מחמת שזו דעתם, אלא שמסתפקים בכשרות טובה כלשהי גם אם לא ממש מהודרת.
ובין אלו הבוררים יש תמימות דעים די מפתיעה.
המסקנה הפשוטה:
אין כמעט ויכוח על הסולם המקובל.
ישנם 3-4 הכשרים מעולים, עוד 2-3 טובים, ויש את כל היתר.

דברייך מאוד ברורים ונכונים אבל לא זאת טענתי.
אני טוען שזה שיש בד"ץ ב"י בכ"מ זה לא אומר שהם פחות טובים יכול להיות שיש להם יותר משאבים או כח עבודה....וכדו'
ועוד פעם זה ציבור היראים לא אוכל זה לא אומר שזה באמת יותר טוב כי לא כולם באמת נוהגים כך מידיעה אלא ממנהג החרדים אשר נקרא "עדריות"(מלשון עדר..)
ועל"כ אי"ז ראיה שציבור היראים ואף הספרדים נמנע מאכילת פר' מקץ.
ועוד שעיקר טענותך הם על המסעדות ולא על הבשר בחניות שמיובא מחו"ל. שלכל מבין בכשרות יודע שב' דברים שונים הם.ו
ובבשר כזה כפש"כ לעיל שיש הסוברים (מידיעה) שכל סוגי הבשר הם אותו דבר ורק החותמת שונה.
אני יודע שיש שיאמרו שאין עשן בלי אש...אבל לענ"ד כי יש דבר כזה ולא כאן המקום להאריך..
וגם מש"כ "כמה יש שאוכלים בית יוסף ונמנעים מלאכול עד''ח או רובין והר' לנדא? " אולי אין הרבה אך שוב אי"ז ראיה ומפני שרוב הספרדים היראים למדו בישבות אשכנזיות שמחנכות לכך ולכן אי"ז ראיה כלל.
עוד אשאל וכי הרב בוטבול (חתנו ל מרן זיע"א ) שמעריץ את ב"י הוא לא ירא ה'???

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 7:11 pm
על ידי דרומי
השאלה האחרונה שלך לא מתאימה לכאן.

זה כמו שאשאל אותך: וכי רב פלוני (לא אנקוב בשמו) שאמר לי במפורש על הכשר מסויים שרוב הציבור נוהג לאכלו שהם מאכילים ערלה וטבל, אינו ירא ה'?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 24, 2018 7:43 pm
על ידי חיימשה
אני חושב שכב' מרבה בשאלות טרחניות ללא שום בסיס. הרעיון שבבסיסם הוא כמו שבאידיש ישיבתית אומרים ''אפשר פארקערט'' אני אינני משגיח כשרות ולא עובד בשביל אף אחד, גם לא הגדלתי פה בשום צורה כשרות שאני קשור לחוג שלה אלא להיפך יצאתי להגנת שארית... אני כותב שהקדשתי ימים רבים לבירור הדברים, ואתה בא וטוען אולי בכל זאת כולם טועים...
איבעית אימא קרא איבעית אימא סברא איבעית אימא חזקה איבעית אימא עדות כשרה, הכל יש כאן.
אם היית טוען שיש לך ראיות או לפחות רגליים לדבר, ניחא.
סתם לבוא ולטעון אולי השמש זורחת במערב ושוקעת במזרח...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 10:22 am
על ידי נריה אור
דרומי כתב:הרב קראקובער, ייש"כ על דברי החיזוק. אם כנים הדברים נמצאנו למדים שאכן אפשר לסמוך בשקט על כשרות העדה.

איכס!!!
הצניות שלך מזכירה תקופות אפילות בהסטוריה היהודית וכד' הנצי"ב שחורבן ירושלים נגרם בגלל שכ"א חשב שהוא יהודי והשני שמעט הלך בדרך שונה הוא צדוקי או רפורמי..
אתה באמת חושב שהאתיופים אינם יהודין ונעזוב רגע שהרב עובדיה פסק שכן הרי לכו"ע הם עושים גיור לחומרא...
וחוץ מזה שאם אתה חושב שהעדה עשו כן מטעממים הלכתיים אתה באמת תמים כמו שכבר הזכירו כן שעובדי 'העדה' ידועים בשימושם בכוח הזרוע ולהכי אני סמוך ובטוח
שאותם סיקרקים (!)עשו כן מחמת שנאת אחים ולא מחמת אהבת ההלכה.
עתה אני מבין את מאמר חז"ל דור שלא נבנה בו ביהמ"ק כאילו חרב בימיו...
ה' יצילנו מטועים כמוך שהרי אתה תחשוב בליבך "אעפס...מסכן ע"ה חושב שהאתיופים יהודים"..אבל אתה בעצמך יודע שאתה אומר כן לא בגלל שאתה 'מבין' גדול בהלכה
אלא בגלל שאתה ניזון מפולטיקה..
תכתוב את שמך ואת שם אמך ואתפלל עליך לחזרה בתשובה...
הרבה הצלחה
וה"ה למגיב אחריך!!

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 10:29 am
על ידי דנני
[...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 10:33 am
על ידי סגי נהור
נריה אור כתב:הרי לכו"ע הם עושים גיור לחומרא...

עובדתית זה לא נכון לצערנו.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 10:38 am
על ידי שמש
סגי נהור כתב:
נריה אור כתב:הרי לכו"ע הם עושים גיור לחומרא...

עובדתית זה לא נכון לצערנו.

במקרה המדובר זה היה נכון (רק שהעדה לא מסתפקים בגיור לחומרא ודורשים גיור ממש).

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 10:43 am
על ידי קראקובער
דנני כתב:
נריה אור כתב:
דרומי כתב:הרב קראקובער, ייש"כ על דברי החיזוק. אם כנים הדברים נמצאנו למדים שאכן אפשר לסמוך בשקט על כשרות העדה.

איכס!!!
הצניות שלך מזכירה תקופות אפילות בהסטוריה היהודית וכד' הנצי"ב שחורבן ירושלים נגרם בגלל שכ"א חשב שהוא יהודי והשני שמעט הלך בדרך שונה הוא צדוקי או רפורמי..

שאותם סיקרקים (!)עשו כן מחמת שנאת אחים ולא מחמת אהבת ההלכה.

אלא בגלל שאתה ניזון מפולטיקה..


האם נתינת התואר "סיקריק" למי שאינך מכירו אישית ככזה, גם היא נובעת מאור הנר שהנך מנסה להלביש על ראש ישיבת ולאזין?
אין גבול לחוצפה והפיכת קערה על פיה???????

מה צפית מאנשים שהתחנכו שהרצל וביאליק הם צדיקים ורק אנשי נטו"ק הם רשעים?!

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 12:42 pm
על ידי דרומי
הרב נריה, עם כל הכבוד וההערכה, יש תחומים ואין לערבב ביניהם.

יש את מצות אהבת ישראל, ואפילו אהבת הגר, ואם תכיר אותי תדע שאני ממש לא מה'קנאים', ואני מאיר פנים לכל יהודי באשר הוא (לניקים עלומים אני קצת פחות סבלני...), ורק בשבת האחרונה נתתי דרשה בבית כנסת של הקהילה האתיופית בעירי (אודה על האמת שלא התפללתי שם בעצמי).

יש את מצות כשרות, שענינה לבדוק את טיב המזון הנכנס לפי מבחינת ההלכה. כשאני שומע שבד"ץ מסויים מקפיד על פרטים, אפילו אם נניח שהוא טעה במקרה הספציפי הזה ואולי החמיר איפוא שלא צריך, הרי עצם ההקפדה מוכיחה שיש מעקב, פיקוח, עירנות והאוכל שאני מקבל אינו 'חתול בשק'. זה הכל.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 12:59 pm
על ידי חיימשה
הרב נריה, אולי תסביר לנו לשיטתך, מה יש לעדה החרדית נגד אתיופים?
ועד הכשרות של העדה החרדית מנוהל בידי אנשי מקצוע משופשפים, ממש לא בידי סיקריקים
( אותם גם אני מתעב, לא פחות מאת הרצל וביאליק ).

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:17 pm
על ידי דנני
חיימשה כתב:
הרב נריה, אולי תסביר לנו לשיטתך, מה יש לעדה החרדית נגד אתיופים?
ועד הכשרות של העדה החרדית מנוהל בידי אנשי מקצוע משופשפים, ממש לא בידי סיקריקים
( אותם גם אני מתעב, לא פחות מאת הרצל וביאליק ).


יפה שחזרת בתשובה ! אבל.. מה עם הסקריקים עצמם שלא יצאו מכלל עמיתך, מהיכן תיעוב ?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 1:24 pm
על ידי חיימשה
מן הראוי היה לומר שאני לא מתעב אותם אלא את מעשיהם, אבל איני נוהג לשקר.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 4:18 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
דרומי כתב: הרי עצם ההקפדה מוכיחה שיש מעקב, פיקוח, עירנות והאוכל שאני מקבל אינו 'חתול בשק'. זה הכל.


בקצב הזה אתה עלול להבין את מניעת הגיור של יעקב חיים דנציגר בידי המדינה, אף שבבי"ד של הרב קרליץ זה אושר...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ד' יולי 25, 2018 7:35 pm
על ידי איש גלילי
נריה אור כתב:
דרומי כתב:הרב קראקובער, ייש"כ על דברי החיזוק. אם כנים הדברים נמצאנו למדים שאכן אפשר לסמוך בשקט על כשרות העדה.

איכס!!!
הצניות שלך מזכירה תקופות אפילות בהסטוריה היהודית וכד' הנצי"ב שחורבן ירושלים נגרם בגלל שכ"א חשב שהוא יהודי והשני שמעט הלך בדרך שונה הוא צדוקי או רפורמי..
אתה באמת חושב שהאתיופים אינם יהודין ונעזוב רגע שהרב עובדיה פסק שכן הרי לכו"ע הם עושים גיור לחומרא...
וחוץ מזה שאם אתה חושב שהעדה עשו כן מטעממים הלכתיים אתה באמת תמים כמו שכבר הזכירו כן שעובדי 'העדה' ידועים בשימושם בכוח הזרוע ולהכי אני סמוך ובטוח
שאותם סיקרקים (!)עשו כן מחמת שנאת אחים ולא מחמת אהבת ההלכה.
עתה אני מבין את מאמר חז"ל דור שלא נבנה בו ביהמ"ק כאילו חרב בימיו...
ה' יצילנו מטועים כמוך שהרי אתה תחשוב בליבך "אעפס...מסכן ע"ה חושב שהאתיופים יהודים"..אבל אתה בעצמך יודע שאתה אומר כן לא בגלל שאתה 'מבין' גדול בהלכה
אלא בגלל שאתה ניזון מפולטיקה..
תכתוב את שמך ואת שם אמך ואתפלל עליך לחזרה בתשובה...
הרבה הצלחה
וה"ה למגיב אחריך!!

הרב נריה,
עם כל הכבוד המתבקש לגרי"י שליט"א, עניין "אפליית" האתיופים בכשרות העדה"ח אינו נובע מצבע עורם אלא משאלת יהדותם, וכל אחד יודע זאת (כן, גם הגרי"י, למרות שהוא כמובן נאמן לדעת אביו זצללה"ה).
ממילא, ברור שצודק הרב דרומי שהענין רק מעיד על רצינותה של המערכת, שהם עומדים בתוקף על מה שעל פי פסיקת בית דינם הוא אסור.
והוכוח על יהדותם של האתיופים שייך לאשכולות הרבים שנכתבו בענין. גש נא והבע דעתך שם.

לנוחותך, אצרף קצת קישורים:
יהדות אתיופיה
מה דעת גדולי ישראל בדין האתיופים בימינו

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:13 am
על ידי נריה אור
האם נתינת התואר "סיקריק" למי שאינך מכירו אישית ככזה, גם היא נובעת מאור הנר שהנך מנסה להלביש על ראש ישיבת ולאזין?
אין גבול לחוצפה והפיכת קערה על פיה???????
[/quote]
מה צפית מאנשים שהתחנכו שהרצל וביאליק הם צדיקים ורק אנשי נטו"ק הם רשעים?![/quote]
התחנכתי בדיוק כמוך שהרצל וביאליק הם אנשים רשעים גמורים!!!!
(אולי חשבת שאני איזה מזרוחניק אז ממש טעית אני בצד השני לגמרי..)
ולעצם הטענה אני אולי לא מכיר אישית את משגחי 'העדה' אבל אני שמעתי לא אחת סיפורים על התנהגותם והברוטליות שלהם בנושא הכשרות.
וכל אחד יכול לראות את חלק ממעשיהם בכיכר השבת (בגאולה) בעררך פעם בשבוע!!
וד.א. חלק החברים כאן כתבו זאת בעצמם לעיל.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:16 am
על ידי נריה אור
[size=15[b][b]0]בתגובה לדבריו של דרומי[/size][/b][/b]
עתה דברייך הובנו לאשורם ואכן אני חוזר בי ממש"כ אלא שלעיל דברייך הובנו אחרת ועל"כ הגבתי ככה נושא שמאוד כאוב אף שאיני נמנה מחברי העדה ואף לא מכיר אישית אחד מחבריה!!!

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:18 am
על ידי נריה אור
חיימשה כתב:
הרב נריה, אולי תסביר לנו לשיטתך, מה יש לעדה החרדית נגד אתיופים?
ועד הכשרות של העדה החרדית מנוהל בידי אנשי מקצוע משופשפים, ממש לא בידי סיקריקים
( אותם גם אני מתעב, לא פחות מאת הרצל וביאליק ).

ממש מאותה סיבה שהם לא מקבלים משגיחים ספרדיים לשרותם (ושלא יקפצו חלק מהמגיבים ויגידו יש לי חבר שם ספרדי וכו' וודאי שיש חלק בפרוטקציות שנכנססו אבל אני מדבר על העיקרון...)

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:24 am
על ידי נריה אור
איש גלילי כתב:
נריה אור כתב:
דרומי כתב:הרב קראקובער, ייש"כ על דברי החיזוק. אם כנים הדברים נמצאנו למדים שאכן אפשר לסמוך בשקט על כשרות העדה.

איכס!!!
הצניות שלך מזכירה תקופות אפילות בהסטוריה היהודית וכד' הנצי"ב שחורבן ירושלים נגרם בגלל שכ"א חשב שהוא יהודי והשני שמעט הלך בדרך שונה הוא צדוקי או רפורמי..
אתה באמת חושב שהאתיופים אינם יהודין ונעזוב רגע שהרב עובדיה פסק שכן הרי לכו"ע הם עושים גיור לחומרא...
וחוץ מזה שאם אתה חושב שהעדה עשו כן מטעממים הלכתיים אתה באמת תמים כמו שכבר הזכירו כן שעובדי 'העדה' ידועים בשימושם בכוח הזרוע ולהכי אני סמוך ובטוח
שאותם סיקרקים (!)עשו כן מחמת שנאת אחים ולא מחמת אהבת ההלכה.
עתה אני מבין את מאמר חז"ל דור שלא נבנה בו ביהמ"ק כאילו חרב בימיו...
ה' יצילנו מטועים כמוך שהרי אתה תחשוב בליבך "אעפס...מסכן ע"ה חושב שהאתיופים יהודים"..אבל אתה בעצמך יודע שאתה אומר כן לא בגלל שאתה 'מבין' גדול בהלכה
אלא בגלל שאתה ניזון מפולטיקה..
תכתוב את שמך ואת שם אמך ואתפלל עליך לחזרה בתשובה...
הרבה הצלחה
וה"ה למגיב אחריך!!

הרב נריה,
עם כל הכבוד המתבקש לגרי"י שליט"א, עניין "אפליית" האתיופים בכשרות העדה"ח אינו נובע מצבע עורם אלא משאלת יהדותם, וכל אחד יודע זאת (כן, גם הגרי"י, למרות שהוא כמובן נאמן לדעת אביו זצללה"ה).
ממילא, ברור שצודק הרב דרומי שהענין רק מעיד על רצינותה של המערכת, שהם עומדים בתוקף על מה שעל פי פסיקת בית דינם הוא אסור.
והוכוח על יהדותם של האתיופים שייך לאשכולות הרבים שנכתבו בענין. גש נא והבע דעתך שם.

לנוחותך, אצרף קצת קישורים:
יהדות אתיופיה
מה דעת גדולי ישראל בדין האתיופים בימינו
[/
תרשה לי לחלוק עלייך!!

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:26 am
על ידי איש גלילי
נריה אור כתב:תרשה לי לחלוק עלייך!!

אני אפילו לא צריך להרשות לך, כל זמן שאינני משה רבנו.
אבל תרשה לי לדרוש ממך לחלוק עלי עם טעם וסברא.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:34 am
על ידי נריה אור
איש גלילי כתב:
נריה אור כתב:תרשה לי לחלוק עלייך!!

אני אפילו לא צריך להרשות לך, כל זמן שאינני משה רבנו.
אבל תרשה לי לדרוש ממך לחלוק עלי עם טעם וסברא.

כי כמו שכבר אמרתתי הם עוברים גיור לחומרא שזה מועיל לדעת הגרי"ש אלישיב וכל פוסקי הדור וא"כ אין שום סיבה אמתית לפועלם!!1

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:40 am
על ידי איש גלילי
נריה אור כתב:
איש גלילי כתב:
נריה אור כתב:תרשה לי לחלוק עלייך!!

אני אפילו לא צריך להרשות לך, כל זמן שאינני משה רבנו.
אבל תרשה לי לדרוש ממך לחלוק עלי עם טעם וסברא.

כי כמו שכבר אמרתתי הם עוברים גיור לחומרא שזה מועיל לדעת הגרי"ש אלישיב וכל פוסקי הדור וא"כ אין שום סיבה אמתית לפועלם!!1

האם ידוע לך שעדה"ח פוסלת כאלה שעברו גיור לחומרא?
המציאות היא שחלק גדול מהאתיופים אינם עוברים גיור לחומרא.

ובוא נשאל בכנות, האם עדה"ח פוסלת לעניין ייצור יין גם תימנים ומרוקאים? אם נגלה שזה אכן כך - נוכל להסיק שיש כאן שנאה מגזרית, אבל מה אעשה שהכרתי מקרוב יקבים בהשגחת עדה"ח ואין שם נוהל מסוג כזה...
וממילא, גם אם המציאות היא שהם פוסלים גם אתיופים שעברו גיור לחומרא, זה לכל היותר משום דלדעתם צריך גיור גמור כי הם גויים גמורים, אבל גזענות מאן דכר שמיה???

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 1:05 pm
על ידי חיימשה
נריה אור כתב:
חיימשה כתב:
הרב נריה, אולי תסביר לנו לשיטתך, מה יש לעדה החרדית נגד אתיופים?
ועד הכשרות של העדה החרדית מנוהל בידי אנשי מקצוע משופשפים, ממש לא בידי סיקריקים
( אותם גם אני מתעב, לא פחות מאת הרצל וביאליק ).

ממש מאותה סיבה שהם לא מקבלים משגיחים ספרדיים לשרותם (ושלא יקפצו חלק מהמגיבים ויגידו יש לי חבר שם ספרדי וכו' וודאי שיש חלק בפרוטקציות שנכנססו אבל אני מדבר על העיקרון...)


אולי תחכים אותנו בנתונים, כמה משגיחים אשכנזים יש בבית יוסף?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 2:27 pm
על ידי נריה אור
ממש מאותה סיבה שהם לא מקבלים משגיחים ספרדיים לשרותם (ושלא יקפצו חלק מהמגיבים ויגידו יש לי חבר שם ספרדי וכו' וודאי שיש חלק בפרוטקציות שנכנססו אבל אני מדבר על העיקרון...)[/quote]

אולי תחכים אותנו בנתונים, כמה משגיחים אשכנזים יש בבית יוסף?[/quote]
זה כמו אותם ששואלים "כמה בחורים אשכנזיים יש בישיבות ספרדיות"..
התשובה ברורה ולא צריכה אף הסבר...וד"ל

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 3:32 pm
על ידי עמקן
נריה אור כתב:זה כמו אותם ששואלים "כמה בחורים אשכנזיים יש בישיבות ספרדיות"..
התשובה ברורה ולא צריכה אף הסבר...וד"ל

איזה סיבה יהיה לאשכנזי הרוצה להתפרנס כמשגיח שלא ירצה לעבוד אצל הכשר ספרדי?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 6:00 pm
על ידי חיימשה
לענ"ד אפשר לוותר על הדיון חסר התכלית בענין משגיחים ספרדיים ואתיופים בעד''ח... ממש לא מעניין אותנו כרגע המדות טובות של הממונה על משאבי אנוש בעד''ח.
יש עוד כמה וכמה תחומים בהם מוסדות אשכנזיים ישתדלו להעסיק אשכנזים, וזה לא קשור לנושא הכשרות דוקא.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 6:05 pm
על ידי חיימשה
הרב נריה יש לי שאלה פשוטה עבורך.
הרי מוסכם שהכשר כמו עד''ח לנדא ורובין מקובלים בפועל על כמעט כולם. דהיינו זה גורם מגביר מכירות יותר מכל גורם אחר.
גם ההכשרים הרי מעוניינים להרחיב את גבולם באופן טבעי.
אם יש לך כזה צד שמבחינת דרישות הכשרות הם דומים לבית יוסף וכדומה, איך אלפי חנויות שמסתפקים בהכשר ב''י, חוג, ודומיהם אינם הופכים את העולם כדי לקבל תעודת הכשר מההכשרים המקובלים על כולם שמוכרים כפול? ומדוע באמת לא יתנו להם?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 6:15 pm
על ידי דרומי
יש להעיר כי לבד"ץ העדה החרדית יש כלל שהוא לא נותן הכשר למסעדות המצויות במקומות פרוצים, ופעם שמעתי שבגלל זה אין שום מסעדה בכשרות שלו ב'סנטר 1' וכיוצא בזה.

אם כי בצפת עיה"ק יש כמה מסעדות בהכשר הבד"ץ הנמצאות במדרחוב העירוני שאינו חרדי בדוקא, ועדיין יש לעיין.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 6:31 pm
על ידי חיימשה
דרומי כתב:יש להעיר כי לבד"ץ העדה החרדית יש כלל שהוא לא נותן הכשר למסעדות המצויות במקומות פרוצים, ופעם שמעתי שבגלל זה אין שום מסעדה בכשרות שלו ב'סנטר 1' וכיוצא בזה.

אם כי בצפת עיה"ק יש כמה מסעדות בהכשר הבד"ץ הנמצאות במדרחוב העירוני שאינו חרדי בדוקא, ועדיין יש לעיין.

תירצת בד"ץ, הר' רובין מה אית לך למימר?
תירצת מסעדות, מפעלים מה אית לך למימר?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 10:46 pm
על ידי איש גלילי
דרומי כתב:אם כי בצפת עיה"ק יש כמה מסעדות בהכשר הבד"ץ הנמצאות במדרחוב העירוני שאינו חרדי בדוקא, ועדיין יש לעיין.

זה אזור חרדי מובהק (לפחות 90%), אלא שיש בו תיירות רבה.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ה' יולי 26, 2018 11:35 pm
על ידי נריה אור
חיימשה כתב:הרב נריה יש לי שאלה פשוטה עבורך.
הרי מוסכם שהכשר כמו עד''ח לנדא ורובין מקובלים בפועל על כמעט כולם. דהיינו זה גורם מגביר מכירות יותר מכל גורם אחר.
גם ההכשרים הרי מעוניינים להרחיב את גבולם באופן טבעי.
אם יש לך כזה צד שמבחינת דרישות הכשרות הם דומים לבית יוסף וכדומה, איך אלפי חנויות שמסתפקים בהכשר ב''י, חוג, ודומיהם אינם הופכים את העולם כדי לקבל תעודת הכשר מההכשרים המקובלים על כולם שמוכרים כפול? ומדוע באמת לא יתנו להם?

האמת אומר לך איני יודע מה רמת כשרותו של ב"י והנושא הזה בבירור אצלי.
אבל אני לא יכול לקבוע שבד"ץ ב"י הוא הכשר גרוע בגלל שיש אותו בהרבה מסעדות כמו שאני לא יכול לפסול את העד"ח כי כמעט על כל מוצר יש את ההכשר שלהם, ולהשגיח במפעלים זה לא פחות קשה ממסעדות!!
יתכן שלבד"ץ ב"י יש יותר משאבים או כח אדם ולכן הם יותר זולים..וצ"ע

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ו' יולי 27, 2018 1:58 am
על ידי חיימשה
נריה אור כתב:
חיימשה כתב:הרב נריה יש לי שאלה פשוטה עבורך.
הרי מוסכם שהכשר כמו עד''ח לנדא ורובין מקובלים בפועל על כמעט כולם. דהיינו זה גורם מגביר מכירות יותר מכל גורם אחר.
גם ההכשרים הרי מעוניינים להרחיב את גבולם באופן טבעי.
אם יש לך כזה צד שמבחינת דרישות הכשרות הם דומים לבית יוסף וכדומה, איך אלפי חנויות שמסתפקים בהכשר ב''י, חוג, ודומיהם אינם הופכים את העולם כדי לקבל תעודת הכשר מההכשרים המקובלים על כולם שמוכרים כפול? ומדוע באמת לא יתנו להם?

האמת אומר לך איני יודע מה רמת כשרותו של ב"י והנושא הזה בבירור אצלי.
אבל אני לא יכול לקבוע שבד"ץ ב"י הוא הכשר גרוע בגלל שיש אותו בהרבה מסעדות כמו שאני לא יכול לפסול את העד"ח כי כמעט על כל מוצר יש את ההכשר שלהם, ולהשגיח במפעלים זה לא פחות קשה ממסעדות!!
יתכן שלבד"ץ ב"י יש יותר משאבים או כח אדם ולכן הם יותר זולים..וצ"ע

זה שעל כ"כ הרבה מוצרים יש חותמת של העד"ח זה מובן, כי הביקוש גדול והם עונים על הביקוש, ומובן שהמפעלים מוכנים לשלם את המחיר ולהתאמץ עבור הגדלת המכירות. ע"כ הכל מתאים לכללי הטבע.
אבל זה שכ"כ הרבה מסעדות מוכנות להסתפק בהכשר שמוכר הרבה פחות זה מנוגד לכללי השוק, וההסבר היחיד שאני יכול להבין הוא כי זה הרבה פחות מסובך.