עמוד 7 מתוך 13

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 6:57 pm
על ידי זאב ערבות
אוצר החכמה כתב:אולי? איך אתה יודע שלא?

אבל האמת היא לא כך. הטענה הרפואית היא כזאת.

לאורך השנים אנשים גילו תרופות מועילות והשתמשו בהם. חלקם היו מועילות וחלקם היו שגויות. למעשה התועלת המעשית שלהם היתה מורכבת מהתועלת שנתגלתה + פלצבו.
הרפואה המודרנית בוחנת את הרפואות העתיקות ומנסה להוציא מהן את המועילות ולנפות את הלא מועילות, כך שאם אתה משתמש היום ברפואה מודרנית אתה לוקח את הדברים המועילים שהשתמשו בהם פעם בתוספת מרובה מאד על העיקר של כל הגילויים המודרנים.

לעומת זאת הרפואה האלטרנטיבית מורכבת משני דברים
מלקיחת הדברים מפעם בלי לבחון מה מועיל ומה לא.
מכל מיני הזיות של כל מיני אנשים (או נוכלים) דוגמת פרחי בך והומופאטיה.


כמובן שגם התרופות הניתנות היום יש בהם אפקט פלצבו אבל היום מקפידים לא לתת תרופות שרק זה מה שיש בהם. (שאלה טובה למה כמו שכתב החושב ויש על זה תשובות שונות).

דבריך קילורין לעינים, יפים ונכונים. יש הבדל נוסף וקריטי בין תרופות קונבנציונליות לבין "תרופות אלטרנטיביות" (אם ניתן לקרוא להם תרופות זו כבר שאלה אחרת). מאחרי תרופות רגילות עומדת חברה שפיתחה את התרופה, בדרך כלל במשך שנים וע"י ניסויים בחיות ואח"כ בבני אדם בעלות גדולה, ואח"כ עמדה בפני מבחנים של הגוף הממשלתי המאשר את התרופה. כלומר כשהתרופה כבר מגיעה לשוק היא נוסתה היטב היטב והיעילות שלה הוכחה. כמובן אין תרופה שמועילה מאה אחוז למאה אחוז של האוכלוסיה ולכן יש דך ארוך עם אזהרות על גבי אזהרות, שרוב האנשים לא טורחים לקרוא וסומכים על דעת הרופאים. אם כבר הזכרתי רופאים, אז גם כאן כבכל תחום יש רופאים מיומנים פחות ויש יותר, יש הגונים פחות והגונים יותר, אך אין לכלול אותם כולם ולומר שכולם שקרנים וכדומה. בנוסף, אם התרופה נתגלתה כמזיקה, מיד יתבעו את החברה לדין ואם היא מפסידה את המשפט בדרך כלל זה עולה לה מאות מליונים ואף בליונים פיצויים. חברות הרפואה כמו טבע לא טפשות ומוודאות היטב היטב שלא יהיה להם פנצרים, ואם קורה פה ושם, אז תרופה אחת או שתיים מתוך אלפי תרופות לא פוסלות את כולם. יש מה שנקרא בטל באלף.
לעומת זאת על תרופות אלטרנטיביות אין שום פיקוח, איש הישר בעיניו יעשה ויכול לטעון מה שהוא רוצה לטעון למה שהתרופה שלו מועילה, ואף לשים בשיקוי או בכדור כל דבר שמזדמן לידו ואף בתנאים מזוהמים באיזו מעבדה מלוכלכת בביתו ואף לירוק קצת לתוך התמיסה (דרך אגב מה מונע מאיזה פועל "שאינו בן ברית" המכין אוכל במסעדה לעשות דבר דומה?)... ולגרוף הון רב על תמימותם של אנשים שאבדה להם התקווה, או שמחפשים קיצורי דרך.
זה שטוענים שאם שלשה לקחו דבר מסויים והועיל להם, שלכן יש חזקה שדבר זה מועיל, זה ממש דברי הבל ושטות. האם הדבר נעשה תחת בקרה ופיקוח או סתם שמועה משלשה אנשים המוכנים להעיד. מי הם אותם שלשה אנשים? האם נותן התרופה מעיד זאת בשמם? ונניח שאכן הועיל מסיבה זו או אחרת, מי שוטה להסתכן בלקיחת דבר לפה שאי אפשר לדעת מה כלול בו ואלו נזקים יכול לגרום.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 6:59 pm
על ידי בן מיכאל
עמקן כתב:
מלבב כתב:
זאב ערבות כתב:מה זה רפואה אלטרנטיבית? דמיונות

כל הרפואה שהשתמשו אלפי שנים, הסינים וההודים ורמבם הכל היה רק פלסיבו ?

היום אנחנו לא משתמשים ברפואות המובאות בגמרא, ויש שכתוב שאסור לעשות כן, או משום שנשתנו הטבעים או משום שאין אנחנו בקיאים בהם. ולמה תהיה רפואה מלפני אלף שנים יותר טוב משום שזה נשתמרה בתרבות סין והודו מזו שנזכרה בגמ'?

שמעתי פעם על מחקר משוה בין דברי שמואל (נזכר בגמרא כי היה רופאו של רבי) ברפואה, לרפואה הסינית.
מעניין אם זה נכון.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 7:00 pm
על ידי אוצר החכמה
אגב שזה עלה אני באמת שואל להלכה. קמיע שפעל שלוש פעמים אבל מצד שני אנחנו יודעים שעשר פעמים לא פעל האם מותר להוציאו בשבת. מאי שנא משור שנגח ואח"כ לא נגח שחזר לתמותו או מוסתות שנעקר הוסת.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 7:01 pm
על ידי זאב ערבות
עמקן כתב:
מלבב כתב:
זאב ערבות כתב:מה זה רפואה אלטרנטיבית? דמיונות

כל הרפואה שהשתמשו אלפי שנים, הסינים וההודים ורמבם הכל היה רק פלסיבו ?

היום אנחנו לא משתמשים ברפואות המובאות בגמרא, ויש שכתוב שאסור לעשות כן, או משום שנשתנו הטבעים או משום שאין אנחנו בקיאים בהם. ולמה תהיה רפואה מלפני אלף שנים יותר טוב משום שזה נשתמרה בתרבות סין והודו מזו שנזכרה בגמ'?

יפה, ובנוסף מלבב התעלם משאלתי שרוב ככל התרופות המדומות האלו באות מכל מיני רופאי אליל ועבודות זרות, ומה זה שונה מפאות מהודו שפוסל אותם מפני חשש ע"ז? האם דבר שמקורו בע"ז שבולעים יותר קל מאשר פאה שחובשים על הראש? (לדברי אלו הטוענים שזו תקרובת שכבר הוכח שאינה).

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 7:18 pm
על ידי בן מיכאל
אוצר החכמה כתב:אגב שזה עלה אני באמת שואל להלכה. קמיע שפעל שלוש פעמים אבל מצד שני אנחנו יודעים שעשר פעמים לא פעל האם מותר להוציאו בשבת. מאי שנא משור שנגח ואח"כ לא נגח שחזר לתמותו או מוסתות שנעקר הוסת.

מסתבר שאכן הננו דומה לשור ולוסתות.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 9:47 pm
על ידי מלבב
אוצר החכמה כתב:אגב שזה עלה אני באמת שואל להלכה. קמיע שפעל שלוש פעמים אבל מצד שני אנחנו יודעים שעשר פעמים לא פעל האם מותר להוציאו בשבת. מאי שנא משור שנגח ואח"כ לא נגח שחזר לתמותו או מוסתות שנעקר הוסת.

איני יודע מה הדין בקמיע, אבל בתרופה זה מראה שזה עובד כעשרים אחוז.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 9:50 pm
על ידי מלבב
זאב ערבות כתב:
אוצר החכמה כתב:אולי? איך אתה יודע שלא?

אבל האמת היא לא כך. הטענה הרפואית היא כזאת.

לאורך השנים אנשים גילו תרופות מועילות והשתמשו בהם. חלקם היו מועילות וחלקם היו שגויות. למעשה התועלת המעשית שלהם היתה מורכבת מהתועלת שנתגלתה + פלצבו.
הרפואה המודרנית בוחנת את הרפואות העתיקות ומנסה להוציא מהן את המועילות ולנפות את הלא מועילות, כך שאם אתה משתמש היום ברפואה מודרנית אתה לוקח את הדברים המועילים שהשתמשו בהם פעם בתוספת מרובה מאד על העיקר של כל הגילויים המודרנים.

לעומת זאת הרפואה האלטרנטיבית מורכבת משני דברים
מלקיחת הדברים מפעם בלי לבחון מה מועיל ומה לא.
מכל מיני הזיות של כל מיני אנשים (או נוכלים) דוגמת פרחי בך והומופאטיה.


כמובן שגם התרופות הניתנות היום יש בהם אפקט פלצבו אבל היום מקפידים לא לתת תרופות שרק זה מה שיש בהם. (שאלה טובה למה כמו שכתב החושב ויש על זה תשובות שונות).

דבריך קילורין לעינים, יפים ונכונים. יש הבדל נוסף וקריטי בין תרופות קונבנציונליות לבין "תרופות אלטרנטיביות" (אם ניתן לקרוא להם תרופות זו כבר שאלה אחרת). מאחרי תרופות רגילות עומדת חברה שפיתחה את התרופה, בדרך כלל במשך שנים וע"י ניסויים בחיות ואח"כ בבני אדם בעלות גדולה, ואח"כ עמדה בפני מבחנים של הגוף הממשלתי המאשר את התרופה. כלומר כשהתרופה כבר מגיעה לשוק היא נוסתה היטב היטב והיעילות שלה הוכחה. כמובן אין תרופה שמועילה מאה אחוז למאה אחוז של האוכלוסיה ולכן יש דך ארוך עם אזהרות על גבי אזהרות, שרוב האנשים לא טורחים לקרוא וסומכים על דעת הרופאים. אם כבר הזכרתי רופאים, אז גם כאן כבכל תחום יש רופאים מיומנים פחות ויש יותר, יש הגונים פחות והגונים יותר, אך אין לכלול אותם כולם ולומר שכולם שקרנים וכדומה. בנוסף, אם התרופה נתגלתה כמזיקה, מיד יתבעו את החברה לדין ואם היא מפסידה את המשפט בדרך כלל זה עולה לה מאות מליונים ואף בליונים פיצויים. חברות הרפואה כמו טבע לא טפשות ומוודאות היטב היטב שלא יהיה להם פנצרים, ואם קורה פה ושם, אז תרופה אחת או שתיים מתוך אלפי תרופות לא פוסלות את כולם. יש מה שנקרא בטל באלף.
לעומת זאת על תרופות אלטרנטיביות אין שום פיקוח, איש הישר בעיניו יעשה ויכול לטעון מה שהוא רוצה לטעון למה שהתרופה שלו מועילה, ואף לשים בשיקוי או בכדור כל דבר שמזדמן לידו ואף בתנאים מזוהמים באיזו מעבדה מלוכלכת בביתו ואף לירוק קצת לתוך התמיסה (דרך אגב מה מונע מאיזה פועל "שאינו בן ברית" המכין אוכל במסעדה לעשות דבר דומה?)... ולגרוף הון רב על תמימותם של אנשים שאבדה להם התקווה, או שמחפשים קיצורי דרך.
זה שטוענים שאם שלשה לקחו דבר מסויים והועיל להם, שלכן יש חזקה שדבר זה מועיל, זה ממש דברי הבל ושטות. האם הדבר נעשה תחת בקרה ופיקוח או סתם שמועה משלשה אנשים המוכנים להעיד. מי הם אותם שלשה אנשים? האם נותן התרופה מעיד זאת בשמם? ונניח שאכן הועיל מסיבה זו או אחרת, מי שוטה להסתכן בלקיחת דבר לפה שאי אפשר לדעת מה כלול בו ואלו נזקים יכול לגרום.

אתה צודק ששמועה בעלמא לא מועיל, אבל אם יש הרבה רופאים ואנשים שמעידים זה הרבה יותר מקמיע שנבדק שלש פעמים, לא כתוב שצריך בקרה ופיקוח בקמיע.

אתה צודק מאה אחוז, עדיף כימו חדש נסיונית שמעשים בכל יום שנותנים את זה לאנשים שאין להם כבר סיכוי, מאשר קנאביס או dca שמשתמשים בהם כבר עשרות ואלפי שנים ואף אחד עוד לא מת מזה, כי עצם זה לקחת משהו לא מאושר ע״י הFDA מאוד מסוכן אפילו לחולים שבלאו הכי הולכים למות, ומי שלא מאמין שישאל את הרופאים הקונבנציונלים.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 9:57 pm
על ידי אוצר החכמה
מלבב כתב:
אוצר החכמה כתב:אגב שזה עלה אני באמת שואל להלכה. קמיע שפעל שלוש פעמים אבל מצד שני אנחנו יודעים שעשר פעמים לא פעל האם מותר להוציאו בשבת. מאי שנא משור שנגח ואח"כ לא נגח שחזר לתמותו או מוסתות שנעקר הוסת.

איני יודע מה הדין בקמיע, אבל בתרופה זה מראה שזה עובד כעשרים אחוז.

מה הכוונה מראה שזה עובד?
יש מחקרים שהומופאטיה עוזרת לרפא סרטן ב 20% מהמקרים היינו שמתרפאים 20% יותר מאשר אנשים שלא קיבלו טיפול כלל?

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 9:59 pm
על ידי אוצר החכמה
מלבב כתב:
אוצר החכמה כתב:אגב שזה עלה אני באמת שואל להלכה. קמיע שפעל שלוש פעמים אבל מצד שני אנחנו יודעים שעשר פעמים לא פעל האם מותר להוציאו בשבת. מאי שנא משור שנגח ואח"כ לא נגח שחזר לתמותו או מוסתות שנעקר הוסת.

איני יודע מה הדין בקמיע, אבל בתרופה זה מראה שזה עובד כעשרים אחוז.


אבל זו השאלה האם יש לך גמרא דעת תורה כמו שאתה קורא לזה שאם מנסים על עשרים ורק לארבעה זה מועיל שמותר לחלל שבת על זה.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 10:22 pm
על ידי מלבב
אוצר החכמה כתב:
מלבב כתב:
אוצר החכמה כתב:אגב שזה עלה אני באמת שואל להלכה. קמיע שפעל שלוש פעמים אבל מצד שני אנחנו יודעים שעשר פעמים לא פעל האם מותר להוציאו בשבת. מאי שנא משור שנגח ואח"כ לא נגח שחזר לתמותו או מוסתות שנעקר הוסת.

איני יודע מה הדין בקמיע, אבל בתרופה זה מראה שזה עובד כעשרים אחוז.

מה הכוונה מראה שזה עובד?
יש מחקרים שהומופאטיה עוזרת לרפא סרטן ב 20% מהמקרים היינו שמתרפאים 20% יותר מאשר אנשים שלא קיבלו טיפול כלל?

אם זה מקרה שלא אמור להתרפאות לפי הסטטיסטיקות, ורואים שחלק מהאנשים הדבר האלטרנטיבי מרפא, אז זה אומר שזה מרפא בחלק מהמקרים, מה שאני מוכיח מקמיע זה בעיקר שע״פ הלכה לא צריך דוקא מחקרים גדולים להוכיח, מספיק כמה מקרים בודדים להוכיח, וכש״כ כשזה הוכח על עכברים, וכש״כ כשיש רופאים שתומכים בזה לפי הנסיון שלהם, וכן הרב וואזנר שפוסק שע״פ הלכה לא משנה בין רפואה אלטרנטיבי לרפואה רגילה העיקר שהדבר נוסה ועובד, מסתבר שהוא לא מדבר דוקא בדבר שעובד במאה אחוז מהמקרים, רוב התרופות לא עובדות במאה אחוז מהמקרים.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 10:24 pm
על ידי מלבב
אוצר החכמה כתב:
מלבב כתב:
אוצר החכמה כתב:אגב שזה עלה אני באמת שואל להלכה. קמיע שפעל שלוש פעמים אבל מצד שני אנחנו יודעים שעשר פעמים לא פעל האם מותר להוציאו בשבת. מאי שנא משור שנגח ואח"כ לא נגח שחזר לתמותו או מוסתות שנעקר הוסת.

איני יודע מה הדין בקמיע, אבל בתרופה זה מראה שזה עובד כעשרים אחוז.


אבל זו השאלה האם יש לך גמרא דעת תורה כמו שאתה קורא לזה שאם מנסים על עשרים ורק לארבעה זה מועיל שמותר לחלל שבת על זה.

כתוב בגמרא שזה עבד שלש פעמים, לא כתוב שאם זה נוסה על חמש אנשים הדין שונה, גם סגולה שעובד רק בחלק מהמקרים נחשב לסגולה.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 10:31 pm
על ידי מלבב
עמקן כתב:
מלבב כתב:
זאב ערבות כתב:מה זה רפואה אלטרנטיבית? דמיונות

כל הרפואה שהשתמשו אלפי שנים, הסינים וההודים ורמבם הכל היה רק פלסיבו ?

היום אנחנו לא משתמשים ברפואות המובאות בגמרא, ויש שכתוב שאסור לעשות כן, או משום שנשתנו הטבעים או משום שאין אנחנו בקיאים בהם. ולמה תהיה רפואה מלפני אלף שנים יותר טוב משום שזה נשתמרה בתרבות סין והודו מזו שנזכרה בגמ'?

חמש אלפים ושש מאות שנה כל העולם על כל רופאיה וחכמיה כולל הרבה מחכמי ישראל שהיו רופאים השתמשו והאמינו ברפואה שעשוי בעיקר מתזונה וצמחים וכדומה, והרמבם כותב שרופא טוב לא נותן תרופה לפני שהוא מנסה לרפאות בתזונה, והנה קמה לה שיטה חדשה שאין בכל אלה שום תועלת רפואי חוץ מפלסיבו, ורק בכימיקלים שאפשר לרשום עליהם פטנט יש כח רפואי, ועושים את המוות לכל אלה שמשתמשים בשיטות הישנות שהשתמש בהם הרמבם, האם הדבר נראה לך הגיוני ואמיתי? לי לא.

דוגמא אחת מיני רבות, קנאביס היה עד לפני כמאה שנה חלק מכשליש מהתרופות, ופתאום החליטו שאין בזה שום תועלת רפואי, מה שהיום מתגלה יותר ויותר ע"י האינטרנט שיש בזה הרבה סגולות רפואיות להרבה דברים, וגם משרד הבריאות מודה ומאשר לחלק מהדברים ביניהם אפילפסיה ואוטיזם , פרופסור רפאל משולם גדול חוקרי הקנאביס צעק כבר לפני שלושים שנה שזה מרפא אפילפסיה ולא היה שומע לו,והוא צועק כל הזמן איך זה שעדיין לא עשו על זה מחקר קליני בשום מקום בעולם בשביל סרטן.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ד' אוקטובר 10, 2018 12:20 am
על ידי מלבב
זאב ערבות כתב:
עמקן כתב:
מלבב כתב:
זאב ערבות כתב:מה זה רפואה אלטרנטיבית? דמיונות

כל הרפואה שהשתמשו אלפי שנים, הסינים וההודים ורמבם הכל היה רק פלסיבו ?

היום אנחנו לא משתמשים ברפואות המובאות בגמרא, ויש שכתוב שאסור לעשות כן, או משום שנשתנו הטבעים או משום שאין אנחנו בקיאים בהם. ולמה תהיה רפואה מלפני אלף שנים יותר טוב משום שזה נשתמרה בתרבות סין והודו מזו שנזכרה בגמ'?

יפה, ובנוסף מלבב התעלם משאלתי שרוב ככל התרופות המדומות האלו באות מכל מיני רופאי אליל ועבודות זרות, ומה זה שונה מפאות מהודו שפוסל אותם מפני חשש ע"ז? האם דבר שמקורו בע"ז שבולעים יותר קל מאשר פאה שחובשים על הראש? (לדברי אלו הטוענים שזו תקרובת שכבר הוכח שאינה).

האם קנאביס ויטאמינים כורכום רפואת תדרים מיץ גזר dca סודה לשתייה סידן דיאטת גרסון דיאטת בודוויג מורינגה שרביטן אלו וורה הם כולם מהודו?

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ש' אוקטובר 13, 2018 8:51 pm
על ידי מלבב
זאב ערבות כתב:
מלבב כתב:
זאב ערבות כתב:
מלבב כתב:לא הבאתי את הסטייפלר כהוכחה שזה עובד, גם הוא לא אומר שזה בטוח עובד רק ממליץ שכיון שיש שמועה שזה עובד כדאי לנסות, ושהוא המליץ למישהו וזה הקל על הכאבים ויתכן שאם היה מתחיל יותר מוקדם זה היה מרפא, גם לי מישהוא סיפר שזה העלים אצלו שתי גידולים בגב ושזה הקל מאוד על הכאבים.

אני לא יודע כמה הסטייפלר היה מודע לנזקי העישון שבזמנו לא היה כ"כ ידוע.

אומר לך את האמת, הדיון כאן הוא חסר תועלת. יעשה כל אחד כרצונו וידרוש ברופאים שלו וברפואות שנראות לו, הלא בסופו של דבר זה לא הרפואה שמרפאה אלא הקב"ה, על משקל לא הנחש ממית...

אולי אתה צודק שהדיון חסר תועלת, אבל שכל אחד יעשה כרצונו ח״ו לומר כך, צריך לילך ע״פ דעת תורה שדבר שנוסה שלש פעמים ומצא מועיל נחשב לרפואה, ולא ע״פ דעת הכופרים בזמנינו שרק דבר שעבר הרבה מחקרים ענקיים שעולה מאות מיליונים וקבל אישור מהFDA רק זה נחשב לרפואה, ולפני זה מי שחושב בכלל על זה הוא שוטה ורמאי.

ידידי היקר, ברפואה הולכים אחר דעת הרופאים ולא אחר דעת תורה!

דבריך גובלים בכפירה, בכל דבר הולכים אחרי דעת תורה, אם דעת תורה אומרת ששלוש עדויות נחשב לרפואה, לא משנה שהרופאים אומרים אחרת, וכן כותב הרב וואזנר בנוגע לרפואה אלטרנטיבית בתשובה בשבט הלוי


רבנים עם כל הכבוד להם אינם רופאים! לרופא ניתנה רשות לרפא ולא לרבנים, שיהיו גדולים אשר יהיו. אני רוצה להיות מנומס, אך דבריך ממש מגוחכים. נניח איזה עשב נוסה שלש פעמים ונמצא מועיל (נניח שהדבר הוכח ללא ספק), אז לכאורה כל אחד צריך להתרפאות ממנו! ולא צריכים יותר לא רופאים ולא רפואות וניתן לסגור את מייני הישועה ושערי צדק ולניאדו ובלינסון ותל השומר והדסה וכל הרופאים ילכו לפנסיה. אולי אפילו נתחיל להשתמש ברפואות שבגמרא, הלא לדבריך, יש להם יותר חזקה מאשר לרפואות של ימינו, שלא נדבר על ספר הרפואות שנגנז.

סליחה אבל אתה מדבר שטויות, אני מדבר במקום שקצרה יד הרפואה להושיע, לנסות רפואה אלטרנטיבית אולי יעזור

אלא מאי, בא נראה אחד שכמוך שמדבר בגנות הרופאים והרפואה, בהניח שיש לך ילדים, שאם יש להם כאב גרון שתתן להם אחד מאותם עשבים שוטים במקום אנטיביוטיקה! זה ממש בגדר רציחה זוטא. עד שהומצאה האנטיביוטיקה היו מתים כמו זבובים, שלא לדבר על שאר מחלות שיש עבורם תרופות מועילות, או טיפולים אחרים כמו צינטורים והשתלת כליות (איזה עשב תתן לחולה כליות?), או כאבי ראש או מי יודע מה עוד.
אך אומר לך בכנות ולא רציתי לומר זאת עד עתה, למרות שכתבתי על כך בפורום הסיפורים, לי הוציאו שני גידולים ע"י ניתוח מסובך ומיכשור מתקדם ומנתח נורולוג שלמד 12 שנה את המקצוע ומוסר את נפשו יומם ולילה כאשר באים אליו נפגעי מוח (שמו ד"ר מיכאל טוביאס למי שמעונין לדעת) מתאונות או בעיות שונות במח ויש לו ממש ידי פלא, ובשעת הניתוח צריך כמובן הרדמה ע"י נוזלים המאושרים ע"י הFDA שלך, ומאז הניתוח, אני צריך לקחת כל יום שני כדורים שאושרו ע"י הFDA שבלעדיהם איני יכול לחיות יותר מיום או יומיים... וכאן הנקודה: האם יש לך איזה עשבים שוטים שאנסה במקום הכדורים האלו? הלא עד שיגמר הנסוי שלשה ימים כבר יאמרו עלי קדיש!
בקיצור, חבל אפילו להתיחס לדבריך שהם דברי הבל פשוטו כמשמעו ותסלח לי שאני מתבטא כך. ואם אתה מעדיף עשבים שוטים ושהרבנים ירפאו אותך, זו זכותך, אך אל תבוא אחר כך בטענות נגד אף אחד אם לא הועיל.
בישיבת תפארת ירושלים למד לפני כארבעים שנה אברך בשם ר' רייכמן, חסיד ברסלב, יום אחד חלה באיזו מחלה שהתרופה עבורה זה אנטביוטיקה. אך הוא דוגל כמוך שהרופאים זה הבל ורק ברפואות טבעיות ואלטרנטיביות ועשבים שוטים... כעבור שבועיים הוא היה בר מינן! הכרתי את בנו היתום (היה שכן שלנו בברוקלין).

אתה תוקף חזק ונראה שבקושי קראת מה שכתבתי בבחינת טוענו בחיטים והודה לו בשעורים כנ"ל.

אתה מייצג אסכולה של אנשים ששום דבר לא ישכנע אותם אחרת מדעתם. הם פשוט מה שנקרא שפוטים.
על טענתך שדברי גובלים בכפירה, איך אתה מפרש את הפסוק ורפא ירפא? אומר את הדברים בפה מלא ואני מוכן לשאת בתוצאות שיהיו אשר יהיו: יש רבנים שיצאו נגד חיסונים (בלי לפרט את שמם), האם הם מוכנים לקחת אחריות לכל אותם ילדים חרדים מסכנים שהוריהם הקשיבו "לדעת התורה" הזו וכעת ילדיהם קבלו את המחלות שכמה מהם נוראות כמו פוליו וכדומה או בעיות אחרות שישארו אתם לכל החיים? בנוסף לכך שהם מסכנים את שאר האוכלוסיה? רק בשבוע שעבר בניו סקוור עשרות ילדים שלא חוסנו בעצת דעת תורה (איני יודע של מי) נדבקו מילד שהיה בסביבתם שלא חוסן אף הוא. הדבר הגיע לשלטונות הרפואה של מדינת ניו יורק וכעת האחראים יצטרכו לתת דין וחשבון. ניתן לקרוא על כך בכל אתרי הנייעס ומן הסתם אף אתה שמעת על כך.
ממתי ברפואה צריכים ללכת אחר דעת תורה? מקסימום אפשר להתייעץ עם הרבנים, אך שהם יפסקו בעניני רפואה ויחליטו איזה טיפול לתת?
אתה צודק שיש לצערינו מקרים שהרפואה קצרה מלהושיע, אך חוץ מהקלה מדומה פה ושם, אף אחת מהרפואות האלטרנטיביות לא הוכחו כיעילות ומועילות לרפא! אני חוזר שוב לרפא! ועוד פעם: לרפא! שמעת אותי? אם היו מרפאים כולם היו משתמשים בהם, האין זה מובן מאליו? הרפואות האלו הומצאו ברובם ע"י רופאי אליל הודים עבור הפרנסה שלהם והם נחשבים אצלם בגדר ע"ז וכבר הערתי לך פעמיים ואתה מתעלם מדברי שאני מתפלא עליך שמחשש פאות ע"ז אתה נשמר, אך מכל הרפואות האליליות האלה אינך מתנזר ואף מביא שהרבנים כגון רב ווזנר מסכימים להם! ממש פלא פלאים! מדוע שלא תסע להודו לחקור על הפאות ובאותה הזדמנות תחקור גם על הרפואות האלטרנטיביות שלך תדע איזה חומרים מכניסים להם, נחשים עקרבים לטאות מי יודע מה עוד.
הנה יצא בארה"ב ספר מאחד בשם רפאל שמרלה ספר המצדד ברפואה אלטרנטיבית המלא כולו בשטויות והבלים ומענין שקבל הסכמות רבות (שדרך אגב הרבה מהם הוסרו), ויצא נגדו ספר בשם לא קסם בישראל מאת ר' יעקב יוסף טויב עם הקדמה מאת ידידי חסיד סקוור ר' מתתיהו וואלפבערג (המהדורה הראשונה נקראת אהלי יעקב, אני מנסה להשיג ממנו קובץ לפורום) וכותרת המשנה: בירורי עניני ע"ז כישוף וקוסם לרפואה ובספר הזה הוא מכה בחזקה על קדקדו של הנ"ל (אצרף כמה דפים).
מי שאוחז ברפואה אלטרנטיבית הוא הוא הכופר שמוציא את הפסוק ורפא ירפא מהחומש! שכן ניתנה הרשות לרופא לרפא ולא לרופא ווודו voodoo שמרמה את הבריות ומחסל את כספם. זה שקוראים לזאת רפואה אלטרנטיבית זה בעצמו כבר הונאה, שאין בין דברים אלה לבין רפואה לא דבר ולא חצי דבר, סתם המצאה של איזה גורואים בהודו ובשאר מקומות דומים כמו בגונגלים של אפריקה ודרום אמריקה. על דעת קניבלים אלה תסמוך?

מה שהרופאים האלטרנטיבים צועקים כבר עשר שנים, סופסוף הFDA התחיל קצת להזיז דברים.
http://patientsoutoftime.org/fda-approves-cannabis/

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 3:00 am
על ידי זאב ערבות
שני קטעים מהספר נר באישון לילה - אמונות תפלות לאור התורה והמדע מרב שלמה אבינר: רפואה משלימה ואם לא יועיל לא יזיק.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 3:27 am
על ידי הגיונות
על כל הנושא של רפואה אלטרנטיבית, רצוי לקרוא את ספרם המצויין עטור השבחים של אדזארד ארנסט (פרופסור לרפואה משלימה) וסיימון סינג (פיזקאי ומחבר ספרי מדע פופולריים) - 'ריפוי או פיתוי'.

הספר בוחן את העדויות המדעיות בתחומים אקופונקטורה, הומאופתיה, צמחי מרפא וכירופרקטיקה, וסוקר בקצרה 36 שיטות טיפול נוספות. טענת המחברים היא שככלל, חסרים תימוכין מדעיים לענפי הרפואה האלטרנטיבית ושעיקר השפעתה אינה עולה על פלצבו.

כמו כן, ספרו המצויין של גלעד דאימנט - 'חשיבה חדה' - מספק גם הוא טענות כנגד היעילות של הרפואה האלטרנטיבית (להוציא אפקט הפלצבו).

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 3:39 am
על ידי זאב ערבות
כמדומני שלא אטעה אם אומר שזה בזבוז זמן וביטול תורה להקדיש זמן לקרוא את הספרים הנ"ל (וספרים אחרים הדומים להם), לא מכיוון שאינם נכונים, אלא אדרבא נכונים וטובים, אלא מכיוון שכל בר דעת צריך להבין מעצמו שאין ממש בכל הרפואה האלטרנטיבית. יש אמרה באנגלית: אין אתאיסטים במאורת שועלים, משמע כשזה מגיע לשעת האמת כולם מודים בקיומו של הקב"ה, כנ"ל כאן, הרפואה האלטרנטיבית טובה למאמינים בה כל עוד אין סכנה מוחשית לחייהם, אך ברגע שיש בעיה שרק הרפואה הרגילה מציעה פתרון - הם מתקפלים פרט לכמה פאנטים שמוכנים למות עבורה. אין לנו עסק עם השוטים והתפשטות החצבת ומותו של התינוק בשבוע שעבר יוכיחו שכעת כל אותם הורים רצים למרפאות לקבל חיסונים.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 3:49 am
על ידי הגיונות
אכן, לדידי לא טעית במה שכתבת שכל בר דעת צריך להבין "שאין ממש בכל הרפואה האלטרנטיבית". אך מה לעשות וקריאתך זו לא עומדת במציאות שלפנינו, שכן רבים הם האנשים שמאמינים ברפואה האלטרנטיבית כהצלחה נפלאה בדוקה ומנוסה - ולאנשים אלו מכוונת הודעתי האמורה

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 4:02 am
על ידי זאב ערבות
הגיונות כתב:אכן, לדידי לא טעית במה שכתבת שכל בר דעת צריך להבין "שאין ממש בכל הרפואה האלטרנטיבית". אך מה לעשות וקריאתך זו לא עומדת במציאות שלפנינו, שכן רבים הם האנשים שמאמינים ברפואה האלטרנטיבית כהצלחה נפלאה בדוקה ומנוסה - ולאנשים אלו מכוונת הודעתי האמורה

הבנתי זאת וקריאתך טובה ורצויה, אך המאמינים בר"א לא יקראו ספרים ההולכים נגד שיטתם! כיון שמוסכם אצלם שכל הרפואה הרגילה היא רמאות של הרופאים ואונאת חברות התרופות ועוד גיבובי הבלים על גבי הבלים, וזו חלק מהאיסטרטגיה שלהם. לו היו אומרים שהרפואה הרגילה טובה וגם האלטרנטיבית והם בחרו את זו על פני זו, ניחא. אך כיוון שבשלהם אין ממש והכל עבודה בעיניים (ניתן להם קצת קרדיט, כמעט הכל) הם צריכים להשפיל את הרגילה. זה ממש כמו בבחירות, ניחא כל מועמד היה מתאר את מעלותיו ולא משפיל את השני, ניחא, אך כבר ידוע מה נאמר במשנה על פוליטיקאים - אז הם צריכים להשפיל את השני.
בקיצור, רוכל היודע שסחורה טובה ברשותו לא צריך להשמיץ את המתחרים שלו.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 4:11 am
על ידי הגיונות
אתה פסימי למדי (אני פחות). והדיכוטומיה שערכת איננה כה קיצונית.

אני סבור שיש ציבור לא מבוטל של אנשים-תמימים, ההולכים שבי אחר טענות מופרכות ותיאוריות קונספירציות הזויות. לטעמי, חלק גדול מהם שעה שיקרא ספרים המסבירים בטוב טעם ודעת את השגיאות והטענות האבסורדיות של הרפואה האלטרנטיבית (כדוגמת הספרים שציינתי), יתפקח. אני לפחות מקווה כך. אופטימי.

וכן, אני לא נאיבי. אני מסכים ומודע לכך שיש חלק גדול (אולי אפילו רוב רובו?), שאפילו ויוכיחו לו כאור יום שהרפואה האלטרנטיבית היא שקר אחד גדול ואין היא אלא אסופת הבלים - הוא עדיין ידבוק בה כאמת שאין בלתה. עצוב ועל דא קא בכינא.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 4:26 am
על ידי זאב ערבות
אני חושב כמוך ומסכים עם כל מה שאתה אומר. מדובר כאן בשטיפת מח, ברגע שאדם השתכנע שדרכו בנושא מסויים נכונה, קשה להזיז אותו מדעתו, בפרט כמו שכתבתי, שחלק משטיפת המח הוא השפלת הרפואה הרגילה. קשה לשכנע אדם שטוף מח לקרוא ספר שביודעין הולך נגד שיטתו ויאמר לך שהכל שטויות וחלק מהרמאות של הרפואה הרגילה המנסה לשים רגל לר"א. כלומר הכל, כולל ספרים אלו זה אצלם קונספירציה.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 7:40 pm
על ידי מלבב
Dr Robert Mendelsohn,M.D., a shomer shabbos physician in Chicago and one of the first doctors to recognized the hidden dangers of ..., once said, “modern medicine cannot survive without faith, because modern medicine is neither an art nor a science. It is a religion. For a pediatrician to attack what has become the ‘bread and butter’ .... of pediatric practice is equivalent to a priest denying the infallibility of the pope.”

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 8:39 pm
על ידי אוצר החכמה
כלל גדול אמרו בעולמינו.
בעולם של תשעה מליארד בני אדם תמיד תמצא מישהו שיגיד כל דבר הזוי ככל שיהיה.
ועוד כלל אחר אמרו בעולם האינטרנט. לא רק שתמצא כל דבר אלא גם יזכה לציטוטים רבים.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 11:43 pm
על ידי מלבב
אוצר החכמה כתב:כלל גדול אמרו בעולמינו.
בעולם של תשעה מליארד בני אדם תמיד תמצא מישהו שיגיד כל דבר הזוי ככל שיהיה.
ועוד כלל אחר אמרו בעולם האינטרנט. לא רק שתמצא כל דבר אלא גם יזכה לציטוטים רבים.

פה מדובר לא על אחד, רק מיליוני אנשים אינטלגנטים שמסוגלים לחשוב מחוץ לקופסא, זה קצת אחרת.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: א' נובמבר 04, 2018 11:59 pm
על ידי זאב ערבות
כבליון וחצי אנשים אנשים מאמינים ביושקה, כבליון מאמינים במוחמד, כשלש בליון בבודהה וחבריו, ורק כשני מליון בהקב"ה, אז האם זאת אומרת ח"ו שהצדק עם המרובים שרבים מהם אינטליגנטים? אז מה לי שיש בליונים המאמינים בהבל וריק? גם העם הגרמני אינטליגנטי ותראה מה הוא עשה לעמנו.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 11:04 am
על ידי מלבב
זאב ערבות כתב:כבליון וחצי אנשים אנשים מאמינים ביושקה, כבליון מאמינים במוחמד, כשלש בליון בבודהה וחבריו, ורק כשני מליון בהקב"ה, אז האם זאת אומרת ח"ו שהצדק עם המרובים שרבים מהם אינליגנטים? אז מה לי שיש בליונים המאמינים בהבל וריק? גם העם הגרמני אינטליגנטי ותראה מה הוא עשה לעמנו.

זה לא דומה כלל, יושקה ומוחמד זה אנשים שחונכו לחשוב ככה מקטנות, דווקא האינטליגנטים והאנשים שחושבים מחוץ לקופסא פחות מאמינים בהם אחרי שמתחילים לחשוב לבד, פה זה משהו אחר לגמרי, מדובר על אנשים אינטליגנטים בכל קצוי תבל שחונכו להאמין ברפואה הקונבנציונלית, ואחרי שהתחילו לחשוב ולחקור באופן עצמאי, הגיעו למסקנה הפוכה, אתה יכול לחלוק, אבל בשום אופן זה לא דומה לכת או דת וכדומה.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 11:51 am
על ידי זאב ערבות
דבריך הם הפלא ופלא וחבל שלא חשבת פעמיים לפני שכתבת אותם, כיון שלפי קו ההגיון הזה, גם אצלינו אנו מחונכים לחשוב כך מקטנות, אז האם גם אצלינו תאמר שהאנשים האינטליגנטיים והחושבים מחוץ לקופסא מאמינים פחות אחרי שמתיילים לחשוב לבד? האם תוכל לומר לי מה ההבדל?
לידיעתך אף אחד אינו מתחנך להאמין ברפואה קונבנציונלית, ויש הרבה אנשים אינטליגנטיים שמגיעים למסקנות שגויות, דוגמא קלסית דרווין עם תורת האבולוציה ולא רק זאת, בליוני אנשים מאמינים בהבלים שלו של אבולוציה שזה ממש כפירה בתורה, אז לדבריך שמא ח"ו נקבל את דבריו כיוון שחשב מחוץ לקופסא?
אדרבא ובמחילת כבודך, רוב הנוהים אחר רפואה אלטרנטיבית הם אנשים לא חושבים לעצמם אלא נתפסים להבל הזה ע"י פרסומות ושמועות מפה לאוזן וסיפורים כוזבים המופצים על ידי בעלי העסקים האלו שעושים קופה על ידי תמימותם של אנשים, בדיוק כפי שנתפסים ללכת לבבות וכדומה (עיין בספר תמים תהיה של הרה"ג יעקב חיים הלל) אז נכנס היום עוד סוג ע"ז שנכשלים בה אנ"ש בלא יודעין, ולא עוד אלא שמתעלמים מפסוק מפורש בתורה ורפא ירפא.
ולסיום לידיעתך אותם המאמינים בר"א הם ממש כמו כת - אנשים שטופי מח שמוכנים להפקיר את בריאות ילדיהם עבור אמונתם, בלי לתת לילדהם אפשרות להוספת להחליט בעצמם. בגלל זה בכל מדינה מתוקנת מחייבים הורים לחסן את ילדיהם ואין לרבנים להתערב בנושא ולתת להורים המסרבים לחסן את ילדיהם לגיטימציה ולסכן בכך את ילדיהם ואת הציבור - מה שעכשיו הוכח בוודאות לאחר התפרצות החצבת.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 12:25 pm
על ידי מלבב
לא באתי להוכיח שכיון שיש אנשים שחושבים ככה זה חייב להיות אמת, כל מה שאמרתי הוא שזה לא איזה כת של הזויים רק אנשים אינטליגנטים ונורמטיביים לחלוטין, רק חושבים אחרת ממך, ועובדה שגם הרבה רבנים חשובים חושבים ככה.

ואתה מערב שני נושאים, רבי יעקב הלל מדבר על שיטות מיסטיות ברפואה שזה באמת בדרך כלל ההמון הפשוט נוהר אחרי זה ולא אנשים מלומדים, בניגוד לרפואה טבעית שמבוסס על מחקרים או נסיון קליני של רופאים מלומדים.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 1:03 pm
על ידי זאב ערבות
מלבב יקר ואינטליגנטי
תמשיך להאמין ברפואה אלטרנטיבית ותסכן בכך את בריאותך ואת בריאות משפחתך, רק אל תסכן את הסובבים אותך שהם הרוב שלא סוברים כמותך. ולידיעתך אכן אנשים הסוברים כך הם הזויים וראוי להתרחק מהם ומדעותיהם המשובשות ואפילו הם כעת רצים להתחסן לאחר שבבורותם סיכעו את הציבור וגרמו למותו של התינוק, לוא היו מחסנים אותו לא היה מת, יש להם דין של רודף והציבור צריך להוקיע אותם ולהתרחק מהם. שיקימו להם קהילות נפרדות במקומות מבודדים ושאותם. זה שיש רבנים החושבים כך באמת צריך עיון מדוע הם מתערבים בנושא שהם לא מבינים בו. הרפואה ניתנה לרופאים ולא לרבנים.
והטענה שלך שרפואה אלטרנטיבית מבוססת על מחקרים או נסיון קליני של רופאים מלומדים היא שקר וכך מרמים את הציבור התמים שלכאורה יש בכך ממשות ומזכנים בהבליהם את הציבור וצריך לנעול אותם מאחרי מנעול ובריח ולתבוע אותם לדין.
היה שלום וכעת תחזור לעובר ושב ותמשיך להתווכח אתו על פאות מהודו.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 1:25 pm
על ידי מלבב
זאת דעתך, ומותר לאחרים לחלוק על דעתך.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 1:49 pm
על ידי זאב ערבות
מלבב כתב:זאת דעתך, ומותר לאחרים לחלוק על דעתך.

בוודאי, אך לא לסכן את בריאות הציבור בדעותיהם. זו הנקודה העקרית שאינך מבין ושאינך מעוניין להבין כיוון ששטפו לך את המח. לך תבין כתות כמו הלברנץ וכדומיו או נחנחים הרוקדים בחוצות בחצות הלילה או המכריזים בקול רם יחי אדונינו מלך המשיח. הבעיה עם כתות אלו וכת הרפואה האלטרנטיבית שאתה משתייך אליה שאי אפשר לשכנע אותם שהם טועים. אדרבה, הם אוחזים שכל העולם טועים והם צודקים. אתה בוודאי שם לב שאיש אינו משתתף בויכוחים אתך לא כאן ולא בפאות וטוב שכך שאינם מבזבזים את זמנם לריק.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 3:23 pm
על ידי מלבב
אני לא חייב לסכן את עצמי בשביל בריאות של אחרים, למה אתה חושב שאין כפיית חיסונים ברוב המדינות? כי כולם מבינים שאין זה כה פשוט ויש צד אחר.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 3:48 pm
על ידי זאב ערבות
אני לא חייב לסכן את עצמי בשביל בריאות של אחרים, למה אתה חושב שאין כפיית חיסונים ברוב המדינות? כי כולם מבינים שאין זה כה פשוט ויש צד אחר.[/quote]
אין מביאים ראיה מן השוטים. אתה מוכן לספק רשימה של המדינות בהן לא כופים לתת חיסונים, מן הסתם אלו אותן מדינות המצביעות נגד ישראל באו"ם עם כל המשתמע מכך.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 4:04 pm
על ידי מלבב
אין שום מדינה שכופים, לא במדינת ישראל ולא בארה"ב ולא ברוב המדינות באירופה, באיטליה ניסו לחוקק את זה והיה הפגנות סוערות, וכל המועמדים לנשיאות הבטיחו שיבטלו את החוק ובסוף ביטלו את זה, באוסטרליה יש קנס קטן שצריכים לשלם כל חודש שלא מחסנים.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 4:42 pm
על ידי זאב ערבות
לא כופים אך אין מקבלים ילדים לבית הספר, זה אותו דבר כמעט. זה כמו שיש מוסדות שלא מחייבים להפטר מהסמרטפון אך לא יקבלו את ילדך למוסד אם לא תחתום הצהרה שאין לך. מה שנקרא כפיה רכה. כל מדינה מתוקנת מחייבת חיסונים.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 5:43 pm
על ידי זאב ערבות
יש פתגם: תמונה אחת שווה אלף מלים. במונסי מתפרסם כל שבוע עתון פרסומות בשם community connection. בשבועות האחרונים יש בכל שבוע כעשר פרסומות לרפואות אלטרנטיביות לחיזוק מערכת החיסון בכדי למנוע את מחלת החצבת. לדוגמא נקח את המודעה שאתם רואים כאן, שכמובן בהכשר מעולה של הרב מנחם מאיר וויסמנדל (בנו של הרב וויסמנדל, ניצול השואה המפורסם). בראש המודעה כתוב: הבה נכבוש את היסורים של החצבת! קצת למטה מובא שתוספת זו (אסור לכתוב לפי החוק שזו תרופה אם לא מאושרת) מחזקת את מערכת החיסון ויעילה ביותר - לתינוקות ילדים ומבוגרים. עד כאן הכל טוב ויפה, אך הבעיות מתחילות בתחתית המודעה באותיות הקטנות שבד"כ איש לא מסתכל עליהם. בהכחשה הראשונה (disclaimer באנגלית) כתוב ש"אין שום ביטוח או ערבות ליעילות של החומרים, אך בכל אופן מערכת חיסון חזקה יכולה למנוע הרבה מחלות". ממש למטה באותיות עוד יותר קטנות כתוב שמשרד הבריאות לא בדק את נכונות ויעילות האבקה והכדורים, וכן שמוצרים אלו לא מיועדים לאבחן, לטפל, לרפא או למנוע מחלה כלשהיא!
בקיצור, הכל עורבא פרח, מוכרים מוצר שלא יודעים ממה הוא עשוי, נותנים ללקוח לחשוב שיש בו משהו שעלול למנוע מחלות כגון חצבת, ואח"כ כותבים שהמוצר לא מיועד למנוע מחלה כלשהיא! היש אבסורד יותר גדול מזה?
יבוא הפרט וילמד על הכלל ופתי יאמין לכל דבר. בעוד שאלפי תרופות וחיסונים הוכיחו את עצמם והגבירו את תוחלת החיים מארבעים - חמישים שנה בממוצע לפני מאה שנה לשמונים שנה בממוצע היום. דוגמא קטנה: הרב מאיר שפירא נפטר בגיל ארבעים ממחלה שעם כמה מנות אנטיביוטיקה היה מן הסתם מחלים ממנה, והיום זה דבר שגרתי שאיש אפילו לא חושב עליו הרבה. האם יעלה על דעת מישהו לקחת תרופה (הכינוי תרופה מוליך שולל) אלטרנטיבית במקום אנטיביוטיקה בשעת הצורך?

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ב' נובמבר 05, 2018 5:50 pm
על ידי מלבב
שטויות אפשר לעקוף את זה בקלות, בסופו של יום מי שלא רוצה לא מחסן.

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 12:55 am
על ידי זאב ערבות
מלבב כתב:שטויות אפשר לעקוף את זה בקלות, בסופו של יום מי שלא רוצה לא מחסן.

דברים שניתן לעשות בקלות:
1 ניתן לרמות את מס הכנסה
2. ניתן להבריח את המכס
3. ניתן לשאת סמרטפון נוסף לא כשר מתחת לגרב
4. ניתן לשחק קלפים במקום ללמוד
סתם דוגמאות וכל אחד מוזמן להוסיף דוגמאות
האם יהודי שומר תורה ומצוות העוקף את ההוראות לחסן ומזלזל בדינא דמלכותא ביודעין נקרא ירא שמים?

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 12:56 am
על ידי זאב ערבות
קטע בענין רפואות אלטרנטיביות המופיע בספר כל משאלותיך, שו"ת מהגרח"ק

Re: טיפולים אלטרנטיביים ע"פ ההלכה

פורסם: ד' נובמבר 07, 2018 1:56 am
על ידי זאב ערבות
בסןף ספר פותח את ידך מאת ר' אהרן יהושע פסין יש ספר שו"ת דעת רבותינו. בקובץ מספר עמודים עם המלצות הגרח"ק לרפואה אלטרנטיבית.