עמוד 7 מתוך 7

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ג' אוגוסט 07, 2018 8:52 am
על ידי מלבב
אוצר החכמה כתב:הטענה שכתבת באחרונה היא טענה צודקת. שבתרו"מ לא היה ברירה וודאי חייבים להפריש כי אחרת אוכל טבל. כך שמלבד הטענה שגדולי הדורות לקחו אחריות גם כדבריך אין עצה על זה. גם אני חושב שאינו נכון שזה המצב בתרו"מ כי הפרישו במשך השנים (ונחלקו על תבואת גוי..) וביארו בזה הפוסקים גם בשו"ע וגם בשאר אחרונים ואע"פ שהחזו"א הניף ידו לברר הרבה פרטים א"א לומר שלא היה בזה בכלל מסורת משא"כ בתכלת.

אבל כל זה חילוק בין תרו"מ לתכלת. אבל צריך לדון על עצם הטענה אם היא צודקת.

לא מובן לי החילוק שחלקת בין תכלת לתרומת ומעשרות, כמו שאסור לאכול בלי לעשר, כך אסור ללבוש בגד של ד׳ כנפות בלי תכלת ויש בזה ביטול עשה וגם לאו של בל תגרע, וכמו שלא יעלה על הדעת ללבוש בגד של ד׳ כנפות עם חוטי תכלת לבד בלי חוטי לבן, כך אין שום היתר ללבוש בגד של ד׳ כנפות עם חוטי לבן לבד, בהנחה שהתברר שאנו יודעים שזה חילזון התכלת, וגם אם זה ספק הרי ספיקא דאורייתא לחומרא, רק אולי יש לדון משום ספיק ספיקא, שהרי קשה להכריע בין השיטות במניין החוטים.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ג' אוגוסט 07, 2018 8:58 am
על ידי אוצר החכמה
ונתנו ידידים כתב:יש את הענין של מסורת שאמר הביה"ל שע"ז איכא ויכוח בין בעלי התכלת (והרדזינר בתוכם) ובין הבריסקערס מה הי' כונתו, אבל אני התכונתי למשהו אחר, לגבי טענת אם לא יועיל לא יזיק, דהיינו נגיד שאין לנו מסורת ע"ז או שיש ספיקות בזה אבל ספק דאורייתא לחומרא ולמה שלא נטיל מספק וע"ז אמרתי שודאי רוב רובם של גדו"י שלא הטילו תכלת לא אחזו מטענה זו.
לגבי טענת הרב ישא ברכה: יש לדון שאפי' אם אפשר לבנות צורת המצוה מן הסוגיות מ"מ לבסוף ישארו נקודות של מחלוקת ראשונים וכל שאין לנו מסורת על צורת הפסיקה בזה א"א לנו לומר נעשה כמו שעשה הב"י ונקבל ב' מתוך ג' וכדו' כי זה אינו שלנו אלא של הפוסקים וכיון שאין לנו מנהג ע"ז א"א לנו לפסוק, וכדו' לזה.


ידעתי שלזה התכוונת ואף על פי כן כתבתי שיש הבדל.
שתי הטענות אינן שוות. לגבי התכלת דאז, הטענה היתה שזה לא ברור שזה תכלת. ועל זה השיב הרדזינער לו יהי שזה ספק ואפילו ספק שרובו לפסול ומיעוטו לחיוב מה איכפת לכם אם לא יועיל לא יזיק.
כאן מדובר במצב הפוך. הגרש"נ טוען ברור שזה התכלת וגם מודה שבאופן עקרוני כלומר לפי הכתוב ברמב"ם ובשאר פוסקים אנו יודעים כיצד להטילו באופן שנקיים את המצווה אבל מתעוררת שאלה עקרונית אולי בכל אופן כיוון שאין מסורת בידינו אנו עלולים לטעות לעשות דברים לא נכונים.
לכן כתבתי שאיני יודע אם אפשר להוכיח משם לכאן.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ג' אוגוסט 07, 2018 9:06 am
על ידי מלבב
ונתנו ידידים כתב:יש את הענין של מסורת שאמר הביה"ל שע"ז איכא ויכוח בין בעלי התכלת (והרדזינר בתוכם) ובין הבריסקערס מה הי' כונתו, אבל אני התכונתי למשהו אחר, לגבי טענת אם לא יועיל לא יזיק, דהיינו נגיד שאין לנו מסורת ע"ז או שיש ספיקות בזה אבל ספק דאורייתא לחומרא ולמה שלא נטיל מספק וע"ז אמרתי שודאי רוב רובם של גדו"י שלא הטילו תכלת לא אחזו מטענה זו.
לגבי טענת הרב ישא ברכה: יש לדון שאפי' אם אפשר לבנות צורת המצוה מן הסוגיות מ"מ לבסוף ישארו נקודות של מחלוקת ראשונים וכל שאין לנו מסורת על צורת הפסיקה בזה א"א לנו לומר נעשה כמו שעשה הב"י ונקבל ב' מתוך ג' וכדו' כי זה אינו שלנו אלא של הפוסקים וכיון שאין לנו מנהג ע"ז א"א לנו לפסוק, וכדו' לזה.

מניין שרוב גדולי ישראל לא אחזו מטענה זה? הרי הראדזינר הביא בשם הבית הלוי שאם יסביר למה לא הלכו בתכלת בכל הדורות אע״פ שהחילזון היה מצוי נהיה מוכרחים לשמוע לו, והישועות מלכו כותב הטעם שדעת גדולי ישראל הוא שנגנז התכלת, והחילזון הזה אינו אלא ספק ואין ספק מוציא מדי וודאי, וכן הקשה עליו שאין החילזון נמצא דוקא בים הגדול וברמבם משמע שנמצא רק בים הגדול, וכותב שאע״פ שהוא תירץ זאת תירוצו דחוק, והראדזינר כותב שהישועות מלכו חזר בו אח״כ מהטענה של נגנז שבוודאי אינו כפשוטו, וכן במעשה איש מובא שהחזו״א כתב שאם היה צל של ספק בתכלת הראדזינר וודאי שהיו גדולי ישראל חוששים לזה מספק, וכן כמה מגדולי ישראל חששו לזה מספק ולבשו בצנעא.

והתכלת מיורקס כותב דר זיידרמן שהגרשז אוירבך אמר לו שהוא מסכים עם זה רק שחושש מרדיפות כמו שהיה על אלה שלבשו תכלת הראדזינר, והגריש אלישיב כותב הטעם לא להחמיר כיון שיש הרבה דעות בעניין איזה הוא חילזון התכלת ואין לדבר סוף להחמיר בכל השערה שמישהי טוען שיש לו ראיות שזה התכלת, אבל הרי כהיום אין שום ת״ח רציני שאוחז מתכלת אחר, והחילזון היחיד שאוחזים ממנו הרבה גדולי ת״ח הוא המיורקס לכאורה אין לטענה של הרב אלישיב תוקף יותר.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ג' אוגוסט 07, 2018 1:53 pm
על ידי ארזי ביתר
תוכן כתב:ולאלו שרוצים העליתי את ההרצאה לכאן:

https://www.jumbomail.me/he//Downloads. ... 3838673D3D

כבר לא פעיל. תוכל במטותא להעלות שוב?

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ג' אוגוסט 07, 2018 8:52 pm
על ידי איש גלילי
ארזי ביתר כתב:
תוכן כתב:ולאלו שרוצים העליתי את ההרצאה לכאן:

https://www.jumbomail.me/he//Downloads. ... 3838673D3D

כבר לא פעיל. תוכל במטותא להעלות שוב?

קח ממקום שלא פג תוקפו.
https://drive.google.com/open?id=1JIGsP ... u6d9cxia1K

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ד' אוגוסט 08, 2018 12:38 pm
על ידי ארזי ביתר
איש גלילי כתב:
ארזי ביתר כתב:
תוכן כתב:ולאלו שרוצים העליתי את ההרצאה לכאן:

https://www.jumbomail.me/he//Downloads. ... 3838673D3D

כבר לא פעיל. תוכל במטותא להעלות שוב?

קח ממקום שלא פג תוקפו.
https://drive.google.com/open?id=1JIGsP ... u6d9cxia1K

ייש"כ.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2018 5:33 pm
על ידי שמשון
הדיון בפורום הידרדר למקומות לא צפויים לחלוטין.
מטענה על חוג חזו"א שאינם "נלחמים" על דברים שאינם עשרת הדברות של החזו"א, זה הפך לדיון רדוד ושטחי על החוג הקדוש והנפלא ועל המלחמות שהם כן מנהלים.
מכל המלל שנכתב כאן עדיין לא נשמעה תגובה על עצם הטענה, מדוע בקרב אנשי אותו החוג קיימת סובלנות לכל מיני דעות, בגלל שהמשמיע אותם שייך לחוגיהם, ואילו את ה"מלחמות" הם מנהלים רק על העניינים שלהם.
על זה לא נשמעה שום תשובה.
אנא לגופו של ענין, מה הפשט בזה שאף אחד מחוגי חזו"א לא קם למחות על דברי וכו', בעוד שאם יקום מישהו וישמיע את דעת רי"מ טוקצינסקי על קו התאריך הוא יקבל על הראש?

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2018 9:58 pm
על ידי המעיין
למה אתה סבור שתלמידי החזון איש צריכים לקום ולמחות כי איזה ניק עלום בשם שמשון בפורום של אוצר החכמה כתב עליהם משהו?

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2018 10:04 pm
על ידי קו ירוק
שמשון כתב:הדיון בפורום הידרדר למקומות לא צפויים לחלוטין.
מטענה על חוג חזו"א שאינם "נלחמים" על דברים שאינם עשרת הדברות של החזו"א, זה הפך לדיון רדוד ושטחי על החוג הקדוש והנפלא ועל המלחמות שהם כן מנהלים.
מכל המלל שנכתב כאן עדיין לא נשמעה תגובה על עצם הטענה, מדוע בקרב אנשי אותו החוג קיימת סובלנות לכל מיני דעות, בגלל שהמשמיע אותם שייך לחוגיהם, ואילו את ה"מלחמות" הם מנהלים רק על העניינים שלהם.
על זה לא נשמעה שום תשובה.
אנא לגופו של ענין, מה הפשט בזה שאף אחד מחוגי חזו"א לא קם למחות על דברי וכו', בעוד שאם יקום מישהו וישמיע את דעת רי"מ טוקצינסקי על קו התאריך הוא יקבל על הראש?

פעם מישהו אמר לי כאשר אתה דן עם מישהו בסברא וההוא אומר לך בשביל להעצים את צדקת דבריו שמי שאומר סברא כזו הוא טיפש - ברגע זה תם הויכוח.. וכי מי אמור להסכים שהוא טיפש.
כאשר אתה החלטת שנאמרו דעות שצריך בעבורם 'סובלנות' שאינה במקומה, בזה תם ויכוח... וכי מפאת שהחלטת שזה מצריך 'סובלנות' זה כך?
תתמודד אם קביעתך בעצמך, תחת לטעון טענות ולבקש עליהם מענה..

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ה' אוגוסט 09, 2018 10:59 pm
על ידי לענין
שמשון פתח בטענה יפה ונכונה -
'הדיון בפורום הידרדר למקומות לא צפויים לחלוטין'.
אך במקום ללכת בדרך הישרה ולהסביר שהאשכול נפתח בנדון הלכתי-השקפתי בענין התכלת וחידוש מצוות, ולדון כיצד הדרדרנו להתפלמס על החזונישניקים וזנחנו את עצם הנושא, של התכלת, של ההתחברות למצוות, עיקם עלינו את הדרך ודרש במפגיע מ'חוגי חזון איש' [שעדיין לא מינו להם דובר] להשמיע 'תגובה על עצם הטענה' מפני מה הם לא יוצאים במתקפה כנגד דברים שהושמעו בכנס בירושלים... הזוי.

[ובדרך אגב, מרן הגרי''ז שהיה פותח פיו בחכמה כלפי כל מי שנטה מן הדרך הסלולה, הרי שהיה ממלא פיו מים בכל הנוגע לקרובו בר אילן... רח''ל, איני מדמה חלילה את הגאון שליט''א לאותו הפרופסור, אבל צריך לדעת שמטעם ששמרו מרנן גדולי ישראל על כבודו של אביו זצוק''ל, שהשמיע דברים שהם פי כמה וכמה, ה''ה הכא.
ועוד חשוב מאד מאד לדעת. זה נובע מהפנים היפות של הקנאים -בריסקער'ס וחזו''אים- האובססיה 'שלנו' -שגדלנו על ברכי ההשקפה הטהורה- לתקוע סכין בגבו של מי שישב אתנו שנים על אותו ספסל בישיבה, רק בגלל שנטה בדעותיו לכאן ולכאן, אינם מראים על גודל יראת שמים שלנו, אלא שפיכות דמים הוא דזל בעינייהו, ודו''ק. ידוע המעשה באותו בחור שגילה שאמו חותכת את צוארן של התרנגולות בתער, ומרן החזו''א הורה לו שלא ימנע מלגור בבית 'ולהשתדל לשמור על הכשרות', כמובן מעשה זה צריך הרבה תלמוד, אבל בימינו היו אומרים על זה 'רבינו סר מן הדרך'. השומע ישמע והחדל יחדל, ואנו את נפשנו הצלנו].

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 5:26 pm
על ידי שמשון
שורה תחתונה לסיכום
מי שגדל על ברכי חוגי הגרח"ג, הוא חסין ביקורת, בוודאי מפני אנשי החוג, ואילו מי שמעז להעלות את דעות החולקים על אחד מעשרת הד' נידון לד' מיתות וכו'

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 7:12 pm
על ידי חיימשה
אכן לדעת הרב קו ירוק מי שצריך לקיים בו ד' מיתות ב''ד הוא מי שנכשל ושר '' הייליגער רשב''י נפשי חולת אהבתך'' רח''ל.
מי שאומר שלא את כל המצוות צריך לקיים - הוא עמוק בקונצנזוס.
תחי המפלגה.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 7:38 pm
על ידי קו ירוק
לא רק ששמת בפי ת"ח מופלג - דבר שהוא לא אמר, אלא שלבסוף מצאת שגם אני אמרתי כן...
אויש, באמת יש מה להתייעל..

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ב' אוגוסט 13, 2018 7:39 pm
על ידי קו ירוק
שמשון כתב:שורה תחתונה לסיכום
מי שגדל על ברכי חוגי הגרח"ג, הוא חסין ביקורת, בוודאי מפני אנשי החוג, ואילו מי שמעז להעלות את דעות החולקים על אחד מעשרת הד' נידון לד' מיתות וכו'

מחוייב לסיים בהוצאת שם רע? אמרת את שלך, ענו לך ג"כ, למה להמשיך לדוש במדמנה הזו..

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ה' ספטמבר 27, 2018 7:56 pm
על ידי אברהם ארנטרוי
חיימשה כתב:
ישא ברכה כתב:
חיימשה כתב:מי דיבר על ליטאים בריאים? דובר על חוג מסויים
האם בקול תורה מי שמחזיק ארחות שבת צריך לכתוב עליו איזו הערה מסייגת? ודאי שלא.
זה אומר שבצד המסויים קיימת כפיה


לפי הבנתי (אני מוכן לחזור בי, אם טעיתי) נכתב שהחוג כופה את דעותיו על הציבור הרחב, ועל כך הגבתי שאני לא מכיר עובדות כאלו, ואדרבה אני רואה בהם ציבור שיש לו פעילות כלל תורנית בתחומים שונים. ברור שבמוסדות שלהם, האוירה תהיה כפי הקו של רבניהם, זה לא כפייה, אולי זה צימצום. אבל כך זה בכל חוג בציבור החרדי, אין לגטימיות לצד השני. האם תמצא בבעלזא ויואל משה, או בפונביז' ליקוטי שיחות, או בלדרמן יביע אומר, וכהנה רבות, הגישה החרדית היא מאד קיצונית ביחס לדעותיה.

הדוגמא מקול תורה איננה מתאימה. אין לאף אחד ביקורת על הספר אורחות שבת, והוא מקובל על רוב החוגים. אבל אני משער שאם ר' משה יהודה שלזינגר יצא נגד ספר מסוים, הוא לא יהיה בספרייה של קול תורה. ככה זה בציבור החרדי.

זה שאין ויואל משה בבעלזא, ספר שכותב עליהם שהם עוהדי ע''ז ויצא ספציפית במחלוקת אישית איתם, זה סביר ומובן. גם ליקוטי שיחות זה משהו דומה, שיחות שהרב שך הגדיר אותם השקפתית מחוץ לגדר.
אבל זה שאין יביע אומר בלדרמן? פשוט פסילה של גדול רק כי הוא חולק בהלכה, על זה אנו דנים.


למה ויכוח הלכתי הוא כ"כ שונה מויכוח השקפתי

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ה' ספטמבר 27, 2018 8:52 pm
על ידי קראקובער
שניכם טועים, אצלם הדרך של פסיקת הלכה הוא חלק מהשקפה.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ו' ספטמבר 28, 2018 1:03 pm
על ידי חיימשה
אברהם ארנטרוי כתב:
חיימשה כתב:
ישא ברכה כתב:
חיימשה כתב:מי דיבר על ליטאים בריאים? דובר על חוג מסויים
האם בקול תורה מי שמחזיק ארחות שבת צריך לכתוב עליו איזו הערה מסייגת? ודאי שלא.
זה אומר שבצד המסויים קיימת כפיה


לפי הבנתי (אני מוכן לחזור בי, אם טעיתי) נכתב שהחוג כופה את דעותיו על הציבור הרחב, ועל כך הגבתי שאני לא מכיר עובדות כאלו, ואדרבה אני רואה בהם ציבור שיש לו פעילות כלל תורנית בתחומים שונים. ברור שבמוסדות שלהם, האוירה תהיה כפי הקו של רבניהם, זה לא כפייה, אולי זה צימצום. אבל כך זה בכל חוג בציבור החרדי, אין לגטימיות לצד השני. האם תמצא בבעלזא ויואל משה, או בפונביז' ליקוטי שיחות, או בלדרמן יביע אומר, וכהנה רבות, הגישה החרדית היא מאד קיצונית ביחס לדעותיה.

הדוגמא מקול תורה איננה מתאימה. אין לאף אחד ביקורת על הספר אורחות שבת, והוא מקובל על רוב החוגים. אבל אני משער שאם ר' משה יהודה שלזינגר יצא נגד ספר מסוים, הוא לא יהיה בספרייה של קול תורה. ככה זה בציבור החרדי.

זה שאין ויואל משה בבעלזא, ספר שכותב עליהם שהם עוהדי ע''ז ויצא ספציפית במחלוקת אישית איתם, זה סביר ומובן. גם ליקוטי שיחות זה משהו דומה, שיחות שהרב שך הגדיר אותם השקפתית מחוץ לגדר.
אבל זה שאין יביע אומר בלדרמן? פשוט פסילה של גדול רק כי הוא חולק בהלכה, על זה אנו דנים.


למה ויכוח הלכתי הוא כ"כ שונה מויכוח השקפתי
ויכוח בהשקפה יש מקומות שהופך מיד ל'ספק אפיקורס' את מי שבצד שכנגד. משא"כ ויכוח הלכתי, מאז ומעולם היו דרכי פסיקה שונות ומנוגדות, בודאי אצל בני ארצות שונות, ופסילה ורדיפה של רב ומנהיג של רבבות רבות רק בגלל פסקים ספציפיים הוא דבר זר במחנינו.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ו' ספטמבר 28, 2018 1:30 pm
על ידי מלבב
חיימשה כתב:
אברהם ארנטרוי כתב:
חיימשה כתב:
ישא ברכה כתב:
חיימשה כתב:מי דיבר על ליטאים בריאים? דובר על חוג מסויים
האם בקול תורה מי שמחזיק ארחות שבת צריך לכתוב עליו איזו הערה מסייגת? ודאי שלא.
זה אומר שבצד המסויים קיימת כפיה


לפי הבנתי (אני מוכן לחזור בי, אם טעיתי) נכתב שהחוג כופה את דעותיו על הציבור הרחב, ועל כך הגבתי שאני לא מכיר עובדות כאלו, ואדרבה אני רואה בהם ציבור שיש לו פעילות כלל תורנית בתחומים שונים. ברור שבמוסדות שלהם, האוירה תהיה כפי הקו של רבניהם, זה לא כפייה, אולי זה צימצום. אבל כך זה בכל חוג בציבור החרדי, אין לגטימיות לצד השני. האם תמצא בבעלזא ויואל משה, או בפונביז' ליקוטי שיחות, או בלדרמן יביע אומר, וכהנה רבות, הגישה החרדית היא מאד קיצונית ביחס לדעותיה.

הדוגמא מקול תורה איננה מתאימה. אין לאף אחד ביקורת על הספר אורחות שבת, והוא מקובל על רוב החוגים. אבל אני משער שאם ר' משה יהודה שלזינגר יצא נגד ספר מסוים, הוא לא יהיה בספרייה של קול תורה. ככה זה בציבור החרדי.

זה שאין ויואל משה בבעלזא, ספר שכותב עליהם שהם עוהדי ע''ז ויצא ספציפית במחלוקת אישית איתם, זה סביר ומובן. גם ליקוטי שיחות זה משהו דומה, שיחות שהרב שך הגדיר אותם השקפתית מחוץ לגדר.
אבל זה שאין יביע אומר בלדרמן? פשוט פסילה של גדול רק כי הוא חולק בהלכה, על זה אנו דנים.


למה ויכוח הלכתי הוא כ"כ שונה מויכוח השקפתי
ויכוח בהשקפה יש מקומות שהופך מיד ל'ספק אפיקורס' את מי שבצד שכנגד. משא"כ ויכוח הלכתי, מאז ומעולם היו דרכי פסיקה שונות ומנוגדות, בודאי אצל בני ארצות שונות, ופסילה ורדיפה של רב ומנהיג של רבבות רבות רק בגלל פסקים ספציפיים הוא דבר זר במחנינו.

לדעתם הוא מפריז ומגזים בקולות, לכן אפשר להבין למה לא מחזיקים את הספרים שלו, וכמדומה שגם בשאר חוגי האשכנזים ספריו לא ככ מצויים.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ו' ספטמבר 28, 2018 3:05 pm
על ידי חיימשה
הזכות שמורה להם לא לנהוג עפ"י פסקיו אלא עפ"י פסקי רבותיהם, ואף להנחיל ידיעה זו במפורש שמתנגדים לדרך הפסק שלו, ואפילו לא לצרף את דעתו כסניף.
מי שאינו מתעניין בספריו זכותו. אני בעיני ראיתי את הספרים מצויים אצל גדולי דורנו.
מה בין זה לבין מלחמה ורדיפה. האם הרי אין מי שטוען שהוא מקל מחמת חיסרון יר'ש או קלות ראש ח"ו.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ד' אוקטובר 03, 2018 2:18 pm
על ידי שום בעל בכי
.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ש' אוקטובר 06, 2018 11:58 pm
על ידי אברהם ארנטרוי
[ויכוח בהשקפה יש מקומות שהופך מיד ל'ספק אפיקורס' את מי שבצד שכנגד. משא"כ ויכוח הלכתי, מאז ומעולם היו דרכי פסיקה שונות ומנוגדות, בודאי אצל בני ארצות שונות, ופסילה ורדיפה של רב ומנהיג של רבבות רבות רק בגלל פסקים ספציפיים הוא דבר זר במחנינו.[/quote]
על דא ודאי קא בכינא

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: א' אוקטובר 07, 2018 11:28 am
על ידי קו ירוק
שום בעל בכי כתב:. מחאת הקדושצים

כאשר היהודים המוזרים הללו מכל זוית שנביט עליהם - פורצי הגדר ופורשים מדרכי ציבור תוך עזות פנים, מביעים ביקורת על דבריו של גאון מופלג, יש לנו לפשפש מה הביאם לידי מדה זו, ואין צורך להתאמץ מדי לשם כך..

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ג' נובמבר 06, 2018 11:43 pm
על ידי איתן
קבלתי במייל מהרב אליהו סולוביציק.
ציון דרך בהחלת ההלכה על מציאות שאין בה מסורת

לידידי, מורי ורבותי

מצורף לכאן מאמר על ציון דרך בהחלת ההלכה על מציאות שאין בה מסורת,

בעקבות שיעורו של הרב נדל על חידוש מצוות התכלת

ביום העיון השנתי של מטמוני ארץ אב תשע"ח.

כתמיד, תודה מראש להערות, הארות וביקורות.



בברכה מרובה,

אליהו סולוביציק
התחדשות עירונית תמ"א 38 באמונה
052-3370575

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ב' נובמבר 12, 2018 9:50 pm
על ידי הרואה
קו ירוק כתב:
שום בעל בכי כתב:. מחאת הקדושצים

כאשר היהודים המוזרים הללו מכל זוית שנביט עליהם - פורצי הגדר ופורשים מדרכי ציבור תוך עזות פנים, מביעים ביקורת על דבריו של גאון מופלג, יש לנו לפשפש מה הביאם לידי מדה זו, ואין צורך להתאמץ מדי לשם כך..

קו ירוק כתב:פעם מישהו אמר לי כאשר אתה דן עם מישהו בסברא וההוא אומר לך בשביל להעצים את צדקת דבריו שמי שאומר סברא כזו טיפש - ברגע זה תם הויכוח.. וכי מי אמור להסכים שהוא טיפש.
[/size]

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ב' נובמבר 12, 2018 10:19 pm
על ידי קו ירוק
אכן. עם טיפשים לא מתווכחים מלבד להוקיעם. כביאור הגר"א בהגדש"פ אילו היה שם לא היה נגאל - בלשון נסתר.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ב' נובמבר 12, 2018 10:37 pm
על ידי הרואה
בתבונה כתב:
הרואה כתב:
קו ירוק כתב:"אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי, לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ"

אתה מתכוון שגם אם תוכיח לו בראיות שוב ושוב לא תסור מעליו אוולתו?

הוא מתכוין שאין סיכוי שהוא ישתכנע

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 3:28 pm
על ידי רעואל המדייני
במטותא מינייכו, דברי הרב נדל והרב שפרן מחודשים מאד וקשה לקבלם.
כל מי שיש לו קשר בכתב או בעל פה לאחד מגדולי התורה, אנא יציג לו את הדברים וישאל האם הדברים ניתנים להיאמר.
עוד לפני מצוות התכלת, חשוב לברר את עיקרי האמונה שבעניין.
נשמח לתגובה.

Re: קיום מצוות הוא רק אם מתחברים אליהם

פורסם: ד' מרץ 13, 2019 5:28 pm
על ידי בן מיכאל
רעואל המדייני כתב:במטותא מינייכו, דברי הרב נדל והרב שפרן מחודשים מאד וקשה לקבלם.
כל מי שיש לו קשר בכתב או בעל פה לאחד מגדולי התורה, אנא יציג לו את הדברים וישאל האם הדברים ניתנים להיאמר.
עוד לפני מצוות התכלת, חשוב לברר את עיקרי האמונה שבעניין.
נשמח לתגובה.

בזמנו אמר לי הרב נדל, כי יסכים להגיע לכינוס שידון בדבריו.