עמוד 8 מתוך 10

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ש' אפריל 06, 2024 8:48 pm
על ידי ונתנו ידידים
צופה_ומביט כתב:כבר הוסבר שחסיד גור לא רוצה לזהות עצמו כחסיד בעלזא וכן להיפך, וכו'.

אתה לא עונה על השאלה, כי רק עכשיו אחר שבני גור ובעלזא נראים שונים אז הוא רוצה לזהות את עצמו מה שהוא, אבל אם היה מתבטל הקפידא מתחילתו וכולם היו נראים אותו דבר או שכל אחד היה יכול להתלבש כמו שרוצה לא היה בלבוש מסוים זהות ולא היה איכפת למישהו מה הוא לובש

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ש' אפריל 06, 2024 8:54 pm
על ידי צופה_ומביט
נכון, כתבתי כבר בהודעתי הראשונה בנושא, אני לא עוסק במדוע וכיצד ומתי נוצרו ההבדלים האלה, ואולי הם בעצמם נוצרו מתוך רצון לבידול עצמי של קבוצות וקהילות ובעלי השקפות שונות ואורחות חיים שונים ומנהגים שונים וכו' בקרב היהדות. אותי מעניין בעיקר ההווה, למה מקפידים כ"כ על הדברים האלה.
את תגובתי הראשונה כתבתי בנוגע לשאלת מישהו מה לענות למי שרוצה בכלל להוריד לבוש חרדי כי טוען שאין לזה שום שייכות ליהדות.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ש' אפריל 06, 2024 10:51 pm
על ידי נחומצ'ה
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בין כיפה עם סרט לכיפה ללא סרט, למה ההבדלים כ"כ קיצוניים וחזקים?

וידוע המעשה עם חכימא דיהודאי הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, על אברך ששאלו על כך...

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: א' אפריל 07, 2024 9:58 am
על ידי צופה_ומביט
אור עולם כתב:מו"ר הגר"ש כץ שליט"א מרבה לומר שאם "וירא העם וינועו" הרי זה כי "ויעמדו מרחוק"
והביא בשם ? שעבודה היא תפילה שבלב, ואם יוצא החוצה, כנראה שיש עוד משהו בלב ואז אין לתפילה מקום והיא גולשת
ויש לו גם סיפור ע"ז שאיני זוכרו כעת

נניח*, ומה יעשה מי [רובא דעלמא] שאכן יש לו עוד משהו בלב, ובזמן התפילה עליו באמת "לעבוד" כדי שתהיה לו [גם] איזושהיא "עבודה שבלב" זו תפילה, ולא רק "עבודה שבשפתיים / עיניים"?
זה נחמד לדבר מהשגות ודרגות גבוהות של אנשים מושלמים ומה שראוי להיות, חשוב להכיר את דרגתו ולהציב שאיפה לתכלית, אבל צריך להתחשב גם במציאות בשטח, כי היא קודמת לכל והיא העיקר ברגע ההווה.



* כתבתי "נניח" כי עצם הכללא דכייל צ"ע אצלי. יש על זה בספרים, וזכור לי בנועם אלימלך שכותב על שלושה סוגי צדיקים/עבודה ואחד מהם מתפלל בתנועות, ואפילו משונות. וידועה המימרא על רבי עקיבא כשהתפלל ביחידות. ועוד דוגמאות מצדיקי הדורות.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: א' אפריל 07, 2024 3:27 pm
על ידי חרסון
נועם אלימלך, כי תשא:

דהנה עובדות ותנועות של הצדיק המתחיל להתאמץ בקדושה ועבודת הבורא יתעלה, הם קצת זר בעיני בני אדם הפשוטים ואינם נכנסים בלבם, באומרם שתנועותיו הם שלא כדרך העולם, ומעשיהם שונים וזרים בעיניהם, והוא מחמת שהצדיק הזה עדיין לא נגמר בצדקתו, אבל הצדיק האמיתי אשר כל כונותיו להעלות השכינה, מעשיו נכנסים בלבות בני אדם ונותנים אהבה רבה בלבבם והם מוסרים נפשם על קדושת שמו יתברך, וזהו "ונתנו איש כופר נפשו כו' ולא יהיה בהם נגף בפקוד אותם", ר"ל שלא יהיה מעשה הצדיק כגגיפה ובעיטה שלא יוכשר בעיניהם, רק אדרבה יוסיף אהבה רבה בלבבם

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: א' אפריל 07, 2024 10:58 pm
על ידי זאב ערבות
מהספר שערי אהרן פנינים מר' אהרן ישעי' רוטר, מאמר את אחי אנכי מבקש בסופו

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ב' אפריל 08, 2024 1:19 am
על ידי הרואה
איך זה קשור לנידון?

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ב' אפריל 08, 2024 1:32 am
על ידי זאב ערבות
הרואה כתב:איך זה קשור לנידון?

הדברים מכוונים לדברי צופה ומביט

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ד' אפריל 10, 2024 5:50 am
על ידי עובדיה חן
קצת מוזר ומשונה,בבתי חולים ובתי אבות בתי מרקחת בכל הארץ ,אחים ואחיות מבני ישמעאל שאחים שלהם טובחים בנו ושבאתה לידם אתה תלוי בחסדם.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 12:37 am
על ידי זאב ערבות
יו"ט מתקרב בצעדי ענק והנהגים נכנסים להילוך גבוה בשגעונותיהם, לא רק אי שמירת חוקי התנועה שזה כבר נעשה כהיתר, אלא תמרונים לולייניים שאפילו אקרובט מיומן בקרקס לא היה מעז לעשות, שנאמר כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג. לא אטריח את יושבי הפורום בדוגמאות, אך יותר משגעון זה חילול ה' מעין כמוהו.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ד' אפריל 17, 2024 5:48 pm
על ידי הורודנאי
איש_ספר כתב:ג. כבר התרגלנו למראה המוזר של אנשים ההולכים ברחובה של עיר כשמגבעתם מלופפת בשקית אשפה. במושכל ראשון הרי זה דבר והיפוכו, מגבעת פאר בתוך שקית זבל, והרי זה כאותם האנשים הקונים ספת משי ומניחים עליה כל השנה יריעות של פלסטיק, או כתמהוני ההולך עם עניבת משי כשהיא מוכתמת בציר של בשר, אכן יש לישב בקל, שהרי הוא נצרך למגבעתו לבית הכנסת, ולכן נוטלה לשם כשהיא בשקית, ובמקום לאחוז השקית בידו, הרי הוא מניחה על ראשו. וק"ל. אלא שזה כמה ראיתי אנשים העומדים בבית הכנסת, ויש המגדילים עשו וגם יורדים לפני התיבה, ושקית האשפה לא תזוח מעל כובעם !

וכעין זה אותם הבחורים ששמים תיק תפילין קטיפה אשר הוריהם שלמו עליהן טבין ותקילין
ודוחפים אותה בתוך שקית דהויה למחצה וח"ו אם הקטיפה תתלכלך...

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ד' אפריל 17, 2024 5:53 pm
על ידי בן המחבר
הורודנאי כתב:וכעין זה אותם הבחורים ששמים תיק תפילין קטיפה אשר הוריהם שלמו עליהן טבין ותקילין

ולפעמים מחיר הנרתיק משתווה למחיר התפילין, ודי בזיון.
וכיו"ב, לפעמים חגיגת הכנסת ספר תורה עולה פי כמה וכמה ממחיר הס"ת עצמו.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ד' אפריל 17, 2024 6:01 pm
על ידי הורודנאי
עוד הנהגה משונה
יצא לי להיות בשמחה בשבת ובד"כ המלצרים היהודים שומתו"מ פותחים את הבקבוקים בסעודות ואף אחד לא חייש,
בשמחה הנ"ל אחד מהילדים הלך לנכרי שהיה במקום וביקש ממנו שיפתח כשחזר למקום הסעודה שמע בעל השמחה את
אשר קרה והתחיל להתדיין אם המשקה אסור מחמת האמירה לנכרי ואין כאן המקום להאריך בפרטי הדין, מיד כולם העלו
את סברותיהם וכו' וכו', תרתי דסתרי דלא יעלה על אף איש יהודי להחטיא יהודי בחילול שבת...

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ד' אפריל 17, 2024 6:07 pm
על ידי עבד הבורא
הורודנאי כתב:עוד הנהגה משונה
יצא לי להיות בשמחה בשבת ובד"כ המלצרים היהודים שומתו"מ פותחים את הבקבוקים בסעודות ואף אחד לא חייש,
בשמחה הנ"ל אחד מהילדים הלך לנכרי שהיה במקום וביקש ממנו שיפתח כשחזר למקום הסעודה שמע בעל השמחה את
אשר קרה והתחיל להתדיין אם המשקה אסור מחמת האמירה לנכרי ואין כאן המקום להאריך בפרטי הדין, מיד כולם העלו
את סברותיהם וכו' וכו', תרתי דסתרי דלא יעלה על אף איש יהודי להחטיא יהודי בחילול שבת...

עד שאתה מדבר על איזה מקרה שקרה איתך תדבר על עצם הדבר המשונה שנהוג שמבקשים ממישהו אחר לפתוח בקבוקים ולא חלי ולא מרגיש דלשיטתך שזה אסור גם לו אסור וכל הפלפולים לא יעזרו להסביר הנהגה משונה זו

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ד' אפריל 17, 2024 6:31 pm
על ידי צופה_ומביט
בן המחבר כתב:לפעמים חגיגת הכנסת ספר תורה עולה פי כמה וכמה ממחיר הס"ת עצמו.

אל נא...
תנחומא תזריע ריש סימן ה:
וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל. אֵין כְּתִיב שָׁם שֶׁיּוֹצִיא הוֹצָאוֹת עַל הַמִּילָה [והיא לא אמורה לעלות כלום]. בֹּא וּרְאֵה, כַּמָּה יִשְׂרָאֵל מְחַבְּבִין אֶת הַמִּצְוֹת, שֶׁהֵם מוֹצִיאִין הוֹצָאוֹת כְּדֵי לִשְׁמֹר אֶת הַמִּצְוֹת וְלִשְׂמֹחַ בָּהֶם [= סעודת מצוה וכו']. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, אַתֶּם מְשַׁמְּרִים אֶת הַמִּצְוֹת וְתִשְׂמְחוּ בָּהֶן, אֲנִי מוֹסִיף לָכֶם שִׂמְחָה, שֶׁנֶּאֱמַר: וְיָסְפוּ עֲנָוִים בַּה' שִׂמְחָה וְגוֹ' (ישעיה כט, יט).

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 12:05 am
על ידי תורת המן
עבד הבורא כתב:
הורודנאי כתב:עוד הנהגה משונה
יצא לי להיות בשמחה בשבת ובד"כ המלצרים היהודים שומתו"מ פותחים את הבקבוקים בסעודות ואף אחד לא חייש,
בשמחה הנ"ל אחד מהילדים הלך לנכרי שהיה במקום וביקש ממנו שיפתח כשחזר למקום הסעודה שמע בעל השמחה את
אשר קרה והתחיל להתדיין אם המשקה אסור מחמת האמירה לנכרי ואין כאן המקום להאריך בפרטי הדין, מיד כולם העלו
את סברותיהם וכו' וכו', תרתי דסתרי דלא יעלה על אף איש יהודי להחטיא יהודי בחילול שבת...

עד שאתה מדבר על איזה מקרה שקרה איתך תדבר על עצם הדבר המשונה שנהוג שמבקשים ממישהו אחר לפתוח בקבוקים ולא חלי ולא מרגיש דלשיטתך שזה אסור גם לו אסור וכל הפלפולים לא יעזרו להסביר הנהגה משונה זו

האריך בזה לאיסור בשו"ת שולחן הלוי להר"י בעלסקי זצ"ל בירורי הלכה סימן י'.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 1:29 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 3:11 am
על ידי זאב ערבות
זאב ערבות כתב:
אליסף כתב:
הרואה כתב:למיטב ידיעתי אף אברכית נורמלית בארץ ישראל לא חובשת פאה של 23 דולר וגם לא של 230 דולר.
אולי בארה"ב חלק מהאברכים עוד נמצאים בשלב האידיאלים וטרום השלב שבו האידיאלים נהפכים לכללים חברתיים.
ואולי סתם השטאנץ שם פחות אחיד ולכן מרשות לעצמן לחסוך.

תנוח דעתך, גם בארה"ב אין אברכית נורמלית שחובשת פאה כנ"ל

מה זה אברכית נורמלית? אתה בוודאי מתכוון שבלונית, שאין לזה שום קשר לנורמלי אלא לחיקוי דפוסי החברה בה היא נמצאת, ואם כך אתה סבור שלאברך להוציא אלף דולר ויותר עבור דבר שיש הסוברים שהוא אף אסור מן הדין זה נורמלי? יתכן שזה השגעון האמיתי הראשון הנזכר כאן ובהרבה מקרים נוגד את כל עקרונות הצניעות עליהם חונכו ה האברכיות הנורמליות שלך.
תנוח דעתך, יש כאן נשים רבות שחסות על ממונם

קישור לאשכול גילוח שער לנשים ומה נחשב לנורמלי כאן

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 11:10 am
על ידי שמר
הורודנאי כתב:
איש_ספר כתב:ג. כבר התרגלנו למראה המוזר של אנשים ההולכים ברחובה של עיר כשמגבעתם מלופפת בשקית אשפה. במושכל ראשון הרי זה דבר והיפוכו, מגבעת פאר בתוך שקית זבל, והרי זה כאותם האנשים הקונים ספת משי ומניחים עליה כל השנה יריעות של פלסטיק, או כתמהוני ההולך עם עניבת משי כשהיא מוכתמת בציר של בשר, אכן יש לישב בקל, שהרי הוא נצרך למגבעתו לבית הכנסת, ולכן נוטלה לשם כשהיא בשקית, ובמקום לאחוז השקית בידו, הרי הוא מניחה על ראשו. וק"ל. אלא שזה כמה ראיתי אנשים העומדים בבית הכנסת, ויש המגדילים עשו וגם יורדים לפני התיבה, ושקית האשפה לא תזוח מעל כובעם !

וכעין זה אותם הבחורים ששמים תיק תפילין קטיפה אשר הוריהם שלמו עליהן טבין ותקילין
ודוחפים אותה בתוך שקית דהויה למחצה וח"ו אם הקטיפה תתלכלך...

אין היום בנמצא לראות יהודים טובים צועדים בנחת לבית הכנסת כשנרתיק הטו"ת מונח בחיקם, במקום הליכה רגועה - זיעה, רטיבות, ואי רוגע, ובמקום נשיאת הטו"ת באופן הראוי להן ובאופן שהלכו יהודים רבים שנים רבות כ"כ באה השקית הדהוייה, והמלוכלכת (אגב, כשהם באים לבית הכנסת ם לא מוצאים מהשקית את נרתיק הטו"ת אלא משאירים אותו בתוך השקית), אני מדבר בעיקר על ליטאים וספרדים בני פחות מ40.
עוד דבר שיגעון בענין זה, אלו אותם האנשים שמשאירים את התפילין שלהם בבית הכנסת - לאו דוקא בכספת - אלא מתחת לבימה בארון זה או במדף זה, ואם תשאל אותם וכי אין סכנת גניבה בדבר? יענו לך - יש מצלמות, ואנכי תמה וכי היו מניחים תחת הבימה בבית הכנסת 10,000 דולר והיו מסתמכים על המצלמות, ועוד שקצת בהרגש זה מפריעה לי קצת שהט"ות לא נלקחים הביתה אחר כבוד אלא נשארים בבית הכנסת.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 4:26 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
שמר כתב:עוד דבר שיגעון בענין זה, אלו אותם האנשים שמשאירים את התפילין שלהם בבית הכנסת - לאו דוקא בכספת - אלא מתחת לבימה בארון זה או במדף זה, ואם תשאל אותם וכי אין סכנת גניבה בדבר? יענו לך - יש מצלמות, ואנכי תמה וכי היו מניחים תחת הבימה בבית הכנסת 10,000 דולר והיו מסתמכים על המצלמות

אני נוהג להשאיר הטו"ת שלי בבית הכנסת כל ימות השנה בגלל זה מחייב אותו לקום בבוקר ולהגיע בזמן לתפילה (אצלנו יש רק מנין אחד).

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 5:03 pm
על ידי אראל
הקושיא עליך במקומה עומדת
כדי לקום בבוקר אתה משאיר כיס התפלין שוה כמה אלפים. במקום הפקר?

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 5:21 pm
על ידי זאב ערבות
הוא סובר לפי המובא בשו"ע שת"ח לא צריכים להשתתף בדמי שמירת העיר שכן תורתם מגינה עליהם, ובוודאי גם התפילין שלהם.
ודרך אגב, מה בדיוק הבעיה? לכל אחד הרשות להפקיר את רכושו, במאנסי היתה פריצה לפני זמן קצר לבית שלא נעלו את הדלת (נמסר לי ע"י בעל הדירה עצמו ולא מפי השמועה), וכנ"ל בפרט בעיר לייקווד מנהג התושבים לא לנעול את דלת רכבם ולהשאיר את המפתחות בתוך הרכב... (בוודאי לפ"ב יאשר את הדבר).
מהבית הסמוך לנו נגנבו לפני שבועיים תכשיטים יקרי ערך ע"י המנקה ההיספנית, שאלתי האם הם היו בכספת או במקום אחר סגור? וענו שהיו מונחים סתם כך על השידה בחדר השינה...

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 5:22 pm
על ידי הוה אמינא
אראל כתב:
ר_חיים_הקטן כתב:
שמר כתב:עוד דבר שיגעון בענין זה, אלו אותם האנשים שמשאירים את התפילין שלהם בבית הכנסת - לאו דוקא בכספת - אלא מתחת לבימה בארון זה או במדף זה, ואם תשאל אותם וכי אין סכנת גניבה בדבר? יענו לך - יש מצלמות, ואנכי תמה וכי היו מניחים תחת הבימה בבית הכנסת 10,000 דולר והיו מסתמכים על המצלמות

אני נוהג להשאיר הטו"ת שלי בבית הכנסת כל ימות השנה בגלל זה מחייב אותו לקום בבוקר ולהגיע בזמן לתפילה (אצלנו יש רק מנין אחד).

הקושיא עליך במקומה עומדת
כדי לקום בבוקר אתה משאיר כיס התפלין שוה כמה אלפים. במקום הפקר?

אדרבה,
דבריו מלמדים איך לדון לכף זכות, ולהבין אחרת את הסיבה.
רואים ששווה לאדם להשקיע סיכון של אלפים, בשביל להבטיח לעצמו מה שחשוב לו יותר מאלפים! להיות חייב לרוץ להגיע בזמן למנין!

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 5:31 pm
על ידי זאב ערבות
ומה יעשה אם יקרה לו אונס כלשהו? הנה מה שמובא בספר הזכרונות לגרח"ק על החזו"א

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ה' אפריל 18, 2024 11:49 pm
על ידי זאב ערבות
בקשר להודעה בענין תיק התפילין, ומה עם אותם שהולכים עם צקלון ורצועה ותולים על הכתף או מעבר לראש כמנהג הנשים והתיק חובט על החזה? זה יותר טוב משקית ניילון? ורק לימוד זכות, אולי מפחדים שהתפילין יגנבו אז בכוונה שמים אותם בשקית מכולת.
וכעת עוד כמה שגעונות שחוויתי היום:
ממהרים לחנות ואין זמן ללכת קדימה אחורה פעמיים בכדי לחנות ישר, אז חונים באלכסון ולוקחים שתי מקומות חניה
ויותר גרוע, אין יותר מקומות חניה, אז חונים במעבר ומשאירים פתח שרק מכונית קטנה יכולה לעבור, והנה מגיעה משאית והמעבר נחסם ושירת מכוניות מצפצפות ואין מושיע, עד שבעל המכונית מגיע בבהילו ואומר רק קניתי חפץ אחד...
אני עומד בדלפק של חנות ספרים בתור לשלם והנה פתאום מרגיש כמה חבטות על פני, בהסתכלות לאחור עומד עם גבו אלי אחד שעשה עטיפת ישמעאלים עם טלית שרצה לקנות (כנראה רצה לוודות שהיא מספיק גדולה שתעטוף את כל הראש ועוד קצת) והציציות טפחו על פני, ולא טרח לראות עם יש מישהו מאחריו.

Re: בענין הנוהגים להשאיר הטו"ת בביהמ"ד ואין נושאים אותם הביתה

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 12:46 am
על ידי אראל
ראיתי מובא בשם הה"ק מהרי"ד מבעלזא זצ"ל, דעכשיו שאין מנהגינו לילך לביהכנ"ס מעוטר בטו"ת כמו שנלמד מפסוק אשתחוה אל היכל קדשך ביראתך [כמו שמובא בשו"ע סי' כה סעי' ב], יש לקיין ענין היראה במה שאוחז הטו"ת בידו כשנכנס לביהמ"ד, ואותן שמצניעין הטו"ת בביהמ"ד מבטלין את זה. ועוד הוסיף שאין לך 'סגולה' לשמירה לביתו יותר ממה שהתפילין נמצאים אתו בביתו. ובספר דרכי חיים ושלום מנהגי הגה"ק המנח"א זצ"ל ממונקאטש מביא שהקפיד מאוד לישא הטו"ת בעצמו ולא ע"י המשמש, ואמר שזה ענין של עבודת 'הוצאת כף ומחתה' שמצינו שהי' הכהן גדול שוב טובל ולובש בגדי לבן לעבודת הוצאת כף ומחתה.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 12:51 am
על ידי איש_ספר
ואם הגענו עד הלום (קטיפה המלופפת בניילון), לאחרונה משווק מפה לתיבת הקריאה מבית 'מלכות וקסברגר', שהניילון תפור לקטיפה ורק הפרנזים יוצאים. את חטאי אני מזכיר היום, כשראיתי את זה לראשונה אמרתי, כיון ששכבת הניילון מלגיו ומלבר, מי יחוש עם השכבה האמצעית היא קטיפה או נייר עב בגוון קטיפה? ולמה יתן המוכר קטיפה שמכירה מאות שקלים אם יכול ליתן נייר בגרוש וחצי והתוצאה זהה? לא התאפקתי ולקחתי מפה כזו והפכתי אותה מכל צידה עד שמצאתי בה איזה נקב בניילון כמוציא זית, תחבתי את אצבעי לשם, כשאין לי שום ספק בתוצאה... אבל למרבה התדהמה אכן מדובר בקטיפה...

Re: בענין הנוהגים להשאיר הטו"ת בביהמ"ד ואין נושאים אותם הביתה

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 12:54 am
על ידי איש_ספר
אראל כתב:ראיתי מובא בשם הה"ק מהרי"ד מבעלזא זצ"ל, דעכשיו שאין מנהגינו לילך לביהכנ"ס מעוטר בטו"ת כמו שנלמד מפסוק אשתחוה אל היכל קדשך ביראתך [כמו שמובא בשו"ע סי' כה סעי' ב], יש לקיין ענין היראה במה שאוחז הטו"ת בידו כשנכנס לביהמ"ד, ואותן שמצניעין הטו"ת בביהמ"ד מבטלין את זה. ועוד הוסיף שאין לך 'סגולה' לשמירה לביתו יותר ממה שהתפילין נמצאים אתו בביתו. ובספר דרכי חיים ושלום מנהגי הגה"ק המנח"א זצ"ל ממונקאטש מביא שהקפיד מאוד לישא הטו"ת בעצמו ולא ע"י המשמש, ואמר שזה ענין של עבודת 'הוצאת כף ומחתה' שמצינו שהי' הכהן גדול שוב טובל ולובש בגדי לבן לעבודת הוצאת כף ומחתה.
במקום לתקן זכר לדבר למה לא לעורר על קיום המנהג?
ותמה אני אם הדברים נאמרו מפיו כי בכל בתי הכנסיות של בעלז שראו עיני יש תאים בהם מניחים הקהל את הטו"ת שלהם.

Re: בענין הנוהגים להשאיר הטו"ת בביהמ"ד ואין נושאים אותם הביתה

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 1:02 am
על ידי זאב ערבות
אראל כתב:ראיתי מובא בשם הה"ק מהרי"ד מבעלזא זצ"ל, דעכשיו שאין מנהגינו לילך לביהכנ"ס מעוטר בטו"ת כמו שנלמד מפסוק אשתחוה אל היכל קדשך ביראתך [כמו שמובא בשו"ע סי' כה סעי' ב], יש לקיין ענין היראה במה שאוחז הטו"ת בידו כשנכנס לביהמ"ד, ואותן שמצניעין הטו"ת בביהמ"ד מבטלין את זה. ועוד הוסיף שאין לך 'סגולה' לשמירה לביתו יותר ממה שהתפילין נמצאים אתו בביתו. ובספר דרכי חיים ושלום מנהגי הגה"ק המנח"א זצ"ל ממונקאטש מביא שהקפיד מאוד לישא הטו"ת בעצמו ולא ע"י המשמש, ואמר שזה ענין של עבודת 'הוצאת כף ומחתה' שמצינו שהי' הכהן גדול שוב טובל ולובש בגדי לבן לעבודת הוצאת כף ומחתה.

ויש בעיה נוספת בהשארת התפילין בביהכ"נ סתם כך במקום שאינו נעול או שמור, שכן יכול להכנס מאן דהו שאין לו תפילין ויסבור שאלו תפילין של בית הכנסת ואף ישנה את הקשירות שיתאימו למדת ראשו וכשמגיע בעל התפילין לא מוצא אותם...

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 1:06 am
על ידי צופה_ומביט
זאב ערבות כתב:ויותר גרוע, אין יותר מקומות חניה, אז חונים במעבר ומשאירים פתח שרק מכונית קטנה יכולה לעבור, והנה מגיעה משאית והמעבר נחסם ושירת מכוניות מצפצפות ואין מושיע, עד שבעל המכונית מגיע בבהילו ואומר רק קניתי חפץ אחד...

ויותר גרוע:
אותם אנשים שמשאירים רכב בחניה כפולה [באורות מהבהבים, או רכב מכובה], חונים על הנתיב כי "אני רק קונה משהו" [ומי אמר לך כמה תתעכב בינתיים? ומי אמר שלחצי דקה זה כן בסדר?] ובינתיים הרכב האחד שלהם חוסם נתיב שלם ודוחק את כל תנועת המכוניות ברחוב לנתיב אחד, ויוצר צוואר בקבוק עם השפעה הרחק לאחור, ועם בעיות בין נהגים שצריכים לפתע להצטמצם משני נתיבים לאחד.
ויותר גרוע:
אותם אנשים שחונים כנ"ל באמצע הנתיב אפילו בלי לצאת מהרכב, אלא הוא מעיין בטלפון שלו בנחת, כשהרכב שלו חוסם נתיב שלם, בין אם הוא ממתין למישהו ובין אם הוא פשוט רוצה לעיין בטלפון שלו בנחת. [וגם כשאתה צופר לו או שואל אותו איך הוא עושה את זה הוא מביט בך בעליונות וזלזול כאילו אתה שרץ שלא זוקק התייחסות בכלל].
אבל אני לא יודע אם זה ראוי להיקרא שיגעון, אולי כלימוד צד זכות, כי בדר"כ אני רואה זאת כרשעות, מושחתות עמוקה מאד. אני ואפסי, העולם שייך לי ושכולם יקפצו.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 1:38 am
על ידי איש_ספר
עוד שגעון ברוח הימים האלה.

עומד אברך בן תורה בחנות פיצה וקונה מגש (שלא הספיק להחמיץ), ואז השאלה הקבועה: המוציא או מזונות? ואת התשובה הוא מקבל לא מר' נתן קופשיץ ולא מר' יחיאל זילבר, אלא מפרחח, פושטאק גלוי ראש עם שיער מחומצן, האומר לו בידענות, עד שתי משולשים כך משם ואילך כך. תאמרו שהוא מצטט הוראה של המשגיח? לא נראה לי שהכשרות מתערבת בזה כלל...

לפעמים שאלות כאלה הם לשם השאלה בלבד, רק כדי להשקיט איזה חשש קטן שעוד לא כבה. כמו אלה הנכנסים למסעדה בהכשר חלוש, אבל הם לא מבוזים עד כדי כך, הם ניגשים אל המוכר ומבקשים את המספר של המשגיח. המוכר נותן להם מספר של איזה ברנש, ששמו לא אומר דבר, ואת מראהו הם אינם רואים, הם שואלים מספר שאלות, שהתשובה ידועה מראש. ומנין שכך, שהרי לא שמענו שאחרי השאלות הללו הם סבו לאחוריהם. אבל הוא שאל...

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 1:57 am
על ידי זאב ערבות
צופה_ומביט כתב:
זאב ערבות כתב:ויותר גרוע, אין יותר מקומות חניה, אז חונים במעבר ומשאירים פתח שרק מכונית קטנה יכולה לעבור, והנה מגיעה משאית והמעבר נחסם ושירת מכוניות מצפצפות ואין מושיע, עד שבעל המכונית מגיע בבהילו ואומר רק קניתי חפץ אחד...

ויותר גרוע:
אותם אנשים שמשאירים רכב בחניה כפולה [באורות מהבהבים, או רכב מכובה], חונים על הנתיב כי "אני רק קונה משהו" [ומי אמר לך כמה תתעכב בינתיים? ומי אמר שלחצי דקה זה כן בסדר?] ובינתיים הרכב האחד שלהם חוסם נתיב שלם ודוחק את כל תנועת המכוניות ברחוב לנתיב אחד, ויוצר צוואר בקבוק עם השפעה הרחק לאחור, ועם בעיות בין נהגים שצריכים לפתע להצטמצם משני נתיבים לאחד.
ויותר גרוע:
אותם אנשים שחונים כנ"ל באמצע הנתיב אפילו בלי לצאת מהרכב, אלא הוא מעיין בטלפון שלו בנחת, כשהרכב שלו חוסם נתיב שלם, בין אם הוא ממתין למישהו ובין אם הוא פשוט רוצה לעיין בטלפון שלו בנחת. [וגם כשאתה צופר לו או שואל אותו איך הוא עושה את זה הוא מביט בך בעליונות וזלזול כאילו אתה שרץ שלא זוקק התייחסות בכלל].
אבל אני לא יודע אם זה ראוי להיקרא שיגעון, אולי כלימוד צד זכות, כי בדר"כ אני רואה זאת כרשעות, מושחתות עמוקה מאד. אני ואפסי, העולם שייך לי ושכולם יקפצו.

לרב ברעוודא היתה בדיחה על כך, המלה פארק באנגלית זה גם פארק כמשמעו מקום לבילוי כמו פארק הירקון וגם מקום חניה, כך שיש את בורו פארק (שלא נראית בדיוק כמו פארק אך סטינו מהנושא), ובד"כ כולם חונים כפול כהנ"ל, ואז זה double park, משמע חניה כפולה, ובשעות השיא שגם החניה הכפולה תפוסה, אז זה triple park, משמע חניה משולשת הסותמת את הכביש.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 1:58 am
על ידי הוה אמינא
צופה_ומביט כתב:
זאב ערבות כתב:ויותר גרוע, אין יותר מקומות חניה, אז חונים במעבר ומשאירים פתח שרק מכונית קטנה יכולה לעבור, והנה מגיעה משאית והמעבר נחסם ושירת מכוניות מצפצפות ואין מושיע, עד שבעל המכונית מגיע בבהילו ואומר רק קניתי חפץ אחד...

ויותר גרוע:
אותם אנשים שמשאירים רכב בחניה כפולה [באורות מהבהבים, או רכב מכובה], חונים על הנתיב כי "אני רק קונה משהו" [ומי אמר לך כמה תתעכב בינתיים? ומי אמר שלחצי דקה זה כן בסדר?] ובינתיים הרכב האחד שלהם חוסם נתיב שלם ודוחק את כל תנועת המכוניות ברחוב לנתיב אחד, ויוצר צוואר בקבוק עם השפעה הרחק לאחור, ועם בעיות בין נהגים שצריכים לפתע להצטמצם משני נתיבים לאחד.
ויותר גרוע:
אותם אנשים שחונים כנ"ל באמצע הנתיב אפילו בלי לצאת מהרכב, אלא הוא מעיין בטלפון שלו בנחת, כשהרכב שלו חוסם נתיב שלם, בין אם הוא ממתין למישהו ובין אם הוא פשוט רוצה לעיין בטלפון שלו בנחת. [וגם כשאתה צופר לו או שואל אותו איך הוא עושה את זה הוא מביט בך בעליונות וזלזול כאילו אתה שרץ שלא זוקק התייחסות בכלל].
אבל אני לא יודע אם זה ראוי להיקרא שיגעון, אולי כלימוד צד זכות, כי בדר"כ אני רואה זאת כרשעות, מושחתות עמוקה מאד. אני ואפסי, העולם שייך לי ושכולם יקפצו.

קחו את היותר גרוע:

ברמזור קצר שמתחלף מהר לאדום ויש רק נתיב אחד ברחוב הצר,. והוא מקביל לעורק תחבורה ראשי שבימים כאלו פקוק וממילא רבים מקצרים דרכו.
והנה מגיע "ירוק" טור של 20 רכבים מצפצפים בחפזון בתקווה להספיק, והראשון לא נוסע.
לא בחניה! באמצע צומת.
לא מסתכל באייפון! מסתכל בחלון ובמראה לסירוגין.
רק מה?
הנה אשתו חוזרת בריצה עם כוס מיץ גזר... הספיקה משהו ב"אדום הזה".
הוא נוסע מהר, וכולם תקועים אחריו באדום עד הירוק הבא...
ובירוק הבא, אותו סיפור!!!
שוב האשה של הנהג רצה מחנות אחרת ונכנסת להספיק לצאת מהצומת בירוק הקצר, וכולם מאחור מצפצפין חזק חזק...
אתמול הייתי עד ראיה.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 2:00 am
על ידי סגי נהור
איש_ספר כתב:עומד אברך בן תורה בחנות פיצה וקונה מגש (שלא הספיק להחמיץ), ואז השאלה הקבועה: המוציא או מזונות? ואת התשובה הוא מקבל לא מר' נתן קופשיץ ולא מר' יחיאל זילבר, אלא מפרחח, פושטאק גלוי ראש עם שיער מחומצן, האומר לו בידענות, עד שתי משולשים כך משם ואילך כך. תאמרו שהוא מצטט הוראה של המשגיח? לא נראה לי שהכשרות מתערבת בזה כלל...

טענה זו לא הבנתי. וכי בא האברך ללמוד דיני קביעות סעודה מאותו מוכרן, הוא ושערו המחומצן? לכאורה כוונת השאלה אם הבצק נילוש במים או רובו בשאר משקין ותו לא. וכמדומה דבר זה מסור למשגיח להשגיח עליו.

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 2:13 am
על ידי איש_ספר
זו מנין לך שהמשגיח אחראי לברכת המוצר? ואם המוכר מחליט היום ללוש כך ומחר ללוש אחרת הוא צריך להמלך במשגיח?
והאם המשגיח אחראי גם לעובי הפיצה ולגודל המשולשים לענין שיעור ג' או ד' ביצים? או שזה כבר אומדנא וטב"ע של הפושטאק?

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 4:45 am
על ידי זאב ערבות
הוה אמינא כתב:הנה אשתו חוזרת בריצה עם כוס מיץ גזר... הספיקה משהו ב"אדום הזה".
הוא נוסע מהר, וכולם תקועים אחריו באדום עד הירוק הבא...
ובירוק הבא, אותו סיפור!!!
שוב האשה של הנהג רצה מחנות אחרת ונכנסת להספיק לצאת מהצומת בירוק הקצר, וכולם מאחור מצפצפין חזק חזק...
אתמול הייתי עד ראיה.

איך ראית שזה מיץ גזר? מן הסתם זה היה מיץ עפ"י המרשם של הרבנית קנייבסקי, ועמדת שם כל הזמן במשך דקות ארוכות להיות עד ראיה? מדוע שחנות המיצים לא תעמיד שם מאן דהו למכור את המיצים ישר למכונית וזה יחסוך רמזורים
ולזה אתם קוראים גרוע? שלשום נסע מאחרי רכב עם שני אנ"ש במרחק מטר וחצי בכדי לזרז אותי שאסע יותר מהר מהמותר (שזה כ50 קמ"ש), ומשלא נעניתי לדרישתו עקף אותי (בכביש שהעקיפה אסורה בו, שני פסים צהובים) ומיד עשה עצירה פתאומית בכדי ללמד אותי לקח. ב"ה הספקתי לעצור כמה ס"מ ממכוניתו והוא נפנף לי לשלום. כנראה מיהר שלא יחמיצו לו המצות, ומה היה עושה לו לא הייתי מספיק לעצור?

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 6:56 am
על ידי עובדיה חן
תרבות הנהיגה בעיר בני ברק פשוט גובל בבנ"א לחבירו,-בחורף אתה מקבל שפריץ של מים סרוחים מהרכב הנוסע ועולה על שלולית שאריות מגשם [ כי משום מה בכבישי בני ברק יש בורות שיחין ומערות שלא טורחים לתקנם] -ובקיץ מפני דחיפות הנוהגים, וחוסר סבלנות, צופרים בצופר חזק מחריש אוזניים,[שזה גם נגד החוק וגם נגד ההלכה]
רבותי לא הגיע זמן שנהיו מתחשבים אחד בשני יותר?

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 7:13 am
על ידי זאב ערבות
עובדיה חן כתב:תרבות הנהיגה בעיר בני ברק פשוט גובל בבנ"א לחבירו,-בחורף אתה מקבל שפריץ של מים סרוחים מהרכב הנוסע ועולה על שלולית שאריות מגשם [ כי משום מה בכבישי בני ברק יש בורות שיחין ומערות שלא טורחים לתקנם] -ובקיץ מפני דחיפות הנוהגים, וחוסר סבלנות, צופרים בצופר חזק מחריש אוזניים,[שזה גם נגד החוק וגם נגד ההלכה]
רבותי לא הגיע זמן שנהיו מתחשבים אחד בשני יותר?

אכן הגיע הזמן, אך הרגל נעשה טבע. אך אל דאגה, ב"ב היא לא השיאנית אלא עיר התורה לייקואד, שלגביה אפילו הביטוי המערב הפרוע מחויר

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 1:09 pm
על ידי עבד הבורא
עובדיה חן כתב:קצת מוזר ומשונה,בבתי חולים ובתי אבות בתי מרקחת בכל הארץ ,אחים ואחיות מבני ישמעאל שאחים שלהם טובחים בנו ושבאתה לידם אתה תלוי בחסדם.

יותר מוזר לחשוב שהאלו הם הטובים ואוהבי היהודים שבכל הסקרים 70 אחוז (!) מצהירים בגלוי על תמיכתם בטבח (שאר השלושים אחוז מפחדים או שלא רוצים שיהרס הפרנסה) ואותם אנחנו מפרנסים וסומכים עליהם בנפשות

Re: כִּ֥י בְשִׁגָּע֖וֹן יִנְהָֽג:

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 1:14 pm
על ידי עבד הבורא
דובר כאן על חרפה של חברות פרסום שבינם לבין קדושה אין כלום שלוקחים דברי קדושה והופכים אותם לחול שבחול ואני שואל מה עם הקופות צדקה של אנ''ש שהפכו את כל עניין התפילה וביטחון בהשם למסחרה של ברכות וקמעות כמו אחרוני הצ'חצ'חים ואין פוצה פה ומצפצף???